Bogdan rs125 Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 Salutare tuturor! De cativa ani am un husky supermoto 125 in 2t. Am cumparat-o noua si am facut putin peste 6000 km cu ea. Am intretinut-o mereu minutios si cu mult drag. Am mers cu ea numai prin oras si foarte mult pe DN1, Otopeni-Bucuresti la fiecare iesire, nu m-am dat la "stant" sau "reising", nu dau "forja" in speranta c-o sa-mi sara sutiene pe ghidon... Intr-o seara m-am pregatit frumos sa ies cu dansa. Fiind un doi timpi cu pornire la pedala, pornitul e un mic ritual. Ca de obicei, am tras scoul, i-am dat 2 pedale, am pus contactul si la a 3a pedala a pornit in tromba ca de fiecare data. am tinut-o putin cu socul tras cat m-am jucat putin cu gazul ca sa se incalzeasca si sa nu moara motorul. Incepuse sa cam tuseasca cand inchideam socul asa ca am mai barait-o putin pe loc inainte sa plec, fac asta de obicei pana se incalzeste motorul si sta linistit la ralanti. Am vazut ca se tot balbaie motorul si am presupus ca ramane fara benzina. Am trecut-o pe rezerva si m-am dus repejor la prima benzinarie. Am alimentat, m-am suit, a pornit frumos la prima pedala si statea bine merci la ralanti. Ies din benzinarie, pe DN1, schimb intr-a 2a, trage bine, dau a 3a, frumos, a 4a, a 5a, pe la 90kmh ii dau a 6a. Merg asa cateva secunde si hop! moare motorul si se blocheaza roata spate! Trag ambreiajul, se elibereaza roata, se opreste din patinat, ii dau drumul ambreiajului (tot intra-a 6a) sperand sa porneasca din nou dar nu, doar bolborosea ceva ciudat. Trag din nou ambreiajul, (motorul tace complet) dau inferioare pana intr-a 4a, dau drumul ambreiajului si iar bolboroseste ceva, putin mai tare de data asta, dar tot fara rezultat. Ii trag ambreiajul dupa ce se blocheaza roata din nou si trag pe dreapta. O pun in neutru si totul se invarte frumos, frana spate merge perfect lantul e intreg, n-are pana, n-a sarit niciun surub, nu se freaca roata de nicaieri, nu curge ulei de nicaieri; totul pare in ordine. O las cateva minute, dupa care incerc s-o pornesc. Motorul fiind cald ma asteptam sa pornesca din prima. Scotea doar un sunet bizar, semana cu bolborositul din timpul mersului. Trag socul, il inchid, iar il trag, dupa multe pedale pana cand cred ca se si innecase deja. Am impins-o inapoi acasa (de la ikea pana Otopeni) si am bagat-o in garaj. A 2a zi ma uit mai atent, dar nu vad nimic ciudat, totul imi pare in regula. Incerc s-o pornesc la pedala, nu merge. Incerc s-o pornesc impinsa, nu merge. Scoate exact acelasi sunet ca atunci cand a murit. Ce s-a intamplat? S-a topit motorul? E in greva? Ce e de facut? Ati avut experiente similare? Ati mai avut povesti de genul? N-am avut timp sa o demontez sa ma uit inauntru, sta de ceva vreme in garaj, dar n-am mai avut timp nici macar sa incerc s-o mai pornesc. Motorul nu are nicio modificare, e standard, asa cum a venit din fabrica. Stiu ca povestea e putin cam lunga, dar am dat toate detaliile ce-mi par semnificative. Orice idee pertinenta e foarte bine venita Daca aveti comentarii lipsite de bun simt si derizorii, abtineti-va Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tom Cat Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 Ciudat cu blocatul rotii, altfel as fi zis ca nu se mai alimenteaza, vreun gunoi pe la robinetul rezervorului sau prin carburator... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 (editat) S-a calat motorul. (s-a blocat pistonul in cilindru). (ulterior s-a deblocat dupa racire.. dar probabil nu mai are compresie pt ca s-au blocat segmentii pe canalele pistonului si/sau s-au decalit. Cilindru zgariat eventual. Ungerea cum se face, pui tu ulei in benzina sau are rezervor separat? Ai pus ulei in benzina sau ai verificat rezervorul de ulei? Ce daune sunt e greu de prezis, trebuie desfacut si vazut. Editat Iunie 9, 2014 de Mikulas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei gras Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 Tocmai ca trebuia sa ii dai span pt ca 2t sa isi faca ungere mai buna.a tinut destul atitia km.vrei fiabilitate ia 4t.2t are putere dar se duc repede motoarele .intreaba orice motocrosist.reparatia nu e o avere din cite stiu se ia kit complet piston biela segmenti .dai un tel lui tibi care era la bavaria ca si-a facut atelier si te ajuta el.0722361856 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 La cati km are e posibil sa fie necesar doar pistonul + segmentii, eventual rulmentul cu ace de la biela - daca are asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 dai un tel lui tibi care era la bavaria ca si-a facut atelier si te ajuta el.0722361856 Scuze de off-topic, dar omul ala imi spunea la tel sa ii dau pe mail ce aveam de comandat la ei, apoi nu raspundea la mail vreo 2 saptamani cel putin. Cand ii mai dadeam vreun telefon sa-i reamintesc, imi spunea ca se uita pe mail "imediat ce termin cu domnul din fata mea", si iar mai treceau vreo 2 saptamani pana sa mai primesc vreun semn. Si tu il recomanzi pe aici? On topic: Ca si mecanic, orice mecanic ce a avut cat de cat tangenta cu motoarele de 2T. Ca si piese, Bart la Cluj sau Paneuro (www.vespa.ro, fosti importatori Husqvarna, si care au mai ramas cu destule piese pe stoc). Ca si posibila buba, supraincalzirea motorului urmata de blocarea lui. Verifica daca mai apa in radiatoare, si, daca nu, verifica sa nu ai vreun furtun rupt, sau semeringul de la pompa de apa dus (caz in care gasesti toata apa in cutia de viteze). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan rs125 Postat Iunie 9, 2014 Autor Share Postat Iunie 9, 2014 S-a calat motorul. (s-a blocat pistonul in cilindru). (ulterior s-a deblocat dupa racire.. dar probabil nu mai are compresie pt ca s-au blocat segmentii pe canalele pistonului si/sau s-au decalit. Cilindru zgariat eventual. Ungerea cum se face, pui tu ulei in benzina sau are rezervor separat? Ai pus ulei in benzina sau ai verificat rezervorul de ulei? Ce daune sunt e greu de prezis, trebuie desfacut si vazut. Amestecul il face singura, pun ulei in rezervorul de ulei. Iar uleiuri am avut grija intotdeauna sa-i pun "ce-i mai bun", atat pt amesctec cat si in cutie. Tocmai ca trebuia sa ii dai span pt ca 2t sa isi faca ungere mai buna.a tinut destul atitia km.vrei fiabilitate ia 4t.2t are putere dar se duc repede motoarele .intreaba orice motocrosist.reparatia nu e o avere din cite stiu se ia kit complet piston biela segmenti .dai un tel lui tibi care era la bavaria ca si-a facut atelier si te ajuta el.0722361856 Cand spuneam ca nu dau forja nu voiam sa spun ca merg ca pensionarii, deschid gazul cu orice ocazie, ca oricare dintre noi; voiam sa subliniez ca nu am violat constant motorul. Am mers totusi cu el destul de turat stiind ca e un 2t, dar nici nu am incercat sa-l omor Merci de numarul omului, am sa-l sun cand ajung in tara! Scuze de off-topic, dar omul ala imi spunea la tel sa ii dau pe mail ce aveam de comandat la ei, apoi nu raspundea la mail vreo 2 saptamani cel putin. Cand ii mai dadeam vreun telefon sa-i reamintesc, imi spunea ca se uita pe mail "imediat ce termin cu domnul din fata mea", si iar mai treceau vreo 2 saptamani pana sa mai primesc vreun semn. Si tu il recomanzi pe aici? On topic: Ca si mecanic, orice mecanic ce a avut cat de cat tangenta cu motoarele de 2T. Ca si piese, Bart la Cluj sau Paneuro (www.vespa.ro, fosti importatori Husqvarna, si care au mai ramas cu destule piese pe stoc). Ca si posibila buba, supraincalzirea motorului urmata de blocarea lui. Verifica daca mai apa in radiatoare, si, daca nu, verifica sa nu ai vreun furtun rupt, sau semeringul de la pompa de apa dus (caz in care gasesti toata apa in cutia de viteze). Deci e clar, s-a calat motorul. Cum ajung in tara ma pun sa-l desfac sa vad ce si cum. Daca ma uit ca mata in calendar am sa revin cu intrebari sau caut direct un garaj prin apropiere. Cat pt piese am sa iau legatura cu fostii imortatori, nu-i o ideea rea. In orice caz multumesc tutror pt ajutor Daca ne intalnim cumva amintiti-mi sa va dau o bere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei gras Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 Mircea iti dai seama ca avea vreo 100 de tel pe zi plus organizarea service-ului plus vinzare de mobre si echipament timp in care toti pe linga frecau ula.eposibil ca tu sa fi fost unul nemultumit dar daca ai fi trecut pe la ab sa vezi imi dadeai dreptate.asta e unul dintre motivele pt care a si plecat.nu e normal safaca un om munca a 3. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 Scuze, dar asta e concluzia la care am ajuns eu. Atunci cand o comanda de-a mea din 12 decembrie imi soseste pe 7 februarie, acolo e vina Auto Bavaria. Insa atunci cand vorbesc cu un om si-mi spune clar, "da-mi pe mail necesarul tau de piese si-ti raspund in seara asta"", apoi nu mai primesc nimic de la el, acolo e vina omului. Cand ii dau 4 telefoane in 4 saptamani diferite, si imi tot spune " ïn jumatate de ora termin treaba in care sunt prins si va raspund la mail", si tot nu primesti nici un raspuns, acolo e tot vina omului. Si atunci pe mine nu ma mai intereseaza ca el face treaba a 3 oameni. Daca mi-a spus ca face ceva si nu a facut asta in mod repetat, pentru mine e un neserios la care nu voi apela nici macar cand isi deschide propria afacere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.