Jump to content

SMAEB - ziua a doua. Oameni si motociclete.


cooldeep

Super Membru
  • Content Count

    620
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About cooldeep

  • Rank
    Invartitor de roti

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Timisoara
  • Motocicleta
    DL 1000 V-strom, Suzuki
  • Club
    fara club

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. baiatu asta din anunt are un ax https://www.olx.ro/oferta/janta-v-strom-650-2007-abs-IDceiAc.html#44958de1a7 In alta ordine de iedei am observat la intalnire ca multi uita semnalizarile pornite. De multe ori de cand am schimbat utilajul am avut si eu problema asta. Nu ca uitam ci apasam si nu se debloca semnalizarea, pt ca sunt un finut si imi place sa nu bruschez nimic Asa ca, avand niste timp liber am desfacut butoanele acolo si surpriza. Vaselina era din belsug, dar usor tare. Am bagat niste zeama la spray cu silicon, din belsug pe toate partile ( partea cu butoanele pt ceasurile din bord nu am mai desfacut-o), dar din belsug, nu m-am zgarcit de loc. Am pu sla loc totul. Supriza. Butonul de semnalizare este acum un finut nu mai trebuie sa apas cu ura ci merge acum si cu dragoste. Preventim am desfacut si in partea cealalta si am dat si acolo din belsug, sa fie. No si daca tot eram acolo ma cam enerva maneta de ambreaj ca scartaia, squik squik , am curatat ce era de curatat, am uns ce era de uns si acum nu mai squik squik. Pai sa nu fac si aia de frana, am facut-o si pe aia. Si pt ca in manualul de utilizare nu scrie, stie cineva sau careva cum naiba se schimba lichidul din maneta de ambreaj la miarul de dupa '14. ? E dot4, bun, dar cum il inlocuiesc ? Si stiu ca se desface capacul de la maneta, dar jos ce tre facut? cum se aeriseste ?
  2. La 90 si ceva de mii de km la fel am patit si eu, banuiesc ca o piatra a stricat filetul la inceputul axului, in partea unde strange fiind intact, logic doar era acoperit de piulita . Asa ca am cumparat 4 piulite cu sub 1 leu bucata, 2 de o duritate mai mare si 2 de o duritate mai mica, si cu 3 dintre ele am refacut filetul pe ax, deoarece nu am gasit la nimeni o filiera asa mare si o filiera de cumparat costa mult prea mult. M14 sau M16 e filetul cu pas de 1 parca sau 1,5, este standard nimic special, si din pacate uit detalii de astea daca nu le am notate. Am vrut sa rectific pe strug fieltul, dar sa gasesti un strungar e ca si cum ai cauta un hitman, de negasit. Singura problema este ca nu mai pusca cheia din trusa de sub sa, iar o piulita originala este 8 sau 14 euro, oricum o suma total nejustificata. Revenin la discutia cu LEDul, si la faptul ca o parte din oglinda nu e folosita, am facut si niste poze ca sa fie mai evident.
  3. Poza facute de un coleg Deci toate creditele merg catre el Pozele sunt publice deci mi am permis sa sharuiesc
  4. Acum ca ati terminat cu porcarerile, despre care noi in wend, pe ploaie, la distractie, radeam de voi. Ui la astia ce se injura, ei se dau pe forum noi pe stroame.... sa trecem la alte subiecte. Montat led de ala fain pe faza lunga. Am apucat sa il testez. Desi manualu spune H9 se potriveste H11 diferenta pe becuri e la wattaj si lumeni nu intru in detalii. Da e mai multa lumina fata de un bec normal. Se aprinde instant si are efectul ala de flash care ajuta in trafic. Dar, zic un mare dar, la cum e contruit aproximativ 1/3 din oglinda si mai exact fix partea de pe mijloc, din punctu meu de vedere cea mai importanta, aia care te face sa vezi departe, nu e inundata de lumina ledurilor. Compenseaza prin cantitatea de lumina parazita ca sa zic asa, dar nu exceleaza. E o chestie de cum a fost gandita oglinda sa functioneze. daca pui la un perete motoru nu poti determina o linie clara cat si unde bate. E ca si cum ar fi montat invers cu 90 de grade. In proiectoarele de ceata am leduri, dar acolo pastilele de led sunt cu 90 de grade intoarse si oglinda aia e folosita in intregime si am o dunga clara delimitata. Mai pastrez un pic ledul pe faza lunga ca i mai bine decat cu bec, dar sunt sigur ca putea fi mult mult mai bine. Per total nu sunt multumit. Montat arcuri hyper pro si pe fata. Cu totul si cu totul alta poveste. Fain fain de tot. Discutia e pt DL 1000 dupa 2014. La alt modele e alta discutia. Cateva puncte. partea progresiva e mai lunga si are mai multe spire decat originalul. Arcul in sine are mai multe spire si e de un material mai gros. Se simte la mana cand il comprimi la montatul in furca ca e mai puternic. Din pacate nu am facut poze comparative, orginal vs hyper pro, dar poate la urmatorul serivce de furca o sa fac, sper peste 2 ani (adica nu la anu) Pt ca e mai puternic ai nevoie si de un control mai mare asupra lui. Manualul lui spune 10W. Furca cu arucri originale are un ulei echivalent cu un 2,5 w la unii producatori si 5 W la altii. Aici discutia e complexa pt ca la furca de miar se poate seta atat compresia cat si reboundul. Practic modifici cantitatea de ulei care sa se plimbe intr o directie sau alta. Viteza e data de vascozitate si cantitate. Am avut emotii in a pune 10W, dar totusi 7 clicks pe rebound inapoi fata de 2 cum aveam e diferenta. In acelasi timp unii pe forumuri spuneau ca ar fi suficient un 7,5 dar de data asta am mers pe mana producatorului. Sigur au facut ei niste teste de le a dat asta. Una peste alta, e mult mult mai bine. Cu comprimarea arcului stau foarte bine sunt la 4 deci mai pot comprima, deocamdata testez setari. Sunt in schimb uimit pe off cat am apucat sa fac si pe pavaj cat de bine absoarbe denivelarile. Nu imi place inca la bumpere si la gropi, dar mai setez si descopar io ce i mai bine. Cat despre reclama ca franezi cu 20% mai repede ca nu mai face furca dive, cred ca e marketing. Se afunda, cei drept nu la fel de mult, iar pe curba daca franezi la intrare in conitnuare simti fata incarcata. la viteze mici intradevar rupi aderenta fata mult mai usor decat cu originalele se simte ca intraver nu se afunda la fel de mult. Astept si drumu cu pasager ca sa vad daca mai reusesc sa ii dau capatul Dar pt cei care merg in 2 sau pt cei care sunt mai grei de 80 de kile, clar este o investitie care trebuie facuta.
  5. Eu de aia am renuntat in a mai imi bate capul cu tot ce e out of europe, prea mare bataia de cap. Adica dai pe copia de china 50 si de euro plus depinde cat o fi vama daca e, mai bine dai la swmotech (tot china probabil dar cu un ctc mai ok) 80 de euro cand e la reducere si stii de o treaba. Scaritele orginale nu prea se rup, dar se indoaie ele, sau se indoaie pinul/boltul sau in cel mai rau caz suportul boltului/pinului. Din pacate tot ce e din 2 bucati undeva cedeaza. Am vazut la alea late ca au un singur surub. Eu cat am umblat cu scarita mea improvizata intr-un singur surub, daca stateam in picioare pe ea se rotea. Chiar daca era stransa destul de tare. Cel putin chinezii zic ca au un fel de sant in nuntru care impeidica rotirea, daca cumva ala se uzeaza si piesa e pe platforma ( ca sa ii zicem asa) nu prea mai ai ce ii face. Piesa aia de sta pe motor, deci nu platforma sigur se poate freza relativ usor in 2 maxim 3 prinderi.
  6. dar cu ce iti incepe in talon seria la sasiu nu cumva cu C7... pt ca tu ai modelul L2 2012-2016, atunci si atat s a fabricat modelul ala. 10044801 e codul de comanda la ei si cum spuneam oricum se potrivesc la toate. Orice alegi din lista, sub acolo, o sa ai acelasi cod la toate. La louis au de cateva ori pe an reduceri sub forma de voucher cu 3 cifre. Se intampla in oct/nov inainte de mos nicolae, apoi in decembrie inainte de mos craciun, in aprilie inainte de pasti si mai au in februarie deschidere de sezon si parca prin august septembrie inchidere de sezon. Cam la 2-3 luni. Anul trecut a fost cel mai sarac in reduceri dar anul asta uItima a fost la inceput de februarie si alta campanie la jumatea lu martie. De regula ori este un produs cu 20% mai ieftin, ori la 100 de euro cheltuiti reducerea e de 20 de euro, ori la 250 de euro chletuiti reducerea e de 50 de euro. Daca nu te grabesti, stai si astepti pana e momentul Personal mi am cumparat cateva lucruri asa. Eu inca nu am dat jos nici o data guma acea. Pur si simplu imi e suficienta si imi place cu ea. Altii nu au montat o nici o data
  7. swmotech, iar acum de sarbatori va fi voucher de reduceri pe louis si le poti lua la un pret decent. "evo" e modelul mai nou si mai scump 130 euro in loc de 100 si nu se mai gaseste in "catalogul" swmotech. Dar mai au pe stoc https://www.louis.de/artikel/sw-motech-fussrasten-kit-diverse-modelle-mit-abe/10044801?list=3ab5d0115d65b8878ce92fc65d06e542 minus 20 de euro voucherul de sarbatori plus 8 euro transport pana la tine acasa si uite le iei cu 88 euro 420 de lei. Daca ai pe cineva in germania care se poate opri la magazin sa ti le cumpere cu voucher iesi si mai ieftin adica 80 euro sau 380 lei. Modelul de scarite e acelasi la toate, am mutat eu de pe 650ul vechi pe miarul nou si se potriveste. Pe forumul vechi postasem inclusiv desenul 3d pt cine vrea sa isi refaca prinderea scaritei sau cine vrea sa isi confectioneze partea de prindere prin frezare si sa cumpere numai partea de scarite pe care sta picioarul si face o economie considerabila de cativa zeci de euro. Nu merge arhiva ca as fi pus link .... Adica cumperi astea https://www.louis.de/artikel/sw-motech-fussrasten/10044800?filter_article_number=10044800&list=dfd303f54d79b56b16b8096b290f9464 si apoi frezezi celelate doua piese, daca ai unde si daca ai material, eu am folosit inox. Eu cand am rupt scarita frecand motoru de asfalt, am plecat mai departe si abea dupa vreo 3 semafoare mi am dat seama ca imi lipseste scarita(aia pe care ti piciorul) iar partea de a ramas pe motor e suficient de lata sa ajungi acasa fara sa pui suruburi sau sa inventezi ceva. Eu am avut norocul sa ma dau intr-o zi pe motorul lui @ABadea si atunci am descoperit ce faine sunt si m au convins instant, dupa 4 luni (pana am prins voucher) le am avut si eu montate
  8. pai cand comanzi ledul x si vine un produs pe care nu il poti folosi, nu e chiar placut. Posta, vama, timp alea alea.... si nu o data, de 2 ori pana vine ce tre.
  9. @misionaru intre silverstar si night breaker silver e o diferenta destul de mare. De asemenea temperatura de culoare e aceasi intre un night breaker silver si orice halogen, deci poza iese la fel. Nici macar cu night breaker simplu la temp de culoare nu e nici o diferenta pe faza scurta "la ce vezi" fata de un halogen si "cum vezi tu becul". Cand pui faza lunga e alta poveste la ce vezi. Ca sa vezi diferenta trebuie sa ti accelerata mobra la 3 mii de ture, pt ca la relanti ai undeva la 12,5 V pe bec in cel mai bun caz. Dar avand in vedere ca a trecut deja o noapte ma gandesc ca ai dat o tura si ai vazut diferenta @bozoro ia intreabal pe @igi ce a patit cu una din comenzile de leduri de la chinezi PS: treaba faina cu noua versiune de forum, poti tagui foarte usor pe cineva
  10. Vraji sa stii asa din exterior vad ca omu a multumit. Apoi a zis ca nu vrea led La fel ca si cu becurile. Explic aici de cati ani si cate vehicule am folosit night breakerurile si de ce e ok sa lasi instlatia cum a fost proiectata fara releu si vine cineva si zice, am "auzit" eu ca silverstar e mai bun. Deci nu pe testate ci pe auzite din discutii de la altii. Si apoi nu ai nici macar decenta sa studiezi problema, cel putin de marketing, adica silverstar cica 60% in plus si nightbreaker 110-130% in plus. Diferentele fiind date de anii de productie ai modelelor. Ca sa nu mai vb ca pe site la ei scrie clar, care becuri dau mai multa lumina si care becuri tin mai putin. Ghidusia e simpla filament mai subtire, arde mai intens pana moare mai repede, dar pe perioada de ardere da mai multa lumina. Sa mai zic ca oricine poate sa puna un aparat de masura pe mufa de becuri si sa vada ca fata de baterie voltaju pica cu 0,3V minim si pe testate la mine a tinut 50k km si nu s au ars. Asta cu un voltaj pe becuri de maxim 13,8. La masina mi s-au dus la un pic peste 10k km dar acolo voltaju pe bec e de 14,2V, iar cand vezi masina in trafic nu ai cum sa nu observi intensitatea becurilor, e chiar orbitoare . Cat despre lumeni si perceptia luminii putem diseca subiectul la nesfarsit, si tot vom ajunge la argumente ce nu le putem masura ca in pana mea nu avem nici unu un aparat de masurat intensitatea luminii. Daca vreti va mai zic despre lumina, va mai zic, chiar daca va intereseaza sau nu. Ziua ochiul e mai sensibil la albastru, iar noaptea la rosu. Asta inseamna ca unii vor vedea mai bine cu becuri galbui, iar altii cu becuri sau leduri albastrui. Dar la unii oameni melatonina se secreta mai repede de la lasarea intunericului decat la altii, adica somnolenta, iar la altii mai tarziu. Cei la care se secreta mai repede le place cu lumina rece Apoi mai vine factoru de absorbtie al luminii, adica cand e asfaltu ud etc etc si acolo e bine sa ai un CRI (indicele care ne spune cam cat % din culori percepem) cat mai mare. In ordinea crescatoare(la ce putem pune in industria auto-moto) avem asa: HID, LED, halogen, soare. Eu personal nu recomand inca ledurile pt moto pe faza scurta. Nu sunt destul de fiabile, dar tehnologia avanseaza si speram sa creasca si calitatea. Pana atunci cu cati testeaza mai multe modele cu atat mai bine. A nu se intelege gresit, cea mai tare inventie ever este matricea de leduri implementata prima oara de opel apoi de mercedes, doar ca noi vb aici de un led care e pus cam pe unde ar fi filamentul, intr-o oglinda ce lumina ar trebui sa vina dintr-un singur punct la un anumit unghi bla bla bla, adica oglinda farului a fost conceputa in jurul filamentului, si oricat ai vrea sa pui un led in locul filamentului nu vei folosi la maxim cum a fost proiectata acea oglinda. Aceasi problema si la HID. Important este sa fi multumit de rezultat si sa fi constient ca e diferit. Uite alt exemplu, becurile de spate. Pui ce led vrei tu, de la china la osram. Nu ai garantia ca tine jde mii de km, la mine a crapat unul din cele 2 osramuri si ieftine nu au fost. L-am reparat si a crapat a doua oare, de la vibratii. Si nici o data nu vei avea acea uniformitate a becului de stop plus frana cum o ai cu becurile alea normale. Vei avea tot timpul zone mai intunecate si zone mai luminoase. Ca per total lumina de frana este cu muuuuuult peste cea a filamentului e indiscutabil, dar de aproape nu arata asa frumos.
  11. pana la 650u din 2016 este doar h4. Nu mai e nevoie de releu, vei avea lumina suficienta si vor tine foarte mukt becurile in timp. La 1000 din 2014 au aparut 2 becuri separate pt faza lunga/scurta.
  12. Nu stiu de unde cumparati voi, dar io pe H4 night braker am dat tot itmpu 55-65 de lei, acu pe emag66, iar h7 am luat pana acum cu 60-70 de lei. H1 pt faza lunga la masina folosesc osram cool blue pt a face lumina generala usor mai spre albastru. La miar la faza lung avoi testa un led si daca nu imi va placea voi pune tot un cool blue. Faza scurta ramane pe night breaker. Am si proiectoare pe led si complecteaza foarte frumos halogenul, dar singure sunt jalnice. Problema pe care pe mine ma derenjeaza la led fata de halogen este CRIul. Ledurile astea scot un CRI intre 80 si 90 depinde de cat sunt de bune, iar un halogen are 98-99. Si inca o paranteza. Acum am pe faza lunga cu ce a venit motorul, cel de scurta era osram normal deci presupun ca si p elunga e la fel. Cum am montat night breakeru pe scurta, cand aprind faza lunga, vad un pic mai departe dar nu mai intens. Mai cu alte cuvinte, nu e mare branza cu faza lunga fata de faza scurta. Lucru care nu il puteam spune cand era becul normal. Da sunt scumpe becurile astea, tin putin, dar chiar dau mai multa lumina. Mar interesa daca totusi a pus cineva varainta laser(care pe alte forumuri lumea se plangea de ele) sau varainta laser next generation. Eu pana acum am folosit unlimited si ce a existat inainte de unlimited a si gama. Iar pt cine nu e convins, sa va zic cum am inceput eu acum mai bine de 15 ani sa cumpar becuri scumpe. Eram la magazin, masina de firma cu care faceam peste o mie de km pe saptamana. Nenea nenea, aveti halogene h4 de alea de 90 cu 100 w, de alea de raliu. Mai baiete, sunt ilegale, ard instalatia si nu dau lumina. Imi spunea vanzatorul. Uite aici am niste becuri, osram cool blue, 23 de lei setul pe vremea aia cand un set normal de becuri nu depasea 10 lei. Daca le cumperi si nu esti multumit de cum vezi cu ele, vi si iti dau banii inapoi. Na zic io, ce prostii vb vanzatorul asta, auzi la el, bec normal 55 cu 60 de w sa fie mai bun decat alea de 90 cu 100. Doar stricasem blocu de lumini la 2 masini pana atunci cu becuri de alea si tot nu stiam de la ce. Si i am dat o sansa. De atunci am cumparat nenumarate seturi de cool blue pana incepusera sa se strice o data pe an, asa ca in alta tara fiind cu o promotie la night breaker am zis sa incerc si minunea asta. Pot spune ca am mai folosit becuri GE care sunt la fel de scumpe ca night breakerurile si in afara de temperatura de culoare intensitatea de lumina e cam aceasi.
  13. eu am mers 50 de mii de km cu osram night breaker, imi place mai mult lumina mai rece pe faza lunga la ele, daca nu ai releu la faruri, abea daca ajung 13,8V in loc de 14.1 cat sunt pe baterie si atunci e normal sa tina mai mult becurile decat tin pe masina. Nu vibratiile ard filamentul, pt ca si inmasini pe drumurile noastre sunt zdruncinate bine de tot ci ciclurile aprins oprit plus voltajul mai sau prea mare. Eu am schimbat becurile ca devenisera chioare si inca nu se arsese nici unul . Cat despre releeul de semnalizare pt led, pe 650 am avut unu de ala scump de la louis care era montat in locul celui normal, iar pe 1000 am unu de ala de china cu 2 fire montat cam aiurea.
  14. Stiu, era o gluma, asteptam de mult (de cand am vazut primele poze) sa gasesc o conjunctura in care sa pot sa imi exprim parearea s-a potrivit de minune
  15. Pai nu e normal ? ai cel mai urat vstrom (cand ii pui cutiile de scule) din tara cine sa il ia, poate doar vrun instalator sau electrician
×
×
  • Create New...