Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutari motociclisti!

Sunt nou pe forum, dar va urmaresc cam de un an. Incep sa postez abia acum pentru ca acum incep sa-mi bag mai mult nasul pe sub carene sa descopar, sa invat si de ce nu, chiar si din curiozitate.

Zilele trecute am schimbat bujiile proaspat achizitionatei mele motociclete. Este vorba despre un r6 din 2005, probabil cea mai frumoasa motocicleta care a facut-o yamaha vreodata. Mergea un pic cam sacadat, se gatuia cand vroiam sa plec mai tare de pe loc si schimbatul bujiilor a rezolvat problema.

Ideea e ca taica'miu cand m-a vazut ce fac a inceput sa-si dea cu parerea si mi-a zis ca bujiile in mod normal trebuiesc stranse a doua oara dupa circa 1000km, pentru ca saiba de la baza lor se mai comprima ulterior. Eu nu am mai auzit despre asa ceva. El zice ca asa se face la orice motor, fie ca de masina, fie ca de mobra.

A mai auzit cineva de chestia asta? chiar trebuiesc stranse a doua oara, ca a fost munca asidua sa lucrezi intr-un spatiu atat de stramt. mi-a luat 3 ore si n-as mai vrea sa trec din nou prin asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai ngk, iti arata pe ambalaj cum tre sa le strangi. Nu e nevoie sa le strangi si a 2-a oara.

:agree: Tu de ce te miri daca experienta ta = 0?

Si el are partea lui de dreptate,la vremea lui se facea asa.Probabil ca era mai bine.Timpurile au evoluat.

Daca a fost munca asidua apeleaza la un mecanic,avem noi romanii boala/curiozitatea sa umblam cand nu avem multe cunostinte.

Daca o strangi prea tare stii ca poti distruge filetul,bla-bla....si uite asa umbla zeci de motociclete cu probleme ca avem curiozitati..si nu-i dam mecanicului 30 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari motociclisti!

Sunt nou pe forum, dar va urmaresc cam de un an. Incep sa postez abia acum pentru ca acum incep sa-mi bag mai mult nasul pe sub carene sa descopar, sa invat si de ce nu, chiar si din curiozitate.

Zilele trecute am schimbat bujiile proaspat achizitionatei mele motociclete. Este vorba despre un r6 din 2005, probabil cea mai frumoasa motocicleta care a facut-o yamaha vreodata. Mergea un pic cam sacadat, se gatuia cand vroiam sa plec mai tare de pe loc si schimbatul bujiilor a rezolvat problema.

Ideea e ca taica'miu cand m-a vazut ce fac a inceput sa-si dea cu parerea si mi-a zis ca bujiile in mod normal trebuiesc stranse a doua oara dupa circa 1000km, pentru ca saiba de la baza lor se mai comprima ulterior. Eu nu am mai auzit despre asa ceva. El zice ca asa se face la orice motor, fie ca de masina, fie ca de mobra.

A mai auzit cineva de chestia asta? chiar trebuiesc stranse a doua oara, ca a fost munca asidua sa lucrezi intr-un spatiu atat de stramt. mi-a luat 3 ore si n-as mai vrea sa trec din nou prin asta.

 

Bujiile se strang doar o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e ca taica'miu cand m-a vazut ce fac a inceput sa-si dea cu parerea si mi-a zis ca bujiile in mod normal trebuiesc stranse a doua oara dupa circa 1000km, pentru ca saiba de la baza lor se mai comprima ulterior. Eu nu am mai auzit despre asa ceva. El zice ca asa se face la orice motor, fie ca de masina, fie ca de mobra.

A mai auzit cineva de chestia asta? chiar trebuiesc stranse a doua oara, ca a fost munca asidua sa lucrezi intr-un spatiu atat de stramt. mi-a luat 3 ore si n-as mai vrea sa trec din nou prin asta.

Eu sunt destul de copt, dar chestia asta nu am auzit-o niciodata, gandeste-te, garnitura bujiei e de metal, nu se lasa daca a ajuns la 120 grade. Sa nu fie vorba de garnitura de chiulasa care da se strangea dupa ceva rulaj, dar asta la masina si poate si anumite tipuri de mobra, orice indicatie o gasesti in cartea de sevice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:agree: Tu de ce te miri daca experienta ta = 0?

Si el are partea lui de dreptate,la vremea lui se facea asa.Probabil ca era mai bine.Timpurile au evoluat.

Daca a fost munca asidua apeleaza la un mecanic,avem noi romanii boala/curiozitatea sa umblam cand nu avem multe cunostinte.

Daca o strangi prea tare stii ca poti distruge filetul,bla-bla....si uite asa umbla zeci de motociclete cu probleme ca avem curiozitati..si nu-i dam mecanicului 30 lei.

Iti dai seama cata filozofie iti trebuie sa schimbi niste bujii , sti ca banii se fac greu si unii muncesc de dimineata pana seara pt 50 lei si vrei sa dea 30 lei la mecanic ca rezolva treaba in 10 min , ce tu nu ai tot doua maini si un creer .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, bujiile nu se mai strang a doua oara.

Si intradevar, schimbatul bujiilor nu e o mare filozofie. Ce e mai greu la modelul de fata e demontarea unui scut de plastic si accesul la bujii. Cand ai toate sculele la dispozitie, treaba devine usoara. Nu vad nicio problema in a umbla la motocicleta daca esti pasionat. O mobra de 10 ani trebuie intretinuta si fie ca esti tu, fie ca e mecanicul, cineva tot trebuie sa-si bage ghearele in ea. Eu prefer atat cat pot sa ma ocup eu, iar unde sunt depasit apelez la mecanic. Nu e o chestie de bani, aici e vorba de placerea de a-ti intretine singur motocicleta.

Nu vreau sa zgarm rahatul, dar baietii care apeleaza la mecanic pentru orice chitibus sunt ca femeile care nu gasesc roata de rezerva a masinii ;)

Multumesc pentru lamuriri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...