Sari la conținut

Renuntare la senzorul de temperatura a aerului din airbox..


l.u.v
 Share

Postări Recomandate

Tiristor, termistor... tot un drac! Oricum bucatarii nu stiu sa faca diferenta...

 

Esenta acestui topic! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 164
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se pare ca m-am inselat, se pare ca ai totusi suficienta tarie de caracter sa te auto-ironizezi. E in regula, imi cer scuze pentru interventia un pic cam prea dura de mai devreme, pana la urma e un forum public unde oricine are si posibilitatea si dreptul sa scrie ce-i trece prin cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Astazi am cuplat senzorul la loc, motorul trage bine. Problema intervine doar vara, in jur de 25 grade si peste. A pornit la fel, singura diferenta fiind la relanti, cu el scos aveam un mic tremurat pe care il sesizam in capatul ghidonulu, cu el cuplat acel tremurat a disparut. Probabil acel plus de benzina genera acel tremurat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link-ul dat de LUV este rezumatul a ce s-a explicat pe parcursul a 6 pagini, dar cu unele date noi si de interes, dar in final toti am cazut de acord, astfel:

1. Informatiile senzoriilor de baza cu care opereaza ECU in stabilirea cantitatii de benzina sunt de la: TPS si RPM

2. In bucla deschisa(fara sonda Lambda in evacuare), creste consumul de carburant pe masura ce scade temperatura sub influenta IAT, mai exact cu 3% pana la temperatura de 10grd.C(de retinut!)

3. Mai sunt si alti senzori care mai adauga cate ceva la consum: temperatura ulei, presiune aer, etc

4. Prin introducerea sondei Lambda in evacuare ECU obtine un feedback de la sistemul de injectie si face corectii in AFR.

5. Sonda Lambda functioneaza cu intarzieri(depinde de tip si constructie), aceste intarzieri se traduc prin perioade de bucla deschisa. Pentru a avea o functionare corecta este nevoie de ajustari in harta de baza.

6. Un plus de 6% benzina inseamna mai multa putere, sportivitate si manevrabilitate(de retinut procentul!) .

7. Varianta A –introducerea unui rezistor de 10 KΩ in serie cu termistorul IAT( si se da un exemplu- rezistenta IAT + 10 KΩ de la 20grdC corespunde cu rezistenta IAT de la 0grdC, ECU pe aceasta o vede!. In bucla deschisa ECU va comanda un 6% in plus benzina in AFR . Daca exista bucla inchisa(senzor O2) se fac corectii in AFR , se mentine nivelul stabilit, dar numai in conditiile in care se mentin RPM si TPS la valori constante.

8. Daca punctul de functionare al motorului se misca pe harta intr-o noua pozitie (sunt 225 puncte), raspunsul de la senzorul Lambda este temporar dezafectat, ceea ce inseamna ca la modificarea RPM sau TPS sistemul functioneaza in bucla deschisa, si acum este momentul pentru intrarea modificarii facute asupra IAT(tuning) !!

9. In acest caz cu rezistor inseriat cu IAT se consuma doar 1/3 din 6%, scade consumul de la 5,6% la 5,1 % ( au fost date exemple)

10. Dezavantaje circuit serial rezistor/performanta redusa(curba rosie):

a)daca temperatura este de 40grdC, ECU va citi 7grdC, apare o diferenta de 33grdC pentru care ECU adauga 10% la consum combustibil, crestere semnificativa !!( din studiu se vede ca a rezultat un plus de 6% pentru fiecare 20grdC pe plus sau pe minus fata de temp de referinta 20grd C_de retinut!)

B) daca motorul este la 0grdC, ECU citeste o temperatura de -12grdC, adauga 3,6% benzina.

11. Nu se poate obtine performanta cu un rezistor sau mai multe, chiar in diferite moduri de conexiune, datorita functionarii termistorului din IAT(dependenta neliniara Rez.elec.-temp)

12. Varianta optima_ Introducerea celui de-al doilea senzor de tip NTC(de fapt un termistor in serie/paralel cu cateav rezistoare fixe), care va trebui sa masoare aceeasi temperatura ca primul senzor. Practic prin sistemul de conectoare de la Booster se pastreza ambele NTC-uri in circuitul de temperatura al lui ECU. Pot sa afirm pentru calculul unui Booster se includ date de baza despre IAT –ul motocicletei, modificarea rezistentei la valori ale temperaturi si calcului aditionalului, astfel incat pentru orice modificari ale temperaturii din colector, adaugare de benzina sa fie apox. constanta, in jur de 6%(curba albastra). IAT-ul motocicletei se poate masura, senzorul in curent de aer rece si cald, termometru langa senzor si ohmmetrul pe bornele IAT, citire si notare date, trasare grafic. Urmeza suprapunerea acestui grafic peste graficul celui de-al doilea IAT si insumarea celor doua in planul XOY. Apoi graficul rezultant ajustat prin valori in al doilea termistor pentru a ajunge la varianta din prezentare, nu este simplu dar nici imposibil !! :-L .

post-74268-0-88671600-1415821687_thumb.jpg

post-74268-0-28155800-1415821694_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unii chiar au timp liber!... oricum, felicitari pentru concentrarea informatiilor.

 

Exista si varianta "saracului", adica determinarea valorilor rezistentei suplimentare pentru 10-20-30-40 gr.C si inserarea sa manual, functie de temperatura ambientala. Totul ar consta intr-un montaj minuscul cu 4 (sau mai multe) rezistoare si un comutator undeva pe panoul de comanda. Ah, si bineinteles, ar fi nevoie si de un temometru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca m-am inselat, se pare ca ai totusi suficienta tarie de caracter sa te auto-ironizezi. E in regula, imi cer scuze pentru interventia un pic cam prea dura de mai devreme, pana la urma e un forum public unde oricine are si posibilitatea si dreptul sa scrie ce-i trece prin cap.

 

Accept scuzele tale!

Daca iti dadeai seama din timp ca umorul meu e cam englezesc si stilul meu are la baza auto-ironia dar si critica aproape cinica

atunci cand este cazul... respectiv cand preopinentul sare calul... intelegerea era reciproca...

si nu era nevoie de discutii in serie... sau paralel!

Nu pot sa nu va multumesc voua, pasionatilor de ectronica pentru explicatiile furnizate pe acest topic mai ales in intelegerea "creieraselor" auto si moto cu care sunt dotate de cateva decenii bune sculele noastre...

 

Suntem liberi sa facem oricat de multe exercitii de logica sau studii de imaginatie, dar...

Cand bunul simt ne recomanda si realitatea ne obliga... e musai sa ne impunem simtul masurii.

 

Fara sa fiu expert in electronica... dar pasionat fiind de motoare recomandarea mea se mentine, repet:

 

Lasati la locul lui senzorul de temperatura... si folositi acest montaj simplu,

in functie de genul de racire pe care il are motorul.

Singura "problema" care va ramane este gasirea valoarii optime pentru rezistoare.

 

post-882-0-69078000-1415718155_thumb.jpg

 

Succes!

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Accept scuzele tale!

Daca iti dadeai seama din timp ca umorul meu e cam englezesc si stilul meu are la baza auto-ironia dar si critica aproape cinica

atunci cand este cazul... respectiv cand preopinentul sare calul... intelegerea era reciproca...

si nu era nevoie de discutii in serie... sau paralel!

Nu pot sa nu va multumesc voua, pasionatilor de ectronica pentru explicatiile furnizate pe acest topic mai ales in intelegerea "creieraselor" auto si moto cu care sunt dotate de cateva decenii bune sculele noastre...

 

Suntem liberi sa facem oricat de multe exercitii de logica sau studii de imaginatie, dar...

Cand bunul simt ne recomanda si realitatea ne obliga... e musai sa ne impunem simtul masurii.

 

Fara sa fiu expert in electronica... dar pasionat fiind de motoare recomandarea mea se mentine, repet:

 

Lasati la locul lui senzorul de temperatura... si folositi acest montaj simplu,

in functie de genul de racire pe care il are motorul.

Singura "problema" care va ramane este gasirea valoarii optime pentru rezistoare.

 

post-882-0-69078000-1415718155_thumb.jpg

 

Succes!

 

Dan, schema de mai sus este realizata de tine, sau ai identificat-o pe un anume site? Daca tu ai realizat-o, simbolul acela sub forma de "patrat" ce reprezinta? un rezistor, mai multe, un comutator..rezistor variabil( am fixat eu un P..de la potentiometru!) eu chiar nu inteleg pentru ca nu se aseamana cu simboluri din electrotehnica...Probabil ca se doreste ca acel P se misca in cele doua puncte libere si se culeg doua valori de rezistente, sau mai multe? In prima varianta pare sa fie un circuit in serie cu IAT, iar in cea de-a doua, circuitul este in paralel pe bornele IAT. Aici deja lucrurile se complica pentru ca RP= RaddxRiat / Radd+Riat , sau se doreste obtinerea unei rezistente finale mai mica ca fiecare dintre cele doua( IAT si R adaugata) ...dar intervin si spun ca se adauga rezistenta electrica pentru a obtine o valoare mai mare ca RIAT, astfel incat sa corespunda cu o temperatura scazuta...practic acest fenomen se doreste, ca ECU sa perceapa/citeasca un motor mai rece pentru a adauga 6% benzina, si sa avem un plus de putere si manevrabilitate. Intervin cu o schema cu 3 rezistoare in serie cu ECU si prin intermediul unui comutator se adauga in circuitul ECU secventiala valori ale rezistentelor fixa...este o schema "slaba", metaforic vorbind, dar numai am dorit sa arat principiul de sus transpus intr-o schema "vizata" d.p.v.d electric.

PS sa sti ca schema ta s-a descarcat cu denumirea "parașuta" ..nu vad legatura cu IAT ??

,

Add_IAT .pdf

post-74268-0-86574800-1415901899_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68:

Imi primul rand imi cer scuze pentru calitatea desenului si pentru faptul ca nu am competente in electronica...

dar sper sa fiu un optimist beneficiar prin oamenii pasionati in domeniu prezenti pe acest forum.

 

Schita este doar o idee simpla, care poate fi dezvoltata in functie de racirea motorului, cu lichid sau cu aer.

 

Schema este salvata cu umor sub titulatura de "parasuta" din doua motive:

1. La necaz... un meserias o poate transforma in succes...

2. Atentie: Caracterul unei parasute ascunde si parti mai putin faste!...

 

Eu sper sa fie totusi un punct benefic de plecare in "imbogatirea" functionarii motoarelor moderne

"gandite" sa functioneze cat mai aproape de lambda 1 si AFR 14,7.

 

Serios, pentru competitii, as recomanda lambda la 0,95 si AFR 13,2 - 14. Parerea mea!

Pentru "verzi", babalaci sau verificari RAR... cat mai legal!...

 

Pont: Montajul ar trebui realizat cat mai smplu, inceput cu o rezistenta de 3,2 - 5 Kile (KΩ). B)


» Post actualizat in 14 Nov 2014 15:54

post-882-0-70970300-1415980410_thumb.jpg

 

Succes!

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot nu inteleg de unde dorinta asta obsesiva de a avea ultimul cuvant sau sa fii primul care "atinge" cauza unei probleme in topicurile tehnice. Indiferent ca esti specialist in domeniu sau doar ai citit tu undeva, pe un topic "strain" eventual , hai fuga sa fii primul ! Parca prea multa "disponibilitate"... si "spirit combativ"...

 

Eu unul recunosc, sunt mai egoist, intru pe forumul tehnic in primul rand pentru a mai afla cate ceva de la altii mai priceputi decat mine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul recunosc... intru pe forumul tehnic in primul rand pentru a mai afla cate ceva de la altii mai priceputi decat mine...

Si eu la fel! ;)

Calatoria continua... :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68:

Imi primul rand imi cer scuze pentru calitatea desenului si pentru faptul ca nu am competente in electronica...

dar sper sa fiu un optimist beneficiar prin oamenii pasionati in domeniu prezenti pe acest forum.

 

Schita este doar o idee simpla, care poate fi dezvoltata in functie de racirea motorului, cu lichid sau cu aer.

 

Schema este salvata cu umor sub titulatura de "parasuta" din doua motive:

1. La necaz... un meserias o poate transforma in succes...

2. Atentie: Caracterul unei parasute ascunde si parti mai putin faste!...

 

Eu sper sa fie totusi un punct benefic de plecare in "imbogatirea" functionarii motoarelor moderne

"gandite" sa functioneze cat mai aproape de lambda 1 si AFR 14,7.

 

Serios, pentru competitii, as recomanda lambda la 0,95 si AFR 13,2 - 14. Parerea mea!

Pentru "verzi", babalaci sau verificari RAR... cat mai legal!...

 

Pont: Montajul ar trebui realizat cat mai smplu, inceput cu o rezistenta de 3,2 - 5 Kile (KΩ). B)

» Post actualizat in 14 Nov 2014 15:54

attachicon.gifparasuta.jpg

 

Succes!

 

Eu chiar am fost interesat de ce ai gandit rezistorul cu 4 puncte in interior si nu cu 5 sau 8 ? Probabil ca te-ai gandit la ceva, acel "ceva" era de interes... Uite cum yo4hgx a introdus ideea de inseria un rezistor cu senzorul IAT..am fost de acord ca este corect d.p.d.v stiintific si am argumentat, iar l.u.v a identificat acel site care ne-a elucidat pe toti. Baietii de acolo au lucrat teoretic si experimental, iar sistemul este produs si livrat de piata.

P.S Cand discutam de lambda=1 (λ=1), atunci aerul este automat 14,7 kg si benzina 1 kg, nu mai exista nicio confuzie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna seara, am citit jumate din thread si am vazut ca sa atins si subiectul booster-plug si voiam sa va spun despre el, intradevar isi face cu brio treaba - cred ca l-am montat dupa vreo 300Km dupa ce am cumparat Kul. Surgingul pur si simplu ma omora in oras... in afara nu se simtea, dar in oras am zis ca motocicleta asta vrea sa ma omoare :P

Deci, daca vreti sa scapati de problema, cumparati-l. Costa ceva, dar mie cel putin mi-a rezolvat treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna seara, am citit jumate din thread si am vazut ca sa atins si subiectul booster-plug si voiam sa va spun despre el, intradevar isi face cu brio treaba - cred ca l-am montat dupa vreo 300Km dupa ce am cumparat Kul. Surgingul pur si simplu ma omora in oras... in afara nu se simtea, dar in oras am zis ca motocicleta asta vrea sa ma omoare :P

Deci, daca vreti sa scapati de problema, cumparati-l. Costa ceva, dar mie cel putin mi-a rezolvat treaba.

Daca mai citeai inca jumatate.. :stuck: ..la aceeasi concluzie am ajuns si noi. De asemenea cel mai indicat este sa-l cumperi, deoarece booster-ul este calculat in functie de parametrii senzorului IAT de baza pentru a trimite noile valori catre ECU. Teoretic poti sa-l realizezi, dar investitia este mai mare comparabil cu a fabricantului, iar riscul ca "home made" sa nu fie complementar este la 50%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...