Effect20CM Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Salut tuturor , deschid acest topic deoarece nu am gasit nicaeri concret cum se masoara nivelul uleiului din amortizoarele fata. bun mai intai sa povestesc cum am facut eu la cbr 125 care il posed....am dat roata jos sa bag vaselina pe la rulmenti etc si am zis hai sa vad si cum e starea suspensiei am cautat pe net cum se masoara nivelul si nu am inteles mare lucru asa ca am procedat astfel : am desfacut capacele de la fiecare amortizor , am scos arcurile si distantierele din interior si am introdus un "metru" din acela de tamplarie pana a am simtit la mana ca a ajuns jos , apoi am ridicat incet de jamba ( am suspensie normala nu up-side-down ) pana ce a ajuns la maxim ( nu mai puteam eu sa o ridic) apoi am lasat-o incet jos si am scos metrul si surpriza in amortizorul dreapta imi indica 8 cm de ulei iar in cel din stanga 20 cm ....am sa atasez si o poza cu ce scrie in manual despre uleiul din furca , banuiesc 131 mm trebuie sa fie din ce inteleg eu acolo . Astept pareri daca am procedat ok masurand nivelul sau daca este alta procedura care este aceea ..multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 (editat) Ai masurat prost. Cauta procedura de masurat nivelul de ulei in manual. Si cel mai bine, nu te mai baga la lucruri pe care nu le aprofundezi inainte. Editat Februarie 9, 2014 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Februarie 9, 2014 Autor Share Postat Februarie 9, 2014 Ai masurat prost. Cauta procedura de masurat nivelul de ulei in manual. Si cel mai bine, nu te mai baga la lucruri pe care nu le aprofundezi inainte. nu e in manual... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Trimite-mi manualul pe wawessh@yahoo.com sa ma uit si eu. L-am cautat putin, dar nu l-am gasit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Salut tuturor , deschid acest topic deoarece nu am gasit nicaeri concret cum se masoara nivelul uleiului din amortizoarele fata. bun mai intai sa povestesc cum am facut eu la cbr 125 care il posed....am dat roata jos sa bag vaselina pe la rulmenti etc si am zis hai sa vad si cum e starea suspensiei am cautat pe net cum se masoara nivelul si nu am inteles mare lucru asa ca am procedat astfel : am desfacut capacele de la fiecare amortizor , am scos arcurile si distantierele din interior si am introdus un "metru" din acela de tamplarie pana a am simtit la mana ca a ajuns jos , apoi am ridicat incet de jamba ( am suspensie normala nu up-side-down ) pana ce a ajuns la maxim ( nu mai puteam eu sa o ridic) apoi am lasat-o incet jos si am scos metrul si surpriza in amortizorul dreapta imi indica 8 cm de ulei iar in cel din stanga 20 cm ....am sa atasez si o poza cu ce scrie in manual despre uleiul din furca , banuiesc 131 mm trebuie sa fie din ce inteleg eu acolo . Astept pareri daca am procedat ok masurand nivelul sau daca este alta procedura care este aceea ..multumesc ! Furca de CBR 125R e o furca relativ simpla de tip telescop cu damping rod. Nivelul de ulei se masoara cu o ruleta, subler, dispozitiv cu siringa, etc., de la marginea de sus a tubului cromat, cu tubul bagat in teaca de aluminiu, pana la capat. Masuratoarea se face fara arc sau distantier. Daca ce ai tu in poze sunt informatii extrase din manualul de service de CBR125, atunci nivelul (air gap) este 131 mm. In general, toleranta la aceasta masuratoare este de +/- 2 mm. Daca tot le-ai demontat, schimba uleiul din jambe. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Februarie 9, 2014 Autor Share Postat Februarie 9, 2014 Trimite-mi manualul pe wawessh@yahoo.com sa ma uit si eu. L-am cautat putin, dar nu l-am gasit. pentru manual am intrat aici http://www.e-bookspdf.org/download/cbr-125-service-manual.html este al 2 lea din lista dai click si il deschide in pdf...nu am putut sa il descarc in pc... Furca de CBR 125R e o furca relativ simpla de tip telescop cu damping rod. Nivelul de ulei se masoara cu o ruleta, subler, dispozitiv cu siringa, etc., de la marginea de sus a tubului cromat, cu tubul bagat in teaca de aluminiu, pana la capat. Masuratoarea se face fara arc sau distantier. Daca ce ai tu in poze sunt informatii extrase din manualul de service de CBR125, atunci nivelul (air gap) este 131 mm. In general, toleranta la aceasta masuratoare este de +/- 2 mm. Daca tot le-ai demontat, schimba uleiul din jambe. Bafta! datele sunt din manual , am lasat mai sus un link unde puteti gasi manualul . deci sa inteleg ca dupa ce fac exact cum ati spus , nivelul de ulei ar trebuii sa fie 131 mm ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Ala nu e manual, e un fel de parts diagram. Cauta manualul de service, unde sunt prezentate toate operatiunile de service (are cateva sute de pagini). Nu se masoara nivelul de ulei prin introducerea a unui instrument de masura in el. Ar trebui sa fie un ìnstrument standard si sa se ia in considerare si diferenta de nivel determinata de volumul instrumentului de masura. Asa ca s-a ajuns la ideea ca e mai usor sa masori air gap-ul de care zice Cesar. Cauta manualul de service, dar eu zic sa chemi pe cineva care se pricepe. Nu prea e de joaca cu furca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 (editat) Scoti arcul distantierul si saiba, bagi tubul pina jos si masori distanta de la marginea de sus a tubului pina unde incepe uleiul, tre sa ai 131 mm. https://skydrive.live.com/view.aspx?cid=ABAB2DF1E54B5417&resid=ABAB2DF1E54B5417!418&app=WordPdf&wdo=1 Pagina 306, e si poza si tot ce vrei. Editat Februarie 9, 2014 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Februarie 9, 2014 Autor Share Postat Februarie 9, 2014 Scoti arcul distantierul si saiba, bagi tubul pina jos si masori distanta de la marginea de sus a tubului pina unde incepe uleiul, tre sa ai 131 mm. https://skydrive.live.com/view.aspx?cid=ABAB2DF1E54B5417&resid=ABAB2DF1E54B5417!418&app=WordPdf&wdo=1 Pagina 306, e si poza si tot ce vrei. Multumesc mult de tot gn77b! nu stiu cum ai reusit sa gasesti manualul ca eu il caut de ceva vreme si nimic...Multumesc mult de tot si sa sti ca imi e de mare ajutor..., multumesc tuturor care au raspuns acestui topic si m-au lamurit . asfalt uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 nu e in manual... manualul utilizatorului si manualul de service, sunt 2 manuale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 https://www.google.ro/?gws_rd=cr&ei=KK_3UtmQBMzEtAaw4oGICw#q=cbr125+service+manual (primul link) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Februarie 10, 2014 Autor Share Postat Februarie 10, 2014 https://www.google.ro/?gws_rd=cr&ei=KK_3UtmQBMzEtAaw4oGICw#q=cbr125+service+manual (primul link) da se pare ca ai dreptate si eu am cautat dar de obicei nu imi place sa stau sa citesc pe forumuri ... caut direct ce imi trebuie....oricum multumesc mult de tot!!! Stima ca sa nu mai deschid alt topic astazi am desfacut amortizoarele constatand ca sunt curse si nivelul de ulei mic ...asa ca am zis sa schimb semeringuri + ulei ...pana aici totul ok am desfacut fara probleme si am obseravt ca am ceva "lovituri" si puncte mici pe tubul coromat exact unde lucreaza furca... se mai poate face ceva ? atasez o poza...precizez ca lovitura se simte la unghie si nu e doar zgariata e...e putin infundata...ff putin...ca o gropita pot spune...se poate face ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.