Sari la conținut

Probleme_rezolvari/solutii in instalatia electrica moto


dedant68
 Share

Postări Recomandate

Vlad, cu tine am N+1 experiente pe acest forum din care nu a iesit nimic bun, totul s-a terminat aiurea......cu dovezi clare/reale/demonstrabile practic/vizual/ matematic..si nu mai am alte argumente.

Cazul 1_Imi aduc aminte de la calculul sectiunii unui conductor, cum se alege sectiunea unui conductor in functie de valoarea curentului. Ti-am trimis calcule, argumente , tabele de valori din carti de specialitate scrise de prof.dr.ing. Comasa, Bianchi, etc.aplicatii din norme, dar tu TOT nu ai crezut si ai mers cu incapatanarea pana la jigniri.

Cazul 2 _ LED-urile lui dumyche, totul a pornit bine pana cand am postat schema si calculele pe hartie, ai inceput iar cu jigniri(se vede topicul). In fine, trimite clientul ca ii functioneaza semnalizarile cu rezistoarele calculate de mine, iar tu tot ma anulezi si intri in disputa cu CLIENTUL, culmea, incepi un alt scandal pe forum, de ce? Ca imi multumeste dumy? Dar ce nu are dreptul, alti mecanici cer bani frate pentru orice nimic, el dau gratis informatia, rezolv situatii si primesc de la tine jigniri...

Cazul 3_ Protectia la conectare inversa, demonstatie teoretica, scheme aplicative, montaj practic cu foto!! La fel, afronturi, jigniri,....nu mai comentez, ajungi aici pe topicul acesta la cearta cu userul dumyche..pe un topic tehnic tu faci scandal..

Cazul 4.... in maxim 2 sap. voi face montajul aplicativ cu circuitul de iluminare, toata schema de mai sus va fi sub forma de macheta chiar daca distrug un RRT si alte componente , voi simula scurcircuitul exact ca in practica...voi posta foto cu rezultate. Oare vei comenta conform cu realitatea MA INDOIESC!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 144
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vlad, cu tine am N+1 experiente pe acest forum din care nu a iesit nimic bun, totul s-a terminat aiurea......cu dovezi clare/reale/demonstrabile practic/vizual/ matematic..si nu mai am alte argumente.

Cazul 1_Imi aduc aminte de la calculul sectiunii unui conductor, cum se alege sectiunea unui conductor in functie de valoarea curentului. Ti-am trimis calcule, argumente , tabele de valori din carti de specialitate scrise de prof.dr.ing. Comasa, Bianchi, etc.aplicatii din norme, dar tu TOT nu ai crezut si ai mers cu incapatanarea pana la jigniri. Bianchi pe care-l mentionezi tu mi-a fost profesor , cu care am dat si proiectul de electrice, cearta-te cu el daca nu esti de acord cu acest calcul (nici nu stiu daca mai traieste)

Cazul 2 _ LED-urile lui dumyche, totul a pornit bine pana cand am postat schema si calculele pe hartie, ai inceput iar cu jigniri(se vede topicul). In fine, trimite clientul ca ii functioneaza semnalizarile cu rezistoarele calculate de mine, iar tu tot ma anulezi si intri in disputa cu CLIENTUL, culmea, incepi un alt scandal pe forum, de ce? Ca imi multumeste dumy? Dar ce nu are dreptul, alti mecanici cer bani frate pentru orice nimic, el dau gratis informatia, rezolv situatii si primesc de la tine jigniri...Eu nu am facut niciun scandal nu stiu de unde scoti chestia asta ti-am atras doar atentia ca nu cumva sa faci un calcul gresit plecand de la un marketing

Cazul 3_ Protectia la conectare inversa, demonstatie teoretica, scheme aplicative, montaj practic cu foto!! La fel, afronturi, jigniri,....nu mai comentez, ajungi aici pe topicul acesta la cearta cu userul dumyche..pe un topic tehnic tu faci scandal..Te inseli chiar am si mentionat ca nu am jignit pe nimeni doar ti-am atras atentia ca acea dioda (sunt chiar mai multe)de protectie e inclusa in alternator si ti-am deschis ochii ca exista curentul de varf pe care poate sa-l suporte o dioda

Cazul 4.... in maxim 2 sap. voi face montajul aplicativ cu circuitul de iluminare, toata schema de mai sus va fi sub forma de macheta chiar daca distrug un RRT si alte componente , voi simula scurcircuitul exact ca in practica...voi posta foto cu rezultate. Oare vei comenta conform cu realitatea MA INDOIESC!!

4. Un calcul plecand de la legea lui Ohm si teoremele lui kirchhoff ar fi mai simplu si mai putin distructiv, hai fa un efort si demonstreaza-ne matematic ca ai dreptate, sunt obisnuit cu chestile astea abstracte plus ca e mai veridic ca altfel netul e plin de chestii masluite.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un mare respect pentru titanii electrotehnicii ca sa ma cert cu ei, cauta pasajul trimis in urma cu 3-4 luni pe care tu l-ai ignorat, inseamna cu nu ai trecut examenul la aparate electrice/ proiectarea instalatiilor electrice, este o alta problema.

Nu, nu mai imi pierd timpul cu demonstratii pe hartie, am experienta cu LED-urile calcul matematic, practic, functionarea, ai vreo recunostinta ZERO, numai scandal......??? , tu oricum anulezi ..si iar nu se rezolva nimic, aplicati practica!!! ..dar nu o fac special pentru tine....o fac pentru ca imi place sa transpun in practica fenomenele, si pentru cei interesati, iar acest topicul trebuie sa traiasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un mare respect pentru titanii electrotehnicii ca sa ma cert cu ei, cauta pasajul trimis in urma cu 3-4 luni pe care tu l-ai ignorat, inseamna cu nu ai trecut examenul la aparate electrice/ proiectarea instalatiilor electrice, este o alta problema.

Nu, nu mai imi pierd timpul cu demonstratii pe hartie, am experienta cu LED-urile calcul matematic, practic, functionarea, ai vreo recunostinta ZERO, numai scandal......??? , tu oricum anulezi ..si iar nu se rezolva nimic, aplicati practica!!! ..dar nu o fac special pentru tine....o fac pentru ca imi place sa transpun in practica fenomenele, si pentru cei interesati, iar acest topicul trebuie sa traiasca.

De ei nici nu ai dreptul sa vorbesti, ai trimis un tabel aiurea de pe net, sa-ti proiectezi tu casa cu 17A/mm2, s-o crezi tu ca cine nu stia la Bianchi putea sa treaca facultatea.

Astept cu sufletul la gura eu si ceilalti bucatari si croitori de pe aici demonstratia ta matematica a ceea ce ai afirmat, suntem cu ochii pe tine ca pe butelie ca sa ne demonstrezi ce zero barat suntem.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ce faci, imi pui si alte vorbe in gura care nu le-am spus eu.. Eu pun stop discutiiilor inutile, cand voi posta ceva tehnic atunci discutam.............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ai dreptate nu 17A 11A/mm2 , sa-ti faci tu casa dupa tabelul ala, de ce oare fac astia circuitele de priza cu 2,5 si le echipeaza cu 10A, cred ca s-au tampit proiectantii astia.

Uita-ti tabelul aici foloseste-l cu maxima incredere.

/index.php?/topic/718844-faza-scurta/page-2&do=findComment&comment=3848275

Dar nu mai devia discutia fa demonstratia aia matematica ca sa poti inchide topicul cu brio.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

suntem cu ochii pe tine ca pe butelie ca sa ne demonstrezi ce zero barat suntem.

In locultau ma-s abtine si as lasa-o mai moale cu tupeul asta de pustan (stiu ca esti in virsta).

Ai si tu greseli , daca vrei ti-le scriu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In locultau ma-s abtine si as lasa-o mai moale cu tupeul asta de pustan (stiu ca esti in virsta).

Ai si tu greseli , daca vrei ti-le scriu..

Omul cat traieste invata toti gresim dar trebuie sa asculti si ce spune celalat, da sunt de acord pot sa gresesc nimeni nu detine adevarul asta nu ma face mai prost ci aduce un plus de experienta. Chiar as vrea sa mi le enumeri, cum vrei tu in topic ca sa se simta dedant bine sau pe PM, repet nu ma rusinez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu totii mai gresim si ne mai lansam in dispute inutile insa cand aproape orice initiativa asa zis bine intentionata deraiaza spre confruntari sterile condimentate si cu mesaje particulare este clar ca vorbim despre o problema de atitudine sau macar de abordare.

 

Meseria sau functiile detinute nu au ce cauta intr-o discutie civilizata, mai ales ca in unele cazuri fac chiar un deserviciu. Fara sa intru in detalii si mai ales fara sa fac nici o presupunere ofensatoare o sa ma rezum doar la mentiunea ca aici pe forum suntem activi destui parinti de copii care au terminat recent sau inca mai sunt in liceu asa ca mai stim si noi pe ce criterii sunt numiti directorii.

 

Revenind la oile noastre, concret, din sumedenia de variante de protectii la inversarea polaritatii, dioda antiparalel cu siguranta este cea mai grosiera, fiind in general nerecomandata cand in circuit exista si montaje electronice "delicate". Poate singura calitate a acestei variante este simplitatea. Si ca sa nu deschid din nou o disputa sterila despre necesitatea si mai ales functionalitatea acesteia, il provoc pe dedant68 sa faca o demonstratie practica a functionarii acestui tip de protectie... pe motorul personal. Ce mai atatea discutii, legi, principii, citate din profesori universitari... pune domnule o dioda pe motorul tau, inverseaza bornele si filmeaza rezultatul. Si pentru eliminarea oricarei indoilei, repeta experimentul de 10 ori!

 

Pe bune, asta e nivelul disputelor... grosimea firului functie de curen, calculul rezistentei LED-ului, protectia polaritatii cu dioda la masa?!... OK, ca sa nu cad in pacatul combaterii "din opozitie", uite cateva idei de proiecte de iarna pentru imbunatatiri la instalatia motoarelor, in special a celor mai vechi, pe injectie sau carburatie... ca astea noi au de toate: pornirea reglabila a ventilatorui, microcontroler sau chiar si cu componente analogice; controlul tractiunii; quick-shifter; ignition advancer (retarder)... etc.

 

Vino cu asfel de idei sau proiecte, fie si preluari de pe net sau aiurea, fii sincer si mai ales deschis la comentarii, mai ales cele nefavorabile si iti garantez ca vei gasi destui parteneri de dialog, veritabil si constructiv. Trebuie doar sa cobori de pe soclu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ai pierdut sirul, nimeni nu l-a cotrazis ca dioda aia nu-si face treaba toti suntem convinsi ca protejeaza in discutie a intrat ca regulatorul ar cam face aceeasi treaba (bineinteles diodele din el) dar ca masura suplimentara daca ai cupla slaba e foarte buna ideea. In ultimele posturi s-a discutat despre ce legatura are sula cu prefectura adica de ce s-ar arde sigurantele de pe lumina la inversarea bornelor aici sunt niscaiva opinii contradictorii.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nici macar nu am incercat ca tin socoteala "opiniilor contradictorii". Dioda la masa isi face intradevar "treaba", pe scurt previne incendiul, daca si protejeaza montajele sensibile... ramane de vazut. Practic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu totii mai gresim si ne mai lansam in dispute inutile insa cand aproape orice initiativa asa zis bine intentionata deraiaza spre confruntari sterile condimentate si cu mesaje particulare este clar ca vorbim despre o problema de atitudine sau macar de abordare.

 

Meseria sau functiile detinute nu au ce cauta intr-o discutie civilizata, mai ales ca in unele cazuri fac chiar un deserviciu. Fara sa intru in detalii si mai ales fara sa fac nici o presupunere ofensatoare o sa ma rezum doar la mentiunea ca aici pe forum suntem activi destui parinti de copii care au terminat recent sau inca mai sunt in liceu asa ca mai stim si noi pe ce criterii sunt numiti directorii.

 

Revenind la oile noastre, concret, din sumedenia de variante de protectii la inversarea polaritatii, dioda antiparalel cu siguranta este cea mai grosiera, fiind in general nerecomandata cand in circuit exista si montaje electronice "delicate". Poate singura calitate a acestei variante este simplitatea. Si ca sa nu deschid din nou o disputa sterila despre necesitatea si mai ales functionalitatea acesteia, il provoc pe dedant68 sa faca o demonstratie practica a functionarii acestui tip de protectie... pe motorul personal. Ce mai atatea discutii, legi, principii, citate din profesori universitari... pune domnule o dioda pe motorul tau, inverseaza bornele si filmeaza rezultatul. Si pentru eliminarea oricarei indoilei, repeta experimentul de 10 ori!

 

Pe bune, asta e nivelul disputelor... grosimea firului functie de curen, calculul rezistentei LED-ului, protectia polaritatii cu dioda la masa?!... OK, ca sa nu cad in pacatul combaterii "din opozitie", uite cateva idei de proiecte de iarna pentru imbunatatiri la instalatia motoarelor, in special a celor mai vechi, pe injectie sau carburatie... ca astea noi au de toate: pornirea reglabila a ventilatorui, microcontroler sau chiar si cu componente analogice; controlul tractiunii; quick-shifter; ignition advancer (retarder)... etc.

 

Vino cu asfel de idei sau proiecte, fie si preluari de pe net sau aiurea, fii sincer si mai ales deschis la comentarii, mai ales cele nefavorabile si iti garantez ca vei gasi destui parteneri de dialog, veritabil si constructiv. Trebuie doar sa cobori de pe soclu...

Cred ca iti aloci cam mult timp pentru lectii de sociologie si civica, bineinteles ca te pricepi la toate, uleiuri, mecanica, electronica, electrotehnica, masini electrice, amortizoare, anvelope....peste tot esti cu postarile!! Interesant daca ne-ai face o descrire sumara a specializarii/calificarii in care lucrezi, sau ai lucrat...macar sa stim cu cine discutam. Stiu ca TNG este mecanic, are service moto are notiuni si competente in domeniul moto, posteaza cand si unde trebuie, am o mare stima pentru el.. Vlad este inginer electrotehnist..am avut si o sa avem multe de discutat, discutiile intre ingineri sunt vaste. Daca intri si tu in acest FILM, hai sa stiu cu cine discut, sincer nu este rusinos..pana la urma fiecare facem ceva ca sa ne castigam existenta, iar daca invatam prin cooperare si dialog, cu atat mai bine. Asa sa cauti pe Internet si descarci date si termeni de specialitate, apoi sa postezi sub semnul unui semicunoscator care vrea sa se documenteze, sau in alte postari te vad in expertul care da lectii, este simplu. Si mai este ceva, sa te dai mare orator, este penibil si rusinos...bineinteles ca te pricepi si la invatamant....no comment.

Dar ce am facut pana in prezent, pentru ca vad ca imi citesti toate postarile "la minut" si este foarte bine, fiecare sa ne informam, dar fi corect, domnule parinte de licean, sa vezi ca am peste 73 de aplicatii foto si scheme electrice, verificate practic de mine si aplicate de alti useri, sau poate insinuezi ca nu sunt ale mele, sau kaw12 nu este motorul meu in foto?! Posibil, ma astept la orice de la voi.. In acest topic sunt exemplificate fenomenele care apar la inversarea bornelor, comentariul teoretic+aplicatie.TU vrei si filmare mai nou, si vrei si pe motorul meu, parca am mentionat ca o sa-mi montez protectia, dar cu aparate de protectie mai performante, dar nu pot MAINE, sau cand vrei tu. Bineinteles ca orice voi posta (explicatii, demonstratii matematice, calcule sumare, poze, film, ect) daca nu se doreste o discutie constructiva bazata pe un dialog civilizat, opinii argumentate stiintific, NU se poate finaliza cu un rezultat BUN...Mai mult de ce am facut, nu stiu ce pot face! Cine va face mai mult..? Pana la urma, nu o sa-mi dedic tot timpul si resursele aici pe forum, cine doreste sa inteleaga si are o structura de om rational, intelege intr-un mod mai mult, sau mai putin obiectiv, cine porneste de la ideea NEGATIEI TOTALE si a absurdului fata de realitate, continuu va aluneca intr-o disputa inutila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dedant ai explicat frumos si la obiect. Si eu pot sa descarc de pe net despre stomatologie si dinti si sa intru pe forum dedicat si sa postez. Hai sa discute cei care stiu si cine nu stie, poate sa intrebe daca nu intelege. Dar sa te contrezi cand nu cunosti meserie, de ce fratioare, asa la deruta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi ignorati doua lucruri oamenii pot sa aiba si hoby-uri in care sa fie foarte buni si sau momentul alegerii unui drum in viata sa fie pe considerente economice, nu vreau sa ma lungesc voi da doar cateva exemple pe care le cunosc eu. Costi Ionita, Ovidiu Ioanitoaie, Andrei Bacalu, Cristian Craciunoiu de care probabil nu ati auzit dar omul era ing. automatist si campion la aeromodelism, Tehniumul era plin de articolele sale. Lista poate continua si cu exemple pe care sigur le stiti si voi.

In concluzie poti fi si maturator daca din asta ies banii, munca nu e o rusine, poti foarte bine sa fii expert in alt domeniu


» Post actualizat in 20 Feb 2015 10:18

Erata Cristi era campion la navomadelism , uitasem sunt 27 de ani de cand nu am mai auzit de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dioda la masa cu siguranta suplimentara drept protectie la inversarea polaritatii pe motoare este cel putin superflua. Siguranta fuzibila este o protectie grosiera impotriva scurt-circuitului, conceputa pentru evitarea producerii incendiilor. Pentru protejarea montajelor sensibile sunt necesare alt gen de protectii. Tu stii foarte bine acest lucru, tocmai de aceea in vecii vecilor nu o sa o experimentezi in mod voluntar pe motorul personal. Daca nu ai fi atat de obtuz ai fi acceptat acest fapt si am fi trecut mai departe la alte subiecte pe care le-am fi putut dezbate constructiv.

 

In deschiderea acestui topic ai cerut propuneri pentru imbunatatirea instalatiei electrice la motoare. Ti-am oferit deja cateva idei... pornirea ventilatorului la temperatura mai mica decat a termocuplei fiind una dintre modificarile preferate ale posesorilor de motoare sport, cel putin pentru varful de sezon, in special pentru oras. Motoarele moderne ofera posibilitatea modificarii setarilor din soft, pentru cele mai vechi e nevoie de un montaj independent. Eu am avut cateva tentative in acest sens insa din motive personale nu am mai reusit sa ajung in faza de teste practice. O alta practica frecventa este modificarea avansului aprinderii, motoarele cu senzorul pick-up fix necesitand un montaj electronic. Quick-shifter, controlul tractiunii, indicator treapta de viteza, etc. sunt doar cateva alte exemple. Desigur, toate acestea nu sunt idei noi, majoritatea exista deja pe motoarele mai noi sau separat ca module de sine statatoare. Preturile insa sunt destul de prohibitive asa ca un modul in regim de DIY ar fi binevenit la buget... pe langa satisfactia realizarii personale.

 

Cum ti-am raspuns si pe PM, nu pun botul la provocari, nu accept dueluri ieftine intre diplome si titluri. Pe acest forum sunt activ doar datorita pasiunii pentru motociclete si tehnica in general. Citesc mai mult decat postez, invat de la altii si impartasesc din experienta si cunostintele personale deopotriva.

 

Constructiv, uite un proiect mai vechi de-al meu pe care am reusit sa-l aduc in faza finala pe motor - martor luminos de prag rpm pentru schimbarea vitezelor (/index.php?/topic/132198-turometru-analogic-teorie-aplicata/ ) . Ulterior intentionam sa realizez un quick-shifter cu actionare servo pe levierul schimbatorului de viteze, comandat de pragul rpm presetat. Emularea cutiei de viteze automate doar la schimbarea in sus... esti interesat?

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dioda la masa cu siguranta suplimentara drept protectie la inversarea polaritatii pe motoare este cel putin superflua. Siguranta fuzibila este o protectie grosiera impotriva scurt-circuitului, conceputa pentru evitarea producerii incendiilor. Pentru protejarea montajelor sensibile sunt necesare alt gen de protectii. Tu stii foarte bine acest lucru, tocmai de aceea in vecii vecilor nu o sa o experimentezi in mod voluntar pe motorul personal. Daca nu ai fi atat de obtuz ai fi acceptat acest fapt si am fi trecut mai departe la alte subiecte pe care le-am fi putut dezbate constructiv.

 

In deschiderea acestui topic ai cerut propuneri pentru imbunatatirea instalatiei electrice la motoare. Ti-am oferit deja cateva idei... pornirea ventilatorului la temperatura mai mica decat a termocuplei fiind una dintre modificarile preferate ale posesorilor de motoare sport, cel putin pentru varful de sezon, in special pentru oras. Motoarele moderne ofera posibilitatea modificarii setarilor din soft, pentru cele mai vechi e nevoie de un montaj independent. Eu am avut cateva tentative in acest sens insa din motive personale nu am mai reusit sa ajung in faza de teste practice. O alta practica frecventa este modificarea avansului aprinderii, motoarele cu senzorul pick-up fix necesitand un montaj electronic. Quick-shifter, controlul tractiunii, indicator treapta de viteza, etc. sunt doar cateva alte exemple. Desigur, toate acestea nu sunt idei noi, majoritatea exista deja pe motoarele mai noi sau separat ca module de sine statatoare. Preturile insa sunt destul de prohibitive asa ca un modul in regim de DIY ar fi binevenit la buget... pe langa satisfactia realizarii personale.

 

Cum ti-am raspuns si pe PM, nu pun botul la provocari, nu accept dueluri ieftine intre diplome si titluri. Pe acest forum sunt activ doar datorita pasiunii pentru motociclete si tehnica in general. Citesc mai mult decat postez, invat de la altii si impartasesc din experienta si cunostintele personale deopotriva.

 

Constructiv, uite un proiect mai vechi de-al meu pe care am reusit sa-l aduc in faza finala pe motor - martor luminos de prag rpm pentru schimbarea vitezelor (/index.php?/topic/132198-turometru-analogic-teorie-aplicata/ ) . Ulterior intentionam sa realizez un quick-shifter cu actionare servo pe levierul schimbatorului de viteze, comandat de pragul rpm presetat. Emularea cutiei de viteze automate doar la schimbarea in sus... esti interesat?

Cu quick shifterul sunt eu interesat. :hug:

Suna frumos..dar mi-ar placea mult mai mult daca te-ai gandi la unul cu un senzor de presiune si controler. :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yo4hgx

1."Automatul" (electromotorul) este legat la baterie pe direct, fara siguranta (ma rog, ca sa fim mai exacti printr-un releu)... din motive evidente. In rest siguranta principala este in general de peste 10 A asa ca ar fi nevoie de o dioda cu mult mai dolofana decat 5407-le ala. Teoria ca teoria dar practica...

2. Ha, ha, ha... cel mai "tehnic" si adevarat post din topic! La inversarea bornelor bateriei aproape intotdeauna crapa ori ECU ori bordul... impreuna cu siguranta principala.

. @vlad58 - asa e, la inversarea polaritatii bateriei cele 6 diode ale redresorului generatorului de curent (cate 2 serie pe fiecare faza) vor creea scurt-circuit iar siguranta principala se va arde. Mi-a scapat din vedere!

3.Ifsm-ul se determina prin aplicarea unui SINGUR impuls de 8.3ms (0.0083s) care nu e nici macar square ci sine-wave. In DC valoarea curentului de strapungere la scurtcircuit este cu totul alta. Insa m-ai facut curios, ia fa un test cu o siguranta de 30A ce dioda e necesara?

 

Mai facut curios sa vad cad ai venit cu propuneri in deschiderea topicului! Am cautat si vad ca pana la starea "fierbinte" nu ai decat 3 interventii, care de fapt sunt parafrazari si ceva de pe wikipedia.Propunerile iti vin dupa..in fine vrei sa-ti reabilitezi putin situatia! In principiu in electrotehnica/electronica se cauta rezolvari eficiente si ieftine, iar conditiile in care functioneaza un motor de motocicleta(temperatura, vibratii) impune un studiu aparte. Pana a ajunge la incendiu, poate in situatia critica cand continui sa presezi bornele in conexiune inversa..cateva secunde bune, este caz rar, protectia trebuie sa salveze circuitele importante si repet_diodele din RRT, pentru ca sunt primele care intra in conductie si propaga defectul_partea de regularizare/reglare din RRT(fiind corp comun, deja s-a piredut)_infasurari alternatorului( 0,2-0.5 ohm rapid intra in conductie=efect termic) si de aici in continuare sprea alte componente depinde de schema. Solutia de a introduce dioda antiparalel +siguranta fuzibila la bornele acumulatorului in amonte de instalatie este o varianta simpla si eficienta si am dat sus exemplificarea. Ca este ieftina, pana la urma asta ne dorim pret mic, montaj rapid si simplu, o siguranta automata in c.c/intreruptor automat care se reconecteaza in circuit dupa defect si functioneaza pe panta s.c, devine o imbunatatire a protectiei..etc. In cazul unei instalatii care exista pe motor, sigur ca se pot face imbunatari/adaptari dar sa fie si ieftine fata de ce este pe piata...cateodata mai complicat, vezi cazul RRT homemade. In cazul ECU care gestioneaza un motor pe baza informatiilor primite de la senzori si comenzilor la actuatori, se pot face interventii, si din start ne gandim la senzori, sunt punctele de contact in sistem care preiau variatii parametrilor fizici. OK _ o sa incepem cu pornirea electroventilatorului inainte de pragul stabilit, si aici hai sa lucram pe un anumit tip de motocicleta, un ex. de aplicatie_Vino cu un tip de motor ...o sa avem nevoie de parametri ECT(sunt in manual) si trebuie redefiniti pe trepte de temperatura/rezistenta ohmica.

 

PS. Oare eu de ce crezi ca postez, tot din pasiune pentru moto si tehnica, si probabil ca cei mai multi de aici care se implica intr-un subiect._nu se da nico diploma pe aici, grad sau marire de salariu.. :rusinica:

eu in pm-ul trimis, nu te-am provocat, chiar ti-am cerut sa ai o alta atitudine si daca doresti sa colaboram constructiv_ai raspuns prin a respinge propunerea mea in sensul ca mergi pe drumul tau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

protectia trebuie sa salveze circuitele importante si repet_diodele din RRT, pentru ca sunt primele care intra in conductie si propaga defectul_partea de regularizare/reglare din RRT(fiind corp comun, deja s-a piredut)_infasurari alternatorului( 0,2-0.5 ohm rapid intra in conductie=efect termic) si de aici in continuare sprea alte componente depinde de schema

UIte am retinut doar cu ce nu sunt de acord.Eu zic ca diodele scapa si se arde doar siguranta se pare ca practica confirma acest lucru din relatarile userului sau userilor ce au postat aici (nu m-am mai chinuit sa caut) dar nu asta reclam, insa cu infasurarile din alternator ce ai ? sunt toate capetele la acelasi potential uitate pe schema baga toate diodele in conductie si-ti dai singur seama. Celelate componente daca se ard la 2v sau 3v tensiune inversa se duc. Acesti 2-3v sau? sunt rezultati din suma tensiunii pe grupul de diode in conductie si caderea de tensiune de la grupul de diode pana in punctul unde se face alimentarea restului. De aia sustin pana in panzele albe ca nu au cum sa se arda nenorocitele alea de sigurante pe lumina decat daca ia toata mobra foc :D

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa facem diferenta intre conditia diferentei de potential intre doua puncte=tensiune electrica=prezenta curent electric si curent de scurtcircuit, unde tensiunea scade spre ZERO, curentul are valoare maxima si se ramifica in tot circuitul ale carui borne au fost atinse. Nu avem pe forum un exemplu cu borne inversate si sa ne spuna exact care au fost rezultatele reparatiei, ce componente au cazut...dar, cred ca pot gasi la auto, revin cu exemple( diferentele nu sunt mari referitoare pe schema de generare-RRT).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai. hai,nu exista curent fara o diferenta de potential, intre 2 puncte aflate la acelasi potential nu ai curent, ai acolo daca vrei trei divizoare potentiometrice cu aceeasi parametri de pe mijlocul lor culegi aceasi tensiune deci nu circula curent intre ele si nici prin bobine.

Si stii ceva oricum sa treaca si direct curentul ala de scurt prin ele si nu patesc nimic le protejeaza siguranta aia de 30A cel putin cu asta cred ca esti de acord.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici cativa cate au patit-o cu conexiunea inversa, pe auto. Sunt multi, toti au platit cu cel puti o dioda sau RRT ...sunt cateva cazuri, ideea cu siguranta este cazul fericit, cand dioda suporta curentul de varf si fuzibilul lucreaza inainte de distrugerea diodei.

 

http://www.daciaclub.ro/Rog-ajutor-urgent-t95605.html

(punte redresoare)

http://www.reno.ro/Inversare-borne-baterie-t207520.html

onsecintele neatentiei mele:
- o siguranta arsa, cea de la partea de alimentare a ceasului si casetofonului
- o dioada arsa la alternator
Reparatie in atelier de reparatii alternatoare: 220 ron.

http://www.clubfiat.ro/forum/index.php/topic/10217-problema-mare/

Am vb cu cei de la service si se pare ca puntea redresoare si releul de tensiune sunt arse..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa revenim la subiect compari mere cu pere nu am citit dar la auto e alta gasca in alta traista si nu trebuie sa-ti spun de ce.

Cat despre siguranta de cas si ceas oare nu sunt electronice? pai astora le pasa asa cum am mentionat si mai sus nu aceste sigurante erau in discutie ci nenorocitele ala de sigurante pe iluminat. :baldy:

Diodele, asta e, unele scapa altele nu n-am nimic de comentat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa revenim la subiect compari mere cu pere nu am citit dar la auto e alta gasca in alta traista si nu trebuie sa-ti spun de ce.

Cat despre siguranta de cas si ceas oare nu sunt electronice? pai astora le pasa asa cum am mentionat si mai sus nu aceste sigurante erau in discutie ci nenorocitele ala de sigurante pe iluminat. :baldy:

Diodele, asta e, unele scapa altele nu n-am nimic de comentat

OK deci am lamurit-o cu diodele, tu ziceai mai sus ca scapa...cu sigurantele de lumina o facem practic...ti-am spus, in max 2 sap fac aplicatia, daca se ard bine, daca nu la fel, postez rezultatul si trecem mai departe,..si asa trebuie sa se faca in tehnica, ramane ceva pe hartie nepus in practica pentru rezultatul final ? Dar este momentul sa trecem la alte subiecte, sunt cateva propuneri mai sus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu mi-ai dat exemplu de la auto si ti-am spus ca te apuci sa compari mere cu pere eu ti i-am mentionat pe cei care au postat aici la care au scapat RRT -urile cu diode cu tot.

Sa zicem ca amandoi avem in balanta argumente practice dar iti atrag atentia ca nu vorbeam asa la general ci ne refeream la motociclete cu magnetou (stiu ca vrei sa-i spun alternator) si nu de alternatoare (cu excitatie).


» Post actualizat in 20 Feb 2015 23:09

Cat despre propunerile de mai sus ce vrei sa descoperi America?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...