Scarabel Postat Ianuarie 25, 2015 Share Postat Ianuarie 25, 2015 Salut! Dupa cum stiti, detin din vara un maxiscuter Honda Silverwing 400cc din anul 2008. Imediat dupa achizitie, i-am montat in variatorul original patine si slidere Dr. Pulley avand greutatea de 26 g (aceiasi greutate ca si rolele originale cu care vine acest maxiscuter din fabrica). Cand era cald, la mers relax pe drum drept, aveam la 100 km/h indicati pe vitezometrul maxiscuterului o turatie de aproximativ 5200-5300 RPM (iar la 120 km/h indicati, in aceleasi conditii de deplasare, o turatie de 6200-6300 RPM). De cand s-a racit, am observat ca la 100 km/h indicati pe bord, la mers relax pe teren drept, am o turatie de cam 6000-6100 RPM (iar la 120 km/h. o turatie de 7000-7100 RPM). Nu sunt expert dar nu mi se pare normal acest lucru (evident, turatia aceasta e obtinuta dupa ce motorul a ajuns la temperatura de lucru, adica 3 liniute la temperatura lichidului de racire). Exclud cureaua din ecuatie deoarece atunci cand am montat patinele si sliderele era ca noua, latimea sa incadrandu-se in limita de service (am parcurs de atunci aproape 5000 km). Stiu din surse externe ca la acest model cureaua originala ar trebui sa reziste in conditii normale de exploatare peste 35000-40000 km (din ce am citit pe forumurile de afara dedicate modelului Honda Silverwing 600cc). Asadar, supectez ca cateva slidere s-au rotit intre timp in variator, ceea ce ar duce sigur la cresterea turatiei la o anumita viteza. Au mai patit si altii din afara acelasi lucru, spre exemplu cititi aici: http://silverwing.org/cgi-bin/topic_show.pl?pid=7554. Poate este o problema comuna acestui model. Pe de alta parte, nu exclud nici posibilitatea ca frigul sa influenteze functionarea transmisiei, marindu-se asadar turatiile. As dori sa stiu de la cei care au montat slidere Dr Pulley in variatorul original daca s-au intalnit cu aceiasi problema, adica le-au gasit rasturnate atunci cand au desfacut variatorul (ma adresez aici in special posesorilor de Honda Silverwing 600cc). Cu toate acestea, si posesorii de alte modele de maxiscutere sunt invitati sa raspunda acestei probleme. Va multumesc si sper sa obtin raspunsuri concludente astfel incat sa decid daca sa desfac variatorul sau nu ca sa ma conving daca slidere Dr. Pulley s-au rotit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liviu_m2002 Postat Ianuarie 26, 2015 Share Postat Ianuarie 26, 2015 Salut, Eu am avut un honda jazz, fratiorul mai mic al silverwing-ului. Pot sa te sfatuiesc sa cureti zona unde stau rolele. Posbil sa se fi blocat din cauza prafului, mizeriei. Poti sa faci un experiment si sa pui doua tipuri de role (3 mai usoare si trei mai grele) astfel incat greutatea lor sa nu depaseasca greutatea rolelor standard. In felul asta vei pastra consumul, dar vei creste accelelratia un pic si modul in care raspunde motorul. Liviu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarabel Postat Ianuarie 26, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2015 Multumesc pentru sfaturi liviu_m2002. Variatorul si toata zona din jurul sau am curatat-o si degresat-o foarte bine atunci cand am montat sliderele Dr. Pulley cu spray de frana cu toate ca piesele nu erau murdare cu praf sau alte impuritati si nici nu erau blocate. Tinand seama ca au trecut 5000 de la montarea slidererelor, nu cred ca s-a adunat asa mult praf in zona aceea astfel incat sa se blocheze miscarea slidererelor si patinelor variator. Pe de alta parte, daca sliderele ar fi blocate intr-o anumita pozitie, variatorul nu s-ar deschide repede ca acum sau ar ramane blocat pe pozitia "deschis" - nici nu simt vreo zona de turatie in care ar putea exista blocaje in zona aceea. Daca te uiti la principiul de functionare al slidererelor Dr. Pulley, acestea functioneaza prin frecare si alunecare si nu prin rostogolire ca in cazul rolelor cilindrice. Sliderele au doar o singura pozitie de montaj corecta iar in cazul rotirii lor sau montajului incorect cresc turatia motorului la o viteza data. Chiar daca as avea posibilitatea, nu as incerca combinatii de role sau slidere mai usoare cu mai grele (apropos, in varator sunt 8 bucati la acest model) deoarece variatorul se poate dezechilibra, el fiind echilibrat din fabrica si avand chiar un semn pe el in acest sens. Astept in continuare si alte pareri, in special de la cei care au montat sau cunosc principiul de functionare al sliderelor. Multumesc anticipat pentru parerile pertinente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liviu_m2002 Postat Ianuarie 26, 2015 Share Postat Ianuarie 26, 2015 Daca spui ca nu ar fi vorba de praf sau de slidere, atunci poate patineaza cureaua. Poti sa folosesti o hartie abraziva de granulatie 800-600 si sa inceci sa faci mai rugoasa suprafata dintre variator si roata ce se monteaza pe variator.Acum , probabil ca sunt super lucioase catre oglinda si poti sa te uiti daca nu au urme de cauciuc de la curea. Asa poti sa iti dai seama daca a patinat. Apopo de role si de dezechilbrarea lor. Nu dezechilbrezi variatorul daca le montezi simetric, adica una grea dupa care una usoara. L-ai dezechilbra daca le-ai monta toate grele pe o parte, iar celalalte usoare pe cealalta parte.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarabel Postat Ianuarie 26, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2015 Nu patineaza deloc cureaua ca stiu cum se manifesta acest fenomen de la un alt scuter pe care l-am avut si nici nu este mai ingiusta . Presupusa problema ar fi de la slidere ca s-a mai intamplat si la atii din afara (vezi link-ul pe care l-am dat in primul post daca intelegi limba engleza si vezi ca vorbeste tipul de acolo de "tilting" adica rotirea a sliderelor in variator din cauza drumurilor proaste de care din pacate am parte des sila mine in judet si nu numai) se intoarce (sa se rasuceasca) in variator unul sau mai multe dintre ele, ceea ce determina sigur cresterea turatiiilor la o anumita viteza la care inainte puteam ajunge cu RPM mai reduse. Dupa cum am precizat, este posibil ca acest fenomen de crestere a turatiilor sa se produca pe "frig" ca sa spun asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liviu_m2002 Postat Ianuarie 26, 2015 Share Postat Ianuarie 26, 2015 Pai atunci ti-ai cam dat raspuns singur.... sa desfaci variatorul si sa te uiti la pozitia sliderelor. Temperatura mediului exterior nu vad cum ar putea influenta. Varitorul se incalzeste de la motor, de la frecarile interne si de la ambreiaj. Ca-i iarna sau ca-i vara, acesta ajunge la o temperatura de functionare, temperatura ce variaza cu cateva grade (10-15 ?) in functie de sezon. Lasam si pe altii sa-si spuna parerea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarabel Postat Februarie 5, 2015 Autor Share Postat Februarie 5, 2015 Pana la urma, deoarece sambata trecuta am schimbat anvelopa spate la Silverwing si eram la vulcanizare, am desfacut si variatorul si am vazut ca sliderele Dr. Pulley nu s-au rotit dupa cum banuisem initial si nici nu prezentau uzura deloc dupa 6000 km rulati, parca erau noi. In schimb, cred ca cauza cresterii turatiilor ar putea fi praful de la curea care se depune peste tot, inclusiv in variator si pe slidere. Tot ansamblul de transmisie functioneaza corespunzator dar cureaua pe masura ce ruleaza produce un praf negru care practic se lipste de slidere si de alte piese. Dupa ce am curatat variatorul si sliderele bine cu spray de discuri frana, turatiile au revenit la valoarea de asta vara cand era mai cald. Precizez ca latimea curelei se afla in parametri si nu prezinta crapaturi sau uzura. Ramane de vazut cat timp vor ramane turatiile in limite normale ca altfel stiu ce am de facut. Sper sa ajuta si pe altii constatarile mele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cooldeep Postat Februarie 6, 2015 Share Postat Februarie 6, 2015 esti sigur ca acel praf nu vine de la fereodourile ambreajului ? Eu am avut Yamaha Majesty de 400 si intre 3-7 mii de km trebuia obligatoriu sa deshcid cutia varaitorului si sa curat totul de prafulacela negru si lipicios de la ferodurilor ambreajului care era peste tot.. Este o operatiune care nu vine specificata in manualu de service din pacate si dai de ea doar cand calaresti asaceva. Eu aveam role originale, dar nu ma asteptam ca si cele dr. puley sa fie la fel de sensibile la acest praf. Desi exista un filtru si un flux de aer in acea carcasa care teoretic scoate acel praf afara din cutia variatorului, ceva reziduri tot raman si defpat e o eroare de proiectare, din pacate : (cica atentie la curea, cand se rupe, rupe la randu ei totul in cale, din povestirle altora de pe forumuri : ). Eu pot sa spun ca mi s-a fisurat o supa in mers la 100 la ora, mi-a blocat motorul, iar cureaua nu s-a rupt. Pur si simplu s-a mancat cativa mm buni din ea si a facut un sant de toata frumusetea in variator, de unde deduc ca e mult mai rezistenta decat credem noi, dar nu exclud ca una coapta sa nu faca probleme. Din peripetiile cu variatorul mai amintesc ca o data s-a desfiletat de tot piulita ce strange variatorul in carcasa motorului la 170 la ora si multe turarii. Ma pot considera norocos ca nu s-a intamplat nimic si cat de cat a stat locului piuita aia si nu a fost azvarilta de colo colo. Morocovul a fost atat de mare incat am tratat cu ceva pasta de aia loctite pt ultima oara piulita si i-am gasit alt propietar. Desi imi placea la nebunie maxiscuteru si imi pare tare rau de el ca nu mai e la mine, nu cred ca ma voi intoarce curand la un maxiscuter sau scuter cu combustie, datorita zecilor de chichite la care tre sa fi vesnic atent. Daca ma apuc in schimb de jucat la loto si de castigat am pus ochii pe un bmw electric : ) dar aia e alta discutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Februarie 6, 2015 Share Postat Februarie 6, 2015 la scuterele si maxi mai de "rasa" de cel putin 10 ani apar semnalizari pe bord, la anumite intervale de timp sau km, cu service sau verificare a: curelei, variatorului,bujiei,uleiului, etc,eu zic ca nu-i chiar o corvoada sa verifici aceste lucruri,chiar in cartea de intretinere ai "puncte" de verificare sau schimb a consumabilelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cooldeep Postat Februarie 6, 2015 Share Postat Februarie 6, 2015 vorbind de yamaha, exista un indicator care apare la 20 sau 22 de mii de km, numai retin, cand trebuie inlocuita acea curea. Nu scrie nici unde, nici in manualu de utilizare unde nici in cel de service la tabelul de intretinere ca trebuie sa tot desfaci tot variatorul si sa cureti rolele alea de praful ambreajului. Eu eram nevoit sa il curat pe al meu cateodata mai des decat schimbam uleiul, sau curatam filtrele, daca doream sa accelereze "ca in prima zi". Daca mergi in 2 lucurile se schimba un pic deorece trepideaza usor la viteza mica cand accelerezi brusc. Cand mergi singur ai impresia ca nu acelereaza liniar. Evident ca aceste simtome le poti ignora, pe unii nu ii deranjeaza, dar mai sunt unii carora le dicteaza piticii ca lucururile trebuie sa mearga perfect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarabel Postat Februarie 6, 2015 Autor Share Postat Februarie 6, 2015 Cred ca ai dreptate in legatura cu ferodourile ambreiajului care produc praf. Eu nu am desfacut ambreiajul ca nu m-am gandit la momentul respectiv. Dar pe viitor voi desface si ambreiajul sa curat si piesele sale. Piulita la variator cred ca am strans-o bine cu pistolul pneumatic cu impact de la vulcanizare (de fapt tipul de acolo a strans-o sub supravegherea mea), nu cred sa am probleme. Si da, ai dreptate cu design-ul prost al ansamblului transmisiei deparece tot praful strans acolo nu are unde se duce pentru ca cel putin la modelul meu, exista un singur orificiu de ventilatie, cel de la capacul transmisiei unde este si un filtru de burete. Deci, tot praful adunat nu are cum iesi de acolo pentru ca este si filtrul acela de burete care il retine... practic orificul din capac este pus acolo doar pentru a raci piesele transmisiei, nu si pentru a sufla praful adunat afara. Nici nu vreau sa-mi inchipui ce s-ar intampla daca s-ar rupe cureaua, sper sa nu patesc asa ceva cu toate ca, potrivit manualului de service, ar fi trebuit s-o inlocuiesc pe a mea la 24000 km. Acum am 28100 km si cred ca o s-o tin pana dupa 35000 km pentru ca am citit ca multi utilizatori ai acestui model din afara au depasit chiar si 40000 cu cureaua originala fara probleme... asta ca nu mai spun ca o curea OEM costa cam 560 lei iar una Malossi cam 580 lei. Da, sunt multe operatiuni neprevazute de mentenanta pe care trebuie sa le faci la maxiscuter dar si la moto trebuie curatat lantul care este o corvoada si altele... in schimb recunosc, nu exista termen de comparatie intre manevrabilitatea unei motociclete si a unui scuter, fie el si maxi... Chiar cooldeep care sunt diferentele majore intre Majesty-ul de 400 pe care l-ar detinut si V-Storm-ul pe care il ai acum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cooldeep Postat Februarie 6, 2015 Share Postat Februarie 6, 2015 (editat) Pai sa o luam asa La majesty m-am saturat de cate ori a trebuit sa il repar si de cate ori a trebuit sa ii dau carenele de plastic jos. Povestile detailate le gasiti in alt topic unde am inceput un review despre el. La vstrom mi-am dat seama ca numai am nevoie de trusa de scule pe care o cumparasem pe vremea majetyului iar cand ii fac revizia consumabilele sunt suficiente. Din obinuita de a consuma foarte multe sprayuri de curatat frane (si de ale cumpara cat mai ieftin) la majesty, acu am un stoc de ele : ) care estimez ca mai tine cativa ani. Lantu nui chiar o problema grava. Am ungator de lant si cand e murdar trec pe la lukoil sau omv si folosesc curatatorul lor cu presiune caci al meu la bloc e cam imposibil de folosit. M-am prostit si mi-am luat si perii din acelea de curatat lantu ... dar pana acu le-am folosit o data. Cu majestyul plecai in oras cu treaba si atat Cu vstromu pleci in oras cu treaba si topcaseul sau cel putin tankbagul. In majesty aveam protectiile de ploaie la locu lor si manusi de schimb si tot ce imi trebuia si nu imi trebuia cu mine, pix, hartie, incarcator de telefon, protectie sa cand e uda ... orice. E acu lucurile stau un pic diferit. Imi este dor de spatiu de depozitare de pe majesty. La majesty puneam curu pe sa si iti trageai picioarele in habitaclu ca sa zic asa : ) La vstrom tre sa ridici picioru si sa incaleci animalu iar apoi stai cu picioarele expuse la toate baltile si toata apa de pe drum care tzi le arunca roata din fata pe incaltari. In timp ce la un maxiscuter ai nevoie de incaltari normale, la vstrom ai nevoie de incaltari impermeabile. Viteza de top 160-180 la ora la majesty o atingi pt o perioada foarte scurta de timp pt ca pe langa ca e instabil ai impresia ca acu iese pistonu afara din motor sau ca ceva ceva cedeaza, cu vstromu am mers 2 ore cu 170 la ora pe autostrada ca mai mult nu ii place din cauza cutiior laterale si a pasagerului. Orice bordura in oras este o problema pt maxiscuter. Orice drum prietuit este o aventura, orice drum de pamant este aproape inpracticabil cu un maxiscuter. Evident ca si drumurile proaste din tara sunt mult mai greu de parcurs pe un maxiscuter decat pe un endurotouring. Manevrabilitatea pe curbe si ciclistica e un alt punct in minus pt maxiscutere atunci cand vrei sa urci serpentine. La coborare in schimb pe un endurotouring daca nu te grabesti reusesti sa nu franezi mai deloc, la maxiscuter o data decuplat ambreaju la 20-40 la ora nu prea mai il cuplezi la loc, deci nu ai frana de motor si folossti exclusiv franele mecanice. Cam acestea sunt diferentele majore : ) Pe scurt, maxiscuteru e un utilaj de mers prin oras si de facut naveta cu el, iar Vstromu sau orice alt endurotouring este pt plimbareala. Te sui pe el si te duci, departe. De la A la B te duce fiecare, dar totusi diferit : ) si sa nu in ultimu rand ce reprezinta A si ce reprezinta B Si totusi e fain sa nu schimbi viteze, e fain sa ai loc de bagaje, sa nu te uzi pe picioare, sa nu te ploua, dar e fain sa te poti baza pe ceva ca ajungi de la A la B fara nici o peripetie. Editat Februarie 6, 2015 de cooldeep Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarabel Postat Februarie 6, 2015 Autor Share Postat Februarie 6, 2015 Da, ai expus foarte bine diferentele dintre cele 2 tipuri de vehicule pe 2 roti. Cu toate ca pe viitor nu exclud sa trec la motocicleta (imi plac foarte mult chopperele cu motoare mari), maxi-ul care il am acum imi satisface in mare parte necesitatile si de plimbare si de treaba ca sa spun asa. La mine in zona drumurile sunt destul de proaste deci o moto ca a ta ar fi mai mult ca binevenita. Pana sa schimb maxi-ul pe care il am acum trebuie sa slabesc serios ca sa pot incaleca bine moto fara teama de a-l scapa jos. Lasand la o parte discutiile despre moto si maxiscuter, sper ca ceea ce am scris cu totii in acest topic sa foloseasca tuturor care folosesc slidere Dr. Pulley. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarabel Postat Iulie 31, 2015 Autor Share Postat Iulie 31, 2015 Nu vreau sa dezgrop un topic "expirat" dar nu s-a rezolvat problema cu turatiile anormale la scuterul meu (cu sliderele Dr. Pulley montate). Dupa desfacerea variatorului si curatarea tuturor componentelor temeinic, a functionat cum trebuie de fiecare data (l-am desfacut cred ca de 4 ori de la inceputul anului pana acum) cam 1000 km dupa care a revenit problema cu cresterea necontrolata si anormala a turatiilor. Exclud in continuare cureaua, ambreiajul, variatorul si alte piese de la transmisie din ecuatie deoarece cureaua este noua (am inlocuit-o pe cea veche, care era inca in stare sa mai duca multi km, cu una originala pentru modelul meu), ferodourile ambreajului parca nici nu sunt uzate (si nici oala nu este ovalizata sau cu santuri pe interior), am curatat cu spray de curatat discurile de frana si am suflat cu aer comprimat totul temeinic (am verificat daca toate componentele mobile ale ambreiajului se misca liber), variatorul este in stare perfecta, deci am exclus totul ca sa fiu sigur. In plus, o perioada am revenit la rolele originale si scuterul nu a facut nici un fel de figura cu ele adica a functionat cum ar fi trebuit sa functioneze cu rolele stoc (turatii in parametri, fara cresteri aiurea de turatie sau alte probleme pe care le-am intalnit doar cu sliderele montate). Am desfacut cred ca de 4 ori de la inceputul anului (cand am crezut ca am rezolvat definitiv problema) transmisia si am curatat sliderele, le-am si polizat un pic pe margini cu smirghel foarte foarte fin (am luat cred ca maxim jumatate de mmm din latimea lor) pentru ca am crezut ca daca se incalzesc poate se dilata si nu sunt construite cu aceiasi grija ca si rolele din fabrica dar degeaba. Functioneaza cum trebuie totul cam 1000 km dupa care turatiile o iau din nou razna. Am folosit si "dry lube" in variator si pe slidere dupa cum se recomanda pe forumurile din afara pentru modelul meu si s-au mai ameliorat simptomele in sensul ca nu face intotdeauna figurile cu cresterea turatiilor dar tot asa, daca totul merge bine, dupa o accelerare mai puternica si apoi reduc de tot cursa acceleratiei, la urmatoarea accelerare vad ca turatiile nu stau unde trebuie. Imi place cum se comporta scuterul cu sliderele si aceea incerc sa le pastrez in variator dar problema cu turatiile ma face sa ma gandesc undeori sa revin la rolele originale care chiar daca nu-mi ofera aceleasi senzatii ca sliderele (care accelereaza mai bine si sunt mai "fun"), macar sunt mai previzibile si nu fac probleme. Am mai observat ca daca turatiile nu stau unde trebuie si opresc scuterul pe marginea drumului la ralanti si apoi repornesc o perioada iar merge bine totul (turatiile stau unde trebuie) dar dupa aceea iar revine problema. Toate acestea ma fac sa cred ca sliderele nu aluneca chiar bine pe rampele variatorului (chiar daca in descrierea lor se spune clar ca nu au nevoie de gresare fiind confectionate dintr-un polimer care aluneca perfect pe aluminiu) pentru ca inainte de la le gresa putin problema persista permanent, dupa ce le-am gresat putin cu "dry lube" (atentie, nu cu veselina sau cu altceva unsuros care se poate imprastia pe fata variatorului sau pe curea si poate face ca totul sa alunece necontrolat sau sa patineze cureaua) problema s-a mai remediat dar nu in totalitate, tot apare. Ultima varianta pe care o sa o incerc si daca nu da rezultate revin la rolele originale este sa frec cu smirghel foarte fin rampele variatorul care, desi arata "super polishate" de la miscarea sliderelor, pot sa nu fie chiar atat de "smooth" precum se simte la mana. In plus, am observat ca exact unde se "odihnesc" sliderele atunci cand variatorul este complet inchis (adica cureaua nu este urcata pe variator) exista cate o "adancitura" in rampa si aceea ma gandesc ca ar putea determina cresterea turatiilor prin blocare acolo (acea adancitura este normala la modelul meu de variator pentru ca am studiat problema - pe formuri si unde mai apar imagini cu variatoare pe net, nu am mai tinut vreun variator de Silverwing in mana sa ma conving practic ca asa e - si toate variatoarele de Silverwing fie de 400, fie de 600 o au chiar de noi de cand vin din fabrica - aici poate sa ma corecteze eventual alti posesori de Silverwing care poate nu au observat acea adancitura de care vorbesc). Ca urmare a faptului ca transmisia nu functioneaza cum trebuie uneori (cand turatiile sunt prea ridicate la o viteza data unde stiu sigur ca ar trebui sa fie mult mai mici) este si faptul ca pe la 140 km/h indicati pe ceas am cam 8500 rpm si nu mai raman turatii suficiente sa ating 160-170 km/h cat as atinge cu sliderele daca turatiile ar sta unde trebuie sau cu rolele stoc montate in variator - se si aprinde becul galben de pe bord de la V-belt pentru a indica o eroare de functionare a transmisiei - chiar daca il resetez el revine daca accelerez scuterul peste 140 km/h atunci cand sliderele nu functioneaza cum trebuie. Poate am scris mult dar chiar am incercat absolut toate variantele de remediere (nu-mi mai vine nici una in minte in afara ce acea frecare cu smirghel a pantelor variatorului in combinate cu utilizarea de dry lube) si le-am eliminat una cate una si singurele vinovate pentru cresterea turatiilor sunt sliderele Dr. Pulley. Pot spune ca in unele variatoare isi fac treaba perfect de la inceput pana la capat (cum ar fi in variatorul de la Yamaha Majesty de 250 cc in care le-am montat cu mana mea si turatiile au ramas mereu unde ar trebui sa fie mereu, chiar si dupa 20000 kn de utilizare fara sa mai fi desfacut vreodata variatorul) iar in altele pot crea probleme. Astept ca doar cei care stiu cu adevarat ce vorbesc (adica cum functioneaza un variator si alte componente ale transmisiei) sa-si exprima parerea fata de aceasta problema ca toti sa avem de castigat. Eu pot spune ca "mi-am facut temele" si am impartasit cu voi experientele mele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Dar nu poti sa cumperi role normale mai usoare sau mai grele si sa scapi de astea mofturoase? Decat sa te chinui si sa-ti strice toata placerea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarabel Postat August 1, 2015 Autor Share Postat August 1, 2015 Da, si eu m-am gandit sa revin la role dar sliderele asteofera un demaraj mai bun si fac ca transmisia sa functioneze mai bine. Plus ca am dat si o caruta de bani pe ele (vreo 320 lei) si e pacat sa stea uin cutie si sa nu ma bucur de ele. De accea cred ca trebuie sa gasesc o solutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xelavilo Postat Octombrie 22, 2016 Share Postat Octombrie 22, 2016 Salut, ce se mai aude cu turatiile mari la maxi ul tau? Ai rezolvat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarabel Postat Octombrie 22, 2016 Autor Share Postat Octombrie 22, 2016 Salut! N-am mai postat pe aceasta tema pentru ca n-am vazut prea mare "interes" din partea altor utilizatori. Pe la 37000 km am schimbat sliderele de 26 g cu slidere mai grele tot Dr. Pulley de 28 g. Acum scuterul are 51100 km si pot spune ca in proportie de 90% lucrurile s-au remediat pentru ca turatiile nu mai urca aiurea mereu... cu toate acestea mai exista unele momente cand turatiile urca necotrolat dar foarte rare. Supectez ca unele slidere uneori "agata" in variator si nu urca toate la unison pe pantele acestuia. Oricum, de cand am achizitonat sliderele de 28 g nu ami desfacut variatorul vreodata pentru ca nu am simtit ca ar mai fi cazul. Sunt destul de multumit acum si chiar daca uneori mai sunt probleme nu as mai reveni la role. xelavilo, ai intampinat si tu vreo problema asemanatoare de m-ai intrebat daca am rezolvat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xelavilo Postat Octombrie 23, 2016 Share Postat Octombrie 23, 2016 Nu dar ma interesa subiectul. Eu am achizitionat de curand o Aprilia Atlantic 500 de care deocamdata sunt f multumit. A fost cumparata de la noi din reprezentanta, 2009,sunt al doilea proprietar, are 19 000 km si nu am a ma plange de nimic. La cumparare fostul proprietar( un prieten) mi a dat si curea si role (18 gr) noi originale pe care le am montat ca sa nu stea in dulap ci pe motor. Cele vechi aratau f bine, nu prezentau urme majore de uzura. Rolele vechi erau de 21 gr. Am mers putin cu ele pana le am inlocuit si dupa ce am citit ce a scris userul anpetre despre "tremuratul" pe care il simtea la Yamaha lui pe la vreo 40-50 km/h parca si la mine a inceput sa aiba acelasi simptom sau il avea dar nu ma deranja defel si acum am fost mai atent la cum merge. Oricum dupa ce am schimbat rolele a disparut si merge f ok. Sunt f multumit, spatios, sa suficient de mare sa te asezi bine( mai ales ca eu vreau sa l folosesc cat se poate de mult cu pasager (nevasta of course), pozitie comoda la drum, spatiu depozitare generos( are si top case de 48 L), franeaza concomitent spatele si fata la actionarea manetei de la mana stanga(nu stiu cum e la tine dar asta mi se pare o treaba buna). Deocamdata am iesit o singura data pe A2 cu el sa vad ce poate si fuge de rupe. Pacat de rahatul asta de autostrada care e praf cel putin prima parte. A ajuns la 160 destul de repede si cred ca mai urca putin dar m am oprit, nu pt viteza l am luat. Oricum cred ca mergi lejer cu o viteza de croaziera de 120-130 fara sa te doara capul. Nu stiu cu rolele de 21 gr cum ar fi mers, astea mai usoare am inteles ca sunt mai pt oras. In legatura cu sliderele Dr Pulley, nu exista un model specific de variator pt ele? Mai ales la maxi...Era de asteptat sa agate mai mult cele de 28 gr fata de cele de 26gr, fiind mai mari, dar vad ca merge mai bine la tine..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarabel Postat Octombrie 23, 2016 Autor Share Postat Octombrie 23, 2016 Nu stiu daca exista variatoare specifice Dr. Pulley dar oricum si in prospectul sliderelor se spune ca ele sunt destinate montajului in variatorul original de fabrica al scuterului. Ma bucur ca esti multumit de achizitie, poate scrii si un review mai cuprinzator despre modelul tau dupa ce te vei obisnui cu el. Da, rolele mai usoare sunt pentru demaraj mai puternic de pe loc sau in mers iar cele mai grele pentru o viteza de croaziera constanta la o turatie mai scazuta a motorului. Si pe mine m-a surprins ca se comporta diferit modelul meu cu sliderele Dr. Pully de 28 g fata de cele de 26 g data fiind diferenta nu foarte mare de greutate... in fine. bine ca am rezolvat in mare parte problema. Da, teoretic cele de 26 g urca mai repede pe variator si nu ar trebui sa agate din acesta cauza dar la mine se comporta asa cum am spus deja. Cata vreme merge bine eu sunt multumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.