mariusdej Postat Aprilie 2, 2017 Share Postat Aprilie 2, 2017 Salut baieti, Am si eu o Honda rebel de 125. Acum vreo 2 ani am lasat-o in garaj pentru ca mi-am luat un motor mai mare. Azi am vrut sa o pornesc, bateria era moarta, i-am dat curent de la masina, dar nu a vrut sa porneasca deloc. Am verificat si nici una din bujii nu da scanteie. Am masurat ambele bobine: Bobina 1 - primar 0.7 ohm, secundar 8.22 kohm. Bobina 2 - primar 0.5 ohm, secundar 15.92 kohm. Din experienta voastra, sunt duse bobinele? Ar mai putea fi si alte defectiuni? Multumesc, Marius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 3, 2017 Share Postat Aprilie 3, 2017 (editat) Salut baieti, Am si eu o Honda rebel de 125. Acum vreo 2 ani am lasat-o in garaj pentru ca mi-am luat un motor mai mare. Azi am vrut sa o pornesc, bateria era moarta, i-am dat curent de la masina, dar nu a vrut sa porneasca deloc. Am verificat si nici una din bujii nu da scanteie. Am masurat ambele bobine: Bobina 1 - primar 0.7 ohm, secundar 8.22 kohm. Bobina 2 - primar 0.5 ohm, secundar 15.92 kohm. Din experienta voastra, sunt duse bobinele? Ar mai putea fi si alte defectiuni? Multumesc, Marius Salut! Dupa mine: Ca sa arzi o bobina, nu poti fi idiot, tre sa fii destept. Ca sa le arzi pe ambele, Einstein te cheama. Daca e sa fie vreo bobina dubioasa, aia e nr 1. Eu nu cred ca-s arse, si ca sa te asiguri ca asa e, desfa ambii conectori de pe o bobina, pune bateria direct pe ea si uita-te la bujie, tre sa ai o scinteie. Iei firele de la baterie de pe ea si mai ai inca o scinteie. Daca n-ai, incearca si cu alta bujie, care e clar buna. Daca nici asa, e bobina, da' sansele ca sa arzi tu 2 bobine in acelasi timp dupa mine e ca si sa mergi sa-ti cumperi o inghetata si sa-ti cada boosterul de la naveta Discovery in cap. PS: Dupa mine: Ori ai ceva comun, sa zic firul de masa nu mai e la masa, fie cdi tci plm troznit, fie magnetoul, platina (sau orice senzor ai in loc de platina) orice altceva.. » Post actualizat in 03 Apr 2017 01:50 Nu este vorba de avans ,ala este stiut si sunt o gramada de harti pe fiecare cilindru,pe fiecare treapta de viteza etc Aici este vorba de timpul de incarcare a bobinei la diferite tensiuni adica acel unghi dwel de care spui tu..de fapt asa se si numeste harta: Daca ma intrebi pe mine ( stiu ca nu, dar daca vrei si o alta parere-probabil nu), ignor-o. Enzo Ferrari zicea ca aerodinamica e pt aia care nu-s in stare sa faca motoare. Eu sint pilot la suflet, si nu-s total de acord cu el, da' daca ultima resursa in calea performantei a ramas timpul de incarcare pe bobina de inductie, atunci ai pierdut cursa, pt ca asta era stiuta de la 1920, si nu s-a scremut nimeni s-o mai compenseze, si daca bobina e un pic calda, ce mai exact??? Freaca de cilindru? Se freaca scinteia de secundar si nu se incalzeste suficient? Editat Aprilie 3, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leonidos Postat Aprilie 3, 2017 Share Postat Aprilie 3, 2017 nu cumva ai spalat motoreta si a ajuns apa?? intreb si eu lucru pe care l-am patit la un maxiscuter..l-am spalat cu jet cand dau sa pornesc a pornit cateva secunde dupa care ...mucles.. am pus alta bobina si a pornit la fel ca inainte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusdej Postat Aprilie 4, 2017 Share Postat Aprilie 4, 2017 Salut, Am cumparat o bujie noua si am incercat sa ii dau curent bobinei de inductie direct de pe baterie (nu de pe una de masina, de pe una de motocicleta, de 5 Ah). Nu am obtinut nici o scanteie la bujie, numai la bornele bateriei, in schimb bobina s-a incalzit destul de tare. Sa cred ca bobina de inductie este dusa? Multumesc. Marius » Post actualizat in 04 Apr 2017 17:45 Bobinele astea, desi par sa fie din "filme" (de impedante) diferite nu prea se pot arde amandoua dupa ce s-au odihnit vreo 2 ani. Numai daca nu cumva ai dat curent CDI-ului cu polaritatea inversata. Sau paralel pe bateria "moarta". asa i-am dat curent motoretei sa incerc sa o pornesc, ca la orice vehicul cu bateria moarta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 4, 2017 Share Postat Aprilie 4, 2017 Salut baieti, Am si eu o Honda rebel de 125. Acum vreo 2 ani am lasat-o in garaj pentru ca mi-am luat un motor mai mare. Azi am vrut sa o pornesc, bateria era moarta, i-am dat curent de la masina, dar nu a vrut sa porneasca deloc. Am verificat si nici una din bujii nu da scanteie. Am masurat ambele bobine: Bobina 1 - primar 0.7 ohm, secundar 8.22 kohm. Bobina 2 - primar 0.5 ohm, secundar 15.92 kohm. Din experienta voastra, sunt duse bobinele? Ar mai putea fi si alte defectiuni? Multumesc, Marius 1.Verifica in manual valorile rezistentei electrice pentru circuitul primar si cel secundar al bobinelor. 2. Pot fi si alte defectiuni, practic de la simple contacte necorespunzatoare pana la generarea semnalului de catre CDI. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusdej Postat Aprilie 4, 2017 Share Postat Aprilie 4, 2017 Salut, Am cumparat o bujie noua si am incercat sa ii dau curent bobinei de inductie direct de pe baterie (nu de pe una de masina, de pe una de motocicleta, de 5 Ah). Se pare ca da scanteie, mica, abia se vede, dar totusi da scanteie. » Post actualizat in 04 Apr 2017 17:45 curent.jpg asa i-am dat curent motoretei sa incerc sa o pornesc, ca la orice vehicul cu bateria moarta Oare sa fie CDI-ul? Multumesc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 4, 2017 Share Postat Aprilie 4, 2017 Sanse sint ca-s bune bobinele. Daca a stat, nici cdi-ul nu cred c-a putrezit, ar putea fi ceva contacte oxidate, dar dupa mine, mai incearca una: Pune bateria de la masina in loc de aia de motor. Deci nu le pune in paralel, pune-o pe aia de masina. Ma gindesc ca daca bateria lui e praf, o fi in scurt » Post actualizat in 04 Apr 2017 19:26PS: Bateria de la moto e tot de 12V, da? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusdej Postat Aprilie 4, 2017 Share Postat Aprilie 4, 2017 da, tot 12 V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 4, 2017 Share Postat Aprilie 4, 2017 (editat) Ai mai putea avea si-un soarec care ti-a ros un fir, acuma tu stii, dar na Atunci e ok, pune una de auto in loc si incearc-o asa. Nu depinde scinteia de asta, dar ar fi bine sa-i dai si cu benzina proaspata, ca daca a stat 2 ani, e ceai de musetel.. Editat Aprilie 4, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 4, 2017 Share Postat Aprilie 4, 2017 Mariusica nu ai citit atent posturile din acest topic desi faceau referire directa la motocicleta ta. Bateria nu are nicio legatura cu scanteia la Honda Rebel, bobina de "inductie" daca o incerci la 12V obtii scanteie slaba pentru ca nu e proiectata ca o bobina de inductie clasica ci ca un transformator ridicator caruia in secundar i se aplica o tensiune de aproximativ 300V nu 12v. Descarca schema de pe net si vezi ce buba poti sa ai . CDI-ul tau are sase conexiuni doua la bobine, o "masa", un pick' up coil, o alimentare de la magnetou si o conexiune care iti insumeaza conditiile de functionare. http://i531.photobucket.com/albums/dd356/Rebelstuff/wiring%20diagrams/wirechart.jpg » Post actualizat in 05 Apr 2017 07:46erata "transformator ridicator caruia in secundar primar i se aplica o tensiune de aproximativ 300V" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusdej Postat Aprilie 11, 2017 Share Postat Aprilie 11, 2017 Va salut din nou, in weekend am verificat motocicleta, daca e sa trag o concluzie, ar fi CDI-ul, dar vreau sa va intreb si pe voi. Schema electrica la motor e putin diferita de cea indicata de vlad58, o sa o atasez. In urma verificarilor am ajuns la urmatoarele rezultate: 1. Firul negru-rosu care merge de la alternator la CDI, pe el am tensiune de 58 VCA 2. Firul albasteu-galben, pe care ar trebui sa vina impulsurile, am tensiune de 1 VCA, nu am avut osciloscop sa vad cum fluctueaza, dar am gasit acolo 1 v 3. Firul negru-alb care este conectat la contact si la switch-ul din dreapta, daca contactul nu e pus sau switch-ul nu e in pozitia run, este pus la masa, daca contactul este pus si switch-ul este in pozitia run nu are continuitate cu masa 4. Firul galben-negru, care merge de la CDI la bobinele de inductie nu este intrerupt si nu este nici in scurt circuit 5. Firul verde, care merge la masa, nu este intrerupt si nu are nici scurt-circuit 6. Firul verde-alb care este de la senzorul de la picior nu este in scurt si nici intrerupt Pareri? Multumesc. » Post actualizat in 11 Apr 2017 16:34 Schema electrica 5beb5cf3b0a164e8ffff80d6ffffe415.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 11, 2017 Share Postat Aprilie 11, 2017 (editat) Parerea mea: 1. Daca e ceva extrem de dubios in masuratori, e ca n-ai nici un + la CDI. Am vazut ca ai 58V, dar banuiesc ca ala-i ridicatorul de tensiune cu care probabil incarca un condensator. Schema ta e alb/negru asa ca pas la identificat fire, dar dupa mine ar putea fi ceva dubios la 3 (Firul negru-alb la contact), sau un alt fir banuiesc ca ar trebui sa fie un + simplu. E o speculatie, dar na, daca tot ai intrebat.. 2. Firul 6, ce senzor la picior? De cric? Are si sezor de neutru? E posibil sa fie o combinatie si sa creada ca-i pe cric, in viteza? Nu stiu daca 1V de la pickup e ok sau nu, eu as zice ca e Editat Aprilie 11, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusdej Postat Aprilie 11, 2017 Share Postat Aprilie 11, 2017 Din pacate schema color nu am gasit, am tot dat zoom pana am vazut ce scrie pe fiecare cablu. O sa mai verific inca odata firul ala verde-alb. La picior, da, cric era mai corect daca ziceam. Revin cu amanunte cand mai am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 11, 2017 Share Postat Aprilie 11, 2017 La unele motoare, daca e cricul jos si e in viteza, ii taia macaroana. La altele mai are si un contact la ambreiaj. Daca ai senzor de neutru si il ai si pe ala de cric, vezi ca macar sa se aprinda in N. Ai putea sa verifici si contactul de cric, vezi ce face exact cind e sus si cind e jos si daca merge corect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusdej Postat Aprilie 11, 2017 Share Postat Aprilie 11, 2017 N-ul la bord e aprins, o sa verific contactul ala de la cric sa vad ce face si cum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 11, 2017 Share Postat Aprilie 11, 2017 (editat) Vad ca de la bobine ai un rind de fire catre cdi, si un altul catre contact. Banuiesc ca tot la masa ar trebui sa ajunga si alea in final, verifica-le ce-i cu ele ca pare ca daca e o pb, le taie pe ambele si cam asta e ce vezi tu PS: Rectific: Firul se intoarce la cdi, prin contact. ( E cel mai din dreapta fir de la cdi), deci cu contactul pus, cel mai din dreapta fir de la cdi ajunge la bobine, iar cel mai din stinga fir, tot de la cdi, ajunge direct la ele » Post actualizat in 11 Apr 2017 18:28Ok, m-am mai uitat odata. Pare sa n-aiba alt +, deci o fi din aia 58V. Firul 3 (ala din contact) dupa mine e un pic dubios. Pare ca ar trebui sa ajunga la bobine, si cred ca si la masa, cu contactul pe run. Mai verifica si tu odata » Post actualizat in 11 Apr 2017 18:32Ca sa fie mai clar: Firul cel mai din dreapta din cdi, ajunge la iginition switch, si acolo se intilneste cu al 2 le-a rind de fire de la bobine (la ignition switch, IG/E, primele 2 fire din stinga, cu mufa mini mai sus) Editat Aprilie 11, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 11, 2017 Share Postat Aprilie 11, 2017 » Post actualizat in 11 Apr 2017 18:28 Ok, m-am mai uitat odata. Pare sa n-aiba alt +, deci o fi din aia 58V. Firul 3 (ala din contact) dupa mine e un pic dubios. Pare ca ar trebui sa ajunga la bobine, si cred ca si la masa, cu contactul pe run. Mai verifica si tu odata Nu este dubios deloc sa nu aiba alta alimentare decat cea din magnetou, este un cdi clasic. In ce priveste masuratorile facute de el reprezinta tensiuni medii redresate daca pui osciloscopul se vor vedea si varfurile. Din ce vad eu in schema atasata, ca sa poti face o proba a CDI-ului, citind schema de la stanga la dreapta ar trebui asigurate urmatoarele conditii: Firul 1 - trebuie sa ajunga la ambele bobine iar celelalte capete ale bobinelor trebuiesc puse la masa(sasiu) la faza asta daca o bobina e stricata poate sa o deruteze si pe cealalta. 2 - trebuie sa fie la masa 3 - de la cititor (semnalul de 1V) 4 - conditii de functionare cric ridicat sau la neutru trebuie pus la masa 5 - alimentarea CDI-ului (cei 57V) 6 - conditie probabil de la cheie si intrerupatorul de urgenta, din ce deduc eu trebuie sa fie in "aer" Incearca sa stabilesti aceste conditii si da-ne un semn. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusdej Postat Aprilie 15, 2017 Share Postat Aprilie 15, 2017 Salut baieti, Am schimbat CDI-ul, iar acum totul este in regula, a pornit. Dilema mea ramane cauza pentru care s-a ars CDI-ul din nimic. Am oprit-o acum 3 ani si acum nu a mai pornit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 16, 2017 Share Postat Aprilie 16, 2017 (editat) Salut baieti, Am schimbat CDI-ul, iar acum totul este in regula, a pornit. Dilema mea ramane cauza pentru care s-a ars CDI-ul din nimic. Am oprit-o acum 3 ani si acum nu a mai pornit. Eu zic ca i-a fost dor de tine. Alta explicatie mai tehnica de atit nu gasesc..Oricum, daca poti, mai incearca sa-l pui pe ala vechi inapoi. Daca tot nu merge, e clar, aia e, de dor s-a dus. Daca incepe si ca prin minune merge, ar putea sa fi fost un contact sau altceva. Sa se fi ars el exact acu 3 ani la ultima oprire..Nush ce sa zic, aia cu dorul e mai logica. As fi zis daca-i digitala, a ramas complet fara curent, s-a descarcat vreo locatitie de memorie semipermanenta, s-or fi intimplat una alta, da' la asta..Bine, acu daca ai uitat sa ne zici ca ai incercat s-o pornesti cu curentul de la priza =)).. » Post actualizat in 16 Apr 2017 01:30 PS: Una din bobine, are jumate din rezistenta in secundar. Dar e in secundar, nu mi-e clar daca putea sa suga mai mult curent din cdi. Si totusi: OK, asa era si acu 3 ani. Care sint sansele ca ii tai contactul si frumoasa adormita de fapt nu e in coma, e moarta? De dor s-a dus :crack:Daca ai un manual, cauta eventual cit zic ei ca tre sa fie rezistentele..Sint curios si eu Editat Aprilie 16, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 16, 2017 Share Postat Aprilie 16, 2017 (editat) Am inteles, deci tu banuiesti ca e condensatorul e ala cu dorul. Are sens Din graficele alea cumva mie nu-mi reiese, comparatia intre el in functiune si el pus la pastrare, pare cam tot pe acolo, dar inteleg ca se puteau intimpla chestii prin el. Ok, l-am vazut, da, graficul 3.12, » Post actualizat in 16 Apr 2017 01:56PS: Inca o chestie: La bobine, cind masori rezistenta, e sensibil la ordinea firelor de la ohmemetru? Masoara cu ele intr-o directie dar nu si cu firele inversate? E asa la ambele? Ca daca e sensibil, ma gindesc ca are o dioda de protectie, si daca una e si una nu e, atunci aia care nu e, e probabil un potential pericol pt cdi Editat Aprilie 16, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 16, 2017 Share Postat Aprilie 16, 2017 Salut baieti, Am schimbat CDI-ul, iar acum totul este in regula, a pornit. Dilema mea ramane cauza pentru care s-a ars CDI-ul din nimic. Am oprit-o acum 3 ani si acum nu a mai pornit. CDI-urile 99,99% nu se ard, ce se intampla de unele cad dupa un timp? Se oxideaza lipiturile si se intrerup. Asa au patit-o multi inclusiv eu. Mi-am luat inima in dinti si l-am decapsulat cu grija ca sa am acces la partea cablata si am refacut toate lipiturile. Nu poti incarca CDI-ul pe partea de bobina in asa fel incat sa-l distrugi, energia livrata pe iesirea aia este fixa indiferent de sarcina vazuta pentru ca mai mult de ce incarca un condensator nu poate da. Sunt curios cu ce ai schimbat CDI-ul cu unul de al ei sau unul de scuter? Vezi sa aiba cam aceeasi curba de avans altfel nu e in regula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusdej Postat Aprilie 16, 2017 Share Postat Aprilie 16, 2017 Vlad, mi-ai dat o idee sa desfac vechiul CDI sa cad ce e acolo, am sa il desfac zilele astea. Am pus un CDI pentru motoare in 4 timpu, care merge de la 80 pana la 150 cm3. Mototul merge bine, suna ok, am facut si vreo 2 ture, pare totul in regula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 16, 2017 Share Postat Aprilie 16, 2017 Vlad, mi-ai dat o idee sa desfac vechiul CDI sa cad ce e acolo, am sa il desfac zilele astea. Am pus un CDI pentru motoare in 4 timpu, care merge de la 80 pana la 150 cm3. Mototul merge bine, suna ok, am facut si vreo 2 ture, pare totul in regula. Hmm fa rost de un pistol stroboscop si verifica avansul, sa-l dea unde trebuie si sa fie variabil cu turatia (creste) Eu ca rezerva am un CDI dar cu aprindere la punct fix, chiar la PMS, motorul pornea, mergea uniform dar nu avea puterea maxima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 17, 2017 Share Postat Aprilie 17, 2017 (editat) Hmm fa rost de un pistol stroboscop si verifica avansul, sa-l dea unde trebuie si sa fie variabil cu turatia (creste) Eu ca rezerva am un CDI dar cu aprindere la punct fix, chiar la PMS, motorul pornea, mergea uniform dar nu avea puterea maxima. Ce inseamna unde trebuie? Eu nu prea inteleg cum putea ala sa se f stind, dar sa zicem, lipituri sau a crapat electrolitul in el. Sf-uri ambele, dar sa zicem. Ok. Sint lipituri reci, se vad la ochi? Asa e la honde? Cum stii unde trebuie? Ca ala original, sa zicem, vede semnalul si-l intirzie sau nu. Un after-market face la fel? Unde e corect si unde nu e? E un standard? Ok. Il desfaci. Si ce? Refaci toate lipiturile? Te astepti sa vezi una vizibila? De unde reiese ca una non-factory are aceasi intirziiere la avans si aceeasi progresie? Editat Aprilie 17, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 17, 2017 Share Postat Aprilie 17, 2017 Bobinele le masori deconectate de la CDI. Altfel intervine in masurare si dioda de protectie (de clamping) din CDI. Nu are cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.