Sari la conținut

incarcare acumulator prin mufa de bricheta


rocky33
 Share

Postări Recomandate

La una din conservele mele (1.8 benzina) electromotorul are 1.1kW, deci ~100A la 10.5V, parca aia e tensiunea pe el la pornire. La mobra demarorul e cat un motoras de stergator de mare, poate la GS o fi mai mare (sau i s-au dezlipit magnetii si freaca de rotor marind curentul absorbit, n-ar fi primul) - BMW e altceva, stiu. De la unul cu 4 roti din anii 80 am pus electromotorul la un troliu de platforma auto, a tras Land Cruiser cu 3 roti praf prin vad pana pe celalalt mal si sus pe targa! Dar acum cele cu 4 roti sunt vai mama lor, ca fiabilitate cel putin... Si eram fan al marcii, am avut vreo 30 conserve bavareze! Mi-e lene sa ma uit la curentul maxim debitat de bateria mea amarata de 10Ah de la Fazer, oricum trebe sa fie mai mare cu mult decat ia demarorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 61
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cred ca confuzi capacitatea acumulatorului (9Ah in cazul tau) cu acel curent maxim pe care-l "ofera" un acumulator pentru scurt timp. Acumulatorul pe un R1200GS are 12Ah dar poate oferii pana la 200A pt scurt timp. Iar ca sa te conving ca consuma in jur de 100A si are 1,2KW si 1KW vezi urmatorul link: http://www.ebay.de/itm/Starter-VALEO-BMW-Motorrad-R1200GS-R1200RT-ST-R900RT-D6G2-TS12E30-12412306140-/221567817445?hash=item33967896e5:g:M3wAAOSwPe1UFeXL

 

Iar ca un motor de 250cmc are acelasi electromotor (ca putere) ca si unul de 1000cmc asta poate o crezi doar tu, sunt sigur ca nu ai desfacut sau chiar reparat sa vezi diferenta in interior. Ca exemplu monocilindru de 400cmc (DRZ400) are acumulator de 7Ah care are acel CCA de 120A deci sigur nu va consuma electromotorul 100A ca la 1200GS de exemplu.

» Post actualizat in 30 Dec 2015 19:50

Sati linistit: la autoturisme consuma mult peste 100A. Am ampermetru de 200A si il da peste cap la pornire, un electromotor de autoturism mai ales la diesel are undeva la 3-4KW! Ok la tine la 600cmc nu ai 100A, dar sa nu confundam a ajuta o baterie la pornire sau a pornii cu ceva acel motor, in cazul ajutarii chiar daca este icredibil mare parte a curentului vine din acumulatorul propriu si doar restul de aprox 30% din exterior (ajutor).

Valorile la care te referi la acumulator sunt pentru temperaturi de -18 grd C( Cold Cranking Ampers), nu o sa vezi valoarea aceea la motocicleta niciodata !! Pornesti motocilceta la -18 grd C?? Eventual te ghidezi dupa CA(Cold Ampers) este la 0 grd C.

Sigur TU ai ampermetru de 200A??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ti-am dat exemplu cu Cielo ca sa te convigi ca nu ai nevoie de curent de pornire asa mare, bateriile de ups nu au capacitate de curenti mari pe timpi scurti, in rest ce sa-ti spun cuplul necesar pornirii este pe compresie adica la 250/1 si 1000/4 tot un singur piston de 250 urca sa comprime, concluzia o tragi singur. Confunzi curentul de pornire cu cel pe care poate sa-l livreze o baterie pe timp scurt si puterea maxima a unui electromotor cu necesarul real.

Am inteles f. bine exemplul cu Cielo, dar acolo ai ajutat doar bateria masinii cu bateria UPS care ofera sigur un 30-40A plus cea din bateria masinii ai reusit sa pornesti. Nu confund curentul de pornire cu acel CCA (-18C) sau CA (0C) care este cum ai zis curentul maxim la rece al unui acumulator, aceasta valoare este in jur de 600A de ex la un Golf IV 1,9TDI (ma refer la CA), deci clar ca electromotorul unui Golf nu consuma 600A, Dar tot asa clar este ca consuma mult peste 100A fapt care pot demonstra oricand cu instrument de masura.Referitor la puterea maxima si necesarul real al unui electromotor: la pornire in general orice motor consuma de cateva ori puterea maxima pana atinge turatia nominala deci un motor de 1,2KW in prima secunda va consuma peste 100A cu siguranta iar daca nu ai de unde sa-i dai la inceput acest curent mare nu se va roti.

» Post actualizat in 30 Dec 2015 20:15

Valorile la care te referi la acumulator sunt pentru temperaturi de -18 grd C( Cold Cranking Ampers), nu o sa vezi valoarea aceea la motocicleta niciodata !! Pornesti motocilceta la -18 grd C?? Eventual te ghidezi dupa CA(Cold Ampers) este la 0 grd C.

Sigur TU ai ampermetru de 200A??

Vrei poza la ampermetru? Este digital.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles f. bine exemplul cu Cielo, dar acolo ai ajutat doar bateria masinii cu bateria UPS care ofera sigur un 30-40A plus cea din bateria masinii ai reusit sa pornesti. Nu confund curentul de pornire cu acel CCA (-18C) sau CA (0C) care este cum ai zis curentul maxim la rece al unui acumulator, aceasta valoare este in jur de 600A de ex la un Golf IV 1,9TDI (ma refer la CA), deci clar ca electromotorul unui Golf nu consuma 600A, Dar tot asa clar este ca consuma mult peste 100A fapt care pot demonstra oricand cu instrument de masura.Referitor la puterea maxima si necesarul real al unui electromotor: la pornire in general orice motor consuma de cateva ori puterea maxima pana atinge turatia nominala deci un motor de 1,2KW in prima secunda va consuma peste 100A cu siguranta iar daca nu ai de unde sa-i dai la inceput acest curent mare nu se va roti.

» Post actualizat in 30 Dec 2015 20:15

Vrei poza la ampermetru? Este digital.

ok ca ai un A la valori asa de mari, probabil ca este unul de panou, si clar ca digital. Eu folosesc pentru valori mari transformator de curent cu ampermetru in secundar. La ce pret l-ai achizitionat, daca nu deranjez?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa facem un calcul simplu dupa umilele noastre notiuni despre fizica. Luam un 250 "patratos" suprafata lui ar fi cam de 38 cmp (diametru 7cm cursa 7cm) la o compresie de 1/10 ai media 5 atm, energia necesara comprimarii este Fxd adica 5X38X10 (F)x0,07=133J, energia asta este dezvoltata in cam 0,3 sec (cam 100 rot/min) deci puterea necesara ar fi 133X(1/0,3) cam 443W pentru ca mai avem frecari un 500W e ok. Acum pe frig cand uleiul e gros ar cam trebui ceva in plus dar vara 500w sunt cam de ajuns. La Dacia mea din tinerete ma lasase bateria , o porneam destul de usor la manivela acum ce cuplu crezi ca pot dezvolta ?


» Post actualizat in 30 Dec 2015 20:24

ok ca ai un A la valori asa de mari, probabil ca este unul de panou, si clar ca digital. Eu folosesc pentru valori mari transformator de curent cu ampermetru in secundar. La ce pret l-ai achizitionat, daca nu deranjez?!

Transformator de curent pentru curent contiunuu? Nu am auzit sa exziste asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa facem un calcul simplu dupa umilele noastre notiuni despre fizica. Luam un 250 "patratos" suprafata lui ar fi cam de 38 cmp (diametru 7cm cursa 7cm) la o compresie de 1/10 ai media 5 atm, energia necesara comprimarii este Fxd adica 5X38X10 (F)x0,07=133J, energia asta este dezvoltata in cam 0,3 sec (cam 100 rot/min) deci puterea necesara ar fi 133X(1/0,3) cam 443W pentru ca mai avem frecari un 500W e ok. Acum pe frig cand uleiul e gros ar cam trebui ceva in plus dar vara 500w sunt cam de ajuns. La Dacia mea din tinerete ma lasase bateria , o porneam destul de usor la manivela acum ce cuplu crezi ca pot dezvolta ?

Vlad, cam cati "cai putere mai ai acum"....ca la 30 de ani aveai mai multi, si pe urma discutam de cuplu :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok ca ai un A la valori asa de mari, probabil ca este unul de panou, si clar ca digital. Eu folosesc pentru valori mari transformator de curent cu ampermetru in secundar. La ce pret l-ai achizitionat, daca nu deranjez?!

Ampermetrul este scos din robot de pornire, pana la urma suntul e smecheria e o platbanda de 5cm lungime la 1,5cm latime si vreo 5mm grosime (nu stiu materialul) plus instrumentul digital pe care scrie 200A. Ai aici un link cu un voltmetru/ ampermetru care stie 200A: http://olx.ro/oferta/voltmetru-ampermetru-0-100v-0-200a-shunt-200a-ID3QizO.html#7c003331d0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ampermetrul este scos din robot de pornire, pana la urma suntul e smecheria e o platbanda de 5cm lungime la 1,5cm latime si vreo 5mm grosime (nu stiu materialul) plus instrumentul digital pe care scrie 200A. Ai aici un link cu un voltmetru/ ampermetru care stie 200A: http://olx.ro/oferta/voltmetru-ampermetru-0-100v-0-200a-shunt-200a-ID3QizO.html#7c003331d0

Este o oferta ok ...dar o sa ma indrept spre un cleste de masura digital este mai practic si lucreaza si pe AC, uite aici

http://www.adelaida.ro/cleste-curent-ac-dc-multimetru-2500ac-dc-ut222.html, nu cred ca sare de 100 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa facem un calcul simplu dupa umilele noastre notiuni despre fizica. Luam un 250 "patratos" suprafata lui ar fi cam de 38 cmp (diametru 7cm cursa 7cm) la o compresie de 1/10 ai media 5 atm, energia necesara comprimarii este Fxd adica 5X38X10 (F)x0,07=133J, energia asta este dezvoltata in cam 0,3 sec (cam 100 rot/min) deci puterea necesara ar fi 133X(1/0,3) cam 443W pentru ca mai avem frecari un 500W e ok. Acum pe frig cand uleiul e gros ar cam trebui ceva in plus dar vara 500w sunt cam de ajuns. La Dacia mea din tinerete ma lasase bateria , o porneam destul de usor la manivela acum ce cuplu crezi ca pot dezvolta ?

» Post actualizat in 30 Dec 2015 20:24

Transformator de curent pentru curent contiunuu? Nu am auzit sa exziste asa ceva.

Un cal (animal) poate dezvolta aproximativ 15CP! (Hi-hi) Un om pt durate scurte poate dezvolta aproximativ 1,5-2,5CP deci pt pornirea unei Dacii ajunge berechet.

» Post actualizat in 30 Dec 2015 20:37

Este o oferta ok ...dar o sa ma indrept spre un cleste de masura digital este mai practic si lucreaza si pe AC, uite aici

http://www.adelaida.ro/cleste-curent-ac-dc-multimetru-2500ac-dc-ut222.html, nu cred ca sare de 100 lei.

Din pacate nu merge linkul. Recunosc am multe instrumente dar cleste nu am e o idee buna mai ales la masuratori unde nu este necesar o precizie mare. Suntul meu da 75mV la 200A, arata un pic altfel fata de cel de pe olx.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un cal (animal) poate dezvolta aproximativ 15CP! (Hi-hi) Un om pt durate scurte poate dezvolta aproximativ 1,5-2,5CP deci pt pornirea unei Dacii ajunge berechet.

Traful+ ampermetrul de care iti spuneam mai sus il folosesc pentru motoare electrice trifazate!!

» Post actualizat in 30 Dec 2015 20:42

Traful+ ampermetrul de care iti spuneam mai sus il folosesc pentru motoare electrice trifazate!!

http://www.adelaida.ro/cleste-curent-ac-dc-multimetru-2500ac-dc-ut222.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Traful+ ampermetrul de care iti spuneam mai sus il folosesc pentru motoare electrice trifazate!!

» Post actualizat in 30 Dec 2015 20:42

http://www.adelaida.ro/cleste-curent-ac-dc-multimetru-2500ac-dc-ut222.html

Acum e OK linkul. Cred ca va fi mai scump: pe ebay acest model este 120 Euro, in Polonia 624zl care este aprox= cu leul nostru, dar am sa sun si eu pt pret. Pe ebay sunt multe modele intre 20-25 Euro dar mult mai slabute fata de UT222.Va doresc o seara placuta in continuare si sper ca fiecare dintre noi a mai invatat cate ceva (cat CP are un cal?).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...