vlad58 Postat Ianuarie 29, 2015 Share Postat Ianuarie 29, 2015 (editat) De obicei circuitul de incarcare ar trebui sa aiba o bobina izolata fata de masa pentru ca cele doua fire se duc la o punte redresoare si pe urma tensiunea de incarcare se regleaza prin suntare. De aia banuiesc ca firul galben care face scanteie la masa este pentru CDI iar cel alb care merge cu el este senzor. Uita-te si la ce grosime au celelalte doua si tipul de conectare. Editat Ianuarie 29, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cisu68 Postat Ianuarie 29, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 29, 2015 De obicei circuitul de incarcare ar trebui sa aiba o bobina izolata fata de masa pentru ca cele doua fire se duc la o punte redresoare si pe urma tensiunea de incarcare se regleaza prin suntare. De aia banuiesc ca firul galben care face scanteie la masa este pentru CDI iar cel alb care merge cu el este senzor. Uitate si la ce grosime au celelalte doua si tipul de conectare. noi vorbim aici de magnetou nu de altrnator ,magnetoul scoate direct continu dar ne filtrat daia sint firele groase pentru ca poate sa dea si 24v,daia cand se arde regulatorul de tensiune ditruge bateria si arde becurile,pe cand cdiul poate sa dea scanteie de la 5v un curent de joasa tensiune care apoi il preia bobina de ind care are rolu de a crea inalta tensiune,deci vorbim de doua lucruri diferite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 29, 2015 Share Postat Ianuarie 29, 2015 (editat) noi vorbim aici de magnetou nu de altrnator ,magnetoul scoate direct continu dar ne filtrat daia sint firele groase pentru ca poate sa dea si 24v,daia cand se arde regulatorul de tensiune ditruge bateria si arde becurile,pe cand cdiul poate sa dea scanteie de la 5v un curent de joasa tensiune care apoi il preia bobina de ind care are rolu de a crea inalta tensiune,deci vorbim de doua lucruri diferite. Magnetoul nu-ti va scoate in veci direct curent continuu, ala era dinamul, singura posibilitate ca firele ce duc la redresor sa dea la masa, e sa ai ca la mobra50 redresare cu 2 diode punct median, dar atunci s-a dus reglarea tensiunii de incarcare cu sunt ca nu mai are cine sa stinga tiristoarele. » Post actualizat in 29 Jan 2015 23:41 Ps bobina pentru CDI nu furnizeaza numai 5v, ca nu faci nimic, ci mult mai mult ca sa incarce condensatorul Editat Ianuarie 29, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Ianuarie 30, 2015 Share Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Magnetoul nu-ti va scoate in veci direct curent continuu, ala era dinamul, singura posibilitate ca firele ce duc la redresor sa dea la masa, e sa ai ca la mobra50 redresare cu 2 diode punct median, dar atunci s-a dus reglarea tensiunii de incarcare cu sunt ca nu mai are cine sa stinga tiristoarele. » Post actualizat in 29 Jan 2015 23:41 Ps bobina pentru CDI nu furnizeaza numai 5v, ca nu faci nimic, ci mult mai mult ca sa incarce condensatorul Tiristoarele se sting cind tensiunea (alternanta) trece prin zero. Editat Ianuarie 30, 2015 de constantin57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Ianuarie 30, 2015 Share Postat Ianuarie 30, 2015 ...tiristoarele se sting ele, cand curentul direct scade sub valoarea de amorsare.....pe o sarcina inductiva conductia se poate prelungi semnificativ , dincolo de trecerea tensiunii prin zero.... sau cand sunt triste... 58, 68, 57 ....lipseste un 67 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 30, 2015 Share Postat Ianuarie 30, 2015 @constantin57 da ai dreptate se sting si eu ma gandisem la sarcina inductiva care prelungeste conductia dar tiristoarele pun la masa fiecare jumatate de bobina si nu au legtura intre ele fiind izolate de diodele ce le urmeaza. Ideea era totusi ca eu nu cred ca gy6 are in magnetou, pentru redresor/regulator o bobina cu punct median pentru redresare bialternanta, ar fi contraproductiv in zilele noastre. » Post actualizat in 30 Jan 2015 10:07Nu s-ar fi stins insa daca se punea un tirisor dupa cele doua diode de redresare ( cu inca o dioda in plus catre baterie pentru izolare) cam asta cred ca era in capul meu aseara tarziu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Ianuarie 30, 2015 Share Postat Ianuarie 30, 2015 Pai din magnetou sint 4 fire care sfirsesc intr-o mufa :galben, alb , rosu/negru, albastru/galben.Firul rosu/negru pastreaza culoarea pina in cdi ,firul albastru galben schimba culoarea in mufa de imbinarein rosu/alb care si el la rindul lui merge in cdi.Galbenul da scinteie la masa si continua in instalatie tot galben , in schimb albul devine verde.In cdi intra firele de la senzor cel rosu/negru si rosu/alb si pe partea cealalta sint negru/galben care impreuna cu verde merg la bobina de inductie si mai sint doua fire care ma nedumeresc:firul alb/verde cu cel alb/negru nu stiu cum trebuiesc legate , poate din cauza contactului care i-a fost taiat(in urma furtului) La iesirea din stator firele senzorului au continuitate intr-e ele dar si cu masa insa au o rezistivitate diversa , in functie de pozitia volanului cu magneti . Acelasi lucru se intimpla si cu firele care produc curent , rezistivitate diferita in functie de rotatia volanului . Acum nu stiu daca ati inteles ceva .... Ba chiar cred ca e invers alb si galben pleaca la CDI iar celelalte 2 la regulator. Nu-ti zice nimic ca atunci cand invarte motorul galbenul face scanteie la masa? Daca era pentru regulator(releu cum vrei sa-i zici) nu avea voie de unul singur sa dea scanteie la masa. @mihaai daca motorul tau e gy6 (mai mult ca sigur)si CDI-ul are mufa ca-n poza, uite conexiunile cdi_image004.jpg Banuiesc ca firul galben se duce la cdi ca alimentare, firul alb este pickup(senzorul) Nu uita sa tragi si masa de la motor. Eu vorbesc strict de cele patru fire ce se vad ca ies din motor (prima poza) Daca a-ti citit atent este un pasaj in postul meu unde mentionez ca sint doua fire care ies din cdi si nu stiu cum vin legate la restul instalatiei... Urmarind postul lui vlad58 in foto atasata este o chema de principiu a legaturilor instalatiei ... Mie imi lipsea masa de la cdi cu masa de la magnetou , si avea dreptate sa nu functioneze.Facind legatura firului alb/verde cu firul verde al instalatiei electrice am o scinteie albastra foarte puternica deci asa cum ar trebui. Multumesc pe aceasta cale tuturor celor care s-au implicat in problema mea, a lui simsonace al meu. Mai ramine sa caut un regulator de tensiune pentru partea electrica . Multumesc inca odata ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Ianuarie 30, 2015 Share Postat Ianuarie 30, 2015 ...tiristoarele se sting ele, cand curentul direct scade sub valoarea de amorsare.....pe o sarcina inductiva conductia se poate prelungi semnificativ , dincolo de trecerea tensiunii prin zero.... sau cand sunt triste... 58, 68, 57 ....lipseste un 67 Chiar daca vine din urma(decalat) trece si curentul prin zero. (Nu cunosc schema in cauza ,vorbesc in general) 58 este virsta cind mi-am facut contul, 67 a fost,astept 68 (poate ajung sa trec si acest numar in cont.) Pina una alta (chiar daca nu e locul aici)imi pling fratele care mai mic decit mine cu 9 ani a s-a stins din viata acum 3 luni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 30, 2015 Share Postat Ianuarie 30, 2015 Nu prea trece curentul prin zero daca-l montezi tiristorul dupa punte.La asta ma gandisem eu ca un aiurit si cred ca la asta se gandise si ubord. Imi pare rau pentru fratele tau si pentru tine R.I.P. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GIGI98 Postat Februarie 5, 2015 Share Postat Februarie 5, 2015 (editat) Buna seara tuturor! Sunt nou in aceasta comunitate. Am un Simson 425 Sport. Va rog sa ma ajutati si pe mine daca cumva stiti. Am montat pe motocicleta mognetoul original cu aprindere Gotronic. Reglez aprinderea, pornesc de vreo 5-6 ori merge foarte bine si porneste usor, iar cand verific inca o data aprinderea este dereglata, ori mai devreme ori mai tarziu. Pe la a 8-a pornire porneste greu sau nu mai porneste deloc. Si nu stiu ce sa ii fac. Va rog sa ma ajutati.... Editat Februarie 5, 2015 de GIGI98 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 5, 2015 Share Postat Februarie 5, 2015 Poate ai o problema la mechanism de avans centrifugal. In spatele placuta pe care se monteaza platine ai acest mechanism care e curpins de 2 arculete fragile si niste placute metalice. Intai ai putea, fara sa demontezi nimic, sa ungi cumva ce e acolo. Eu am mai avut problema ca s-au lovit componentele de suruburi care tin placa cu platine pe loc pentur ca cineva a folosit suruburi prea lungi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GIGI98 Postat Februarie 5, 2015 Share Postat Februarie 5, 2015 Nu cred ca e avansul centrifugal. Nu stiu daca este bine dar l-am uns cu multa vaselina. Crezi ca ar putea fi din cauza volantei ca nu este stransa bine? Sau aprinderea nu este reglata pe tura cu explozia (am auzit asta de la un alt om), dar cred ca nu ar mai fi pornit in cazul acesta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Februarie 5, 2015 Share Postat Februarie 5, 2015 Magnetoul de Simson... o chestie tare haioasa si fragila! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 5, 2015 Share Postat Februarie 5, 2015 Daca ai folosit aprindere originala, nu ai treaba cu volanta. Aprindere este actionata de axa cu came. Incearca totusi sa verifici daca avansul revine usor, si la mine ramana agatat la un moment dat. Vaselina pe ce ai pus? http://www.ostmotorrad.de/simson/awo/bed/#a251 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GIGI98 Postat Februarie 5, 2015 Share Postat Februarie 5, 2015 Am pus vaselina pe avansului centrifugal( cele doua placute si cele doua arculete). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 7, 2015 Share Postat Februarie 7, 2015 gotronic merge alimentat pe curent continuu, magnetoul da alternativ. Eu zic sa desenezi schema ce ai facut-o. » Post actualizat in 07 Feb 2015 19:48Buna seara tuturor! Sunt nou in aceasta comunitate. Am un Simson 425 Sport. Va rog sa ma ajutati si pe mine daca cumva stiti. Am montat pe motocicleta mognetoul original cu aprindere Gotronic. Reglez aprinderea, pornesc de vreo 5-6 ori merge foarte bine si porneste usor, iar cand verific inca o data aprinderea este dereglata, ori mai devreme ori mai tarziu. Pe la a 8-a pornire porneste greu sau nu mai porneste deloc. Si nu stiu ce sa ii fac. Va rog sa ma ajutati.... la asta am raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GIGI98 Postat Februarie 8, 2015 Share Postat Februarie 8, 2015 Am folosit baterie ce este incarcata de un magnetou de Minsk iar magnetoului de Simson i-am scos firele sa nu mai dea curent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Februarie 8, 2015 Share Postat Februarie 8, 2015 Am folosit baterie ce este incarcata de un magnetou de Minsk iar magnetoului de Simson i-am scos firele sa nu mai dea curent. Bravo! Acum mai pune un pic dar numai un pic de vaselina apoi cheama un prieten care se pricepe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 10, 2015 Share Postat Februarie 10, 2015 Cam asa am facut si eu la simson, scos magnetoul defect, pastrat avans centrifugal mechanic, inlocuit platina cu un sensor gotronic + bobina auto, alimentat de o baterie care este incarcata prin un releu de la ceva scooter si niste bobine facute cu mana si un rotor cu magneti permanenti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 10, 2015 Share Postat Februarie 10, 2015 Am folosit baterie ce este incarcata de un magnetou de Minsk iar magnetoului de Simson i-am scos firele sa nu mai dea curent. Aha, deci asta inseamna "Am montat pe motocicleta magnetoul original cu aprindere Gotronic." Cine ar fi ghicit? Mai spune, ca suna interesanta cofetaria asta Au incaput toate acolo?. E cu platina Gotronicul tau sau cu senzor? Eu as face anula avansul centrifugal, sa vad cu avans fix daca sta avansul chiar fix, cu stroboscop. Daca nu e fix, nu-i de la vaselina. Sau te duci la un mecanic priceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Februarie 10, 2015 Share Postat Februarie 10, 2015 ce mai e si ala stroboscop... las ca merge asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lipa Nicolae Postat Februarie 12, 2015 Share Postat Februarie 12, 2015 Salut are loc mgnetoul de minsk impreuna cu aprinderea de simson » Post actualizat in 12 Feb 2015 20:43 Imi trebuie arculetele de la avansul centrifugal » Post actualizat in 12 Feb 2015 20:46 Va rog astept sfaturi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 13, 2015 Share Postat Februarie 13, 2015 Daca esti GIGI98, sfaturile ti s-au dat, dar te-ai taiat la prima intrebare. Daca crezi ca am scris degeaba, atunci exact asa este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lipa Nicolae Postat Februarie 13, 2015 Share Postat Februarie 13, 2015 Salut pe motocicleta mea am magnetoul original , dar nu mai am arculetele pt avansul centrifugal Scanteia vine de la baterie de 12 v , dar nu am o sursa de curent Motociclete o puteti vedea pe YouTube (simson 250 pitesti).Si apropo eu sunt Nicu » Post actualizat in 14 Feb 2015 18:50 Si o poza cu batranica mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 Si in loc de arculete ce e acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.