Sari la conținut

Vreau si eu un enduro ..


sergiu67
 Share

Postări Recomandate

Salutari, dupa cum spune si titlul imi doresc si eu un enduro.. Problema mea este ca, nu stiu spre ce motor sa ma orientez.

Am 17 ani, 1,75 , 63 kg.. Sunt incepator, m-am dat pana acum pe atv prin padure, dar cu motorul e total diferit, din cate am inteles..

Cu motorul vreau sa ma dau in padure, doar hobby, iesiri cu prietenii.. In rest nimic mai mult.. Mi-as dori un ktm 125, 200, cred ca ar fi ok pentru un incepator..

Astept parerile voastre, spre ce motor sa ma indrept... Bugetul meu este de 1800-2000E, as dori sa stiu si la ce sa ma astept de la un 2T, fiabilitate, consum, si cam tot ce ar trebui sa stiu despre el..

Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari, dupa cum spune si titlul imi doresc si eu un enduro.. Problema mea este ca, nu stiu spre ce motor sa ma orientez.

Am 17 ani, 1,75 , 63 kg.. Sunt incepator, m-am dat pana acum pe atv prin padure, dar cu motorul e total diferit, din cate am inteles..

Cu motorul vreau sa ma dau in padure, doar hobby, iesiri cu prietenii.. In rest nimic mai mult.. Mi-as dori un ktm 125, 200, cred ca ar fi ok pentru un incepator..

Astept parerile voastre, spre ce motor sa ma indrept... Bugetul meu este de 1800-2000E, as dori sa stiu si la ce sa ma astept de la un 2T, fiabilitate, consum, si cam tot ce ar trebui sa stiu despre el..

Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei ceva soft si fiabilitate mare du-te pe japoneze in 4t. Gen crf450 sau yamaha wr 426. Pentru crf cred ca trebuie sa plusezi cu vreo 200 de euro.Wr426f are si fratele meu,de 2 ani nici o problema inafara de ulei si benzina+ handguard, manete,pedale, chestii normale la enduro :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe viitor deschide doar un topic pentru fiecare problema sau subiect pe care vrei sa il abordezi.

Nu e el vinovat, dacă serverul nu răspunde repede mai dai un click şi apare imediat un topic identic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e el vinovat, dacă serverul nu răspunde repede mai dai un click şi apare imediat un topic identic.

 

E nou venit pe forum. Macar sa stie pe viitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai 1.75 si 450 in 4 timpi nu ii chiar asa turbat

 

ce legatura are inaltimea/latimea cu un crf??

450r ..e turbat grav..nu prea ai ce sa cauti cu el in padure!..in primul rand e mobra de motocros....chiar si 250 r e rau!

125 ..200 in 2t e cam ce-ti trebuie tie..cauta sfaturi de la unii care stiu cu ce se mananca enduro!

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta spuneam si eu, octav, tinand cont ca sunt incepator un crf450r fiind si de motocross e prea mult pentru mine..

De-asta am deschis topicul, caut informatii despre motoarele de enduro 125 sau 200 ktm, nu am nevoie de cross daca vreau sa fac enduro, parerea mea.

Astept sa-mi spuna cineva cu ce se mananca treaba asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, aveam impresia ca deja te-ai orientat catre EXC 125-200, dar era altcineva cel care vorbea de ele.

 

Deci:

In primul rand cauta sa-ti iei varianta de enduro, nu de cross. Daca vrei Honda CRF 450, de exemplu, cauta CRF 450 X, care e de enduro, nu CRF450R care e de cross.

In al dopilea rand, incearca sa te orientezi catre un 125 2T sau catre un 250 4T, cu ele inveti cel mai mult cum sa lucrezi cu ambreiajul si cum sa controlezi motocicleta pe tot felul de urcari si coborari. Si peste un an vei fi pregatit sa treci la un 250 2T, asa cum se vede ca e tendinta generala de progres in enduro.

Poti sa incepi si cu un 400-450 4T, te va ajuta mult la capitolul cuplu, vei putea face din prima cateva urcari destul de grele pentru ceilalti. Problema e, in primul rand, greutatea, cu un 450 vei obosi mult mai repede decat cu un 2T. In al doilea rand, datorita cuplului imens, un 450 te va limita ca si rider, te vei baza doar pe ce poate el la turatii medii si mici si iti va fi frica sa bagi mana-n gaz. De exemplu, e o persoana de aici de pe forum, se stie ea, mandra posesoare a unui 400 EXC, care a recunoscut ca in toti cei 5 ani cat a avut utilajul s-a limitat la a fi hobby in enduro. Iar cand a trecut la un 200 EXC 2T a avut o revelatie. La fel si eu, cand aveam monstrul de 600cmc credeam ca eu sunt prea slab pentru ea, si ca motocicleta e potenta. Mi-am dat seama de cat de ridicol eram si gandeam de-abia cand am trecut la un 250 2T.

 

Ca si consum, lucrurile stau cam asa: acolo unde un 2T iti consuma un rezervor de 10L, un 4T iti consuma un rezervor de 7L. De-asta si cele mai multe 2T au rezervoare de 10L iar 4T au rezervoare de 7L. Ca si distanta, asta se traduce in aproximativ 50-60km in conditii de traseu de dificultate medie.

Ca si mentenanta, la un 4T trebuie sa-i schimbi uleiul si filtrul de ulei la aprox 10 ore, plus uleiul din cutie la aproximativ 20 ore. La un 2T nu schimbi decat uleiul din cutie la 20 ore, pentru ca uleiul pentru motor il adaugi in benzina, faci amestec.

De asemenea, motorul 2T e mult mai simplu, schimbi pistonul la 150 ore (aproximativ 150 euro un piston) si ambielajul cand e cazul, dar mult mai rar. La unul 4T nu schimbi pistonul asa de des, dar trebuie tot timpul sa fii atent la supape, sa le reglezi, iar daca ti se duce motorul, atunci trebuie supape, indreptat chiuloasa, piston, etc.....cam 800-1000 euro ca sa refaci un motor 4T.

 

Deci - un motor 2T e mai simplu, dar consuma mai mult, iar unul 4T consuma mai putin, dar cand se duce, cam trebuie sa scoti bani din buzunar pentru el.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, aveam impresia ca deja te-ai orientat catre EXC 125-200, dar era altcineva cel care vorbea de ele.

 

Deci:

In primul rand cauta sa-ti iei varianta de enduro, nu de cross. Daca vrei Honda CRF 450, de exemplu, cauta CRF 450 X, care e de enduro, nu CRF450R care e de cross.

In al dopilea rand, incearca sa te orientezi catre un 125 2T sau catre un 250 4T, cu ele inveti cel mai mult cum sa lucrezi cu ambreiajul si cum sa controlezi motocicleta pe tot felul de urcari si coborari. Si peste un an vei fi pregatit sa treci la un 250 2T, asa cum se vede ca e tendinta generala de progres in enduro.

Poti sa incepi si cu un 400-450 4T, te va ajuta mult la capitolul cuplu, vei putea face din prima cateva urcari destul de grele pentru ceilalti. Problema e, in primul rand, greutatea, cu un 450 vei obosi mult mai repede decat cu un 2T. In al doilea rand, datorita cuplului imens, un 450 te va limita ca si rider, te vei baza doar pe ce poate el la turatii medii si mici si iti va fi frica sa bagi mana-n gaz. De exemplu, e o persoana de aici de pe forum, se stie ea, mandra posesoare a unui 400 EXC, care a recunoscut ca in toti cei 5 ani cat a avut utilajul s-a limitat la a fi hobby in enduro. Iar cand a trecut la un 200 EXC 2T a avut o revelatie. La fel si eu, cand aveam monstrul de 600cmc credeam ca eu sunt prea slab pentru ea, si ca motocicleta e potenta. Mi-am dat seama de cat de ridicol eram si gandeam de-abia cand am trecut la un 250 2T.

 

Ca si consum, lucrurile stau cam asa: acolo unde un 2T iti consuma un rezervor de 10L, un 4T iti consuma un rezervor de 7L. De-asta si cele mai multe 2T au rezervoare de 10L iar 4T au rezervoare de 7L. Ca si distanta, asta se traduce in aproximativ 50-60km in conditii de traseu de dificultate medie.

Ca si mentenanta, la un 4T trebuie sa-i schimbi uleiul si filtrul de ulei la aprox 10 ore, plus uleiul din cutie la aproximativ 20 ore. La un 2T nu schimbi decat uleiul din cutie la 20 ore, pentru ca uleiul pentru motor il adaugi in benzina, faci amestec.

De asemenea, motorul 2T e mult mai simplu, schimbi pistonul la 150 ore (aproximativ 150 euro un piston) si ambielajul cand e cazul, dar mult mai rar. La unul 4T nu schimbi pistonul asa de des, dar trebuie tot timpul sa fii atent la supape, sa le reglezi, iar daca ti se duce motorul, atunci trebuie supape, indreptat chiuloasa, piston, etc.....cam 800-1000 euro ca sa refaci un motor 4T.

 

Deci - un motor 2T e mai simplu, dar consuma mai mult, iar unul 4T consuma mai putin, dar cand se duce, cam trebuie sa scoti bani din buzunar pentru el.

Multumesc frumos pentru raspunsul detaliat pe care mi l-ai oferit si pentru sfaturile tale care ma ajuta destul de mult spun eu, in concluzie 2T bate 4T, mai ales prin simplitatea sa si prin greutatea sa, cred ca pana la urma am sa ma indrept spre un 125 care cred ca ma va initia destul de bine si va reusi sa ma care prin padurea de aici si nu ma va face sa simt lipsa de putere, desii nu cred ca e cazul. Iti multumesc inca odata !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie inca o data, sa nu te orientezi sub nici o forma spre o mobre de cross. Atentie la model, de exemplu la KTM, EXC-urile sunt enduro iar SX-urile de cross, la Husqvarna WR-urile si TE-urile sunt enduro iat TC-urile de cross, la Husaberg TE-urile de enduro iar TC-urile de cross, etc. Nu lua teapa cu "las ca-mi iau cross ca e mai ieftin si e aceeasi motocicleta pana la urma", ca nu e chiar asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...