Cristi PH Postat Iunie 1, 2015 Autor Share Postat Iunie 1, 2015 Nu avea baterie Mobra, toate becurile erau pe 12 V, pe stop aveam sofite. » Post actualizat in 22 Jun 2015 21:40Mai e de pus motorul si instalatia electrica insa azi am demontata motorul, avea joc in rulmenti, numai bine ca si semeringurile erau praf, trebuie sa schimb si capacul dreapta de la cutie sa am de ce prinde burdufurile,si pe cel din stanga ca e sudat, si cilindrul ca are reductie pe o evacuare, si bucsa bielei,si ete asa nu stiu daca mai ajung la Padina la prima intrunire moto. Rabdare si tutun ! » Post actualizat in 23 Jun 2015 21:17Si fiindca avea joc si biela azi am demontat alt motor si am luat ambielajul cu tot cu rulmenti (buni). Chiar nu stiu cum a mers fostul proprietar cu el !Sper sa gasesc semeringuri . » Post actualizat in 28 Jun 2015 20:43Am reusit din 4 motoare sa fac unul acceptabil, am gasit si simeringurile,am tapitats si saua si scaunul atasului.Saptamana sata sper sa termin instalatia electrica si sa-l pornesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Iulie 30, 2015 Autor Share Postat Iulie 30, 2015 S-a montat o aprindere cu napolitana pe 6 V pt a castiga timp si firele. Urmeaza legaturile si apoi asamblarea atasului.Treaba merge incet ca nu prea-i timp.Dar merge. » Post actualizat in 15 Aug 2015 20:48Saptamana asta sper sa-i dau o pedala, mai sunt de legat cateva fire . » Post actualizat in 22 Aug 2015 20:14S-a pornit motocicleta dupa 2 ani de la inceperea proiectului si dupa o tentativa de abandon in primavara. A pornit la prima pedala. De saptamana viitoare se incepe lucrul la atas si reglajele la IJ. Nu stiu daca sa-i mai fac ITP-ul acum in sept. sau in primavara, avand in vadere ca mai e de lucru la ea plus serviciul si altele . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Septembrie 17, 2015 Autor Share Postat Septembrie 17, 2015 Din lipsa de timp voi asambla atasul in iarna iar in primavara sper sa-i fac ITP-ul apoi pe drumuri.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Septembrie 21, 2015 Share Postat Septembrie 21, 2015 Succes! Nu te demoraliza si nu-ti mai da termene limita. Decat sa o faci mai repede mai bine mai tarziu dar fara compromisuri. O reconditionare mereu iti va rezerva surprize care se reflecta apoi in fonduri. Am trecut prin doua, mereu aparea cate ceva in plus de facut sau in minus la portofel. Important e ca le-am dus la sfarsit si rezultatul a fost multumitor. Acum ma bate gandul sa desfac iar fierul si sa-mi fac de lucru. La motor nu mai umblu dar vreau sa-i pun o furca originala. Nu ma grabesc ca mai am 2 motociclete cu care sa defilez asa ca Nipra e mai mult in scop terapeutic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Septembrie 21, 2015 Autor Share Postat Septembrie 21, 2015 Succes! Nu te demoraliza si nu-ti mai da termene limita. Decat sa o faci mai repede mai bine mai tarziu dar fara compromisuri. O reconditionare mereu iti va rezerva surprize care se reflecta apoi in fonduri. Am trecut prin doua, mereu aparea cate ceva in plus de facut sau in minus la portofel. Important e ca le-am dus la sfarsit si rezultatul a fost multumitor. Acum ma bate gandul sa desfac iar fierul si sa-mi fac de lucru. La motor nu mai umblu dar vreau sa-i pun o furca originala. Nu ma grabesc ca mai am 2 motociclete cu care sa defilez asa ca Nipra e mai mult in scop terapeutic. Spor la surubareala, eu din ianuarie o sa ma apuc de treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 (editat) Da, erau pe auxiliare de pornire, deoarece nu erau baterii destul de puternice si nici demaroare corespunzatoare, motoarele diesel mari, se porneau cu ajutorul unor motoare pe benzina in 2 timpi, de cca 4-5 CP, ce se porneau cu sfoara ori cu o manivela scurta, apoi se cuplau la motorul principal (mai erau si supape suplimentare de decompresare, ca sa permita motorului mare sa ajunga la oturatie corespunzatoare, apoi se inchideau si volanta- de obicei destul de mare- facea restul cu energia acumulata). Asfel de motoare auxi;iare mai erau uneori pe barcile pescarilor din delta prin anii '70-'80 , nu aveau turatie mare, dar era mai bun decat nimic.Si tractorul romanesc de 650,prin anii '60-'70 avea auxiliar cu pornire cu sfoara.Magnetoul a fost mult folosit in acea perioada, chiar si mai devreme, era OK pentru pornire dar era problema la masini/motociclete cu lumina, deoarece motoarele erau de turatii foarte mici si magnetoul dadea curent proportional cu turatia, era nevoie fie sa mergi in treapta inferioara, fie sa debraiezi din cand in cand si sa ai lumina sa vezi pe unde mai te afli.Cei de la Simpson au rezolvat cumva, ca au lasat motorul pe magnetou si lumina pe baterie, iar daca nu era baterie buna, te deplasai dar mai pe intuneric.Bateriile au fost greu de procurat multi ani, cei care au avut motociclete cu baterie stiu bine asta, de aceea e o periada intre aprox.1980- 1990 cand motocicletelecu baterie au fost fie "tunate" cu diferite inventii gen magnetouri de auxiliare, motocositoare, etc, fie incercari cu alternatoare si instalatie de 12V. Ehee..uite si un auxiliar 2T are electromotor,carburator,ceva pentru scînteie(oare e magneto?)L-am pescuit astăzi,pare destul de puternic,sunt nerăbdător sa-l pornesc. Editat Ianuarie 20, 2016 de pinnochio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Ianuarie 21, 2016 Share Postat Ianuarie 21, 2016 (editat) E foarte interesant motorul, nu cred ca a fost auxiliar, ci motor static pentru o aplicatie anume (presupunerea mea se bazeaza pe faptul ca pare racit cu apa, ceea ce nu e necesar la un auxiliar ce merge doar timp foarte scurt). Are un magnetou (ce pare tot rusesc, ori ca cele ce au fost pe motocositoare, pare a fi adaptat, dar e greu de vazut asta in poza).Ce e curios, eu nu vad ca are o iesire pentru un cuplaj, carcasa volantei e inchisa iar in capatul celalalt e magnetoul si "o ceva" ce ar putea fi o pompa de ulei. Pentru racire cred ca a avut doar un radiator, cu racire normala, nu fortata (fara pompa de apa).De pornit nu cred ca vor fi probleme, eventual verificata platina daca nu e oxidata benzina (amestec) si apoi "talpa"! Oricum e frumos si compact, neavand priza de putere se poate folosi doar sa enervezi vecinii. Editat Ianuarie 21, 2016 de vene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 dupa cum arata este un generator de curent continuu (posibil pe 6 volti ). - are o parghie acolo ce pare sa fie regulator de turatie. Racirea - termosifon - cam ca la TN-urile folosite la taiat lemne - radiator in care apa circula ca urmare a incalzirii, fara pompa - trebuie sa ii pui apa Daca nu iti foloseste - as tine asa ceva prin curte pe la mine - imi zici si vin dupa el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 dupa cum arata este un generator de curent continuu (posibil pe 6 volti ). - are o parghie acolo ce pare sa fie regulator de turatie. Racirea - termosifon - cam ca la TN-urile folosite la taiat lemne - radiator in care apa circula ca urmare a incalzirii, fara pompa - trebuie sa ii pui apa Daca nu iti foloseste - as tine asa ceva prin curte pe la mine - imi zici si vin dupa elSalut,am aflat că e un auxiliar de pornire de pe un greder Orel-Dormash.priza de putere e dedesubt,nu se vede in poza.ptr răcire era legat pe circuitul utilajului.Din păcate e gripat...da-l fac,este reprezentanta la Bistrita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat August 12, 2016 Autor Share Postat August 12, 2016 S-a renuntat la aprinderea pe 6 V si s-a achizitionat una de Minsk.Din pacate dupa mai multe incercari nu am scanteie. Saptamana asta am dat flansa de adaptare unui strungar sa-i mai subtieze partea ce se pupa cu carterul ca ultima solutie sa mai apropii statorul de motor.Nu am gasit sticle pt atas asa ca am achizitionat ceva inlocuitori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Din pacate si dupa subtierea flansei de adaptare tot nu am scanteie. Asa ca batranica mai asteapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 (editat) Ca pozitie acum pare OK.Mai verifica o data legaturile, trebuie sa mearga. Legi doar urmatoarele fire: -De la magnetou, un capat de bobina-senzor (firul mai scurt) la M in napolitana, celalalt, cel mai lung la D. La "3 intors"in napolitana legi firul care iese de la bobina cu spire multe si subtiri (normal este la borna a doua numarat de la stanga, dar mai bine verifica, poate fi inversat de cineva)- nu cel ce vine de la bobinele multe inseriate, ce dau 12V pentru lumini. La iesire legi doar bobina "+" la K si M la masa, sa fie M legat si la bobina si la napolitana. Contactele sa fie bune, e foarte important asta, si cele la masa sa fie legate ferm. Am mai pus o data si schema de legare. Aici zice ca sa legi M de intrare la masa, dar nu faci asa, la intrare la M legi un capat de la senzorul de scanteie. Spor! Editat Septembrie 20, 2016 de vene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Septembrie 20, 2016 Autor Share Postat Septembrie 20, 2016 Multumesc pt ajutor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Aprilie 9, 2017 Autor Share Postat Aprilie 9, 2017 Am mai gadilat-o zilele astea, nu vrea sa dea scanteie si pace.Nu stiu ce nu-i place! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.