Sari la conținut

Probleme Aprilia RS 125 2007 rotax 122


Postări Recomandate

Salut. Am o Aprilia RS 125, 2007, cu motor rotax 122. Vara trecuta mi-a murit motorul in mers, dupa vreo 200-300 km cu un set nou (chinezesc, deh... nu am avut bani) care a costat ~150lei. Efectiv a murit motorul, am tras pe dreapta, am incercat sa o pornesc dar nu mai are deloc compresie. Bagata in viteza o pot impinge lejer. In acea zi cand am plecat cu mototcicleta dupa vreo 20 minute de mers, la plecarea de pe loc motorul dadea foarte rau sa moara si trebuia sa o accelerez destul de mult si sa o patinez ca sa pot pleca de pe loc, iar cu pasager era si mai rau.

 

Ulei avea jumatate de rezervor, Motul.

 

Inainte de a monta setul chinezesc am observat un mic joc in ambielaj. Nu foarte mare.

 

Pe langa asta, mai aveam o mica problema inainte. Plecam de pe loc, dadeam 2, si cand sa dau 3 sarea pe liber (dadeam drumul la ambreiaj dupa ce dadeam 3 si se tura in gol) iar daca mai dadeam schimbatorul in sus inca o data abia atunci intra in 3.

 

In primavara anului trecut a fost schimbat ambreiajul pentru ca a tinut fix 2 zile dupa ce am cumparat motocicleta (am luat o teapa destul de mare.. dar asta e) si uleiul nou pe care l-am pus in cutia de viteze a fost tot Motul.

 

As vrea sa va cer un sfat pentru ca nu m-am apucat sa o desfac pentru ca stau la bloc. As vrea sa stiu daca ar mai merita sa bag bani in ea si sa o refac, si in cazul asta ce ar trebui sa schimb.

 

Momentan am niste bani dar nu imi permit sa cumpar piese de la reprezentanta aprilia pentru ca au niste preturi fabuloase. 53 euro fara TVA un segment.

 

Imi puteti spune ce sa verific, ce ar putea sa aibe motocicleta dupa simptomele acestea, si daca merita sa investesc bani in ea? Daca da, mi-ati putea recomanda un magazin de unde pot gasi piese ok la preturi bunicele? Sau sa caut in dezmembrari piese? Ar merita mai mult sa cumpar un motor intreg?

 

Multumesc anticipat! O seara buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu prin ce treci.... Acum 2/3 saptamani am patit ceva similar. Fericire , goana , 130 .. blocat roata spate , facut praf setul. Am luat alt cilindru , pistonul fiind in stare buna. A pornit repede , am dat o tura , doua cu ea , a crapat pistonul. Am bagat 850 ron in ea sa o fac , i-am luat si alt cilindru si piston nou , vertex (eu credeam ca vortex se numea :)) ) , nu china . Nici cilindrul nici pistonul sa nu fie china. La mine cilindrul e original , pistonul la fel. Mai am doi cilindri acasa , unul are o zgarietura mica , iar celalalt doar urme micute care nu se simt deloc. Cat despre ambielaj ... fara 400 ron nu scapi. In total te duce undeva la 1200 ron , asta in cazul in care gasesti la dezmembrari. Eu am stat 2 saptamani pana am gasit cilindru bun. Pistonul oricum il luam nou.

Daca doresti cu cilindru te pot ajuta eu. Cu piston la fel , de la un mecanic de la mine din oras. Si cu ambielaj cred ca te pot ajuta, iti pot recomanda doi baieti de la care cumpar si eu piese din dezmembrari pentru RS 125 , acelasi tip de motor.

Daca vrei sa iei motor complet , mai jos de 1200 ron nu cred ca o sa gasesti .. dar si acolo iti asumi un risc.

Am vazut ca ziceai ca-ti mai sare din viteza.. acolo doar sa fie problema din cutie sau din cauza uleiului folosit... la mine inainte sarea in viteza a 5-a , se tura putin in gol si trebuia sa-i mai dau un impuls cu piciorul in schimbator. :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun.

- Ambreiajul a fost schimbat cu unul in stare foarte buna din dezmembrari cu 300lei in 2013 toamna-iarna parca, sau 2014 la inceput. Totodata si uleiul din cutie a fost schimbat cu Motul

 

Ai putea sa imi spui de unde pot comanda si eu piese? Un magazin online, ceva.

 

Ar fi neaparat nevoie sa schimb ambielajul sau rulmentii de la el? Jocul e cred ca de 1mm maxim 2mm.

 

 

EDIT: Am gasit acum un set (piston, segmenti, bolt si sigurante) Meteor. Este ceva fiabil sau este china?

Editat de davidsgs23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistoanele de la meteor sunt bune si ele. Jocul la ambielaj nu e mare. Asa e si la mine. Acum sa speram ca doar pistonul e dus , cilindrul sa nu fii suferit prea multe. Daca e doar pistonul dus , cu 200 ron ai scapat. De obicei cilindrul e facut din material tare si se zgarie greu. Pistonul e facut din material mai moale , ca sa se muleze pe cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cilindrul original arata chiar foarte bine cand am pus setul chinezesc. Acum mi-e teama ca setul chinezesc sa nu fi distrus cilindrul.

 

 

Dupa simptomele clare - compresie canci - singura varianta ar fi pistonul gaurit sau segmentii dusi, corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa credeam ca ai inlocuit tot setul , nu doar pistonul. Setul complet este cilindrul + piston. Daca zici ca cilindrul era in stare buna atunci si l-ai lasat p-ala original , cel mai probabil ti-a crapat pistonul. Sunt sanse mici ca sa faca pagube insemnate la cilindru deoarece pistonul acela e facut dintr-un aliaj foarte moale in comparatie cu cilindrul. Compresie numai ai din cauza segmentilor care probabil s-au blocat pe acolo sau s-au rupt. Posibil sa fie si pistonul destul de zgariat si de aici rezulta compresia foarte slaba.

E rau la tine ca stai la bloc si nu ai cum sa o desfaci... Cel mai bine ar fi sa incepi in weekend dimineata sa zic , de pe la 10 , ca tot a venit caldura si sa dai setul jos sa verifici. Daca e pistonul ai scapat relativ usor. Poti cumpara un meteor la vreo 200 de lei sau unul original vertex , undeva pe la 350/400 de lei.

Dupa ce il inlocuiesti sa ai grija sa ii faci rodajul cum trebuie. Fara mers in blana , fara power valve (daca are) , sa nu uiti sa-i pui ulei si in benzina , chiar daca are vasul ei.

Faci asta cam in jur de 1000 de km. Si eu sunt la inceput cu rodajul la a mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Un magazin unde gasesc set de piston-segmenti-bolt-sigurante vertex? Ca din ce am cautat pana acum nu prea am gasit. As vrea sa comand si nu stiu de unde.

 

Ulei am folosit asa:

- in cutie mi se pare ca l-am pus pe asta daca tin bine minte : Motul gear 300 75w90

- motor Motul 800 2T Factory Line Road Racing

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, nu ati putea renunta la motoretele astea? Stati mai mereu sa le depanati, bani aruncati degeaba. Am avut si eu o Gilera MX1, am tinut-o maxim 1 luna, consuma multa benzina, am vindut-o, la scurt timp i-a crapat pistonul. Mare noroc am avut ca am ascultat de cei patiti si am vindut-o repede, cind inca mergea. Cind am luat-o, avea schimbat setul de citeva sute de km, eu am mers maxim 1000km cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt f bune uleiurile folosite.

Incearca sa iei legatura cu cei de la United Motors, ei sunt dealeri Aprilia.

 

 

Scuze, nu ati putea renunta la motoretele astea? Stati mai mereu sa le depanati, bani aruncati degeaba. Am avut si eu o Gilera MX1, am tinut-o maxim 1 luna, consuma multa benzina, am vindut-o, la scurt timp i-a crapat pistonul. Mare noroc am avut ca am ascultat de cei patiti si am vindut-o repede, cind inca mergea. Cind am luat-o, avea schimbat setul de citeva sute de km, eu am mers maxim 1000km cu ea.

Ale tineretii valuri, toti trecem prin asta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu dar nu am bani sa imi iau alta motocicleta, si pe langa asta, nu am decat A1 si B. Vreau sa o fac si sa o pun la vanzare, sa plec in Germania sa imi iau masina, ca momentan am matizul mamei si nu imi place deloc consumul pentru ca merg zilnic cu masina si destul de mult.

Anyway.. Cu ea nefunctionala pierd destul de mult la vanzare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 timpi sint bune, conditia e sa nu fortezi motorul, adica , daca fuge 150km/h, o exploatezi la maxim 110km/h. Motorul se uzeaza exponential la turatie mare. Dar cine-si ia RS sa mearga doar 110???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fuge lumea de 2timpi ca sunt stricacioase dar nici unul nu le cumpara piese de calitate atunci cand se strica sau cand e cazul (adica un kit de piston la cate 10 mii de km si asa mai departe). Am mers cu 125 2timpi 3 ani de zile, am facut drumuri de 500+km dintr-o bucata cu viteze decente si nu m-a lasat in drum. Cum zice si Jagi, problema e cu turatia ridicata si constanta, e moartea lor.

Si daca totusi sunteti pe stilul ON/OFF cu gazul, bagati niste ulei de amestec si in rezervor, ca metoda de precautie, oricum uleiul din pompa de ulei ajunge cu o oarecare intarziere fata de cum se tureaza, mai ales cand intra powervalva si atunci se produce cea mai mare uzura.

Editat de Adventix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da.. la doi timpi trebuie sa ai o atentie sporita atunci cand pleci la drum. Sa verifici totul. Mie setul mi s-a dus din cauza cablului de la ulei ...ce uitasem sa-l bag. In rest 4000 de km fara nici un fel de incident. Oricum m-am ferit de piese chinezesti sau de care nu eram sigur ca rezista. La inceput mergeam si eu cu power valve , ii mai dadeam capat in afara orasului dar de atunci sunt mult mai precaut.

Mie unul nu prea mi se potrivesc motoarele in doi timpi din cauza neglijentei. Oricum , privind si partea buna pot spune ca m-au facut mai atent , mai grijuliu in ceea ce priveste motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...