Jump to content

cooldeep

Super Membru
  • Content Count

    642
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About cooldeep

  • Rank
    Invartitor de roti

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Timisoara
  • Motocicleta
    DL 1000 V-strom, Suzuki
  • Club
    fara club

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Am vrut doar sa aduc aminte discutia despre LED vs bec si sa le pun intr-un singur post.
  2. Si alt lichid de frana, cel care fierbe un pic mai tarziu. Are motul unu bunicel rbf660.
  3. asa se pare ca ma inseala memoria, cica la 24 de mii, dar sa nu uitam ca tot acolo spune de fuel lines si de break lines ca se schimba la 4 ani cum vechiul motor il luasem la 30 de mii, am inspectat la 48 de mii ca doar aia venea la rand chiar daca nu stie nimeni daca a fost sau nu verificat la 24 Dar sa nu uitam ca toti care am verificat la 48 nu am avut nimic de ajustat, si spunea @fabio ca nu prea a vazut la km astia ceva de ajustat, cazurile fiind foarte rare. @Lucian_M de cand ai luat motorul ti am spus ca nu are cum acel motor sa aibe km aia si ca au fost dati inapoi. La mine a inceput sa pape din ulei abea la 80+ de mii, iar la 48 valvele erau in parametrii bine de tot. Discu spate e inca cel original la aproape 100 de mii si va fi schimbat curand, iar cele de fata nu au absulut nici o problema inca cateva zeci de mii de km. Iar despre ulei... tot aici citeam de motul in sus si in jos cai cel mai bun, cum sa nu bagi motul ca o fi si ca o pati, recunosc cu frica si scepticism dupa vreo 20 de mii de km la vechiul strom abea am schimbat uleiul de la motul la belray. Cum sa bag 20w50 in el desi scrie clar pe cutie V-twin engine, toata lumea baga 10w40. Asa ca prima experienta a fost cu 10w40 de la belray si pur si simplu cutia de viteza s a transformat. Apoi dupa un alt schimb am incercat si belray 20w50 dar mineral, caci aia era la magazin, am ramas cu el in padure... la temp ridicata nu suna bine, dar era parca si mai silentios schimbul de trepte. Asa ca urmatorul a fost 20w50 semisintetic, a fost cea mai buna optiune. Cum am avut spart furtunu de la radiatorul de ulei, am avut ocazia sa testez mai multe uleiuri din benzinarii. Cel mai prost a fost cel de motor din benzinariile mol, cel mai bun a fost un castrol de masina 15w50, absulut nici o diferenta intre acel castrol si belray. Si sa nu il uitam pe colegul nostru care a trecut de 100k cu uleiul mineral romanesc M40 si sa nu ii uitam nici pe ceilalti colegi cu motoarele calate din cauza lipsei de ulei. Avem niste motoare cu tolerante mari si anumite uleiuri le plac si altele nu. Important e sa nu ne cramponam pe o idee sau model si din experientele altora sa tragem niste concluzii. Nu ne plateste nimeni sa facem reclama la Amsoil, Belray, Ipone, Castrol sau Motul. La fel ca si cu uleiul in furca, la modelele vechi si la 250-650. La mine cu 10w a inceput sa cloncane, am bagat 15w si a fost spectaculoasa transformarea, e drept ca ma ajuta si kilogramele
  4. supapele se fac la 48 de mii motul e printre cele mai proaste uleiuri, cel mai prost incercat de mine fiind cel din benzinariile mol, am discutat de zeci de ori si aici si pe FB. La fel s a discutat si de vascozitati. Concluzii 10w-50 sau 20w-50, mai ales pe caldurile astea. Marci orice altceva decat motul Belray, Ipone, mai zicea @igi de alta firma la care are el access si e foarte multumit. Eu personal la miarul asta nou am rezistat 1000 de km cu motul in el, apoi am schimbat cu belray, e cu totul alta mancare de peste. E vb de troncanit si usurinta cu care schimbi, chestii de astea. De mers pana una alta merge cu orice, important e sa fie ulei in motor, stiu ei colegii care cum au avut probleme
  5. nu exista, daca vrei cu manualul de service descarcat mergi si te ajuta Lucian de la Paul Moto sa iti faci singur si iti da sculele necesare, dar trebuie sa vb cu el in prealabil. Singura solutie, o deplasare la bucuresti sau daca stii ungureste la vecinii nostrii ...
  6. tocmai a aparut unul de vanzare pe olx poate te intelegi cu omu si il si cumperi de la el
  7. legenda spune ca cele electrosport de pe motodiscount ar fi printre cele mai reusite eu si multi altii cu asaceva am inlocuit.
  8. zumo 396 si probabil si 595 are detectie in caz de accident, se poate seta daca e conectat la telefon sa trimita sms sau io stiu ce altceva.
  9. Cum s a mai discutat acum multa vreme, sunt 20 de fiesiere in arhiva, si km undeva intre 10 si 15 mii depinde de drumurile umblate. Discutia o gasiti pe pagina aceasta
  10. Acum vazand tabelu mi-am adus aminte de ce acum 5 ani am ales garmin. Era din cauza senzorilor de presiune de la roti, care au devenit inutilizabili cu noul 396.
  11. Da salveaza trackurile dar nu prea multe. E limitat la numarul de puncte. Undeva la cateva mii de km. Daca planifici sa mergi pana in mongolia ca si colegul nostru @greenharleyd si sa nu descarci de pe gps arhiva, vei constata ca o parte din traseu lipseste. Deci e bine o data la cateva zile sa descarci din gps datele, daca "amani" trebuie sa incarci manual fisierele arhivate din directorul special. Migrarea din base camp a tututor trackurilor detinute intre un calculator in altul se face cu "backup" si restore Da stie sa navigheze atat dupa trackuri cat si dupa rute. Trackurile in apps le gasesti la "trasee" iar in "planificatorul de calatorii" gasesti traseele importate, care atentie pot suferi modficari in teren fata de basecamp. Cand incarci traseul pe gps el este 100% identic, daca dai skip la un punct, daca gresesti o intersectie, daca mai adaugi un punct, orice abatere se soldeaza cu "reconfigurare traseu" dupa algoritmul gpsului, deci mare grija ce e setat, caci te poti trezi pe cu totul alte drumuri fata de ce ai setat. Adica profilul de motor din gps sa fie identic in basecamp cu profilul de motor cand calculezi ruta. De accea este important cand iti stabilesti punctele intermediare sa nu fie prea putine, sa fie clare si sa nu fie nici prea multe, am descoperit ca are o limita la multe. Ori 25 ori 30. La fel gandea si 390ul, e o hiba a garminului nu e model specific. Zic limita ca daca importi un 100+ puncte intermediare o sa iti splituie traseul in 3 4 bucati, dupa ce termini prima bucata in mers trebuie sa incarci a doua bucata, lucru oarecum enervant mai ales ca trackul va fi splituit si el si trebuie sa ii dai join track daca iti place sa ai un track pe zi. Cand fac eu ruta manual de regula folosesc vreo 10 puncte intermediare si iese bine, neaparat la shaping pointuri "alert on arivel". Am patito in albania prin munti ca receptia gps sa fie decalata fata de harta unde exista un punct intermediar de tip shaping point cu alert on arivel. Cand am "revenit" pe drumul de pe harta au reinceput calculele pe unde sa ma intoarca, iar butonul magic skip a facut minuni. Spun de treaba asta ca am uitat o data la un traseu mai complex sa dau alert si nu a fost bine. Base campul este absulut gratuit. Hartile in schimb e alta poveste. Cum conectezi gpsul vei folosi harta de pe gps. Dar la primul update de harta facut prin garmin express vei avea ocazia si optiunea sa salvezi harta local. Din acel moment nu mai ai nevoie de gps ca sa iti calculezi rutele. Daca mai ai o tableta de calatorii cu windows sau chiar si un alt laptop sau un alt comp unde vrei sa te mai joci, cu ajutorul celor de la http://www.javawa.nl/gmtk_en.html reusesti sa faci backup si restore la harta Eu asa imi mut harta intre laptopul de zi cu zi si tableta de calatorii. Harta de baza cu care vine este inutilizabila, dar noroc ca exista solutii. Daca doresti sa experimentezi cu harti si basecamp inainte sa cumperi zumoul, descarci un exe de la o tara de aici http://garmin.opentopomap.org/ si te poti juca cu ea. Atentie in basecamp exista un toolbar la view "detail level" care nu este vizibil by default. Tot acolo exista si magicul "map product" De asemenea se pot converti in ruta din track sau in track din ruta. Seria 595 e cel mai potent, diferenta fata de 3xx este ca iti deseneaza harta 3d. Este acelasi device care echipeaza bmwurile si rebranduit cu un soft mai specific. Din punctul meu de vedere pretul este nejustificat si este un model vechi. Are deja 3 ani, nu stiu de ce nu a fost updatat. Speculez ca nu au concurenta in acest segment si e foarte bun asa cum e. R&Dul la un asemenea produs este foarte costisitor si nu se prea pot lauda cu vanzari enorme, produsul fiind unul de nisa. La atatia bani eu as astepta inlocuitorul totusi. seria 3x6 difera fata de 595 doar prin desenatul 3d, in rest stie mp3 player conectivitate cu appul pt trafic, sharing pt trackuri/rute si alte bazdaganii. Cumva acum pare ca au acelasi soft, singura limitare pe care o vad eu este desenatul 3d. seria 3x0 sau 3x5 nu are app de conectare cu smartfonul si nu stie nimic din toate astea seria 34x difera fata de 39x doar cu ce vine in pachet, adica are in plus baza cu ventuza pt geamul de masina si incarcatorul de masina. Cel mai important lucru intre 3xx si 5xx ecranul e cu un inch mai mare pe diagonala, lucru ce poate fi de mare ajutor. Am un prieten ce a luat un 345 de la louis cu europa centrala, dupa primul update i s a activat harta de pe toata europa si din "louis edition" a devenit un simplu garmin. Nu inseamna ca e o regula asta, eu spun doar ce a patit el singura persoana pe care o stiu cu garmin luat de la louis. El luase si senzorii de roti care mergeau cand a luat deviceul, iar dupa primul update nu i au mai mers, de atunci nu a mai updatat, deci nu stie nici el daca s-a rezolvat sau nu problema. Daca vrei cat mai ieftin 345 e cel mai ieftin si isi face treaba fara nici o problema, daca ai mai multi bani 396 ori daca chiar nu sunt banii o problema, 595 ul, dar repet 3 ani fata de 1 vechime la model. Atentie la suporti de inchidere gen turatech si alti producatori. 3x0 si 3x5 sunt la fel ca si carcasa, iar 3x6 desi are aceasi prindere este rotita cu 90 de grade. Prinderea aceasta http://zumoaccessories.com/zumo3xx.html am adaptat o la 396 cu ajutorul unui flex in schimb prinderea asta https://www.zumolock.com/index.php/nl/bestellen/zumolock/zumolock-3x0-detail nu pare sa sufere de acesta schimbare de design.
  12. pai 390 ul nu facea, doar 396 le vad ca face. Cam o data pe luna sau la 2 apare in expres ca exista update, cand deschid e cyclopsul. Chiar nu stiu cat timp va dura treaba asta. Sunt curios daca asa de simplu a fost cu fisierele alea sau daca chiar mai au ceva protectie la copiere. Astept sa imi spui daca a functionat sau nu. Stie cineva niste POIuri cu toate trecerile de frontiera de prin europa, chiar si cu orarul lor ?
  13. @®azvan Eu nu stiu despre ce vb tu acolo . Dar gpsul meu are ceva subscritie ca se tot updateaza singur in garmin expres. Am gasit niste fisiere directorul poi. Habar nu am ce o fi cu ele, dar daca sunt cea ce cauti da mi un semn la fel de subtil Am mai scris aici, am mers 7 ani cu igo. Am avut cutie de la pelicase modificata in care tineam gpsul de masina. Veriga slaba a fost tipul de alimentare prin bricheta care de la vibratii chiar si lipit cu banda se oprea din a mai face contact. Am rezolvat si problema aia, am avut probleme cu caldura bateria si incarcarea. Am reparat si bateria inlocuind o cu una din telefon mobil, am schimbat cutia cu husa, am inceput sa am probleme cu mufa de incarcare. In toata surubaraia asta improvizationala am cheltuit aproape 100 de euro fara pretul deviceului si tot am ramas in camp in ungaria in drum spre casa pe o banca asteptand sa se raceasca si sa imi spuna naibii pe unde sa ma duc. Am studiat piata un pic si cu greu cu foarte mult greu m-am decis sa achizitionez ceva dedicat, aveam de ales intre tom tom destul de empric acum 5 ani si garmin, aplicatiile de pe smartfonuri erau si ele la inceput ne avand posibilitatea sa incarci un traseu, in cel mai bun caz puteai folosi puncte intermediare bagate manual. Cine isi mai aduce aminte de primele versiuni de igo pt android nici macar puncte intermediare nu avea. Iarun telefon bunicel era de 2 ori cat un gps dedicat. Am ales garmin doar pt ca puteai pune si alte harti si pt ca here achizitionase deja navtequl si puteai deja sa modifici mult mai usor hartile unde aveai nevoie. La inceput aveam zeci de variante de harti, de la cele rutiere pana la cele de outdoor. Am renuntat. Am avut si harti de alea speciale de motociclisti cica, niste porcarii. Acum am harta garminului si de rezerva harta osmului rutabila, in rest pt ca sunt sarac si nu mi am permis nici o data gpsul mare de la garmin, pt a imi da seama cum stam cu terenu folosesc liniile de nivel sub forma de alta harta de la osm. Am folosit zumoul inclusiv pe o barca cu vela pe niste ape, dar asta asa nu de nevoie ci pt ca de ce nu. Inainte aveam descarcate pe 2 telefoane harti offline si vreo 2 aplicatii minim pe telefon ca sa am backup la backup la backup. Am renuntat si la acest obicei, pur si simplu garminul este un device pe care te poti baza, asta daca nu il pierzi prin sant unii poate isi mai aduc aminte povestea. Alt caz concret de acum o saptamana. Eu garmin, ceilalti gps china cu igo. Incarc de pe kurviger si vad ca nu ma ruteaza pe autostrada unde am fi economisit timp, in basecamp evident. Pun un pct intermediar. Ajunsi la fata locului toate gpsuri hăis io cha. Pai nu am zis ca mergem pe traseul de kurviger? ba da dar mie asa imi arata ca e pe aici... Dat skip cu o atingere de manusa la pct intermediar, reconfigurat traseu automat si aia a fost. Cazul nr 2. Se cam termina ziua, drum fain la stanga dar mai rapid la dreapta plus o mica neatentie de la conducatorul de grup care a ratat intersectia la stanga. Opresc toti sa reconfigureze gpsuri, sa verifice daca o fi bine, daca i pe acolo, eu apas cu degetul butonul magic de skip si merg mai departe pe drumul principal. Caz 3, dat in freza pe autostrada, consumat prea mult carburant, fara nici un stres dupa niste calcule mentale, la intrebarea "incotro" de pe gps ii zic benzinarie "pe traseu" si ma asigur ca in urmatorul oras mare gasesc benzinarie mai mare, evident ca din mers si fara sa opresc. As fi ipocrit sa nu recunosc ca pe telefoane se vede harta mult mai intuitiv, e mult mai simplu de utilizat, e mult mai fain cum arata, cum se misca etc cate detalii ai. Dar pt moto cand esti in mers si vibreaza totul si ba e soare ba ploua, ba ai trafic, simplitatea zumoului sau a tomtom ului devinde ceva de apreciat. Nu voi recomanda nici o data deviceurile de china pt ca ei doar copiaza lucruri facute de altii. Unele copii sunt reusite altele nu. Cat despre waze, l-am incercat, il folosesc pe post de detector de radar, dar cam atat. Mai e bun in capitala ca te baga prin tot felu de stradute si ajungi cu cateva minute mai repede la destinatie. Iar cand e sa ai ghinion, m-am trezit in stau cu tot cu waze garmin cu tmc radio cu rds/tmc etc. S-a intamplat cu 2 minute in fata mea, informatiile au ajuns la mine la alte 2 minute dupa ce eram deja oprit, eram in masina si am avut timp sa golesc bateria la laptop asteptand. Am fost si cu bicicleta cu telefonu prin capitale si metropole din europa. E fain ce iti ofera dar e oribil de utilizat, mai ales daca si incepe sa picure 2 3 stropi. Drept urmare mi am luat un gps dedicat si la bicicleta. L-am folosit cu succes. Garmin Edge Explore 1000. Din pacate datorita unor schimbari nu l-am mai folosit din iunie anul trecut si nici nu il mai voi folosi in urmatorul an sau 2. Deci pt ca sta degeaba este de vanzare, daca stiti pe cineva, la un pret bun, info in privat. Nu, nu se poate folosi pe motor. Displayul e prea mic si viteza e prea mare pt el. Spunea cineva ca pe vremuri folosea harta. Tot o harta e si in gpsuri si telefone, doar ca i digitala si esti localizat pe ea .
×
×
  • Create New...