Jump to content

Traseu România - Marea Britanie


Ionuț
 Share

Recommended Posts

Salutare,

La începutul verii aș vrea să pornesc într-o călătorie România - Marea Britanie și retur. Mă poate ajuta cineva cu sfaturi în legătură cu traseul?.. Taxe, posibilități de cazare pe traseu... etc. Orice poate fi util.

Link to comment
Share on other sites

Eu am fost pe traseul asta: http://www.mopedmap.net/en/route/1209141-in-europa/

 

Daca poti formula cateva intrebari concrete vis-a vis de planul tau ?

Aș vrea să știu în special despre autorități. Reguli de circulație, dacă sunt diferite.. Viteza de deplasare, traficul, prețul carburantului prin Europa... Eu mi-am propus să ajung la Londra în 4 zile. Vreau să vizitez Budapesta, Viena, Bruxeles.

Link to comment
Share on other sites

Guest MosRahao

Regulile de circulatie sunt aceleasi***, doar ca lumea le respecta. Autoritatile sunt foarte ok, cata vreme si tu esti ok. Traficul este fluent iar in localitati se respecta limita de viteza. Pretul carburantului nu m-a preocupat, a mea consuma putin, dar nu e cu mult mai scump ca pe la noi. Daca vrei sa ajungi in 4 zile la Londra va trebui sa faci mai mult de 600 de km/zi, deci vei merge pe autostrada si intr-un ritm alert, nu vei vedea mai nimic din ce e in jur (in plus, la benzinariile de pe autostrada benzina e mai scumpa). Pentru cele trei orase pe care vrei sa le vezi va trebui sa-ti aloci timp, nu pot fi vizitate in cate o seara, daca vrei sa intelegi ceva din ele...

 

Taxe: in Ungaria platesti un soi de taxa la granita pentru folosirea autostrazii, vei primi o chitanta pe care s-o pastrezi - pentru drumurile nationale motocicletele nu platesc. Austria: vigneta pe care o lipesti pe moto, parca 8 euro pt o saptamana. Germania: nici o taxa pentru drum. Nici in Belgia si nici in Anglia nu am platit pentru drum. In Franta, autostrada se plateste separat, cu un tichet la intrare si plata la iesire, pentru distanta parcursa. Cazarile le-am platit cu sume intre 25-45 euro/noapte in locuri gasite "la pleznea", fara rezervare in prealabil dar am evitat sa opresc peste noapte in orasele mari, locurile hiper turistice si motelurile de autostrada.

 

*** evident, in Anglia se circula pe stanga. cu atentie sporita mai ales la sensurile giratorii, e ok.



sa-ti faci neaaparat o asigurare de calatorie in care sa incluzi toate tarile traversate si faptul ca folosesti o motocicleta ca vehicul (nu toate companiile de asigurari accepta moto, eu mi-am facut la omniasig). in caz contrar, in cazul unui accident cat de mic vei fi nevoit sa platesti o poala de bani pentru asistenta medicala.

Link to comment
Share on other sites

Regulile de circulatie sunt aceleasi***, doar ca lumea le respecta. Autoritatile sunt foarte ok, cata vreme si tu esti ok. Traficul este fluent iar in localitati se respecta limita de viteza. Pretul carburantului nu m-a preocupat, a mea consuma putin, dar nu e cu mult mai scump ca pe la noi. Daca vrei sa ajungi in 4 zile la Londra va trebui sa faci mai mult de 600 de km/zi, deci vei merge pe autostrada si intr-un ritm alert, nu vei vedea mai nimic din ce e in jur (in plus, la benzinariile de pe autostrada benzina e mai scumpa). Pentru cele trei orase pe care vrei sa le vezi va trebui sa-ti aloci timp, nu pot fi vizitate in cate o seara, daca vrei sa intelegi ceva din ele...

 

Taxe: in Ungaria platesti un soi de taxa la granita pentru folosirea autostrazii, vei primi o chitanta pe care s-o pastrezi - pentru drumurile nationale motocicletele nu platesc. Austria: vigneta pe care o lipesti pe moto, parca 8 euro pt o saptamana. Germania: nici o taxa pentru drum. Nici in Belgia si nici in Anglia nu am platit pentru drum. In Franta, autostrada se plateste separat, cu un tichet la intrare si plata la iesire, pentru distanta parcursa. Cazarile le-am platit cu sume intre 25-45 euro/noapte in locuri gasite "la pleznea", fara rezervare in prealabil dar am evitat sa opresc peste noapte in orasele mari, locurile hiper turistice si motelurile de autostrada.

 

*** evident, in Anglia se circula pe stanga. cu atentie sporita mai ales la sensurile giratorii, e ok.

 

sa-ti faci neaaparat o asigurare de calatorie in care sa incluzi toate tarile traversate si faptul ca folosesti o motocicleta ca vehicul (nu toate companiile de asigurari accepta moto, eu mi-am facut la omniasig). in caz contrar, in cazul unui accident cat de mic vei fi nevoit sa platesti o poala de bani pentru asistenta medicala.

O să țin cont de sfaturile tale. Mulțam frumos !

Link to comment
Share on other sites

Regulile de circulatie sunt aceleasi***, doar ca lumea le respecta. Autoritatile sunt foarte ok, cata vreme si tu esti ok. Traficul este fluent iar in localitati se respecta limita de viteza. Pretul carburantului nu m-a preocupat, a mea consuma putin, dar nu e cu mult mai scump ca pe la noi. Daca vrei sa ajungi in 4 zile la Londra va trebui sa faci mai mult de 600 de km/zi, deci vei merge pe autostrada si intr-un ritm alert, nu vei vedea mai nimic din ce e in jur (in plus, la benzinariile de pe autostrada benzina e mai scumpa). Pentru cele trei orase pe care vrei sa le vezi va trebui sa-ti aloci timp, nu pot fi vizitate in cate o seara, daca vrei sa intelegi ceva din ele...

 

Taxe: in Ungaria platesti un soi de taxa la granita pentru folosirea autostrazii, vei primi o chitanta pe care s-o pastrezi - pentru drumurile nationale motocicletele nu platesc. Austria: vigneta pe care o lipesti pe moto, parca 8 euro pt o saptamana. Germania: nici o taxa pentru drum. Nici in Belgia si nici in Anglia nu am platit pentru drum. In Franta, autostrada se plateste separat, cu un tichet la intrare si plata la iesire, pentru distanta parcursa. Cazarile le-am platit cu sume intre 25-45 euro/noapte in locuri gasite "la pleznea", fara rezervare in prealabil dar am evitat sa opresc peste noapte in orasele mari, locurile hiper turistice si motelurile de autostrada.

 

*** evident, in Anglia se circula pe stanga. cu atentie sporita mai ales la sensurile giratorii, e ok.

 

sa-ti faci neaaparat o asigurare de calatorie in care sa incluzi toate tarile traversate si faptul ca folosesti o motocicleta ca vehicul (nu toate companiile de asigurari accepta moto, eu mi-am facut la omniasig). in caz contrar, in cazul unui accident cat de mic vei fi nevoit sa platesti o poala de bani pentru asistenta medicala.

si mai este si trecerea din franta in anglia care poti sa o faci cu trenul sau cu bacul pana in dover Atentie ar fi bine sa iti faci o programare in prealabil iesi mai ieftin, daca cumperi bilet pe loc vei plati mai mult (cu bacul e mai ieftin si faci in jur de 90 de minute iar cu trenul 40 de minute deci e mai scump

Link to comment
Share on other sites

pretul la trecerea peste canal este destul de mare. m-am gandit de cateva ori daca nu ar fi posibil sa vb cu cineva care trece cu o duba si sa vb cu el sa bagi moto la el in duba, eventual contribui si tu cu ceva. ai grija ca in londra in centru este ingrozitor cu parcarea, nu poti lasa moto oriunde, imediat iti iei amenda si risti sa ti-o ridice. Nici macar bicicleta nu ai voie sa o legi de orice stalp/gard. orasul ala este o puscarie ingrozitoare din punctul asta de vedere. au camere peste tot si daca ai parcat-o aiurea baietii apar in cateva minute. am stat in londra o luna si mi-am luat vreo 7 amenzi. nu le-am platit, dar nu stiu ce o sa se intample daca mai ajung pe acolo. De asemenea exista o taxa de centru (congestion zone) de care tb sa stii daca vrei sa conduci pe acolo. mi se pare ca pentru auto era de 8 lire pe zi. amenda pt neplata este de 150 de lire. pt moto nu stiu cum este.

Link to comment
Share on other sites

nu mi se pare chiar mult. eu am fost cu un microbuz si mi s-a parut mult (eu sunt si mai zgarcit de felul meu) mi-au luat vreo 80 de lire parca. ceea ce inseamna vreo 100 de euro. repet, sunt foarte multe dube care traverseaza si ai putea sa scoti la jumatate. pe cei de la ferry nu ii intereseaza ce ai in duba.




pt cine nu ma crede. :-)))

 



si inca una de pe vapor.

post-22020-0-39618800-1391285335_thumb.jpg

post-22020-0-40873600-1391285349_thumb.jpg

post-22020-0-97591300-1391285488_thumb.jpg

Edited by riderontornadoes
Link to comment
Share on other sites

nu mi se pare chiar mult. eu am fost cu un microbuz si mi s-a parut mult (eu sunt si mai zgarcit de felul meu) mi-au luat vreo 80 de lire parca. ceea ce inseamna vreo 100 de euro. repet, sunt foarte multe dube care traverseaza si ai putea sa scoti la jumatate. pe cei de la ferry nu ii intereseaza ce ai in duba.

 

 

 

pt cine nu ma crede. :-)))

 

 

si inca una de pe vapor.

asa este ai dreptate iar ca pret pentru motor cu rezervare cu cel putin 2-3 zile inainte este de 70-80 de lire dus intors daca iti iei bilet in aceasi zi pretul se dubleaza adica ajunge undeva la 130 de lire dar nu cred ca se complica cei straini sa bage un motor in duba chestia asta trebuie facuta inainte de imbarcare si sa ai norocul sa gasesti un roman cu o duba goala Ps. eu am luat bilet pe loc la ferry din uk dover in franta pentru o duba doar dus si ma costat 138 lire

Link to comment
Share on other sites

pretul la trecerea peste canal este destul de mare. m-am gandit de cateva ori daca nu ar fi posibil sa vb cu cineva care trece cu o duba si sa vb cu el sa bagi moto la el in duba, eventual contribui si tu cu ceva. ai grija ca in londra in centru este ingrozitor cu parcarea, nu poti lasa moto oriunde, imediat iti iei amenda si risti sa ti-o ridice. Nici macar bicicleta nu ai voie sa o legi de orice stalp/gard. orasul ala este o puscarie ingrozitoare din punctul asta de vedere. au camere peste tot si daca ai parcat-o aiurea baietii apar in cateva minute. am stat in londra o luna si mi-am luat vreo 7 amenzi. nu le-am platit, dar nu stiu ce o sa se intample daca mai ajung pe acolo. De asemenea exista o taxa de centru (congestion zone) de care tb sa stii daca vrei sa conduci pe acolo. mi se pare ca pentru auto era de 8 lire pe zi. amenda pt neplata este de 150 de lire. pt moto nu stiu cum este.

O să mă descurc cu trecerea peste canal că o să fiu așteptat acolo. Cât despre Londra nu-mi prea fac probleme pt că destinația mea e Cambridge. Probabil că Londra o să o vizitez pe jos. Mulțam pentru sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

 

 

sa-ti faci neaaparat o asigurare de calatorie in care sa incluzi toate tarile traversate si faptul ca folosesti o motocicleta ca vehicul (nu toate companiile de asigurari accepta moto, eu mi-am facut la omniasig). in caz contrar, in cazul unui accident cat de mic vei fi nevoit sa platesti o poala de bani pentru asistenta medicala.

 

Uite, partea asta mi se pare foarte interesanta...

 

Poti da detalii?

 

Mereu m-am gandit cu frica la aspectul asta, atunci cand ar fi sa plec in afara tarii cu masina/motocicleta deoarece chiar si in tara la noi,daca nu esti asigurat, si patesti ceva, esti MANCAT.

 

Un accident se poate intampla oricand,oricui...si cand esti cu motorul, la dracu-n praznic,indiferent ca-i o tara ultra civilizata, te poti trezi cu surprize din categoria cea mai nasoala (si anume sanatatea).

Link to comment
Share on other sites

NU ai taxa de drum in franta daca vi de la brussels la calais.uite un hotel in calais ieftin https://www.balladins.com/.Daca vrei sa bagi intr-o duba motorul sa traversezi canalul va trebui sa astepti in parcare unde se vad bilete de ferryboat.Sunt muti romani care trec in Anglia cu duba.

Edited by free ride
Link to comment
Share on other sites

Guest MosRahao

Uite, partea asta mi se pare foarte interesanta...

 

Poti da detalii?

 

Da, desigur. Vorbeam de o asigurare facultativa de calatorie, care iti acopera costurile medicale in caz de accident sau in caz de spitalizare sau nevoie de asistenta medicala si din alte cauze (de ex te doboara la pat o viroza sau ti se face rau pe strada si vine si te ia salvarea... oamenii te trateaza, te fac bine si la sfarsit iti taie factura. poate fi extrem de scump, mii de euro. o asemenea asigurare acopera costurile). Ideea este ca daca te duci la oricare firma de asigurari sa ceri asigurare de calatorie, aia iti fac asigurare si gata, aia iti iau banii si la revedere. Eu am avut curiozitatea sa intreb: "asigurarea e valabila si cand calatoresc cu motocicleta?" Raspunsul a fost NU, pentru ca -cica- este sport extrem. Eu am zis ca nu e sport, pentru ca 1. motocicleta mea nu e un model sport si ca 2. ma deplasez pe strada, pe drumuri publice si nu pe pista de concurs. Ei au tinut-o pe-a lor. ... Am fost la vreo 3 companii de asigurare de unde am primit raspuns negativ.

 

Cei la care am facut eu pana la urma si mi-au zis ca e ok si cu moto sunt Omniasig si am inteles ca si Generali face asigurari medicale pentru motociclisti. Atentie deci unde incheiati asigurarea de acest tip, interesati-va inainte de a o incheia, intrebati si cititi conditiile de asigurare. Altfel o puteti plati degeaba.

 

Atentie, aceasta asigurare e strict adresata "omului" si nu "motocicletei". Pentru probleme la motocicleta (stricaciune pe drum, tractare, reparatii, etc) trebuie o alta asigurare - eu nu mi-am facut insa.

 

*** Ca idee: daca ai, de ex, pana de cauciuc: in occident nu ai voie sa ti-o repari pe strada sau intr-un parking. Despre reparatii mecanice in strada nici nu se pune problema, cica iei si amenda de te rupe... Motocicleta nici nu poate fi impinsa de coarne pe autostrada sau pe DN. Pe banda de urgenta nu ai voie sa stationezi pt nimic in lume (bine, eu am oprit pe ea si chiar am mers pe ea dar am aflat ca daca ma prindea politia era groasa rau). Asadar, trebuie sa chemi o platforma, apoi transportata pe o platforma autorizata pana intr-un punct de asistenta tehnica - poate sa coste chestia asta sute de euro, functie de distanta... (pentru informatii mai sigure, colegii motociclisti traitori in tarile occidentale pot da amanunte, eu le-am aflat din povestirile unor prieteni care locuiesc in tari civilizate).

 

la englezi stiu ca ploua destul de des (de la tv)

 

este adevarat. insa cu toate astea, strazile sunt pline de moto, respectul in trafic este real si nu doar o vorba in vant, e curat pe jos si nu te naclaiesti de mizerie chiar daca ploua, iar pe la tara pe la ei e foarte frumos. mai frumos ca in orasele mari. eu zic, merita o tura in anglia... mie mi-a placut si as aprofunda, candva (eventual inspre irlanda dar cu siguranta ocolind marile orase si autostrazile, care nu au nici un farmec).

Link to comment
Share on other sites

Guest MosRahao

Daca ai drum prin Italia iti pot da eu cateva sfaturi .

 

Salut, Mario! O salut si pe Monica si pe cel mic!

 

 

Confirm ca Mario este o gazda perfecta si un camarad motociclist extraordinar si un om deosebit, i-am fost oaspete la intoarcerea din Anglia. M-a tratat cu bucurie intreaga lui familie, m-au plimbat in Bergamo si m-am simtit ca un membru al familiei sale. Rar asa oameni. In plus, m-a convins sa merg pe Stelvio, de care imi era cam teama, si pe alte cateva pasuri montane pe care mi le-a aratat pe harta - drum pe care nu l-as fi savurat daca Mario n-ar fi insistat sa ma convinga sa nu ratez locurile...

Edited by Festina Lente
Link to comment
Share on other sites

Atasez si eu niste poze, unele sunt prinscreenuri dupa rezervarea de pe ferry. Sunt doua companii mari, Stena Line si DFDS Seaways, poti rezerva si plati online, e recomandat sa o faci inainte cu niste vreme, altfel platesti mai scump. Sunt doua preturi informative din luna august, unul la traversarea dinspre Dublin spre UK, altul - de la Dover spre Calais.

 

In Ungaria este hungovigneta pt motorete, la fel si in Austria, o taxa de drum care se poate plati la benzinarie (imediat cum intri in tara). La unguri am platit-o la intrare in Ungaria dinspre Austria, erau niste chiosculete langa un popas gen kilometrul 36 pe A1; taxele de drum sunt valabile 7 zile sau 10 zile (variantele alese de mine).

 

Singura verificare de acte am patit-o la vama Nadlac, in rest am rulat civilizat, fara amenzi (cel putin teoretic). In Austria este destul de racoare noaptea, pe la 4 dimineata scoteam aburi prin casca. Eu am condus fara cazare, zi si noapte, asa ca despre cazare nu-ti pot spune nimic. Exista popasuri (parkinguri) cred ca din 2 in 2 km, cu buda civilizata, spalator, unele au si automate de cafea si mancare, fara taxe, dar exista si cu taxa pt buda. Te costa cam 50 eurocenti "descarcarea" :)

 

Urmasii lui Attila accepta la benzinarii plata si in euro, si in forintzi, dar la un curs ales de ei.

 

Asta asa, la o prima strigare. Iar in UK nu te panica de condusul pe stanga, ca e marfa si te obisnuiesti repede. In plus, in oricare din tarile de pe traseu, crestinii schimba banda, trec pe banda a doua, ca sa-ti permita sa intri pe sosea de pe bretelutza. Evident, acest obicei dispare direct proportional cu apropierea de Romania.

 

Cu ocazia asta, am rememorat calatoria mea de asta-vara. Am un zambet cat casa! M-a bufnit rasul cand am realizat ca nu am mai umblat in rucsacel de cand am venit din UK si am gasit acolo tichetele de la buda :) Cu opriri la ore de-alea, gen 2 noaptea :) Mie imi place sa conduc noaptea si pe ploaie. Na, fiecare cu stolul lui...

 

Am atasat si niste bonuri de benzina, cate am mai gasit, ca sa vezi diferente de curs in Germania si Ungaria. Nu le mai am pe cele din Franta, Belgia, UK..

 

post-2978-0-33464900-1391539866_thumb.jpgpost-2978-0-44347400-1391539880_thumb.jpgpost-2978-0-08018000-1391539901_thumb.jpgpost-2978-0-58080600-1391539917_thumb.jpgpost-2978-0-91819500-1391540031_thumb.jpgpost-2978-0-07511600-1391540148_thumb.jpgpost-2978-0-74465000-1391541576_thumb.jpg

 

PS: edit: m-am plimbat cu o motoreta inmatriculata in UK, deci nu stiu exact ce taxe de drum sunt pt UK in cazul unei motorete inmatriculate in Ro. A mea avea taxa platita in UK si vigneta pusa in cerculet. Au englezii un suport de vigneta rotund, ca un cerc, in care se pune nenorocirea aia de taxa de drum.

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

Salut, Mario! O salut si pe Monica si pe cel mic!

 

 

Confirm ca Mario este o gazda perfecta si un camarad motociclist extraordinar si un om deosebit, i-am fost oaspete la intoarcerea din Anglia. M-a tratat cu bucurie intreaga lui familie, m-au plimbat in Bergamo si m-am simtit ca un membru al familiei sale. Rar asa oameni. In plus, m-a convins sa merg pe Stelvio, de care imi era cam teama, si pe alte cateva pasuri montane pe care mi le-a aratat pe harta - drum pe care nu l-as fi savurat daca Mario n-ar fi insistat sa ma convinga sa nu ratez locurile...

 

Monica ... ma da Alina afara din casa :P . Asa se numea ex .M-am uitat pe harta ta Rares si mi s-a parut amuzant ca ai mers cam in linie dreapta, numai in Italia ai facut un ocol de zile mari. Prietenii stiu de ce :D .

Edited by Mario MT 03
Link to comment
Share on other sites

Guest MosRahao

Alina, desigur. Eu am memorie foarte slaba a numelor, tin minte mai curand imagini, peisaje si fetzele oamenilor dar memoria mea schioapata rau in ce priveste numele. Scuze!

 

Da, am mers intr-o line dreapta spre Anglia si foarte sinuoasa apoi... Intr-adevar, multumita prietenilor! :cheers:



nu stiu exact ce taxe de drum sunt pt UK in cazul unei motorete inmatriculate in Ro.

 

iti zic eu, nici una.

 

(aoleo, sper ca nu am mers ilegal???)

Link to comment
Share on other sites

(de ex te doboara la pat o viroza sau ti se face rau pe strada si vine si te ia salvarea... oamenii te trateaza, te fac bine si la sfarsit iti taie factura. poate fi extrem de scump, mii de euro. o asemenea asigurare acopera costurile).

 

Si daca nu platesti ce se intimpla? Presupun ca nimic. Sau nu mare lucru.

 

Cei la care am facut eu pana la urma si mi-au zis ca e ok si cu moto sunt Omniasig

 

E o idee proasta sa te iei dupa ce spun functionarii la orice companie. De obicei oamenii chiar nu stiu ce vorbesc. Teoretic ar trebui citit contractul ala.

Edited by vrajitorul din oz
Link to comment
Share on other sites

cu ferry-ul din dunkerque pana in dover pretul biletului luat pe loc a fost asta vara cam 59 de euro de motor +pilot.. daca ai si pasager automat mai mult.. iar returul a fost parca 53 de lire again cumparat biletul pe loc

n-am avut treaba cu politia pe drum la modul ca nu am vazut nici-o masina de politie (dar si daca te prind cu ceva e cam naspa) in anglia de ex sunt si in civil asa ca daca vezi vreo masina neinscriptionata ca vine dupa tine cu luminite albastre opreste ..eu i-am tarait cateva mile ca ma intrebam daca sa opresc sau nu :crack:

intr-adevar si mie mi s-a spus de londra fix acelasi lucru ca e greu cu parcarea si ca amenzile sunt usturatoare insa iar nu am avut probleme, doar in scotia a venit unul sa imi dea amenda pt ca parcasem intre 2 locuri de parcare si cand a vazut nr de inmatriculare a dat sa plece. l-am oprit si l-am intrebat daca nu e ok si a zis ca in mod normal imi dadea amenda dar avand in vedere ca nu e inmatriculata in uk nu are ce sa imi faca. totusi e mai bine sa sufli si in iaurt ca la ei amenzile sunt mult mai mari

si referitor la taxe, acestea sunt doar pt autostrazi ..daca le eviti nu ai ce sa platesti

asfalt cat se poate de uscat si have fun .. merita o asemenea excursie, ai ce vedea

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...