Sari la conținut

Scuter Mbk Booster reparatie


alexcristi
 Share

Postări Recomandate

Am un scuter Mbk Booster 50cmc

L-am desfacut si curatat pe bucati

Cilindrul l-am dus la alezat (trebuie sa ia un mm de la 40 diametru pana la 41), am cumparat piston de 41(diametru) cu segmenti cu 50 ron made in taiwan. sper sa fie mai bun ca cel made in china care costa 30 ron

 

Am nevoie de ajutor la montare:

 

la rulmentii de la ambielaj trebie sa pun vaselina sau ceva ulei sau ii las asa curati?

simeringurile de la amblielaj cat de tare le apas? pana la rulmenti?

bujia este ceva ieftina firma OKO. trebuie sa pun una mai de calitate?

magnetoul are rugina pe partile de fier. pot sa curat cu smirghel?

 

La rodaj pot folosi ulei ieftin rosu sau trebuie ceva mai bun? si cum fac rodajul?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija cum bagi rulmentii la ambielaj, sa nu te apuci sa bati ca nebunu ... poti sa pui un picur de ulei de amestec pe ei si la final dupa ce ai strans carterele sa verifici ambielajul, sa mearga usor.
Simeringu nu trebuie sa ajung pe rulment.
O bujie NGK sau Bosch ar fi mai ok.
Rugina de pe magnetou o poti curata cu un smirghel fin.
Eu zic sa folosesti un ulei Motul semi-sintetic sau full-sintetic si rodaju poti sa incepi a-l lasa 10-15 minute sa mearga la relanti, pe cric si pe urma pe strada vreo 500 km mers usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok ms fain. :)

ulei bag ametec in rezervor. 30 ml la litru este ok?

o sa mai mesteresc maine la el. tot nu am priceput simeringul din partea cu cureaua cat de mult trebuie bagat?

oricum inca nu am fost sa iau de la alezat cilindrul

 

(nici nu ma asteptam sa primesc asa repede sfaturi. sunt nou pe acest site. ms inca o data)


» Post actualizat in 17 Dec 2015 07:34

pun niste poze cu simeringurile montate. axul nu pot sa il invart cu mana. nu ar trebui sa se invarta usor?

 

http://imgur.com/4C4ddxz

 

http://imgur.com/tctVLLF

 

http://imgur.com/XjSRmYh

Editat de alexcristi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ulei bag ametec in rezervor. 30 ml la litru este ok?

 

 

Daca nu mai ai pompa de ulei montata si pui direct in rezervor te-as sfatui sa bagi doar 20ml / litrul de benzina....daca bagi 30 o sa schimbi bujia din 2 in 2 sapt. Iar ambielajul tine-l vreo 2-3 ore in congelator inainte sa pui rulmentii pe el

Editat de SLYther™
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

cum verific daca cupleaza ambreiajul? am desfacut capacul si cureaua este intinsa....


» Post actualizat in 26 Dec 2015 08:37

pot sa fie rolele de 4.5 grame de vina? sa fie prea usoare?

scanteia am verificat-o cu bujia scoasa. e ok. am scos un fir rosu din spate si am verificat voltajul cu un multimetru. doar 4,5 v . este normal? nu trebuia sa fie 12v?

cilindru am altul alezat la diametrul de 41.5 . surubul de amestec de la carburator este reglat aproape strans la maxim. cam un sfert de tura este desfacut. daca il desfac mai mult este mai rau. asa porneste de pe loc dar merge foarte rau . plus ca pusca pe toba

toba nu e stransa forte tare si am observat ca intre cilindru si toba scoate benzina nearsa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum verific daca cupleaza ambreiajul? am desfacut capacul si cureaua este intinsa....

» Post actualizat in 26 Dec 2015 08:37

pot sa fie rolele de 4.5 grame de vina? sa fie prea usoare?

scanteia am verificat-o cu bujia scoasa. e ok. am scos un fir rosu din spate si am verificat voltajul cu un multimetru. doar 4,5 v . este normal? nu trebuia sa fie 12v?

cilindru am altul alezat la diametrul de 41.5 . surubul de amestec de la carburator este reglat aproape strans la maxim. cam un sfert de tura este desfacut. daca il desfac mai mult este mai rau. asa porneste de pe loc dar merge foarte rau . plus ca pusca pe toba

toba nu e stransa forte tare si am observat ca intre cilindru si toba scoate benzina nearsa

Strange toba...la 2T conteaza foarte mult compresia pe care o face toba de esapament. Cat despre reglajele carburatorului nu ma pricep. Incearca sa pornesti scuterul cu capacul de la transmisie dat jos si pur si simplu constati vizual daca ambreiajul functioneaza sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, un sfat mai competent de atat nu cred ca vei primi: du motorul la un mecanic! Nu de alta dar ai 2 variante aici: 1. faci practica de mecanica si risti sa strici totul, cu sansa minima de reusita, dar vei invata niste lucruri. 2: faci praf totul si nu o sa mearga, nu o sa iti dai seama de ce, ramai si cu gaura de bani si fara mobra. Daca totusi te incapatanezi sa il faci singur, ia manualul de reparatie de pe net si vezi acolo toate cotele si valorile specifice fiecarei operatiuni.

 

Are si el dreptate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

salut. Am o aprilia scarabeo injectie 2t 50 cc. Dupa 1-2 km parcuri in turatie, se incing firele de masa si +, iar scanteia nu mai este regulata, si se opreste. Dupa care cand incerc sa repornesc, releul de la electromotor, doar tacane, nu mai cupleaza ( si este fierbinte) am schimbat vreo 3 pana acum. Daca am scurt pe undeva, nu trebuia sa imi faca probleme si ;la relanti ?. Am masurat incarcarea la baterie si am 12- 13 V, chiar si cu luminile pornite. Se mai incinge si regulatorul de tensiune cam tare as spune, frige, Ce credeti ?



Daca apas pe butonul de pornire,( dupa ce imi face faza cu opritul) relul tacane, daca tin apasat se incing firele in asa hal ca se topesc........


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

SaluTarE ! Problema pe care o intampin cu un `scuter` chinezesc (comfort 150cc) este cea in privinta carburatorului. Pornirea scuterului este extrem de greoaie, mai bine spus imposibila. Pentru al porni foarte rapid ii dau benzina in capul de chiuloasa. Motorul imi merge foarte bine dupa ce il incalzesc. 30 de minute daca l-am lasat sa se raceasca pentru al porni trebuie sa fac iar aceiasi chestie. Vreu sa ma rezum doar la carburator pentru ca acolo cred ca este problema cea mai mare. In timp ce dau la automat nu imi vine benzina prin galerie sa ajunga in capul de chiuloasa. Am dat aproximativ 5 minute la automat si nici pic de benzina pe galeria carburatorului si mai ales in capul chiuloase acolo unde este si nevoie. Dupa ce ii dau eu umpic de benzina imi merge extrem de bine. Vreau sa imi spuneti de ce nu imi vine benzina in capul de chiuloasa in timp ce dau la automat, de asta am cea mai mare nevoie ... . Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SaluTarE ! Problema pe care o intampin cu un `scuter` chinezesc (comfort 150cc) este cea in privinta carburatorului. Pornirea scuterului este extrem de greoaie, mai bine spus imposibila. Pentru al porni foarte rapid ii dau benzina in capul de chiuloasa. Motorul imi merge foarte bine dupa ce il incalzesc. 30 de minute daca l-am lasat sa se raceasca pentru al porni trebuie sa fac iar aceiasi chestie. Vreu sa ma rezum doar la carburator pentru ca acolo cred ca este problema cea mai mare. In timp ce dau la automat nu imi vine benzina prin galerie sa ajunga in capul de chiuloasa. Am dat aproximativ 5 minute la automat si nici pic de benzina pe galeria carburatorului si mai ales in capul chiuloase acolo unde este si nevoie. Dupa ce ii dau eu umpic de benzina imi merge extrem de bine. Vreau sa imi spuneti de ce nu imi vine benzina in capul de chiuloasa in timp ce dau la automat, de asta am cea mai mare nevoie ... . Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma tem ca problema nu este din carburator.Alimentarea se face prin vacuum,care la randul lui este actionat prin compresie.In concluzie,nu ai compresie nu ai alimentare.Daca asta este buba trebuie segmentat sau mai bine schimbat setul motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin sa cred ca nu e din compresie, odata ce reusesc sa il porneasc si sa il incalzesc umpic merge impecabil. Nu da nici un semn ca segmenti ar fi dusi : nu fum, consum de ulei, compresie slaba. Descriemi upic te rog robinetul asta de vacum si de cine este actionat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imediat dupa rezervor este un robinet pa vacum : se deschide si lasa benzina sa intre in carburator in momentul cind simte ca in motor este vacum (asta inseamna in functionarea , invirtirea motorului) , adica se creeaza un gol de aer in urma evacuarii gazelor arse. Ideal ar fi daca reusesti sa urmaresti furtunasul care porneste de pe gitul carburatorului si merge sus in robinetul vacumatic sa fie liber , adica , de obicei nu furtunul se infunda ci acel mic racord , de obicei din bronz , cu, care acel furtunas este colegat la corpul motorului .

Pentru proba , scoti furtunul care duce benzina in carburator , apoi incearca , cu gura sa creezi vacum in furtunasul pe care l-ai desfacut de la vacum . Acum benzina ar trebui sa curga , daca nu , dupa ce-ai facut mai multe probe controleaza robinetul , este probabil ca membrana sa fie sparta , si de aici vin toate problemele tale .

Ca explicatie acest robinet inchide benzina atunci cind nu mai este vacum in motor , adica s-a oprit .

Posteaza aici sa intelegem si noi ce s-a intimplat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai asta este problema,merge dupa ce se incalzeste.Dupa ce-i dai sprit in capul pistonului porneste fortat,segmentii se dilata si treba merge ,dupa ce se raceste o iei de la capat.Vacuumul nu este un robinet,este o membrana pe care este actionata de compresia "suflul" motorului.O "scula" exact ca a ta mi-a mancat zilele ,asa ca daca vrei sa apuci pensia i-ti recomand sa te orientezi spre o marca de motoare adevarate.

» Post actualizat in 15 Feb 2016 21:36

Imediat dupa rezervor este un robinet pa vacum : se deschide si lasa benzina sa intre in carburator in momentul cind simte ca in motor este vacum (asta inseamna in functionarea , invirtirea motorului) , adica se creeaza un gol de aer in urma evacuarii gazelor arse. Ideal ar fi daca reusesti sa urmaresti furtunasul care porneste de pe gitul carburatorului si merge sus in robinetul vacumatic sa fie liber , adica , de obicei nu furtunul se infunda ci acel mic racord , de obicei din bronz , cu, care acel furtunas este colegat la corpul motorului .

Pentru proba , scoti furtunul care duce benzina in carburator , apoi incearca , cu gura sa creezi vacum in furtunasul pe care l-ai desfacut de la vacum . Acum benzina ar trebui sa curga , daca nu , dupa ce-ai facut mai multe probe controleaza robinetul , este probabil ca membrana sa fie sparta , si de aici vin toate problemele tale .

Ca explicatie acest robinet inchide benzina atunci cind nu mai este vacum in motor , adica s-a oprit .

Posteaza aici sa intelegem si noi ce s-a intimplat .

» Post actualizat in 15 Feb 2016 21:42

Daca erau probleme la vacuum motorul se oprea dupa ce-si termina "spritul"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil sa se blocheze cuiul pontou...Daca suspectezi pompa vacum,scoti furtunul din carburator care merge la vacum si tragi cu gura din el....scoti si furtunul de benzina care intra in carburator si in timp ce tragi cu gura din furtunul de vacum,ar trebui sa vezi cum curge benzina..Daca vine benzina,problema posibil sa fie la carburator si la cat costa unul nou...nu te mai chinui.Asa cum a spus colegul,poate fi si o compresie scazuta.Cati km are agregatul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...