crazy_mouse_87 Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 Am un bord electronic pe yamaha xt 125. Am achizitionat un alt bord deoarece cel existent avea ceva prajit in el si nu am gasit sa-l repar. Bordul cumparat este aproape identic si provine de pe malaguti drakon. Ambele borduri au mufa cu 18 de pini numai ca cel pe care il aveam pe motocicleta erau asezati pinii pe 3 randuri (6 x3 ) iar cel achitionat are tot mufa cu 18 pini dar asezati pe 2 randuri ( 9x2) Cel pe care l-am achizionat are in plus indicator de temperatura, deoarece motocicleta de pe care venea are radiator iar cea pe care o am eu are doar racire pe aer. Am taiat cablajul de pe motocicleta , am legat mufa cu (9x2) pe care am luato impreuna cu noul bord, am legat firele dupa culoare deoarece aveau aceleasi coduri de culoare , am izolat etc. dar mi-a ramas un fir nelegat. Este un fir roz pe care vine voltaj constant de 14 v . Iar pe bord am doua fire nelegate unul alb si unul alb/maro. In momentul de fata merg toate functiile de pe bord ...viteza ceas cronom etc mai putin turatia. Banuiesc ca firul roz vine de la cdi. dar acum nustiu la care din cele 2 fire libere ramase trebuie legat. In momentul de fata banuiesc ca unul este de la indicatorul de temperatura si unul de la turometru, Indicataorul de temperatura se aprinde si se stinge constant de parca ar fi un led de alarma auto acum. sa dau cu banul sa leg firul roz la cel alb?! am tot cautam schema electrica dar nu am gasit nici de la yamaha xt 125 nici de la malaguti drakon Multumesc frumos ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 hehe, inca n-ai schimbat jucaria? ma gindeam ca poate partea electrica e identica la YBR dar nu vad sa fie mufa de 6x3 rozul e claxonul la YBR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 Ai tinut cont de traductorul de temperatura ? prima data trebuie sa identifici conexiunile indicatorului de temp. si sa-l scoti din calcul, daca ai racire pe aer ! Trebuie sa gasesti schema, nu se poate? » Post actualizat in 21 Sep 2014 14:34Ai tinut cont de traductorul de temperatura ? prima data trebuie sa identifici conexiunile indicatorului de temp. si sa-l scoti din calcul, daca ai racire pe aer ! Trebuie sa gasesti schema, nu se poate? Si inca ceva: 1. la modelul tau la punerea contactului se aprinde faza de intalnire si bordul ? Intreb, pentru ca ai un fir de permanent 13 V, sa nu fie de la lumina bord ? 2. turometrul face testul de capat/ ,,0", la punerea contactului, acul se duce pana la capat de scara si revine la 0 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 Da, se da acul peste cap ... --------------------- Nu o lua in nume de rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazy_mouse_87 Postat Septembrie 21, 2014 Autor Share Postat Septembrie 21, 2014 Pozitia si bordul se aprind cand pun contactul. Nu are ace...doar afisaj de nr rot pe min pe display. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 Tahometru digital/turometru, semnal de la cdi sub forma de pulsuri de 5 V , intrari in turometru ( +, - si comanda de la cdi) sau o tensiune proportionala cu turatia si convertor analog-numeric in turometru. Practic la comanda trebuie sa ai un semnal variabil in functie de turatie. Indicatorul de temperatura nu ar trebui sa se aprinda, practic nu-l este in circuit, ai racire cu aer.. Ceva nu este in regula cu circuitele... comnada de la CDI cred ca este pe temperatura... mai verifica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 pai doar a zis ca i-au ramas 2 fire de la bord: alb si alb/maro probabil trebuie legata o rezistenta de vreo 10k sa-ti arate o temperatura oarecare si sa nu mai clipeasca pe bord e iritant dupa un timp dar nu stiu cum iti dai seama daca sa o legi la + sau la - eu unul n-as lega dupa datul cu banul Ai tinut cont de traductorul de temperatura ? prima data trebuie sa identifici conexiunile indicatorului de temp. si sa-l scoti din calcul, daca ai racire pe aer ! Trebuie sa gasesti schema, nu se poate? » Post actualizat in 21 Sep 2014 14:34 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 pai doar a zis ca i-au ramas 2 fire de la bord: alb si alb/maro probabil trebuie legata o rezistenta de vreo 10k sa-ti arate o temperatura oarecare si sa nu mai clipeasca pe bord e iritant dupa un timp dar nu stiu cum iti dai seama daca sa o legi la + sau la - eu unul n-as lega dupa datul cu banul Spune ca are un conductor cu tensiune constanta de 14 V, acesta nu poate fi comanda de la CDI pentru tahometru, pentru ca trebuie un semnal variabil proportional cu turatia. Chiar daca bordurile sunt identice ca forma, nu este o regula si pentru circuite. La malaguti are indicator de temperatura, la yamaha nu...insist ca aici este o mica problema. Gasite cele doua scheme si comparate circuitele pentru a face o asimilare corecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Problema asemanatoare: Vreau sa montez un turometru cu 3 fire de pe ktm 640 (carburatie)care are bobina doar cu borna plus, pe un ktm 690 injectie care are bobina cu doua borne de alimentare. Turometrul nu merge nici daca il leg la plus nici daca il leg la minus. Sunt afon, dar am observat cu multimetru ca intre +ul bobinei si cadru am cam 13 v , dar si intre minus si cadru am -11,5 respectiv +13 daca inversez betele aparatului. In mare am inteles ca turometrul cu 3 fire (si carburatie) citeste impulsuri pozitive. Cum pot sa il fac sa citeasca impulsurile de la bobina cu doua borne? Trebuie un convertor... ceva? De functionat turometrul functioneaza probat pe 640ul vecinului. Firul de comanda este alb cu putin albastru, am incercat sa il leg si la mufa din ecu unde am gasit un fir alb cu mai mult albastru (cam jumi juma'), nu merge. Mihai 0745507797 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Daniel1993 Postat Martie 24, 2019 Share Postat Martie 24, 2019 Salut, in urma cu cateva zile turometrul mergea dar nu mergea kilometrajul din cauza ca avea cablul rupt, am schimbat cablul si acum nu mai merge turometrul si nici indicatorul de la apa, va rog sa ma ajutati cu un sfat cum sa verific si ce sa verific, tin sa specific ca nu se mai aprinde nici N. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.