Sari la conținut

Problema contact GSXR


dandf_18
 Share

Postări Recomandate

Motocicletele au, majoritatea, magnetou trifazat.

Acest magnetou trifazat are in continuarea sa un releu de incarcare; pe acest releu de incarcare scrie, de obicei, A NU SE DECUPLA BATERIA IN TIMPUL FUNCTIONARII MOTORULUI.

E absolut normal sa se opreasca motorul daca ai bateria moarta sau daca o decuplezi.

 

Ala de zicea ca a mers el 10 km cu mertz-ul, broavo c.aie, puteai merge si 100. Masina are alt principiu de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Prietene, omul a vorbit la modul general : "Si mai stiu ca, teoretic, un motor ar trebui sa mearga fara baterie, ea fiind necesara doar la pronire, apoi luandu-si curent din alternator prin regulator." iar eu i-am raspuns dintr-o experienta prin care am trecut.

Nu am stat sa caut detalii si sa dezbat despre GSXR 600 K3 sa deduc si sa inteleg daca merge sau nu fara baterie. Am dat un exemplu si atat.

Nu vad ce rost are sa tot repetam despre faza asta. Cine doreste sa-l ajute, raspunde on topic. Ce i-am scris eu, consider off topic.

Sarbatori fericite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicletele au, majoritatea, magnetou trifazat.

Acest magnetou trifazat are in continuarea sa un releu de incarcare; pe acest releu de incarcare scrie, de obicei, A NU SE DECUPLA BATERIA IN TIMPUL FUNCTIONARII MOTORULUI.

E absolut normal sa se opreasca motorul daca ai bateria moarta sau daca o decuplezi.

 

Ala de zicea ca a mers el 10 km cu mertz-ul, broavo c.aie, puteai merge si 100. Masina are alt principiu de incarcare.

Motocicletele au majoritatea alternator trifazat insotit de releu regulator de tensiune. Magnetoul este un generator electric de curent alternativ de inalta tensiune utilizat "in the past" la aprinderea motoarelor cu ardere interna si aici motocicletele fara acumulator.Magnetoul era antrenat de catre motorul motocicletei( rotit la pedala) pentru a produce scanteia la bujii. In niciun caz cu rol in circuitul de incarcare pentru ca nu avem acumulator in acest caz...sper ca am fost inteles :peace: Referitor la pricipii de incarcare intre motocicleta si automobil nu sunt mari diferente daca discutam de functiile echipamentelor, sunt deosebiri referitoare la modul constructiv in cazul alternatoarelor( rotor bobinat la automobile, excitatie rotorica vs magnet permanent la motociclete) si de aici si RRT-urile cu un alt principiu constructiv pentru fiecare tip de alternator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nelamurirea mea era de ce nu mai merge cu acumulator asta. Cand am luat motocicleta, am mers cu ea cativa km si a mers ok. Doar ca nu puteam sa o pornesc. Dar acum, nici relantiul nu il mai tine cu bateria asta.

daca ai luat motorul pe timp cald si ai facut proba bateria tine.La frig bateria isi scade capacitatea si nu mai poate asigura curentul necesar pentru instalatie....

Fa-i o descarcare si o incarcare curent constant 10 la suta din capacitate timp de 8 ore.Verifica incarcarea din cind in cind.Este f riscant sa scoti bateria cu motorul functionind..Lucrul acesta merge la masini fara calculator.

Pntru verificare ia un ampermetru de Dacie care iti arata +,- 20 A ,inseriaza cu incarcarea bateriei si atunci vei vedea realitatea.

Dar cum tu ai motorul pe injectie pompa trage mult curent de la baterie si alternator.Practic avind bateria dusa alternatorul duce tot greul.

Totusi aici ma contrazic si ar trebui sa vezi ce putere este alternatorul si ce putere are pompa..

Alternatorul ar trebui sa fie de 300w zic eu, iar pompa ar trebui sa aiba o valoare mai mica ...gen 60w.

Oricum cauta in cartea tehnica si un electrician ,electronist bun sa te ajute.Nu o lasa pina in primavara pe baza ca bateria e dusa .Fii sigur ca ea este.Sa nu fie si altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu consumatorii pe o motocicleta de clasa medie, sa luam un exemplu _kawasaki zx 6 r sunt distribuiti astfel: lumina drum 55 W , stop frana 21W , semnalizare 21W, numar 5W, tablou bord 2W, pompa benzina 60W, ECU 20W, sistem racire lichid 60 W, injectia electronica 40W_ TOTAL=284 W , iar alternatorul genereaza o puterea de 310W, Am luat in calcul toti consumatorii care pot functiona simultan la momentul X pe motocicleta. Daca consideram chiar acest calcul pe valoarea maxima, exista o diferenta intre ce se produce( alternator) si ce se consuma( receptori) in cazul de mai sus P=26 W. Aceasta valoare ramane pentru incarcarea acumatorului cu un curent de incarcare I = P/U = 26: 13 = 2 A . Practic diferenta de putere este mai mare pentru ca semnalizarea este temporara iar circulatia pe timp de noapte la fel, si tot practic mai exista si pierderile specifice circuitelor electrice si electronice....am luat un caz compensator, nu facem acum si aici bilantul energetic al motocicletei :nono: .Totusi 2 A, reprezinta un curent suficient pentru mentinerea acumulatorului in stare incarcata cat timp functioneaza alternatorul. Nu uitam ca acumulatorul este supus la sarcina maxima la pornire, atunci cand curentul de pornire al electromotorului poate ajunge la 120 A pentru 3-5 secunde, dar capacitatea se reface dupa ce motorul functioneaza si alternatorul intra in circuitul de incarcare. Dar ce spune autorul, ca acumulatorul masurat are 10,8 V la borne se numeste stare de descarcare la nivelul de AVARIE!!!.nu poti porni un motor de motocicleta cu 10,8 V cand un acumulator incarcat trebuie sa aiba tensiunea la borne intre (12,7-13,1) V iar daca montezi un voltmetru la borne in momentul pornirii o sa citesti undeva intre 9,5 -9,7 V depinde de acumulator si modul de pornire, repet acumulator incarcat ! Danf_18 conecteaza acumualtorul la un redresor sa-i refaci capacitatea( vezi topicul baterii _am postat acolo etapele), dupa aceea mai discutam cu pornirea si modul de incarcare pe motocicleta.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca injectorul pulverizeaza numai la o anumita valoare, este normal ca producatorul sa instaleze si alte sisteme anti-Dorel. Pt cablul de remorcare sau impinsul la vale cred ca nu s-a inventat nimic. Off - ce se intampla rau daca decuplezi/ cuplezi releul de incarcare in timp ce bateria este legata la instalatie; sa zicem ca anulezi mufa si cositoresti fir cu fir si tot atingi firele? nu am facut asaceva pt ca mi-a zis cineva sa decuplez bateria, ca altfel... micul Dorel actiona negresit :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca decuplezi RRT-ul care este conectat la acumulator si motorul motocicletei functioneaza, pentru ca aici este durerea functioneaza generatorul de curent, circuit de incarcare ca fi inchis, se vor produce caderi la zero zero pentru curentul din RRT asociate cu fenomenul de autoinductie, caz daunator pentru circuite electronice.

Daca conectezi/deconectezi in timpul functionari vor fi varfuri de curenti cu impact negativ. Se pot face verificari pentru alternator prin deconectarea conectorului cu cele 3 conductoare de la stator(galbene in principiu) si verificand tensiunea intre 2 faze( 80-100)V s.a.m.d cu celelalte. Se deconecteaza conectorul se monteaza voltmetrul si apoi se porneste motorul...nu sunt probleme, circuitul este deschis, RRT nu este in sarcina, problemele apar cand ne "jucam" cu circuite electronice in sarcina, prin deconectarea inputs sau outputs. Daca se scurcircuiteaza conductoarele RTT sau alternator, lucrurile se complica, discutam de curenti de scurtcircuit valori mari, tensiuni de ZERO si distrugerea totala a componentelor.,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deconectind iesirea trifazata de la alternator inseamna sa ai bateria buna ,iar masuratoarea sa o faci repede daca stii ca nu ai baterie.

In principiu daca ai pe baterie aprox 14,8v plus minus 1v inseamna ca incarca.

 

Verificarea/masuratoare se face normal si rapid....maximul in 30 sec ai toate rezultatele, practic faci jonctiuni cu sondele voltmetrului intre cele 3 faze ale statorului. Dupa aceea nu conectezi in sarcina mufa/conectorul la RRT, opresti motorul si faci conexiunea, ce spuneam mai sus.... Referitor la valoarea de 14,8 V. Discutabil pentru ca 14,8V- 1V=13,8 V este la limita inferioara de incarcare, iar 14,8V+1V =15,8V este deja mult peste 15V , plaja de incarcare este 13,8(13,6 acumulator gel)-14,9 V, ralanti, turatie, faza scurta..etc, peste 15V sunt probleme cu acumulatorul, supraincarcare. Ideal 14,5 V

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...