Sari la conținut

Probleme_rezolvari/solutii in instalatia electrica moto


dedant68
 Share

Postări Recomandate

Intelegerea fenomenelor nedorite care apar in circuite de c.c(scurcircuit, supratensiuni, inversarea bornelor) se poate face numai exemplificat pe schema, sunt cazuri cand elemente fixate in scheme si care ar trebui sa functioneze/lucreze( sigurante fuzibile, diode de protectie, etc) nu raspund prompt/intr-un timp scurt din cauze obiectiv si fenomenul se poate amplifica rapid.

La inversarea bornelor in cazul motocicletei kawasaki zxr 400/ user ungureanu, punctul critic de varf si de propagare a defectului a fost este redresorul si regulatorul de tensiune, componente care se afla intr-un corp comun( vezi schema initierea defectului), curentul (polaritatea plus) aplicat in redresor polarizeaza diodele, trece prin circuitul de control (IC) si ajunge la Ignition Switch( Contactul cu cheie), acesta este deschis si se intrerupe. O parte a curentului care pleaca tot din RRT(releul regulator de tensiune) ajunge in sigurantele pentru circuitul de iluminare (12 si 13), acestea lucreaza/se topesc si circuitul D este intrerupt in aceasta cale. Deci, daca contactul a fost pe OFF, practic sunt afectate componentele din RRT, diode semiconductoare si partea de regularizare, sa zicem tot RRT-ul( curentul are valoare maxima, diodele se comporta ca un conductor, se ia valoare maxima din acumulator !!)

In schema a II-a(propagare), curentul maxim din punctul A ajuns de la RRT ajunge pe calea E la TCI (IG-igniter in schema) afectand cel mai rapid circuitul logic din sistem. Siguranta de 30 A nefiind o ultrarapida, este de ajuns o valoare proxima fata valoarea maxima curentului de scurtcircuit pentru a trece prin siguranta si a distruge TCI-ul !!

Asa se poate explica problema pe care o intampina cu TCI-ul, practic aprinderea nu functioneaza.

post-74268-0-11571700-1424209749_thumb.png

post-74268-0-43948700-1424209754_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 144
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ce spui tu este valabil daca ai avea contact imperfect in cupla regulatorului, doar asa ar fi afectat TCI-ul, altfel te contrazici singur cu dioda contrasens ca protectie.

Vezi ca el a mentionat ca se aprindea bordul la impins, nu cumva atunci din cauza riplurilor nepreluate de baterie, care era practic soasa din circuit, sa fi fost afectat regulatorul.

Oricum nu cred ca i-a facut cineva o masuratoare serioasa, sa vedem acum cand a schimbat mecanicul, daca acesta a masurat ceva sau a dat doar la automat si a vazut ca nu are scanteie.

Vezi ca ai o hiba in explicatia ta sigurantele de pe circuitul de iluminare nu au cum sa se arda , nu le pasa ca tu ai inversat bornele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce spui tu este valabil daca ai avea contact imperfect in cupla regulatorului, doar asa ar fi afectat TCI-ul, altfel te contrazici singur cu dioda contrasens ca protectie.

Vezi ca el a mentionat ca se aprindea bordul la impins, nu cumva atunci din cauza riplurilor nepreluate de baterie, care era practic soasa din circuit, sa fi fost afectat regulatorul.

Oricum nu cred ca i-a facut cineva o masuratoare serioasa, sa vedem acum cand a schimbat mecanicul, daca acesta a masurat ceva sau a dat doar la automat si a vazut ca nu are scanteie.

Vezi ca ai o hiba in explicatia ta sigurantele de pe circuitul de iluminare nu au cum sa se arda , nu le pasa ca tu ai inversat bornele.

1. Dioda sa diodele? Cand intra in conductie si ce rol au?..te rog sa verifici.

2. Pe circuitul de iluminare pe traseul regulatorului daca acesta este afectat (IC) se propaga si aici valoare maxima de curent, acum depinde de tip si stare, dar este in directia avariei. Cel putin o dioda este afectata posibil si regulatorul, mai vedem in rezultate.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

1. Dioda sa didele? Cand intra in conductie si ce rol au?..te rog sa verifici.

2. Pe circuitul de iluminare pe traseul regulatorului daca acesta este afectat (IC) se propaga si aici valoare maxima de curent, acum depinde de tip si stare, dar este in directia avariei. Cel putin o dioda este afectata posibil si regulatorul, mai vedem in rezultate.

» Post actualizat in 17 Feb 2015 23:08

Ce spun eu si ce-mi argumentezi tu, nu gasesc legatura.

1.Nu am pomenit de diodele din regulator, pentru ca se subantelegea asa cum ai spus si tu (intra toate in conductie) am vrut doar sa rementionez ca daca ai cupla buna la regulator zboara siguranta aia de 30A si nu se mai propaga scurtul, ca in solutia ta cu dioda contrasens.

2.Ce ai cu circuitul de iluminare? Ti-am atras atentia ca nu se pot arde acele sigurante, continui cumva sa spui ca acele sigurante cand inversezi bornele se ard, repet nu au cum.Te citez "ajunge in sigurantele pentru circuitul de iluminare (12 si 13), acestea lucreaza/se topesc"

Daca insisti pe tema asta cu arsul celor doua sigurante explica de ce s-ar arde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Ai dreptate in legatura cu siguranta de 30A, numai ca daca ai probleme in conexini, aceasta siguranta nu va functiona rapid, de aceea eu precizam mai sus un circuit de protectie cu o dioda si un fuzibil chiar la intrarea in circuit, conductoare care se conecteaza la acumulator. Aici poti insera chiar o siguranta ultrarapida, foarte sensibila la valori de scurtcircuit, dar care sa reziste la curentul de pornire al demarorului si sa lucreze la avarie printr-o dioda. Pentru ca, dupa cum se vede, practica BATE teoria.

2. Aici vreau sa intru putin in subiect, curentul se bifurca in puctul A (cel cu albastru de jos) , o parte spre grupul de diode, dar o alta valoare urca spre IC , un circuit de comanda pentru tiristoare ! Oare acest circuit de comanda rezista la valoare curentului?! Ma indoiesc..eu am intalnit la un bandit acest caz, s-au ars si sigurantele de iluminare. Depinde de timpul cat se mentine inversarea bornelor, gradul avariei si ce componente cad.

post-74268-0-58802400-1424243853_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca la banditul ala s-au ars sigurantele pe lumina, sigur s-au ars din alte cauze, sigurantele pe lumina au ca sarcina un bec, doar daca face scurt becul sau cablajul de la siguranta la el da la masa se pot arde.

Punctul A e la +12 care este bagat la masa, sasiu, punctul D in care ajungi tu este tot la masa, sasiu, nu ai curent pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca consideri varianta descarcarii la masa, apoi si sistemul de iluminare se descarca la masa prin sigurantele de sus, atunci deja s-a inchis circuitul pe sus si jos...ce spun ca la scurtcircuit lucrurile se complica, daca nu faci o descarcare in amonte de consumatori, rapid dupa sursa, probleme sunt diverse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori nu intelegi ce spun eu, ori te faci ca nu intelegi, pe circuitul facut de tine pleci de la masa (adica in cazul nostru +12) si ajungi tot la masa (tot +12) fara sa intalnesti nicio sursa pe traseu, deci curent 0.Iti pun pentru ultima oara intrebarea, dupa tine au sau nu motiv sa se arda sigurantele alea? Da un raspuns direct da sau nu, nu o mai lua prin invaluire, ce este asa greu sa recunosti ca te-ai inselat?

Oricum raspunsul dat de tine nu-l mai comentez ca-mi racesc gura de pomana si nu fac altceva decat sa te incapatanez mai tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am explicat mai sus in trei etape, daca nu ai inteles, este o alta problema...asa nu s-a inteles si la inceput cand am prezentat situatia cu dioda in antiparalel, dupa demonstatii practice si fotografiate subiectul s-a lamurit. Imi pare rau, dar aici trebuie sa extind aplicatia pe un alt circut..nu am atatea resurse materiale sa simulez extinderea avariei, iar instalatia motocicletei nu o fac experiment ..!! Un experiment practic ai in cazul kaw-ului lui tiby, practic vezi ca TCI nu functioneaza rapid, deci este avariat, cu toata protectia ta de 30 A pe care o ridici in slavi..

Probabil ca faci analogia ca minusul sigurantelor de iluminare, se transforma in plus dupa inversare, iar plus care intra in RRT se duce in masa care este tot plus_ca nu exista diferenta de potential si nu ai curent?? Aici vrei sa punctezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ti-am cerut nicio explicatie ti-am cerut raspunsul la o intrebare punctuala deci ma voi repeta

 

dupa tine au sau nu motiv sa se arda sigurantele alea? Da un raspuns direct da sau nu,


» Post actualizat in 18 Feb 2015 12:32

Daca ai uitat era vorba de sigurantele pe lumina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am uitat...

Acele sigurante se pot arde in conditile de mai sus. La s.c care poate atinge valoarea de sc al acumulatorului(peste 150A), scurtcircuit propagat de diode si regulator, acest curent se divide in cai de curent in functie de rezistenta electrica a fiecarei cai curent. Siguranta de 30A probabil ac se arde la 4-5 ori fata de curentul nominal, nu am masurat ca nu am ampermetru de acest domeniu, dar pana la aceasta valoare, curentul mai produce multe avarii. Analizeaza scurtcircuitul in circuite de c.c ramificat, si o sa vezi valori de curenti pe ramuri plecate din acelasi nod.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am uitat...

Acele sigurante se pot arde in conditile de mai sus. La s.c care poate atinge valoarea de sc al acumulatorului(peste 150A), scurtcircuit propagat de diode si regulator, acest curent se divide in cai de curent in functie de rezistenta electrica a fiecarei cai curent. Siguranta de 30A probabil ac se arde la 4-5 ori fata de curentul nominal, nu am masurat ca nu am ampermetru de acest domeniu, dar pana la aceasta valoare, curentul mai produce multe avarii. Analizeaza scurtcircuitul in circuite de c.c ramificat, si o sa vezi valori de curenti pe ramuri plecate din acelasi nod.

Off nici nu mai stiu cum sa-ti explic ca sa ma intelegi, nu se ard in niciun fel de conditii decat cum am spus, scurt in soclu sau conductorul de legatura intre siguranta si bec la masa.

Curentul ala de 150A sau 200A sau 1000 A cat vrei tu se inchide strict prin puntea regulatorului, chiar daca ai contactul pus nu se ard sigurantele respective.

Asta e daca nu vrei sa intelgi ca nu ai tensiune mai mare de 12V, impartita la valoarea rezistentei becului, rezulta curentul, care nu depaseste curentul admisibil pe circuit oricum ai alimenta acest circuit (becurile nu sunt diode), nu indeplineste conditia de ardere, e ca si cum ai spune ca daca tu masori cu un voltmetru caderea de tensiune pe un circuit prin care trec zeci de mii de amperi acestia iti ard voltmetrul.

Nu mai fii asa indaratnic si gandeste-te mai bine.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici poti insera chiar o siguranta ultrarapida,

Care ti se va arde la fiecare aprindere de bec :crack:

Cu cat scrii mai mult cu atat dovedesti ca nu stii prea multe. Tot incearca vlad58 sa-ti explice o chestie banala, dar tu insisti cu prostiile..

Dar nu-i nimic, lasa sa te asculte cei care nu se pricep, doar scrii mult si hotarat, inseamna ca chiar te pricepi.

Eu sunt foarte curios cum un om care e in stare sa-si conecteze bateria invers va fi in stare sa aleaga o dioda potrivita, un soclu si o siguranta potrivite si sa-si faca singur niste conexiuni care sa fie safe la curenti de zeci de amperi......

Referitor la cazul cu kawa aia , ai fost acolo si ai facut masuratori de stii tu exact ce s-a intamplat?

Varianta mea pentru acel caz ar fi cam asa: (strict dupa ce informatii a furnizat initiatorul pe topic); A alimentat invers si s-a ars siguranta si/sau o problema cu soclul. A incercat sa o impinga asa, alternatorul a furnizat pulsuri care cel mai probabil nu au fost limitate de regulator care nu functioneaza fara referinta(bateria fiind decuplata din cauza sigurante/soclului) . Acele pulsuri ar fi putut afecta tci-ul si/sau elementul antifurt din contact ( daca exista). Initiatorul a zis ca dupa ce a conectat corect bateria tot nu avea curent in bord de unde rezulta iar probleme la siguranta/soclu ( avand in vedere istoricul cu bateria conectata invers), dar n-a mai zis daca mecanicii la care a fost ulterior au rezolvat problema cu alimentarea bordului sau a ramas varianta cu firul tras direct. E probabil sa fi ars tci-ul dar nu din cauza cuplarii inverse ci din cauza impingerii cu bateria deconectata. E la fel de probabil sa fie alta problema ca oricum n-a explicat prea clar.

 

PS Desi m-a amuzat copios ultimul mesaj personal pe care mi l-ai trimis in care-ti dovedesti caracterul josnic pe care-l ai , nu te mai obosi sa-mi scrii mesaje ca nu-ti mai raspund.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ma, binox e printre cei mai pacifisti useri de pe sectiunea asta. Si eu is certaret dar sa te iei la harta cu el e chiar o performanta. Ia o pauza, nu ti se schimba viata functie de cit de destept sau prost pari pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

And that's why YOU should use a condom...

.... hhh another Smashing Pumpkins Fan Died in the Same Way..

post-74268-0-71628500-1424321441_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci cand nu mai ai argumente, sa incepi sa improsti cu noroi, nu e semn de mare intelepciune si nici nu cred ca intra in tematica acestui forum.

Pe mine m-ai acuzat si parat la moderatori ca te ironizez si te jignesc desi nici pe departe nu am initiat un asemenea vocabular si nici nu cred ca ti-am trimis vreun PM in care sa te fac cu ou si otet cum ai facut tu (si vad ca nu sunt singurul).

Eu zic ca totusi ar trebui sa-ti schimbi atitudinea ca nu ai nimic de invatat de la cei care sunt suta la suta de acord cu tine pentru ca 99,9% nu au nici macar idee cu ce se mananca pe aici si nu poti "culege" nimic de la ei decat laude si pupincuriciuri, depinde ce te intereseaza.

Asta nu avrut sa fie un afront, asa ca nu te ambala, nu e cazul, ci un sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FALS..dedant posteaza pentru 99,9% foarte bine, ca noi avem nevoie de ce scrie, daca voi astai 0,....% stiti, nu ne intrereseaza, dar nu prea se vede ce faceti voi pe forum, garagara si gura mare, si voi jigniti nu baiatul asta.Si daca i am multumit ti a lovit orgoliu, vladule 58. Ce mentalitate aveti, pacat.. Eu fac verificari la motor dupa schemele lui si asa este cum scrie=este profesionist!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FALS..dedant posteaza pentru 99,9% foarte bine, ca noi avem nevoie de ce scrie, daca voi astai 0,....% stiti, nu ne intrereseaza, dar nu prea se vede ce faceti voi pe forum, garagara si gura mare, si voi jigniti nu baiatul asta.Si daca i am multumit ti a lovit orgoliu, vladule 58. Ce mentalitate aveti, pacat.. Eu fac verificari la motor dupa schemele lui si asa este cum scrie=este profesionist!!

Imi pare bine ca-mi confirmi spusele ca tocmai ce vorbeam de pupincurici, nu numai ca i-ai multumit dar ia-i spalat si podelele, una e sa zici multam fain, alta e sa scrii ode, ca in interventia ta de acum vizavi de epitaful meu la un subiect in care "maestrul" si "profesionistul" (aici te-am citat nu l-am ironizat) nu a avut dreptate si astia de 0,x % care stim ceva despre domeniul asta incercam sa-i deschidem ochii. Stai linistit ca te rezolva cu semnalizatoarele alea cu LED-uri de "16W"

Oricum ce-ti dai tu cu parerea nu intereseaza pe nimeni pentru ca esti o nulitate in domeniul asta si nu poti emite catalogari, cat despre mine ce pot sa spun sentimentul de invidie nu m-a napadit niciodata, poate in copilarie, e un sentiment care caracterizeaza un om slab fara respect de sine.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vladule esti penibil, ai ajuns in starea umila in care ceri iertare pe forum, fratila daca nu te ai realizat in viata reala nu te ajungi nici aici.Tu ce stii?Scandal si gura mare, dedant a apelat la ceva constructiv cand a scris aici,voi cei 2-3 croitori si bucatari electricieni aruncati cu noroi si ironii, pai esti un invidios notoriu de cand te ai nascut, se vede din ce scrii.De unde stii ce stiu eu? daca ai fi stiut ceva,postai ceva concret, pai sa ti mai spun ca dedant mi a pornit motorul in 2 ore pe forum, ca mi a calculat rezistentele si functioneaza LEDs.Adica practica, bate filmul tau post bai fratioare, si sa te ascult pe tine?? Esti penibil si ceri mila pe forum.., la fel si binoxul, doi forumisti de meserie, ca altceva nu stiu sa faca

PA si la gara cu voi! Sau cautati de munca, nu scandal pe forum :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vladule esti penibil, ai ajuns in starea umila in care ceri iertare pe forum, fratila daca nu te ai realizat in viata reala nu te ajungi nici aici.Tu ce stii?Scandal si gura mare, dedant a apelat la ceva constructiv cand a scris aici,voi cei 2-3 croitori si bucatari electricieni aruncati cu noroi si ironii, pai esti un invidios notoriu de cand te ai nascut, se vede din ce scrii.De unde stii ce stiu eu? daca ai fi stiut ceva,postai ceva concret, pai sa ti mai spun ca dedant mi a pornit motorul in 2 ore pe forum, ca mi a calculat rezistentele si functioneaza LEDs.Adica practica, bate filmul tau post bai fratioare, si sa te ascult pe tine?? Esti penibil si ceri mila pe forum.., la fel si binoxul, doi forumisti de meserie, ca altceva nu stiu sa faca

PA si la gara cu voi! Sau cautati de munca, nu scandal pe forum :crack:

Vezi raspunsul din topicul tau unde te milogeai dupa ajutor, ca la tine e intuneric.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am deschis acest topic, ca de altfel mai multe, in sens constructiv pentru acest forum, dar se pare ca sunt "oameni" nascuti pentru a face rau...eu nu mai am cuvinte. Ati improscat un topic pur tehnic cu vorbe mizerabile si fara sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cam tot ce se scrie de o pagina incoace e datorita faptului ca tu nu ai dat pana acum un raspuns argumentat la faptul ca ai scris ca la montarea bateriei invers, curentul ce ia nastere poate sa ajunga sa arda sigurantele de pe lumina, daca imi pui un calcul simplu pe un ochi de retea, plecand de la lucruri care le stim adica tensiunea bateriei un bec de 21/5w (frana / pozitie)si siguranta de 10A ca in schema de mai inainte si reusesti sa ne demonstrezi prin acest calcul ca se arde siguranta aia, toata lumea o sa fie multumita si o zica ai dreptate. Putem trece mai departe urmarindu-ti topicul cu interes. Sper ca ai remarcat ca obiectiile mele au fost strict tehnice si chiar am infierat divagatiile.

Eu astept rezolvarea de la tine ca doar e subiectul deschis de tine.


» Post actualizat in 19 Feb 2015 16:39

PS Rog si eu moderatorul de pe aceasta sectiune, care s-a dovedit a fi foarte vigilent, sa nu mai stearga colectiile de injuraturi, huiduiele, si bune aprecieri, nu de alta dar cine intra si citeste sa vada cu ce are de-a face si sa nu ne ia drept o adunatura de fete mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...