Jump to content

Altele


Vrsv Gunoier
 Share

Recommended Posts

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

In caz ca v-ati intrebat vreodata ce legatura e intre coada vacii si stampila primariei....!!!

Ecartamentul standard al cailor ferate din Statele Unite e de 143,5 cm. Este un numar foarte ciudat,de ce se foloseste acest ecartament? pentru ca asa se construiau in Anglia iar primele cai ferate din SUA au fost facute de englezi expatriati.

De ce construiau englezii asa? pentru ca primele cai ferate au fost construite de oameni care construisera tramvaiele premergatoare trenului si acesta era ecartamentul folosit de ei.

Dar de ce se folosea la tramvaie acest ecartament?

Atunci cand au inceput sa faca tramvaiele s-au folosit aceleasi scule si sabloane ce le foloseau pentru a construi trasuri, iar la acestea asta era spatierea rotilor.

Dar de ce aveau trasurile nevoie de aceasta distanta intre roti?

Ei bine, daca ar fi incercat sa foloseasca orice alta spatiere rotile s-ar fi rupt, in cele din urma, pe vreunul din vechile drumuri din Anglia, pentru ca aceasta era departarea dintre santurile sapate de alte roti, dea lungul timpului.

Cine construisera aceste drumuri?

Primele drumuri ce acopereau mari distante in Europa (implicit in Anglia) au fost construite de Roma imperiala pentru legiunile ei. multe drumuri au fost folosite de atunci pana in ziua de azi, iar carele de lupta romane au sapat primele santuri in ele, si dupa aceea toata lumea si-a potivit rotile dupa ele, ca sa un riste sa si le strice.

De vreme ce carele erau facute de romani, erau toate la fel, in privinta standardelor. Ecartamentul cailor ferate din Statele Unite de 143,4 cm deriva din specificatiile originale pentru carele de lupta Romane....Birocratia este nemuritoare.

Astfel ca, daca vreodata va intalniti cu cine stie ce specificatii stranii si va intrebati de unde ''curu calului'' le-au scos astia ? este perfect posibil sa fie o intrebare corecta, pentru ca de exemplu, carele de lupta Romane erau facute astfel incat latimea lor sa fie cat fundurile celor doi cai, astfel am gasit raspunsul la intrebarea de la care am pornit initial.

Si acum vine partea interesanta. Cand privim naveta spatiala pe platforma de lansare vedem doua rachete auxiliare atasate de rezervorul principal de combustibil. Acestea sunt ''Solid Roket Boosters'' , SRB-urile sunt facute de Thiokol la fabrica din Utah. Inginerii care au proiectat SRB-urile ar fi vrut sa le faca mai mari in diametru, dar ele trebuiau transportate cu trenul de la fabrica pana la locul de lansare. Calea ferata trece printr-un tunel, in munti, SRB-urile trebuiau sa incapa in túnel. Tunelul este facut pe masura caii ferate, care este, la randul ei, cam cat ''cururile'' a doi cai...!!!

Astfel ca una din trasaturile esentiale ale propulsiei celui mai puternic mijloc de transport din ziua de azi a fost determinata acuma mai bine de doua mii de ani, de latimea standard a unui ''koor'' de cal!

Pffff...foarte tare postu...mai vrem! Ne-am cam plictisit de comerț
Link to comment
Share on other sites

Buna seara , in teorie nu ar trebui sa functioneze , in acest fel nu faci altceva decit sa traga aer fals pe linga cablu de acceleratie garnitura de la plutitor,pe la butonasul de la amorsare rapida ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

 

 

Fain, Fain, caci tare mult imi plac drujbele astea oldtimer! A ta e cu pompa de ulei la mana?

Salutare! Asa e,are o pompiță mică manuală,care e actionată si de vacumul din carter.interesant că se poate regla debitul de ulei pentru lanț.E un șurubel magic acolo.
Link to comment
Share on other sites

S-o prezint si eu pe a mea;

Dolmar KS 43 WH,lama de 113cm ptr. 2 oameni,250ccm fabricat de JLO intre 1944-1945 in doar 200 de bucati.Capul se poate intoarce si i se poate adapta un reductor cu foreza/sfredel.Patentul original apartine lui Stihl care a fabricat acest model intre 1943-1971..Din pacate este putin incompleta.

 

post-19117-0-37434800-1454883643_thumb.jpgpost-19117-0-58077000-1454883681_thumb.jpgpost-19117-0-10005100-1454883798_thumb.jpg

Edited by 4bike
Link to comment
Share on other sites

Referitor la drujbe...prin anii 85-90 erau niste modele rusesti,aveau un fel de ghidon ca de bicicletă.Ural 1 și Ural 2.Oare proveneau din același loc precum cunoscuta Motocicletă?

Link to comment
Share on other sites

Referitor la drujbe...prin anii 85-90 erau niste modele rusesti,aveau un fel de ghidon ca de bicicletă.Ural 1 și Ural 2.Oare proveneau din același loc precum cunoscuta Motocicletă?

 

 

Am eu 2 bucati!

 

 

 

... inca una americana

 

 

post-59618-0-22817100-1455129036_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

S-o prezint si eu pe a mea;

Dolmar KS 43 WH,lama de 113cm ptr. 2 oameni,250ccm fabricat de JLO intre 1944-1945 in doar 200 de bucati.Capul se poate intoarce si i se poate adapta un reductor cu foreza/sfredel.Patentul original apartine lui Stihl care a fabricat acest model intre 1943-1971..Din pacate este putin incompleta.

 

attachicon.gifa 1204.jpgattachicon.gifa 1202.jpgattachicon.gif$_72hgh.JPG

O intrebare.Stii dece se numeste Dolmar?

Link to comment
Share on other sites

Numele vine de la Mount Dolmar, o pădure/regiune din Germania unde a fost testată pentru prima dată o drujbă în 1927.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Dolmar

 

http://www.barrettsmallengine.com/dolmar/history.html

Da ,asa-i da utilajul se numeste Dolmar de la producatorul carburatorului care este firma Dolmar.Acu cativa ani in urma am cumparat o "drujba" Sachs-Dolmar si neamtu a uitat sa-mi puna si carburatorul.Am ajuns pana la sediul central al firmei dar tot n-am reusit sa gasesc acel carburator.Pursisimplu nu se mai fabrica de multa vreme si nu mai aveau nici pe stoc.Am adaptat un carburator de o ruseasca si a mers brici.Asa am aflat de acest producator.

Edited by bunu
Link to comment
Share on other sites

mai era si motofierastraul electron cu o capacitate cilindrica de 100cc parca, am avut si ural montata pe un cart si avea foarte multa putere.

Prin 97-98 am construit o trotinetă pe care am montat in partea din spate un motor de drujbă Ural(aia mare)Tractiunea era dată de o elice de lemn montată pe ambielaj.Făcea o gălăgieee și un praf în spate!!!! Unii mă înjurau...alții nu.Nu am ajuns niciodată cu ea la viteza maximă,deoarece devenea instabilă la 35-40 km/h.Elicea era făcută de Sorin Bochiș,pilot militar și pasionat de cam tot ceea ce zboară.
Link to comment
Share on other sites

Ursane, cu prima ocazie cand ajung la Iulica va pun pe bancul de lucru 2-3 suruburi, asa sa va dau tema de gandire, dupa ce reasambati vreun motor, de unde au ramas.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...