frigider Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 Hahaha, m-am umilit singur cu atatea tentative ratate, dar am perseverat. Scopul proiectului meu este sa gasesc un design care sa poata fi executat doar din bormasina, cu piese de larg consum, fara "piese critice" sau scule gen sudura, strung, etc.... Culmea, designul asta la care am ajuns acum este cel mai simplu, dar mi-a venit greu ideea cum sa extrag forta din drujba - cum sa ma leg de oala de ambreiaj, altfel decat prin pinion, incat sa o mai si pot desface la un moment dat - deci sudura nu e oricum o optiune aici. Am scris ca m-a amuzat teribil cum zici - "imi mai trebuie un pinion mai mare si gata, am rezolvat-o" . Iti dai seama ca asa ziceam si eu inainte de fiecare proba de drum . Cand i-am pus lantz in loc de curea am zis gata, acum nu mai are ce sa crape. La probele pe loc se misca admirabil. Abia dupa 10 kilometri insa lantul a terminat de scuipat tot uleiul si s-a intepenit. Nu cred ca scapi de problema asta - si lantzul tau va merge cu aceeasi viteza pe pinionul de la drujba - si acolo va "intoarce" foarte din scurt - asta va face sa arunce uleiul, inertia la viraj sa zic asa. De-asta se pune si dispozitivul ala special cu melc de ungere a lantului de drujba - si ala s-ar intepeni daca nu ar avea ulei. Deci s-ar putea sa mearga la tine, daca inca mai ai melcul ala de plastic si adaugi ulei in rezervorul separat, pentru ungerea lantului - si daca nu te deranjeaza ca-ti murdareste bicicleta. Insa, ca principiu, lantzul este element de tractiune, nu de turatie, deci tot ar fi un design chinuit... Daca gasesti pinion de 100 de dinti, sa iei in calcul si unghiul in care mai este vazut pinionul mic - adica lantul sa mai aiba contact doar cu 2-3 dinti din el - si sa inceapa sa sara. Eu deocamdata am probleme cu flansele, capetele suruburilor imi ating deocamdata carcasa drujbei,dar asta se rezolva din pila. De asemenea, a iesit putin excentric butucul, are bataie, si asta imi va induce probabil niste vibratii teribile in mers, cand voi fixa si centrul axului pe partea stanga.Deocamdata sper ca elementul elastic - contactul butuc/cauciuc va tolera aceste excentricitati. Succes si perseverentza ! nu ma pricep, doar intreb... pai si la motociclete? nu se invarte destul de mult/repede lantul ala? (dupa mine si trage si se invarte repede ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 (editat) Am explicat in postul anterior, dar s-a pierdut. La motociclete, asta este rolul oringurilor - de a tine in interior (intre boltz si rola) - vaselina care se pune in fabrica. De asemenea, de-aia se recomanda si folosirea spray-ului de lantz - mai prelungeste putin viata lantzului - pentru ca preia frecarea dintre role si pinioane (pinon atac si pinion roata), insa greul frecarii dusa de lantz este intre boltz si rola. Pe vremuri, inainte de inventarea oringurilor, motocicletele aveau sistem automat de ungere a lantzului - un fel de "picurator" care ungea permanent lantzul, in mers, desigur. Editat Septembrie 10, 2014 de moshulik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Solon Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 (editat) Virgil, ai mult timp liber, daca ai devenit inventator . Eu sunt mai comod, am vrut sa cumpar una cu motorul pus din fabrica. Apoi am renuntat, lipsea farmecul transpiratiei la pedalat. Triumph-ul l-ai facut? Editat Octombrie 6, 2014 de Solon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Octombrie 6, 2014 Share Postat Octombrie 6, 2014 Nu vei prinde 45 la ora si vei face si motorul praf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Octombrie 21, 2014 Autor Share Postat Octombrie 21, 2014 Virgil, ai mult timp liber, daca ai devenit inventator . Eu sunt mai comod, am vrut sa cumpar una cu motorul pus din fabrica. Apoi am renuntat, lipsea farmecul transpiratiei la pedalat. Triumph-ul l-ai facut? Nu vei prinde 45 la ora si vei face si motorul praf. Da i-am inlocuit electromotorul. Legat de mijlocul de deplasare conceput ,m-am saturat de revizii si asigurari expirate la scuter si motor ,la sharan si la fiat ,plus ca nu pot bea si eu o bere chiar slab alcolizata.Sa le ia naiba pe toate ,tot bicicleta este mai buna pt Bucuresti.Daca are si motor cu atat mai bine. Voi prinde macar 40 curat dupa ce ma pricopsesc cu un pinion de 90 de dinti.Am gasit pe cineva care are divizor pe freza si mi-a promis ca il va face.Pana atunci ma tarasc cu asta; » Post actualizat in 21 Oct 2014 10:31 Virgil, ai mult timp liber, daca ai devenit inventator . Eu sunt mai comod, am vrut sa cumpar una cu motorul pus din fabrica. Apoi am renuntat, lipsea farmecul transpiratiei la pedalat. Triumph-ul l-ai facut? Da i-am inlocuit electromotorul. Legat de mijlocul de deplasare conceput ,m-am saturat de revizii si asigurari expirate la scuter si motor ,la sharan si la fiat ,plus ca nu pot bea si eu o bere chiar slab alcolizata.Sa le ia naiba pe toate ,tot bicicleta este mai buna pt Bucuresti.Daca are si motor cu atat mai bine. Voi prinde macar 40 curat dupa ce ma pricopsesc cu un pinion de 90 de dinti.Am gasit pe cineva care are divizor pe freza si mi-a promis ca il va face.Pana atunci ma tarasc cu asta;sachs.jpgsachs1.jpg Mai am varianta sa mut toata improvizatia pe o bicla gen pegas cu roti de 20 .Intr-o buna zi va aparea si filmuletul ,cand voi considera ca sunt multumit de realizare.Salutari. Nu vei prinde 45 la ora si vei face si motorul praf. Da i-am inlocuit electromotorul. Legat de mijlocul de deplasare conceput ,m-am saturat de revizii si asigurari expirate la scuter si motor ,la sharan si la fiat ,plus ca nu pot bea si eu o bere chiar slab alcolizata.Sa le ia naiba pe toate ,tot bicicleta este mai buna pt Bucuresti.Daca are si motor cu atat mai bine. Voi prinde macar 40 curat dupa ce ma pricopsesc cu un pinion de 90 de dinti.Am gasit pe cineva care are divizor pe freza si mi-a promis ca il va face.Pana atunci ma tarasc cu asta; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fix Postat Octombrie 21, 2014 Share Postat Octombrie 21, 2014 e perfecta doar ca trebuie avut grija la gropi..face pana repede..si sa n-ai nevoie de piese..(am avut si eu una) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Octombrie 21, 2014 Autor Share Postat Octombrie 21, 2014 Asta este primita cadou ,dar cred ca ar merita cumparata una model nou si cu pornire electrica.Am vazut vre-o doua pe olx in jur de 1500-2000 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.