Sari la conținut

Service Kymco Quannon 125 si/sau posesori saritori - probleme pornire


catalin.xtc
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Tanar detinator de Kymco Quannon 125, ma confrunt cu urmatoarea situatie: dupa aproximativ 3 luni de repaus, se pare ca nu mai am scanteie la bujie.

 

Acum 3 luni de zile pornea fara probleme. Intre timp, am omorat bateria, care oricum este la 4A fata de 7A cat este recomandat in manual, dar cu toate astea, pornea inainte. Am incercat sa o pornesc si cu ea conectata la o masina, degeaba, deci nu cred sa fie de la baterie.

 

Apoi, am incarcat bateria cu succes, am "ars" vechea bujie, tot nu a vrut, asa ca am cumparat o bujie noua corespunzatoare, am reglat bujia la 0.7mm conform manualului, si tot nu vrea. Benzina are, din primele teste am observat ca am reusit sa inec motorul, bujia veche fiind uda, deci benzina ar ajunge unde trebuie. La testul cu bujia pusa in fisa si la masa pe motor, nu observ nici o scanteie.

 

Urmatoarele incercari au fost pe partea de electrica, am masurat rezistentele pe bobina si pe bobina-fisa. Ne avand unelte de masurare de incredere, am putut observa doar ca exista rezistenta, deci nu ar fi intreruperi, valorile insa ar putea sa nu fie in parametrii. Am mai incercat sa masor daca ajunge tensiune la CDI si daca circuitul de la CDI la bobina este neintrerupt. Din cate tin minte, au iesit bine, dar nu as paria pe asta :). Deci, principalii suspecti sunt: 1. un contact imperfect, a se vedea schema anexata, 2. un senzor defect, 3. CDI-ul, 4. bobina, 5. magnetoul - wild guess.

 

Mentiuni finale: testele au fost executate cu cricul ridicat, contactul pus si apasat pe butonul de start.

 

Dat fiind ca experienta mea in domeniu este limitata, orice sfat profesionist sau amator este binevenit.

Deasemenea, daca exista vreun posesor de Kymco Quannon 125 din Bucuresti, mi-ar fi foarte util daca m-ar putea ajuta cu un test de CDI: se deconecteaza si conecteaza foarte usor, prin mufe si este accesibil imediat sub saua pasagerului, fara necesitate de umblat in ea. Fac cinste si ofer recunostinta vesnica! :)

Cel mai probabil o sa ajung cu ea in service, asa ca, in cazul in care cunoasteti vreun service bun de Kymco, va rog sa mi-l recomandati!

 

Toate cele bune,

Al vostru,

Catalin

 

post-86281-0-37046200-1416933747_thumb.png

post-86281-0-23350100-1416933748_thumb.png

post-86281-0-76332200-1416933749_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Ce sa-ti spun ..spui ca ai facut cateva masuratori, dar nu esti sigur daca sunt OK, asa inteleg. Ar trebui sa refaci urmatoarele verificari, dar cu rezultate clare, sa poti compara cu ce se prezinta in manual, pana a elimina CDI-ul din calcule !!.

1. daca ai curent pe iesirea de la contact (IG), engine stop, daca se inchide circuitul, verifica si siguranta, folosese un voltmetru sau lampa de 12 V;

2. daca ai tensiune pe infasurarea primara a bobinei, practic daca ai curent de la CDI, un voltmetru intre iesirea de la CDI si masa, verifici tensiunea ce valoare are;

3. masori rezistenta ohmica a infasurarii primare a bobinei de inductie (BI), folosesti un ohmmetru si compari cu manual;

4. verifici rezistenta ohmica a infasurarii secundare a BI, intre minus de pe primar si fisa centrala, compari cu manual;

5. daca ai curent pe iesirea de la contact (IG), engine stop, daca se inchide circuitul, verifica si siguranta, folosese un voltmetru sau lampa de 12 V;

6. bujie noua, benzina curata fara impuritati si condens...ai trei luni de stationare..atentie la detalii marunte contacte oxidate, conductoare intrerupte, etc;

Verifica si mai discutam...Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene, daca esti sigur de conditiile de testare (cric ridicat, etc.) cred ca ai scapat din vedere ceva. Din cate imi aduc aminte, gafa asta am facut-o si eu. In 2008 mi-am cumparat un Kymco Super 8. Mi l-au adus acasa (deh, om corect, serios, nu am vrut sa circul cu el neinmatriculat). Pleaca duba si dau sa-l pornesc sa dau o tura in jurul blocului si sa-l bag in garaj. Cucu, nu pornea, desi cand l-a dat jos din duba mi l-a pornit. Pune mana pe tel. si suna dupa duba. Omu' ma intreaba, oarecum jenat, "ati apasat frana" !!! Normal ca a pornit imediat, uitasem de chestia asta. Nu cumva ti-a scapat din vedere treaba asta ? N-ai pomenit in "conditiile de testare". Mi-am amintit de "conditia" asta de curand cand m-a rugat cineva sa vad cum merge un Burgman de 400 (el nu avea carnet) care, normal ca n-a pornit din prima, pe chestia asta. Daca este altceva vom gasi si service. Sper sa nu fie cazul si sa radem impreuna de patanie. Succes !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cativa zeci de lei poti cumpara deja un instrument digital, pasul 2 verifica valorile din acel tabel pus de tine. Verifica alimentarea CDI, verifica firele la "pulser coil"-bobina care da impulsul pt scanteie, masoara rezistenta pipei la bujie si acesta poate fi intrerupta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene, daca esti sigur de conditiile de testare (cric ridicat, etc.) cred ca ai scapat din vedere ceva. Din cate imi aduc aminte, gafa asta am facut-o si eu. In 2008 mi-am cumparat un Kymco Super 8. Mi l-au adus acasa (deh, om corect, serios, nu am vrut sa circul cu el neinmatriculat). Pleaca duba si dau sa-l pornesc sa dau o tura in jurul blocului si sa-l bag in garaj. Cucu, nu pornea, desi cand l-a dat jos din duba mi l-a pornit. Pune mana pe tel. si suna dupa duba. Omu' ma intreaba, oarecum jenat, "ati apasat frana" !!! Normal ca a pornit imediat, uitasem de chestia asta. Nu cumva ti-a scapat din vedere treaba asta ? N-ai pomenit in "conditiile de testare". Mi-am amintit de "conditia" asta de curand cand m-a rugat cineva sa vad cum merge un Burgman de 400 (el nu avea carnet) care, normal ca n-a pornit din prima, pe chestia asta. Daca este altceva vom gasi si service. Sper sa nu fie cazul si sa radem impreuna de patanie. Succes !

:lol: :lol: :lol: Buna asta!! Cred ca foarte multi dintre noi am patit-o cu frana.

 

 

Un service bun si specializat in Kymco ar trebui sa fie Niba, care din cate am inteles sunt singurii care mai aduc Kymco-uri in RO si implicit fac si servisarea lor.

 

Pe strada Bradeseti au serviceul, langa Lizeanu

Editat de SLYther™
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc dedant68, PoliBuc, Delo si SLYther™ pentru raspunsuri!

 

O sa incerc sa fac precum ati descris mai sus si o sa revin cu rezultatele.

 

De data asta o sa notez rezultatele masuratorilor, bune/rele cum or fi. Aparat de masurat am, doar ca nu e tocmai profi, iar in manual, temperatura de operare recomandata este undeva la 20 grade :).

Plecand de la sfatul cu apasatul franei, care s-ar putea sa fie valabil doar la scutere - dar o sa incerc chiar si asa, am citit manualul utilizatorului din nou si am descoperit printre altele, ca ar fi 2 sigurante, una special pentru aprindere. Eu imi imaginam ca e doar una, iar daca toti consumatorii functionau, n-avea sens sa mai verific.

Cat despre service, multumesc de recomandare, auzisem de ei, dar nu stiam exact ce si cum. In ultima instanta, probabil acolo o sa ajung :).

 

Nu cred ca am mentionat in postarea initiala, electromotorul pare sa functioneze, doar bujia nu vrea :).

 

Inchei in aceasi nota, orice sfat/ajutor e binevenit! Multumesc anticipat!

 

Toate cele bune,

Catalin


» Post actualizat in 20 Dec 2014 17:59

Salut tuturor,

Am revenit și cu datele, după cum urmează:

Tensiuni (intrare CDI)
- Side stand: 12 mV
- Neutral SW: 2 mV
- Pulser coil: 12 mV (cu apăsare start)
- Ignition coil: 16-17 mV (0 mV la apăsare start, logic, fiind de fapt ieșire, dar poate știe cineva de ce apare sau dacă e normală această tensiune)

Rezistențe bobină fișă
- Fișă: 11.95 kOhm

- Intrare primară: 1 Ohm


Observații
1.Pe fișă ar trebui să am maxim 8.6 KOhm, deci pare să fie cam mult? La fel pe bobina primară, maxim 0.3 Ohm și am 1 Ohm.

2.Între partea stângă și partea dreaptă superioară a bobinei de aprindere pare să fie un 0.8 Ohm, deși nu văd de ce ar apărea această rezistență. Am uitat să menționez că bobina are lamelele ușor ruginite, dar pe interior unde e prinsă cu șuruburi e în regulă. De asemenea, bobina este prinsă doar în partea dreaptă cu șurub, s-ar părea că stânga nu ajunge pe măsură, e posibil să fie o bobină greșită acolo, date fiind și valorile?

3.Curenții de la bobină și respectiv fișă par să fie nuli sau foarte mici doar când iau degetul de pe "Start". În plus, tensiunea care ajunge la bobină mi se pare foarte mică, aproximativ 1V! Cred că CDI-ul ar trebui să urce tensiunea foarte rapid, acesta fiind de fapt rolul lui? Totodată e posibil ca aparatul să nu înregistreze suficient de repede schimbarea rapidă de tensiune/curent?

 

4.Am verificat siguranțele, există și siguranță pe aprindere, par să fie în regulă.


În continuare principalii suspecți sunt bobina de aprindere și CDI-ul. Menționez că prețul de achiziție pentru acestea sunt 100 lei și ~300 lei. Poate am noroc și e vreun posesor de Kymco Quannon printre noi?

 

Din testele de până acum, aș spune că nu e vorba de contact imperfect, având tensiuni acolo unde ar trebui să fie, inclusiv CDI-bobină.

 

Orice sfat e binevenit, poate chiar o idee dacă să merg la service Niba sau să cumpăr piesele direct - nereturnabile din păcate.

 

Mulțumesc anticipat și toate cele bune,

Cătălin


» Post actualizat in 20 Dec 2014 18:08

Se pare că mi-a adăugat răspunsul la răspunsul anterior. Eh well..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salutare,

 

Am revenit pentru a prezenta care a fost problema și soluția: în urma testelor, și anume cu toate tensiunile în regulă la intrare CDI, cablu fără întreruperi CDI-bujie, am înlocuit în cele din urmă CDI-ul (și bobina). Era de la CDI. Acum porneste fără nici o problemă.

 

Voiam să fac un topic separat, dar o să fac doar o mențiune aici, poate o să apară la căutări pe google dacă o să aibă cineva nevoie:

În timp ce "meșteream" la moto, m-am gândit că nu strâng suficient bujia. Citisem la un moment dat cu cât trebuie să o strângi, posibil pe cutia bujiei, descris chiar în câte ture să rotești (simplu, nu cu cheie dinamometrică, specificații mai generale găsiți aici [1]). Chiar și așa, am strâns BINE, până am rupt bujia înauntru. La prima vedere se rupsese frumos, în sensul că nu a picat nimic în motor, deci trebuia doar scos cumva filetul. Am încercat cu un patent mic, să aplic presiune din interior și să rotesc, n-a mers. Apoi m-am gândit la șuruburile inverse, dar am ales o variantă mai interesantă: aveam acasă Bison Epoxy, am luat o bucată foarte mică, cât să am ce să amestec practic, luat un șurub un pic mai mic decât filetul interior al bujiei, am pus epoxy în jurul lui și l-am înfipt în filetul blocat în motor. Avut grijă să nu facă contact decât cu filetul, lăsat 2 zile să se usuce bine, iar apoi am reușit să desfiletez cu succes cu ajutorul unei chei potrivite. Totul simplu, curat, fără pagube. Deși soluția implică riscuri, cum ar fi să îți scape Epoxy în motor, cu puțină grijă s-a rezolvat frumos. Ar fi interesant dacă soluția ține inclusiv la bujii blocate, la mine fiind relativ simplu, nimic blocat.

Nu am găsit nici o soluție similară pe internet până acum, așa că m-am gândit că poate ajută pe cineva în situații similare.

 

Toate cele bune,

Cătălin

 

[1] http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/qa/q18/index.html

Editat de catalin.xtc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...