Sari la conținut

Inlocuitor V-strom pentru padure


florian c
 Share

Postări Recomandate

Salutare la voi enduristi si nu numai.

Dupa mai multe motociclete din care actualul un dl-650 vstrom pe care daca-l chinui putin il bagi si pe forestiere dar cu un pic de emotii, ma tot batea gandul sa imi iau ceva enduro mai adevarat si acest enduro ar fi de preferat sa stie urmatoarele (ideal):

  • sa fie mult mai usor ca v-strom -ul pe la maxim 120 kg (mai usor mai bine)
  • sa aiba rezervor mai marisor ~10-12 litri ?
  • sa fie inmatriculabil(musai) sunt din Arad si terenul de joaca e pe la Siria (28km) sau altele pe la 10 km;
  • ideal sa aiba starter
  • preferabil 6 viteze+racire lichid (exclus honda xr)
  • preferabil 4 timpi dar nu exclud nici 2;
  • sa nu trebuiasca reparat la fiecare 2-3 iesiri cum mai citesc despre unele modele hard enduro...
  • Fiind un al doilea motor, bugetul e limitat pe la 1200-1300 euro maxim
  • putere intre 30 -50 cai

Cu v-strom-ul am reusit sa merg pe aici fara sa-l scap :

 

 

si cu emotii mai mari cel putin la coborare pe aici:

 

 

Eu ma gandeam initial la un KTM EXC 400 sau chiar Yamaha WR426/450 F dar nu stiu cum se prezinta la capitolul intretinere care cel putin la KTM e raportata la nr de ore (pentru mine asta e un concept nou :))

Aceste 2 ar fi se pare mai iertatoare cu un incepator in enduro spre deosebire de un 525 exc de exemplu...

Deci, pareri ? am uitat sa va spun ca eu am la 1.93mt si vreo 95 kg si scopul motorului nu va fi hard enduro ci forestiere, sarituri usoare (cel putin la inceput) si bantuit pe coclauri unde v-strom ul e cam greu de manevrat.

Am mai gasit o oferta de husky wr 125 de prin 2000 dar nu gasesc multe info despre ele si peste tot e mentionata puterea restrictionata de 15 cai putere...care hai sa fim totusi seriosi... :)

 

Astept cu nerabdare propunerile voastre...

Numai bine

Florian

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, m-am gandit la tenere-ul 2008+ doar ca pe sosea e mai slab ca vstrom si vibreaza mai tare iar in padure e mai greu ca un enduro, motivul pentru care am deschis acest topic...Oricum e un motor care are "pedigree" si nu e o alegere rea (de mijloc )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Pentru ce vrei tu - DRZ. Cauta in Ungaria, este plin de ele. Decat modelul S (înmatriculabil din fabrica), as cauta mai degraba un model E gata înmatriculat în Hu si pe care sa il cumperi si inmatriculezi in Ro. Bugetul este insa pe la 1700-2000 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te-ai bagat cu VStromul pe forestiere proaste, cand vei da de o mobra mai capabila offroad sigur vei explora si coclaurile dintre drumuri. Rupe pisica si ia-ti WR, EXC, etc. Sari peste intermediarele XT, DR, XR,...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te-ai bagat cu VStromul pe forestiere proaste, cand vei da de o mobra mai capabila offroad sigur vei explora si coclaurile dintre drumuri. Rupe pisica si ia-ti WR, EXC, etc. Sari peste intermediarele XT, DR, XR,...

provocarea maxima este sa gasesti WR si EXC la bugetul alocat - cred ca nici furate/fara acte nu gasesti la banii astia... mai trebuie plusat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai avut Aprilia, Pegaso ce-I drept si in afara de robinetul de benzina nu am avut alte problem...RXV-ul e 2 in V, deci teoretic cuplu ok si turatie mai mare ca la un mono...Problema e ca sunt mai scumpe si mai ales foarte rare.

Ca sa revin, ce experiente aveti (personal sau "din auzite") cu SUZUKI RMX250? am gasit unul din 1998 la sub 1000 euro cu acte (cica) si arata ok...vor urma detalii si va tin la current :)

M-ar tenta, deoarece este derivate din rm-ul de 250 doar ca varianta "de-tuned" vine cu far, stop, bord cabluri de semnalizare si vreo 52 de caluti...Ca si consum asta ar fi un mare minus...250 in 2 timpi :( si chiar si mers civilizat cred ca tot papa vre-o 8 %, sau ? Cutia e in 5 trepte si pornirea doar la pedala...dar la bugetul alocat mai am loc de mici modificari/reparatii necesare.

Cine imi poate spune si mie cum se inmatriculeaza un motor de genul "enduro" care nu are semnalizari si vitezometru ? cum as putea afla ce trebuie sa aiba un anume motor pentru a trece ITP-ul pentru inmatriculare, de exemplu acest RMX?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai avut Aprilia, Pegaso ce-I drept si in afara de robinetul de benzina nu am avut alte problem...RXV-ul e 2 in V, deci teoretic cuplu ok si turatie mai mare ca la un mono...Problema e ca sunt mai scumpe si mai ales foarte rare.

Ca sa revin, ce experiente aveti (personal sau "din auzite") cu SUZUKI RMX250? am gasit unul din 1998 la sub 1000 euro cu acte (cica) si arata ok...vor urma detalii si va tin la current :)

M-ar tenta, deoarece este derivate din rm-ul de 250 doar ca varianta "de-tuned" vine cu far, stop, bord cabluri de semnalizare si vreo 52 de caluti...Ca si consum asta ar fi un mare minus...250 in 2 timpi :( si chiar si mers civilizat cred ca tot papa vre-o 8 %, sau ? Cutia e in 5 trepte si pornirea doar la pedala...dar la bugetul alocat mai am loc de mici modificari/reparatii necesare.

Cine imi poate spune si mie cum se inmatriculeaza un motor de genul "enduro" care nu are semnalizari si vitezometru ? cum as putea afla ce trebuie sa aiba un anume motor pentru a trece ITP-ul pentru inmatriculare, de exemplu acest RMX?

O sa trec peste intrebarile tale initiale vs. "ochirea" unui motor din 98......un 2t de 250 din anii 90 este tot ce iti poti dori (aka: un nu ironic)... o sa faci rodeo cu el.

 

Consumul il raportezi eventual la ora si da este mare, iar pentru ITP/RAR iti trebuie echiparea cu cele necesare pentru sosea (semnale, faruri, claxon, roti la dimensiunea din acte, sa nu ai modificari structurale neaprobate/neomologate - fix ca la DL-eul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, exista, tot incerc sa introduc un link la model history si nu imi iese...modelul RMX e aparut din 1991 si e derivate se pare (logic ?!) din RM fiind variant usor imblanzita si dotata endure(far, stop, bord suspensie mai soft)...

 

 

 

Acum am deviat putin de la titlul topicului discutand direct despre acest model, dar pare interesant si dupa ce invat sa ma duc un pic mai "a la enduro" cu un 250 2t poti sa mergi si tare...Parca as ramane la acesta, ce ziceti...mi-a trimis omul poze dupa acte, le verific daca sunt ok pentru inscris (nu sunt neaparat hotarat sa il inscriu acum, dar na) si mai cer detalii...

Ce anume ar trebui sa verific la un motor in 2 timpi ? mentionez ca nu am avut pana acum decat motoare in 4 timpi.

Iar specific pentru un enduro ce ar trebui sa mai verific?

- cadru "in linie" telescoape sa nu curga si sa aiba cursa liniara, frane, discuri ne-deformate, pinioane/lant, motorul sa nu aiba urme de ulei, sa nu aiba batai, sa nu scoata fum la cald(la rece e permis ?), alte idei/sfaturi ?

Pretul e sub 1000 euro, deci ma incadrez in buget si ar mai ramane loc de plastic noi, curatat/sincronizat carburetor/ bujie noua, poate cauciucuri, etc...

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

compresie?uzura cilindru?cota de reparatie urmatoare?este bucsat clindrul sau nu?a fost schimbata biela (desfacut arborele)?

 

pune niste poze cu agregatul....

 

eu as propune/alege XR400 sau DR 350

http://olx.ro/oferta/suzuki-rm-250-sw-ID47aMY.html

 

 

Cred ca de asta este vorba...iar daca nu,totusi se pot da niste pareri in legatura cu modelul..

Sper ca nu e cu suparare ca am pus link-ul..dar nu am reusit sa atesez poze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Da, asta e motorul pe care vreau sa il cumpar..daca nu mi-o ia cineva inainte...pozele nu sunt foarte clare/de aproape, dar am cerut altele...toata chestia e sa fie ok actele...fara acte am gasit husky te 510 din 2004/2005 la 1200 euro dar nu vreau furaciuni mai ales ca in mod cineva sigur plange dupa motor si ca principiu nu vreau sa incurajez asemenea practici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor...

Acel suzuki RMX 250 este in drum spre casa "as we speak " :) si de-abia astept sa il vad...se pare ca totul a fost ok si in afara de cauciucuri si mici chestii estetice specifice genului enduro totul e ok...Vom vedea...

Acum, as vrea niste link-uri (daca aveti sau cunoasteti) cu info despre motoarele in 2 timpi, intretinere, functionare power valve si orice alte info utile...

De asemenea, la vstrom folosesc uleiul motul, ce uleiuri recomandati pentru 2 timpi? mentionez ca nu am mai avut 2 timpi si nu stiu cum iti "prepari" potiunea benzina+ulei :)

Revin cu poze ...

Seara frumoasa si un inceput de saptamana asemenea...

Florian


» Post actualizat in 01 Sep 2015 20:21

Cum am promis, revin cu info...noua membra a familiei Suzuki a poposit in garaj ieri seara si astazi l-am pornit si am dat o tura cu el...

Ca puncte negative (eu sunt optimist de felul meu) am o bataie / zgomot in ambielaj de care nu s-a pomenit nimic in anunt, ghidonul a fost sudat si manetele (frana+ambreiaj) sunt praf, adica au fost rupte si au joc...De pornit, porneste cam greu dupa parerea mea si nu stiu daca e tehnica mea de vina sau poate inca o bucurie cu segmenti praf...

Motocicleta accelereaza puternic si poti sa mergi in treapta 5 de pe la 60 km/h(estimativ pt ca vitezometrul nici el nu fuctioneaza)

Nu am mai avut 2t dar motorul acesta de 250 cmc mi se pare destul de elastic, adica eram pe camp in tr3 si a accelerat aproape furtunos, trebuind sa schimb rapid i tr4 si apoi 5.

Voi vrea sa evaluez ca urmator pas costurile pentru inlocuire (daca e cazul piston+segmenti) si probabil cuzinet biela? De asemenea va avea nevoie de un ghidon si manete+cauciucuri...Are cineva idee ca piese (cele de mai sus) pe la cat ar fi tipic pentru un 2 timpi de 250 ?

Pun mai jos si niste poze ...

 

post-91295-0-54723700-1441138883_thumb.jpg

post-91295-0-20179900-1441138885_thumb.jpg

post-91295-0-77459700-1441138886_thumb.jpg

post-91295-0-30367200-1441138888_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Salut,

Din pacate in cazul meu a fost "cat platest atat primesti".

Multe probleme de la moto de la ambielaj+rulmenti ambielaj praf, pana la disc frana, placute, ghidon rupt+sudat, lant intins (desi in anunt scria ca totul e ok)...M-am invatat minte (prima si ultima oara sper) cand cumpar un motor sa merg personal sa il vad testez etc...

Am mers doar putin cu el (camp+dig) si e muuuuult mai usor ca vstrom-ul(clase diferite ce-i drept) si chiar si cu problemele la ambielaj "trage foarte bine" la cele 105 kg pe care le are.

2 timpi e foarte usor si cu un 250 cmc si indemanare te cam tii de tot ce misca prin paduri / dealuri etc...Sincer sa fiu imi lipseste starter-ul si un rezervor separat pt uleiul de amestec...:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...