Roni Postat Septembrie 11, 2015 Autor Share Postat Septembrie 11, 2015 hmmm, e buna ideea asta. Doar o intrebare, ca nu-s de meserie dar o logica a lucrurilor o am cat de cat: Termistorul cupleaza la caldura, potentiometrul ala nu e pe contact direct? sau cum face el sa scoata intensitate variabila? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 11, 2015 Share Postat Septembrie 11, 2015 Termistorul nu "cupleaza" la caldura, in sensul ca nu realizeaza un contact on-off (ca in cazul termo-cuplei) ci este o rezistenta variabila a carei valoare se schimba direct sau invers proportional (tip negativ/pozitiv) functie de temperatura Probabil s-a mai discutat, insa o rezum rapid : tipul "clasic" de martor de rezerva este constituit de un termistor NTC (negative thermic coefficient - rezistenta invers proportionala cu temperatura) inseriat cu un bec de o anumita putere. Cand termistorul este scufundat in benzina va prezenta o rezistenta mare si respectiv becul nu va avea "masa" (nu va lumina), pe cand in are liber acesta se va auto-incalzi datorita alimentarii cu tensiune destul de mare (becul se comporta ca o rezistenta de sarcina) si intr-un timp relativ scurt isi va micsora rezistenta pana la un prag care va permite sa treaca spre masa suficient curent pentru ca becul sa se aprinda (nu la maxim). Am aruncat o privire rapida pe schema ta si am observat ca in cazul tau semnalizarea nu este cu bec ci cu LED. In acest caz, desi senzorul din rezervor functioneaza pe acelasi principiu (scaderea rezistentei prin auto-incalzirea termistorului la suspendarea in aer), datorita curentului foarte mic la care lucreaza LED-ul montajul de semnalizare este un pic mai complex, necesitand un divizor de tensiune cu rezistor de sarcina independent si respectiv un comparator de tensiuni (probabil inclus in bord). Fa urmatoarele teste: 1. Verifica daca ajunge tensiune la termistor (~1V mai putin decat bateria) 2. Fa scurt-circuit intre firele termistorului (verifica in prealabil daca exista masa) - in mod normal ar trebui ca LED-ul sa se aprinda. Daca nu se aprinde, LED-ul e prajit sau exista probleme la montajul de comanda. 3. Conecteaza in locul termistorului un potentiometru de 1K (1000 ohms) si invarte de buton pana cand se aprinde LED-ul dupa care deconecteaza potentiometrul si masoara valoarea rezistentei. Pentru o mai buna acuratete ar fi bine sa ai pregatite macar inca doua potentiometre, de 500 ohmi si 100 ohmi. Testul iti va spune daca montajul de comanda a LED-ului este sau nu in regula si respectiv iti va da o idee despre valorile experimentale ale termistorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Septembrie 11, 2015 Autor Share Postat Septembrie 11, 2015 mersi pentru detalii. Circuitul nu da scurt, cand pun pozitivul la masa, LED-ul se aprinde energic. Ca si recapitulativ: cu cat indicele termistorului creste, cu atat scade rezistenta lui, corect? e ciudat ca, la cel de 1.5 k se incalzea nitel pastila dar nu declansa becul, iar la cel de 4.7k nu se incalzea deloc dar, cand am pus mana pe el, a aprins becul de 2-3 ori (fara dat la masa). Am mai citit pe forumuri ca cel de 1.5 la vtr, declanseaza la 26 grade celsius ... pnm. La vtr asta tre sa chem un popa s-o descante ca aparent, nu merge nimic din ce merge la restul lumii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 11, 2015 Share Postat Septembrie 11, 2015 Fa cum ti-am spus la punctul 3, conecteaza un trimmer de 1K in locul termistorului si invarte de el pana cand se aprinde led-ul apoi scoate-l din circuit si masoara rezistenta. Dupa aceea mai vorbim... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Septembrie 11, 2015 Share Postat Septembrie 11, 2015 Salutare ma bag si eu in seama ca vad ca sunt colegi priceputi pe aici si poate ma ajuta cu un sfat....Hayabusa model 2008 cam acesias problema cu rezerva nu se mai aprinde (ledul merge, cand pun contactul toate becurile sunt aprinse la "verificare"), acul imi indica cand benzina imi scade in rezervor pe bord, imi ajunge sub jumatate chiar arata ca rezervorul este un sfert dar nu mai ajunge a se aprinde rezerva si la primul plin cand am cumparat motorul am facut pana prostului, ba mai rau am crezut ca mi`am luat teapa de atunci merg numai pe trip.....sa fie aceias problema, acest termistor ? Am atasat si o poza cu pompa gasita pe net(08-15), pe a mea inca nu am scos-o din rezervor. Multumesc anticiapt ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 11, 2015 Share Postat Septembrie 11, 2015 .sa fie aceias problema, acest termistor ? Nu, la tine nu exista termistor, semnalul de la senzorul de nivel (potentimetru actionat de plutitor mecanic) este folosit si pentru activarea martorului luminos de rezerva combustibil. Posibil probleme mecanice (plutitorul nu mai ajunge la capatul inferior al cursei), potentimetru "murdar" in zona de minim... sau probleme in montajul de comanda din bord. De curiozitate, cu rezervorul gol indicatorul de nivel se duce pana la capat sau mai ramane ceva indicatie?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 12, 2015 Share Postat Septembrie 12, 2015 Nu! La tine ai plutitor,nu este cu termistor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Septembrie 12, 2015 Share Postat Septembrie 12, 2015 de cand am ramas fara benzina rezervorul nu a mai fost gol si atunci cand am ramas clatinam motocicleta si se mai auzeau ceva urme de benzina prin el dar pompa nu mai tragea si sa raspund concret la intrebarea ta @yo4hgx NU acul/indicatorul nu era la capat sa zic sub un sfert de rezervor pe acolo ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 13, 2015 Share Postat Septembrie 13, 2015 de cand am ramas fara benzina rezervorul nu a mai fost gol si atunci cand am ramas clatinam motocicleta si se mai auzeau ceva urme de benzina prin el dar pompa nu mai tragea si sa raspund concret la intrebarea ta @yo4hgx NU acul/indicatorul nu era la capat sa zic sub un sfert de rezervor pe acolo ... Probabil plutitorul ramane blocat un pic deasupra zonei de declansare a led-ului. Trebuie demontat si verificat, ocazie cu care se poate masura si potentiometrul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Septembrie 13, 2015 Share Postat Septembrie 13, 2015 Am gasit ceva valori in manual cat cu desfacutul este treaba de sezon rece ca doar trebuie sa ne ocupam cumva timpul in sezonul rece, ai idee garnitura pompei de benzina rezista la a doua folosire sau comand una de pe acum ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 13, 2015 Share Postat Septembrie 13, 2015 Rezista la 200 de demontari ! Este un O-ring de 6mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 14, 2015 Share Postat Septembrie 14, 2015 Am gasit ceva valori in manual cat cu desfacutul este treaba de sezon rece ca doar trebuie sa ne ocupam cumva timpul in sezonul rece, ai idee garnitura pompei de benzina rezista la a doua folosire sau comand una de pe acum ? Sincer, nu e treaba de sezon rece... cea mai grea parte e sa golesti rezervorul, in rest e treaba simpla de verificat. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Septembrie 18, 2015 Share Postat Septembrie 18, 2015 (editat) Ok mi-am facut curaj astazi avand si timp liber am scos rezervorul dupa motocicleta fiind aproape gol nu a fost nevoie sa scot benzina din el, lucrand la el(scos pompa) cu "burta" in sus. Pompa in ceea mai buna stare posibila vizual, nu mizerie pe ea, nu plutitor blocat sau stramb sau asa mai departe dar cand am masurat rezistenta surpriza conform manualului ( am atasat si o poza) in pozitia plutitorului pe gol in loc sa am 130-135 de ohmi aveam 99-100 ohmi, in pozitia ful valorile sunt corecte si anume12.9 - 13 ohmi. Acum zic ca am gasit "problema" ce am de facut in cazul asta, acest ansamblu plutitor il pot repara sau pot pacali cumva aceste valori sau pur si simplu comand alt ansamblu conform manualului ? Editat Septembrie 18, 2015 de smok3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 18, 2015 Share Postat Septembrie 18, 2015 Incearca sa vezi daca nu poti demonta carcasa potentiometrului sa vezi de ce nu lucreaza in zona de minim. Nu cred sa gasesti separat, probabil va trebui sa iei tot ansamblul plutitorului. Pana una alta, daca plutitorul lucreaza liniar poti incerca o solutie de compromis adica inseria o rezistenta de 36 ohmi - indicatia de maxim o sa fie gresita (mai mica) dar led-ul de rezerva ar trebui sa te anunte cand esti aproape sa ramai fara benzina. Ca fapt divers, cand ai decuplat mufa plutitorului led-ul s-a aprins? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Septembrie 18, 2015 Share Postat Septembrie 18, 2015 nu am facut nici o proba si nici o masuratoare cu contactul ON Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.