Sari la conținut

Kawa 636 '05 - nu mai porneste, posibil probleme la alimentare


Postări Recomandate

Pe scurt: Weekendul trecut pe ploaia aia torentiala mi-a intrat apa in rezervor. Dimineata i-am dat cheie a mers 1 minut, pana a inceput sa traga apa, s-a inecat si s-a oprit.
Am banuit ca apa ar fi problema, asa ca am luat rezervorul si l-am desfacut, inclusiv pompa. Rezervorul si pompa erau curate luna (le-am mai desfacut acum cateva luni si am curatat toata mizeria de acolo). Intr-adevar aveam ceva apa pe fundul rezervorului si in sorbul pompei. Am uscat tot apoi am conectat rezervorul la baterie am dat cateva contacte ca sa fac amorsarea cu pompa care sa arunce benzina in aer. Am cumplat furtunul de la rampa de injectie la pompa, am mai dat vreo 2 contacte si a inceput sa o ia asa "in 3 pistoane".
A mers vreo 2 minute pana s-a incalzit pe la vreo 70C si apoi a inceput sa se inece si a murit din nou, habar n-am de ce. I-am mai dat cateva contacte si tot degeaba. Am lasat-o o zi. Am revenit, contact, a luat-o usor asa tremurat... a mers in 3 pistoane vreo 2 minute dupa aia iar s-a inecat si a murit si de atunci nu a mai vrut sa o ia. Ba mai mult, nu mai vine curent la mufa de la pompa (nu stiu de ce... poate cumva ECU sa taie gazul, senzori ceva?)
Am scos firele din mufa de la pompa si le-am pus pe direct la baterie, pompa merge ok dar tot nu o ia cand ii dau cheie cu bypass-ul asta improvizat.

Mentionez ca:
1) tot traseul rezervor-pompa-furtun rampa e super curat. Dupa ce am uscat rezervorul si pompa am bagat benzina curata lacrima din bidon transparent ca sa ma asigur ca nu bag ceva cu mizerie.
2) becul FI clipoceste cand tin apasat contactul pentru starter (n-am fost atent daca facea asta si pana acum pentru ca o lua la sfert si nu trebuia sa stai cu el cate 5 secunde apasat)

Daca aveti sfaturi, sunt binevenite. Ideea e ca mai mult decat operatiunile astea basic nu ma pricep si nici nu am scule sa fac (ex: sa desfac bujiile sa vad daca-s ude)
Cel mai posibil o s-o duc pe platforma la un service dar se pare ca baietii nostri sunt cam in perioada concediilor :D

Merci anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut gaura aia mica de scurgere a apei care intra pe langa capac, de la baza busonului semi-infundata. A urcat apa pana la nivelul gurii busonului si se pare ca garnitura care preseaza pe gura busonului n-a fost etansa. Am gasit apa in soclul ala unde bagi pistolul cand pui benzina. N-a fost apa multa, dar 100ml au fost de ajuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Din ce prezinti mai sus, probabil ca apa sa fie cauza si pe partea electrica. Ce ar trebui sa urmaresti:

1. Acumulator incarcat

2. Cand pui contactul si comuti Kill Swich(intrerupatorul rosu), pompa functioneaza pentru 3-4 sec/amorseaza si apoi se opreste?. Conectarea se face printr-un relul comandat de ECU_temporizare de 3-4 sec si apoi stop. Comanda revine la pornirea motorului permanent( 5 din foto 1).

3. Se pare ca releul nu functioneaza, sau functineaza, dar nu ajunge comanda la pompa. Pana la comanda de la ECU, mai discutam!

4. Verifica sigurantele fuzibile 6 si 7 din cutia de sigurante care se afla sub sa pasager. Daca sunt OK, verifica starea releului din cutia cu relee care este sub sa pilot ( vezi foto 1).

5. De urmarit ce semnalizeaza FI/ lampa bord cand pui contactul_se stinge dupa 2-3 secunde? Semnalizeaza ?

Practic pentru verificari tensiune(curent continuu) si continuitate ai nevoie de(voltmetru+ohmmetr)= un multimetru ! Problema nu este complicata, dar trebuie sa lucrezi cu atentie. Urmaresti ce ti-am dat si postezi rezultatele pentru a discuta.

Numai bine,

post-74268-0-54952600-1438847714_thumb.png

post-74268-0-41611000-1438847744_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scurt update:
(am facut si eu ce-a fost la indemana prima data :P )

Am pus motoreta pe modul de self diagnosis 1, am codul 34 (3 blink-uri lungi si 4 scurte). Codul zice asa : Exhaust butterfly valve sensor malfunction, wiring open or short.
Eu stiu ca am bypass facut la fluturele ala, ca n-am motorasul acolo (am gol sub sa)

Altceva in afara de asta(in mod normal fara diagnoza), becul de FI se aprinde 3 secunde cand pun contactul (cam cat ar trebui sa bage benzina pompa) apoi se stinge si stins ramane
L.E: am verificat si fiecare siguranta din panou si sunt in stare perfecta.

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica releul pompei de benzina, adica in momentul in care pui contactul si conectezi Kill Switch, bobina releul se alimenteaza, trebuie sa ai tensiune de 12V la intrarea bobinei releului( Maro-Galben si Rosu, vezi schema. Scoti mufa si masori daca ai 12 V. Introduci mufa, dai comanda si normal se aude un TAC/conectare, apoi masori daca pe iesire releu ai 12 V pentru alimentare pompa_practic pe celelalte doua conductoare. Releu il poti verifica si separat scotandu-l din conector, cu ajutorul acumulatorului pe post de sursa si un bec la consumator. Daca nu ai comanda pe bobina, trebuie verifica circuitul acesta( plecarea din ECU si conectorul comun). Daca pana aici este bine, ramane sa verifici circuitul pana la pompa, pentru ca spui ca aceasta functioneaza pe direct OK ! Sper ca m-am facut inteles :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dus-o pana la urma la United la Masinuta. Si dupa 3 zile cat le-a dat dureri de cap au rezolvat.

Problema a fost impartita in 2:


1) pe partea electrica a fost un contact imperfect undeva, le-a luat o zi intreaga sa-si dea seama in conditiile in care au tot inlocuit si probat relee si chestii sa vada de unde e problema.

2) pompa de benzina avea in o-ring de presiune dus si nu pastra presiune suficienta in instalatie.

+ bujiile schimbate ca cica aratau dezastruos de la apa

Multumesc pt sfaturi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...