Sari la conținut

Nivel ulei amortizoare


Effect20CM
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor , deschid acest topic deoarece nu am gasit nicaeri concret cum se masoara nivelul uleiului din amortizoarele fata. bun mai intai sa povestesc cum am facut eu la cbr 125 care il posed....am dat roata jos sa bag vaselina pe la rulmenti etc si am zis hai sa vad si cum e starea suspensiei am cautat pe net cum se masoara nivelul si nu am inteles mare lucru asa ca am procedat astfel : am desfacut capacele de la fiecare amortizor , am scos arcurile si distantierele din interior si am introdus un "metru" din acela de tamplarie pana a am simtit la mana ca a ajuns jos , apoi am ridicat incet de jamba ( am suspensie normala nu up-side-down ) pana ce a ajuns la maxim ( nu mai puteam eu sa o ridic) apoi am lasat-o incet jos si am scos metrul si surpriza in amortizorul dreapta imi indica 8 cm de ulei iar in cel din stanga 20 cm :scratch: ....am sa atasez si o poza cu ce scrie in manual despre uleiul din furca , banuiesc 131 mm trebuie sa fie din ce inteleg eu acolo . Astept pareri daca am procedat ok masurand nivelul sau daca este alta procedura care este aceea ..multumesc !

post-81713-0-55551400-1391946904_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai masurat prost. Cauta procedura de masurat nivelul de ulei in manual. Si cel mai bine, nu te mai baga la lucruri pe care nu le aprofundezi inainte.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor , deschid acest topic deoarece nu am gasit nicaeri concret cum se masoara nivelul uleiului din amortizoarele fata. bun mai intai sa povestesc cum am facut eu la cbr 125 care il posed....am dat roata jos sa bag vaselina pe la rulmenti etc si am zis hai sa vad si cum e starea suspensiei am cautat pe net cum se masoara nivelul si nu am inteles mare lucru asa ca am procedat astfel : am desfacut capacele de la fiecare amortizor , am scos arcurile si distantierele din interior si am introdus un "metru" din acela de tamplarie pana a am simtit la mana ca a ajuns jos , apoi am ridicat incet de jamba ( am suspensie normala nu up-side-down ) pana ce a ajuns la maxim ( nu mai puteam eu sa o ridic) apoi am lasat-o incet jos si am scos metrul si surpriza in amortizorul dreapta imi indica 8 cm de ulei iar in cel din stanga 20 cm :scratch: ....am sa atasez si o poza cu ce scrie in manual despre uleiul din furca , banuiesc 131 mm trebuie sa fie din ce inteleg eu acolo . Astept pareri daca am procedat ok masurand nivelul sau daca este alta procedura care este aceea ..multumesc !

 

Furca de CBR 125R e o furca relativ simpla de tip telescop cu damping rod.

Nivelul de ulei se masoara cu o ruleta, subler, dispozitiv cu siringa, etc., de la marginea de sus a tubului cromat, cu tubul bagat in teaca de aluminiu, pana la capat. Masuratoarea se face fara arc sau distantier. Daca ce ai tu in poze sunt informatii extrase din manualul de service de CBR125, atunci nivelul (air gap) este 131 mm. In general, toleranta la aceasta masuratoare este de +/- 2 mm.

Daca tot le-ai demontat, schimba uleiul din jambe.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trimite-mi manualul pe wawessh@yahoo.com sa ma uit si eu. L-am cautat putin, dar nu l-am gasit.

 

pentru manual am intrat aici http://www.e-bookspdf.org/download/cbr-125-service-manual.html este al 2 lea din lista dai click si il deschide in pdf...nu am putut sa il descarc in pc...

 

Furca de CBR 125R e o furca relativ simpla de tip telescop cu damping rod.

Nivelul de ulei se masoara cu o ruleta, subler, dispozitiv cu siringa, etc., de la marginea de sus a tubului cromat, cu tubul bagat in teaca de aluminiu, pana la capat. Masuratoarea se face fara arc sau distantier. Daca ce ai tu in poze sunt informatii extrase din manualul de service de CBR125, atunci nivelul (air gap) este 131 mm. In general, toleranta la aceasta masuratoare este de +/- 2 mm.

Daca tot le-ai demontat, schimba uleiul din jambe.

Bafta!

 

datele sunt din manual , am lasat mai sus un link unde puteti gasi manualul . deci sa inteleg ca dupa ce fac exact cum ati spus , nivelul de ulei ar trebuii sa fie 131 mm ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala nu e manual, e un fel de parts diagram. Cauta manualul de service, unde sunt prezentate toate operatiunile de service (are cateva sute de pagini).

Nu se masoara nivelul de ulei prin introducerea a unui instrument de masura in el. Ar trebui sa fie un ìnstrument standard si sa se ia in considerare si diferenta de nivel determinata de volumul instrumentului de masura. Asa ca s-a ajuns la ideea ca e mai usor sa masori air gap-ul de care zice Cesar.

 

Cauta manualul de service, dar eu zic sa chemi pe cineva care se pricepe. Nu prea e de joaca cu furca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoti arcul distantierul si saiba, bagi tubul pina jos si masori distanta de la marginea de sus a tubului pina unde incepe uleiul, tre sa ai 131 mm.

 

https://skydrive.live.com/view.aspx?cid=ABAB2DF1E54B5417&resid=ABAB2DF1E54B5417!418&app=WordPdf&wdo=1

 

Pagina 306, e si poza si tot ce vrei.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoti arcul distantierul si saiba, bagi tubul pina jos si masori distanta de la marginea de sus a tubului pina unde incepe uleiul, tre sa ai 131 mm.

 

https://skydrive.live.com/view.aspx?cid=ABAB2DF1E54B5417&resid=ABAB2DF1E54B5417!418&app=WordPdf&wdo=1

 

Pagina 306, e si poza si tot ce vrei.

Multumesc mult de tot gn77b! nu stiu cum ai reusit sa gasesti manualul ca eu il caut de ceva vreme si nimic...Multumesc mult de tot si sa sti ca imi e de mare ajutor..., multumesc tuturor care au raspuns acestui topic si m-au lamurit . asfalt uscat ! :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da se pare ca ai dreptate si eu am cautat dar de obicei nu imi place sa stau sa citesc pe forumuri ...:D caut direct ce imi trebuie....oricum multumesc mult de tot!!! Stima

 

ca sa nu mai deschid alt topic astazi am desfacut amortizoarele constatand ca sunt curse si nivelul de ulei mic ...asa ca am zis sa schimb semeringuri + ulei ...pana aici totul ok am desfacut fara probleme si am obseravt ca am ceva "lovituri" si puncte mici pe tubul coromat exact unde lucreaza furca... :( se mai poate face ceva ? atasez o poza...precizez ca lovitura se simte la unghie si nu e doar zgariata e...e putin infundata...ff putin...ca o gropita pot spune...se poate face ceva?

post-81713-0-42423300-1392047656_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...