Sari la conținut

Rejeting carburatoare dupa schimb de evacuare


dan.c.
 Share

Postări Recomandate

Nu o sa schimb jiglerele. Merge destul de bine si cum e acum, adica cu carburatia reglata stock si necuratata/nesincronizata de 2 ani aproape. Sunt sigur ca se mai poate imbunatati un pic cu componentele originale.

Din cate vad sa fac pasul cu schimbatul jiglerelor ar insemna sa intru intr-o zona SF. :D Senzori de O2? Pai daca cumpar 4 senzori dublez valoarea motocicletei! :D

Cred ca am adunat toate informatiile de care am nevoie dar o sa astept pana in primavara, intr-o zi mai calda sa fac aceste reglaje, sa fie cat mai apropiat de conditiile atmosferice in care o sa merg cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am poza cu galeria in stare originala, dar era una normala.

post-33933-0-90217800-1451390194_thumb.jpgpost-33933-0-95235800-1451390198_thumb.jpg

 

@Goodkat, nu ma plang de rateuri :D Ar fi culmea. Am zis de ele crezand ca asta e indicator ca ar fi amestecul bogat.

Editat de dan.c.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lungimea tevilor primare si volumul cat si forma colectorului de gaze (punctul unde acestea se unesc) determina efectul acustic si de baleaj al evacuarii. O sa ma abtin sa cataloghez "modificarea" pe care ai facut-o... si o sa ma rezum sa-ti spun doar ca indiferent de cat de mult o sa te chinui in zona carburatoarelor, pana nu refaci evacuarea motorul ala nu sa mearga bine in veci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti multumesc pentru abtinere :D Mie imi place asa! Nu poti sa te ... in gustul omului.

Motorul merge aproape bine, iar de consumat, consuma in parametri, adica in jur de 5%. Nu cred ca l-am dat eu peste cap ca am scurtat un pic galeria. Cat despre finala...doar nu sunt primul care are finala aftermarket. :D

Revin cu impresii in primavara dupa ce imi bag mainile prin carburatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trecerea de la 4 la 2 si apoi de la 2 la 1 teava se facea in maxim 10cm. Am vrut sa pastrez trecerea asta, dar nu imi mai incapea finala sub motor. Ajungea pana langa roata spate. Ideal ar fi sa ii fac de la zero galeriile, ar fi loc de 4-2-1 daca as face tot traseul de la zero... dar asta e alta poveste... nu cred ca o sa se intample.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se parea mai vanoasa cu DB killer-ul pus, desi disparea orice placere acustica.

Cred ca da, ti se parea, esti subiectiv, o toba bine calculata obtine la o anumita turatie un plus de max 3% fata de o evacuare libera, diferenta greu sezizabila.

Deobicei schimbarea tipului filtrului de aer necesita umblarea in carburator sau pe evacuare daca acestea au fost restrictionate initial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca i se parea, ''mai vanoasa'' nu inseamna neaparat mai puternica, aproape sigur castiga cuplu la turatii mai mici de unde vine senzatia de ''vanoasa''. La turatii mai mari insa o evacuare mai restrictiva reduce din putere.

Am sesizat si eu efectul asta cand am mers o perioada scurta fara toba. Ca sa mentin totusi zgomotul in limite decente am infundat galeriile cu niste bureti de sarma. Desi evacuarea era mai obstructionata decat cu toba , la turatii joase tragea mai bine insa simteam lipsa de putere la ture mai mari.

Fenomenul se simte si la masinile cu toba sparta, desi fac zgomot mult demareaza mai greu decat atunci cand au evacuarea intacta.

Probabil asta-i si motivul pentru care s-au inventat sistemele de tip exup , sa combine avantajul evacuarii restrictive la ture mici cu cel al evacuarii libere la ture mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi place asa! Nu poti sa te ... in gustul omului.

 

Adevarat, gusturile nu se discuta, insa cand cand de dragul "esteticii" si prin lipsa cunostintelor elementare se incalca grosier principiile tehnice, pot sa ma... in ea de treaba?

 

Nu cred ca l-am dat eu peste cap ca am scurtat un pic galeria...

 

Ce crezi tu este irelevant, ce conteaza este faptul ca pe langa alterarea efectului de baleaj prin modificarea lungimii galeriilor primare ai retezat cuplarea lor in configuratia 4-2 (2-1) si respectiv ai anulat "efectul acustic"... si cine poate prevedea noile valori de rezonanta si mai ales consecintele acesteia.

 

Sincer acuma, de ce ai mai deschis acest topic?

» Post actualizat in 29 Dec 2015 21:56

LE: poate putina lectura mai limpezeste mintile

 

https://www.pro-bike.ro/forums/topic/24103-aproape-totul-despre-teoria-evacuarii/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o sa schimb jiglerele. Merge destul de bine si cum e acum, adica cu carburatia reglata stock si necuratata/nesincronizata de 2 ani aproape. Sunt sigur ca se mai poate imbunatati un pic cu componentele originale.

Din cate vad sa fac pasul cu schimbatul jiglerelor ar insemna sa intru intr-o zona SF. :D Senzori de O2? Pai daca cumpar 4 senzori dublez valoarea motocicletei! :D

Cred ca am adunat toate informatiile de care am nevoie dar o sa astept pana in primavara, intr-o zi mai calda sa fac aceste reglaje, sa fie cat mai apropiat de conditiile atmosferice in care o sa merg cu ea.

Nu ai nevoie de 4 sonde lambda ci de una singura.Montajul electronic din link este super simplu iar piese gasesti la mivarom si la Tme.Sonda ar trebui sa fie cu 4 fire.Merge de la orice masina.Eu am una de la Matiz.Este o optiune pe care zic sa o iei in calcul.Se anunta o iarna grea si oricum motoarele le avem la iernat.:-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o sa schimb jiglerele. Merge destul de bine si cum e acum, adica cu carburatia reglata stock si necuratata/nesincronizata de 2 ani aproape. Sunt sigur ca se mai poate imbunatati un pic cu componentele originale.

Din cate vad sa fac pasul cu schimbatul jiglerelor ar insemna sa intru intr-o zona SF. :D Senzori de O2? Pai daca cumpar 4 senzori dublez valoarea motocicletei! :D

Cred ca am adunat toate informatiile de care am nevoie dar o sa astept pana in primavara, intr-o zi mai calda sa fac aceste reglaje, sa fie cat mai apropiat de conditiile atmosferice in care o sa merg cu ea.

 

Daca nu ai schimbat filtrul de aer si toba este mai mult decat o simpla teava, probabil ca poti sa ramai pe varianta stock. Dar in cazul asta de ce vrei sa umbli la carburatoare? Lasa-le asa, nu te baga in ele. Nu le imbunatatesti, strici reglajele din fabrica. Repet, noteaza-ti setarile inainte sa te apuci de stricat.

 

Nu uita ca va trebui sa faci sincronizare dupa fiecare umblatura. "Va trebui" a se citi ... "este indicat". Adica poate merge si fara sincronizare, dar s-ar putea sa ai vibratii si alte probleme. Vrei sa inveti? Cumpara o comunista si desfa-o bucati. Fa-o la loc, si ia-ti titlul onorific de mester mecanic.

 

Asfalt uscat.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...