rylalex Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 (editat) Salutare tuturor! Asa cum scrie in titlu, scoterul nu da scanteie (bujia am inlocuit-o prima), motorul se invarte dar nu da scanteie. Am verificat bobina, e ok.Am verificat senzor de turatie, pe rezistenta + magnet si raspunde. Am verificat mufa senzorului si nu primesc tensiune deloc. Mufa are 3 pini, 2 dintre ele au semne + si -, acolo am verificat. Am verificat firele, si nu sunt intrerupte (duc pana in ECU). Am desfacut ECU si nu pare nimic ars, topit, dezlipit. Banuiesc: ECU, Imobilizator, Chip din cheie sau alte conditii de pornire. Nu gasesc manual de reparatie. Mentionez ca in bord, nu se aprinde nimic specific imobilizatorului. A mai intampinat cineva problema asta? Are cineva vre-un manual? Multumesc! P.S.Am verificat si kill switch Editat Februarie 25, 2016 de rylalex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 (editat) contact cric lateral...posibil,immo din bord nu semnalizeaza nimic,cand pui contact nu palpaie deloc??? dupa punerea contactului trebuie sa se aprinda,apoi daca totul e in regula se stinge si poti porni.... Editat Februarie 25, 2016 de Maximo74 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Februarie 25, 2016 Autor Share Postat Februarie 25, 2016 e bun contactul de cric. e o problema de imobilizator pentru ca nici pompa de benzina nu pleaca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 Salut, Daca ai verificat bobina de inductie, posibil ai verificat-o pe infasurarea de joasa tensiunje, pe cea de inalta ai verificat-o? ...dar dupa cum vad, nici pompa de benzina nu functioneaza, si normal ar trebui la comutare cheie de contact pe ON sa se amorseze si ai presiune de benzina pe rampa. Mai ai o alta cheie de contact cu chip/rezerva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Februarie 25, 2016 Autor Share Postat Februarie 25, 2016 nu, e singura. e clar o problema de imobilizator. am verificat toata instalatia de fire, nu este nicunul rupt. probabil o sa schimb cheia , contactul, inelul cititor de pe contact, imobilizatorul si ecu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 Instalatia electrica la scootere de cele mai multe ori este putin ciudata, mai multe circuite combinate pe traseu comun/grupate si protejate de o siguranta fuzibila. Aici ai verificat cu atentie fuzibilele, posibil sa ai una centrala pe ECU ? La partea de imo_ poti verifica si bobina/inelul de contact daca are continuitate, prin manual iti spune si rezistenta ohmm-ica cat trebuie. Mai este si un amplificator de semnal si circuitul de citire si comparare coduri chip din ECU. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Februarie 25, 2016 Autor Share Postat Februarie 25, 2016 am verificat 7,9 omh. nu am gasit manual dar mai am doua identice si au aceeasi valoare » Post actualizat in 25 Feb 2016 16:54 sigurantele le-am verificat pe toate, am dat cu spray de contact peste tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 Ti-am gasit manualul, da-mi o adresa de email sa ti-l trimit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Februarie 25, 2016 Autor Share Postat Februarie 25, 2016 acesta este ecu. ochiul meu nu vede nimic dezlipit, umflat, ars. poate daca poza e suficient de clara aruncati si voi o privire » Post actualizat in 25 Feb 2016 17:00 rylalex@yahoo.com multumesc frumos! » Post actualizat in 25 Feb 2016 17:02 si imi cer scuze ca am uitat sa specific din primul post , scooterul este piaggio x9 500 4v i.e. 2002 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ionita Catalin Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 am unul identic si am intampinat problema asta dar la mine a fost simplu.sigurantele pentru pompa benzina sunt langa baterie si au oxidat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 Ce cheie folosesti? Cu cip (master) sau fara? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Februarie 25, 2016 Autor Share Postat Februarie 25, 2016 are o singura cheie. cu chip. clientul spune ca i s a oprit in mers » Post actualizat in 25 Feb 2016 18:10 am probat pompa de benzina si functioneaza. nu am verificat debitul dar nu cred ca are relevanta in cazul de fata. sigurantele din spate sunt in regula Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 Posibila desincronizare cu immo, cheia are plasticul negru sau maroniu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 Nu cred ca este de la imobilizer, daca ai probelme cu imo in mers, sistemul iti permite functionarea pana la prima oprire, dar pe urma nu mai poti porni motorul. Problema este in alta parte..verifica cu atentie circuitele master. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 (editat) are o singura cheie. cu chip. clientul spune ca i s a oprit in mers » Post actualizat in 25 Feb 2016 18:10 am probat pompa de benzina si functioneaza. nu am verificat debitul dar nu cred ca are relevanta in cazul de fata. sigurantele din spate sunt in regula ...a suferit vreun scurtcircuit atunci cand s-a oprit,s-a descarcat bateria cumva si a-ncercat s-o porneasca neavand suficient curent de pornire,daca da, atunci e posibil sa nu mai recunoasca codurile de immo cu cele de la calc.,in acest caz trebuiesc rescrise la cineva avizat cu un soft pt scuterul respectiv...ATENTIE sa nu faceti operatiunea "zeroing" cu firele din instalatie(sunt pe undeva pe langa bord),sunt de culoare neagra cu papuci bulett.... Editat Februarie 25, 2016 de Maximo74 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Februarie 25, 2016 Autor Share Postat Februarie 25, 2016 nu bag mana-n foc cu istoria scuterului ptr ca eu sunt in italia si nu prea cunosc limba, deci daca mi-a spus ca s-a oprit in mers sau l-o oprit din cheie si nu a mai pornit pentru mine a sunat la fel » Post actualizat in 25 Feb 2016 18:33 cheia este neagra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 daca nu exista si cheia master...e mai greu sa se rezolve ceva, ledul immo din bord nu da niciun cod de eroare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 (editat) In prima faza pune-i bateria pe redresor, la X9 este o ''problema'' frecventa daca bateria este descarcata sub o anumita valoare, daca si cu bateria incarcata bine nu porneste cauta defectul in alta parte. Alta piesa care da acelasi simptom este socul automat, daca s-a stricat sau are mufa oxidata, fire intrerupte, nu porneste decat cand are chef. Referitor la cheie, daca foloseste cheie normala si doar s-a desincronizat, dar are cheia master, se poate resincroniza cheia, procedura este in sevice manual. Tot in service manual trebuie sa ai trecute codurile de eroare si tabelul cu identificarea problemelor. Editat Februarie 25, 2016 de DKW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Februarie 25, 2016 Autor Share Postat Februarie 25, 2016 nu se aprinde niciun led immo. singurul martor e cel de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 atunci verifica mufele bordului,interconectarea dintre immo si restul pieselor electronice de acolo,se poate sa se fi ars ceva piesa in immo,nu ai posibilitatea sa imprumuti tot ansamblul(calc,immo chip cheie)de la un X9 care functioneaza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Februarie 25, 2016 Autor Share Postat Februarie 25, 2016 era simplu daca aveam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 25, 2016 Share Postat Februarie 25, 2016 Verifica si ''senzorul de inclinare'', asta daca-i defect sau pozitionat gresit (desprins de la locul lui) iti opreste benzina, posibil si scanteia. » Post actualizat in 25 Feb 2016 21:15Am mai intalnit o problema ciudata la un X9, cand dadeai la buton motorul se invartea prea incet pentru ca senzorul de aprindere (si injectie) sa genereze semnalul necesar. Cu senzorul scos si cu hexagonul unei bujii invartite cu bormasina langa senzor , dadea scanteie si impulsuri la injector. S-a incercat si cu alt senzor in motor si nu vroia, nu era de la senzor. Era o problema mecanica a motorului, nu tinea de electrica, dar nu stiu care a fost problema sau daca s-a rezolvat vreodata. Daca te pricepi un pic la electronica poti verifica in ecu daca driverele de aprindere si de injectie primesc semnal (de la senzor dar nu direct). Driverele de care vorbesc sunt cele doua integrate cu picioare mai multe si radiator pe spate, ar trebui sa le cauti data-sheet-ul pt asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Februarie 25, 2016 Autor Share Postat Februarie 25, 2016 Dar pompa de benzina pornea cand puneai contactul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 26, 2016 Share Postat Februarie 26, 2016 Da, pompa functiona dar injectorul nu primea impulsuri. Daca nici pompa nu pleaca nu cred ca-i de la senzorul de aprindere in schimb poate fi de la senzorul de inclinare. In mod normal daca ar fi de la imobilizator ar trebui sa semnalizeze asta cumva in bord dar la italieni nu m-ar mira prea tare sa fi omis asta..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Februarie 26, 2016 Autor Share Postat Februarie 26, 2016 referitor la italieni si omis lucruri ti se pare normal ca motorul sa se invarta chiar si cu ecu si imobilizatorul scoase? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.