B.B. Postat Decembrie 25, 2006 Share Postat Decembrie 25, 2006 centrarea rotii spitate este un procedeu delicat care necesita multa rabdare si timp.. primul pas: verificarea ochiometrica a rotii: se roteste roata respectiva montata pe furca ei sau pe bascula ei si se urmareste cu privirea traseul gentii (nu a cauciucului) pe langa bratul furcii cel mai apropiat. se observa punctele unde distanta este cea mai mare sau cea mai mica, adica punctele unde oscilatia este cea mai mare... In aceste locuri se va interveni mai intai. toate aceste operatiuni sunt valabile pentru o janta dreapta, care nu are deformari. Daca janta este deformata vizibil se demonteaza complet spitele de pe ea si se indreapta (cum doriti). pasul 2 : faceti rost de o cheie de spite foarte buna si asigurati-va ca puteti sa rotiti si piulitele de pe spitele cele mai intepenite/ruginite. Nu incercati sa rotiti cu patent/cleste/altceva pentru ca nu veti face decat sa stricati piulita respectiva complet. pasul 3 : observati cu atentie cum sunt dispuse spitele pe janta si pe butuc. Observati ca spitele consecutive de pe janta au prinderea pe butuc pe o parte si pe alta a acestuia: daca o spita de pe janta este prinsa pe butuc pe partea dreapta, imediat urmatoarea spita de pe janta este prinsa pe butuc pe stanga si tot asa... Incercati sa intelegeti rolul spitelor si ce se intampla cand acestea se strang sau se slabesc... pasul 4 : cu mana testati fiecare spita in parte si observati cat de stransa sau cat de slaba este; pasul 5: daca cumva gasiti spite foarte slabe sau foarte stranse aduceti-le la normal: nici f. stranse nici f. slabe. rotiti roata si vedeti daca s-a schimbat ceva... pasul 6: daca gasiti spite rupte montati altele la loc. rotiti roata si verificati daca au aparut modificari in forma ei.. pasul 5: daca la pasul 1 ati gasiti deformari mari, este momentul sa interveniti asupra lor: - daca janta este trasa mult spre bratul furcii atunci se slabeste spita care trage janta in acea directie in acel loc. se strang cele 2 spite care contrabalanseaza efortul celei dintre ele, adica cea care trage. - daca janta este departata mult de bratul furcii atunci se strange spita care trage janta spre bratul furcii in acel loc si se slabesc celelalte doua de dinaintea si dupa ea. aceste manevre se fac putin cate putin si dupa fiecare operatie se marcheaza pozitia cu creta pe cauciuc si se roteste roata pentru a vedea diferenta.. pasul 6: pe masura ce sunt corectate defectele mari se trece la cele mici. go to step 5: daca in urma slabirii/strangerii spitelor din zona deformata nu se intampla nimic slabiti spitele diametral opuse acestora. observati de fiecare data cand rotiti tentinta generala a rotii: exista pericolul sa o strambati pe toata intr-o anumita directie. observati si cum "cade" janta fata de butuc operatiunea se realizeaza mai usor fara cauciuc, cu janta libera... daca roata este deformata rau.. se slabesc toate spitele, se indreapta cu mana janta daca este posibil, apoi se strang spitele treptat: spitele se strang : una pe o parte - apoi cea diametral opusa ei, se trece la urmatoarea si cea diametral opusa si tot asa. Spitele se strang putin cate putin, pentru strangerea completa se fac mai multe ture de roata... si de fiecare data se inspecteaza roata prin rotire... cam atat... am obosit... incercati si daca reusiti inseamna ca e bine ce am spus eu aici.... daca aveti sugestii si completari... va rog postati. poate pentru unii va parea banal dar sunt si oameni care habar n-au cum se face... un link cu poze... e pentru biciclete dar procedeul e asemanator http://www.bikewebsite.com/build.htm http://www.crazyrides.com/en/mastermechanic/index.asp http://www.geocities.com/spokeanwheel/trig.htm http://www.bikemagic.com/news/article.asp?UAN=3041 http://millrace.com/page.cfm?PageID=246 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bubaq Postat Decembrie 25, 2006 Share Postat Decembrie 25, 2006 e inginerie treaba asta, farte bun topic, sa traiesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DEXXTER MOBRYSTU Postat Decembrie 26, 2006 Share Postat Decembrie 26, 2006 cel mai simplu este sa te duci la unul care stie sa centreze la biciclete ca o sa-ti fie de ajutor . cheia de spite se face usor.............................................................................................................................................................................................................. trebuie sa ai nervi de otel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Decembrie 26, 2006 Share Postat Decembrie 26, 2006 Bun asa Belbody Si cand ma gandesc ca trebuie sa fac si eu asta Plictisitoare treaba... Cheia de spite m-a costat 50 de mii din piata, pt toate marimile Spor la treaba celor care au nevoie si, da, meseriasii care se jucau la bicicleta de mici se pricep, da nu cred ca au rabdare sa mai repete procedeul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Decembrie 26, 2006 Share Postat Decembrie 26, 2006 Se lua parca 20 RON pentru montare spitelor si centrarea lor pe cerc si butuc, la bicicleta, cred ca daca te duci la unul bun iti face si la motor ! Oricum , foarte bun topic ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Decembrie 26, 2006 Share Postat Decembrie 26, 2006 Se lua parca 20 RON pentru montare spitelor si centrarea lor pe cerc si butuc, la bicicleta, cred ca daca te duci la unul bun iti face si la motor ! Oricum , foarte bun topic ! unde ma nebune? pt banu asta nu ma mai omor eu cu munca asta plictisitoare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Decembrie 26, 2006 Share Postat Decembrie 26, 2006 Recomand in Dorobanti la Bebe ! E un magazin cunoscut de biciclete si service, baietii de acolo chiar stiu ce fac ! Mai este unul pe Ion Mihalache, Sport BIke Center ii zice, dar la centrari nu prea ii recomand ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 27, 2006 Autor Share Postat Decembrie 27, 2006 ba, puneti mana si faceti singuri ca nu e asa greu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 Ma, sincer iti trebuie muuuuuuuuuulta rabdare ca sa faci o roata de la cap, si sa stii sa pui spitele, la motor nu stiu cum se pune dar la bicicleta trebuia sa le "impletesti" oleaca ! @MR Orl, sorry dar aseara iesisem de pe messenger, ma bagasem la culcare, da un buzz in seara asta si iti zic exact ce si cum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 Deviatiile stanga-dreapta se rezolva asa cum a spus Belbody, mai greu e atunci cand apar deviatii sus jos ( roata ovalizata), alea se remediaza mult mai greu. La centrat cauciucul trebuie dat jos pt ca altfel exista riscul ca strangand spitele capatul acestora sa intepe camera. Daca se intampla ca la unele spite capatul sa depaseasca piulita acesta trebuie pilit sau polizat. Centratul unei roti cu spite este o operatie delicata ce necesita multa rabdare dar si experienta, pt cineva care nu a facut niciodata asa ceva mai bine o da unuia care stie ce face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 (editat) E bine sa isi incerce omul norocul prima data pe o roata de Pegas. Eu am centrat zeci de roti de bicicleta, mi-am spitat si rotile la moto, si nu mi-as compara tehnica la prima roata cu cea de acum. Nu am citit instructiunile de mai sus pana la capat, insa ceea ce e f important de stiut, e ca oul se scoate intai, si dupa aia se scot opturile, verificand dupa fiecare spita ovalitatea din nou. Asa se poate ajunge la o roata perfect dreapta. Nu e asa mare meserie, dar fara experienta din pacate nu se poate ajunge la rezultate f bune. Editat Decembrie 27, 2006 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrey_832 Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 Sa vad daca imi aduc aminte...Oul(deformatia pe plan vertical) se scoate in felul urmator: se slabesc spitele aflate la 90 de grade din ambele parti ale deformatieisi se strang cele care se afla pe partea deformata.In felul asta spitele aflate pe partea deformata trag janta spre centru in timp ce, celelalte slabindu-se permit realizarea primei miscari...Asa ne-a invatat un nene la ciclism...eu am incercat numa pe roti de bicicleta faza.. Spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.