Sari la conținut

cateva intrebari despre reglajul carburatorului


Postări Recomandate

Carburatorul cu pricina este un dellorto phf 34 montat pe o aprilia tuareg 350 (sectiunea aceea a forumului e cam moarta si de aceea am preferat sa postez aici). Carburatorul are doar doua suruburi de reglaj, cel de relanti si inca unul situat pe aceeasi parte despre care inca nu sunt sigur daca regleaza aerul sau amestecul carburant. Indiferent de pozitia acestuia din urma bujia se innegreste . Alte constatari ar fi ca motorul nu se opreste chiar daca desfac la maxim relanti-ul iar cablul de acceleratie nu actioneaza asupra butoiasului. De asemenea in momentul in care infiletez celalalt surub (aer sau amestec ) se observa o usoara acceleratie cam pe la jumatatea cursei acestuia fara a afecta considerabil mersul motorului adica nici nu se opreste nici nu se acceleraza puternic indiferent de pozitia minima sau maxima a surubului respectiv. Nivelul plutitorului l-am reglat exact ca in manual si chiar l-am micsorat uneori la limita functionarii dar tot bogat ramane amestecul. Bujia este noua si cea originala a motorului si am incercat si cu altele. Ba mai mult , jiglerul pricipal de 1,30 mm l-am inlocuit cu unul de 0,8 doar doar si-o reveni insa fara succes, functioneaza si cu cel de 0,8 dar tot innegreste bujia. Credeam ca stiu si eu ceva despre carburatoare dar asta m-a dat peste cap, ce parere aveti de "minunea" asta?

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Surubul de amestec (idle mixture screw) il strangi fin pana in capatul cursei apoi desfiletezi 2,5 / 3 ture apoi fin strangi sau destrangi pana gasesti turatia maxima a motorului. De fiecare data cand strangi / destrangi lasi motorul minim 5 secunde sa se acomodeze cu noul finetune. Motorul trebuie sa fie cald fara socul tras cand efectuezi manevra.

Este doar pentru ralanti.

 

Iti afuma bujia si daca mergi cu el sau doar daca o ti in ralanti si o pornesti si o opresti de o suta de ori, nu de alta dar atunci s-ar putea sa fie normal s-o afume.

 

Editat de TM96UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba mai mult , jiglerul pricipal de 1,30 mm l-am inlocuit cu unul de 0,8 doar doar si-o reveni insa fara succes, functioneaza si cu cel de 0,8 dar tot innegreste bujia. Credeam ca stiu si eu ceva despre carburatoare dar asta m-a dat peste cap, ce parere aveti de "minunea" asta?

cum ai stabilit succesul, in mod normal n-ar trebui sa poti pleca de pe loc cu jicler de 0.8. sau doar ai pornit matzocheria?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg din ce spui tu ca acel surub este pt reglajul amestecului doar in regimul de relanti ? Exista astfel de reglaje la carburatoare cu siguranta dar ar fi imposibil in opinia mea ca la carburatorul meu sa nu fie un reglaj al aerului sau amestecului carburant . Adica alt surub nu mai exista in afara celor mentionater de mine. Verificarea bujiei , daca era afumata sau nu , o faceam dupa ce mergema cu motorul in regimuri diferite de sarcina nu doar asa pe loc la relanti .


» Post actualizat in 31 Mar 2016 08:05


» Post actualizat in 31 Mar 2016 08:06

cum ai stabilit succesul, in mod normal n-ar trebui sa poti pleca de pe loc cu jicler de 0.8. sau doar ai pornit matzocheria?

Pai tocmai acest paradox cu functionarea motocicletei( am mers cativa km ) cu jiglerul de 0,8 indica o problema in functionarea carburatorului. De undeva isi lua benzina ca altfel nu ar fi mers. Pana si la enduroaica mea cealalata de 125 cc jiglerul e mai mare de atat . [:)] [:)]

Editat de Dragomir Ionut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-o cu pasi marunti conform regimurilor de functionare. Pentru ralanti putere mica si medie jiclorul principal poate lipsi. Aici te joci cu jiclorul mic, surubul de amestec, cel care ridica sertarul si nivelul cuiului de dozaj. Vezi sa ai filtrul de aer curat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corectez afirmatia conform carei la carb meu ar tr sa fie obligatoriu un surub de reglaj altul decat cel de "idle mixture adjusting screw" . TM69UFO are dreptate . Conform unui articol de pe net despre carb dellorto mai vechi surubul de reglaj al amestucului in regim de relanti este pozitionat intodeauna in aval fata clapeta de acceleratie exact cum este si cazul la carb meu si obtureaza un orificiu din carburator situat in partea dinspre motor. Ma duc sa ma murdaresc pe maini ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform unui articol de pe net despre carb dellorto mai vechi surubul de reglaj al amestucului in regim de relanti este pozitionat intodeauna in aval fata clapeta de acceleratie exact cum este si cazul la carb meu si obtureaza un orificiu din carburator situat in partea dinspre motor. Ma duc sa ma murdaresc pe maini ....

Al tau e cu clapeta nu cu sertar? La codul pe care l-ai dat am dat peste carburatoare cu sertar, adica nu prea ai avea CV

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 31 Mar 2016 08:05

» Post actualizat in 31 Mar 2016 08:06

Pai tocmai acest paradox cu functionarea motocicletei( am mers cativa km ) cu jiglerul de 0,8 indica o problema in functionarea carburatorului. De undeva isi lua benzina ca altfel nu ar fi mers. Pana si la enduroaica mea cealalata de 125 cc jiglerul e mai mare de atat . [ :)] [:)]

da, e bizar... ia vezi sa nu fie crapat plutitorul

 

cuiul are reglaje? cam care e uzura lui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ionut atentie,degeaba umblii la jiglerul principal , caci el are actiune doar de la 2/3 in sus la acceleratie deschisa.

 

jiglerul de relanti (slow jet-ul) iti regleaza tie in combinatie cu surubul de amestec mersul pana in 1500 max 2000rpm, iar pozitia acului ce intra in jigler iti determina modul de functionare in zona mid-range....

 

concluzia ar fi daca vrei sa saracesti amestecul strangi de surubul de reglaj amestec ptr relanti,din manual al vei identifica ( o pozitie generica as zice sa fie 1,5 ture) , apoi verifici acul de dozaj sa nu aibe saiba pe pozitia cea mai de jos ca sa-i saracesti amstecul in zona cea mai uzuala de folsinta...........daca e la maxim jos ,o muti pe mijloc...daca pare tot ca afuma,o muti pe cea mai de sus. sper totusi sa n-ai model cu ac de dozaj nituit pe o singura pozitie.

incearca astea si mai vedem dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acul era prins in pozitia de mijloc. L.am montat pe ultima pozitie de sus. Sa vedem...

» Post actualizat in 01 Apr 2016 07:48

Dupa mutarea saibei pe pozitia de sus a acului si reglarea surubului de amestec la 1,5 ture pare ca negreala dupa bujie nu mai este atat de consistenta. De la cel mai inchis ton de negru care se depunea intr-un strat vizibil gros acum bate spre cenusiu si depunerea este mult mai subtire . E departe de culoarea corecta dar probabil ca si traseul scurt pe care l-am facut dupa reglaj si fara sa incing prea tare motorul, contribuie la asta. Observ si o imbunatatire in mersul general al motorului . Cred ca sunt destul de aproape. Multumesc pt sfaturile corecte pe care le-am primit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mutarea acului in jos (daca baza conului/acului este sus, prin coborare... ) compenseaza uzura tubului si acului de dozaj, prin frecare se mareste sectiunea prin care vine benzina. Daca esti la ultima treapta si bujia este tot afumata, atunci trebuiesc tuburi sau tuburi si ace noi. Carburatoarele la care acul este lucreaza inclinat fata de verticala au uzura mai rapida (gravitatia). Amestecul pt relanti il realizezi desfiletand surubul cat scrie in manual (dupa ureche la maximul turatiei apoi dai putin inapoi... probabil ca sa nu fie prea sarac si supraincalzire), abia dupa aia reglezi cursa clapetei de acceleratie ca sa obtii turatia specificata in manual pt relanti. La cald bineinteles ... si constant-velocity :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mutarea acului in jos (daca baza conului/acului este sus, prin coborare... ) compenseaza uzura tubului si acului de dozaj, prin frecare se mareste sectiunea prin care vine benzina.

 

Uzura tub si ac de dozaj, teoretic da dar practic ba, cel putin eu nu am mai auzit. Sunt o gramada de lagare mult mai solicitate cu aceleasi materiale (la motorase electrice de exemplu) care rezista mult si bine.

 

 

carburatorul ala nu e CV ,m-am uitat adineaori pe net

 

Se transase ce tip de carburator este.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzura tub si ac de dozaj, teoretic da dar practic ba, cel putin eu nu am mai auzit. Sunt o gramada de lagare mult mai solicitate cu aceleasi materiale (la motorase electrice de exemplu) care rezista mult si bine.

precizia este foarte mare acolo, de lene le-am coborat pe amandoua cate o treapta(carburotor dublu corp) si amestecul a trecut in extrema cealalta. Yamaha are 5 trepte, standard este 3 din 5. Distanta intre treptele de reglaj este ff mica si a fost suficient o singura treapta la unul dintre carburatoare (principalul cu plutitor cam 40% si secundarul cam 60%). Cum si conicitatea este mica, dar se simte ca il cobori 1-2 mm, tind sa cred ca un ac de otel produce uzura de luat in seama pe tubul de bronz . Ori compresie si alte bazaconii, si trebuiesc compensate de acolo ... filtru/toba goala. Oricum membrana vacumatica misca acul ala cu o viteza cam jumate cat turatia motorului, sau un sfert ? 4T :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca acul de dozaj e la minim in jos si surubul de amestec e aproape inchis dar bujia inca e cam ciocolata afumata , trebuie verificat suflat si eventual inlocuit filtrul de aer (poate fi murdar si actioneaza ca shocul )...evacuarea este stock ?

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Yuk, cand mi-am luat mobra (china noua) am fost nemultumit de cum erau reglate carburatoarele. Ma deranja ca aveam bujiile prea roscate cu urme de afumatura. Am trecut la represalii. Acele erau la 2 (de sus in jos) plus o saiba de 0,5 sub ele, cam sus zic eu. Am inlocuit saiba cu o foita si am urcat la 1 siguranta. Rezultatul a fost ca aveam o gaura de putere la incarcari mici. Bun, avand in vedere ca suruburile de amestec erau desfacute 4,5 ture si respectiv 5,5 ture concluzia logica (mai ales ca in manual se specifica ca ar trebui facuta aceasta operatie) a fost sa majorez jicloarele de slow, cu rabdare si vreo trei iteratii am obtinut rezultatul scontat. Acun suruburile de amestec stau la 2,5 ture respectiv 3 iar puterea o am uniform distribuita iar bujiile "brici"

Referitor la faptul ca le-ai coborat si ai trecut in cealalta extrema totusi nu cred ca ar fi asa ok(cum nu a fost la mine). Referitor la vibratia membranelor asta poate sa ne spuna cei care le vad la lucru dar eu nu prea as crede sa vibreze asa la greu, Priza de presiune e o gaurica care asigura o trecere mai lenta a aerului cand se produce depresiunea, daca vrei e aceeasi chestie ca la vacuumetrele care sunt prevazute cu un robinet sa le ia bataiala.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...