djwilly Postat Aprilie 27, 2016 Share Postat Aprilie 27, 2016 Va salut, pentru o honda PD03 din 83, model XL600r am cumparat un set piston nou Wiseco si am rectificat cilindrul la 101. Acum vreau sa asamblez motorul, am tot ce imi trebuie, dar in carte spune ca segmentii trebuie sa fie fata in fata adica la 180° unul de celalat, ca sa poata sa se roteasca. Logica mea spune ca se rotesc liber doarece pistonul nu are nimic pe el ,ce ar putea tine segmentul in acelas loc. Dar am vazut pe Utube diverse tutoriale de Clocking ,care zic ca trebuie pusi segmentii in anumite pozitii. Imi poate spune si mie cineva ,care a mai facut asta, cum trebuie montati segmentii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Berevoescu Mihai Postat Aprilie 27, 2016 Share Postat Aprilie 27, 2016 Segmentii nu trebuie sa aiba deschizatura unul in dreptul celuilalt pentru ca uleiul sa fie raschetat de pe toata suprafata camasii iar gazele sa scape mai greu printre piston si camasa. Din experienta mea (nu foarte vasta), 45 de grade sunt suficiente. Ideea principala e sa nu se inchida in acelasi loc. Segmentii se pot roti teoretic pe piston dar practic asupra lor nu actioneaza nicio forta de rotatie, astfel incat cum ii pui, asa ii gasesti si peste un an. Cu cat sunt mai departate fantele una de cealalta cu atat mai greu ii este gazului care scapa prin prima fanta sa treaca si de urmatoarea (mecanica fluidelor, inertie si alte detalii irelevante).Am auzit de un caz in care "s-au aliniat segmentii ca a mers motorul cateva ore la ralanti in timpul rodajului", dar nu am vazut personal si sincer nu cred ca se poate intampla asta. In concluzie daca ai doi segmenti pune-i cu fantele diametral opuse, daca ai 3 pune-i la 120 de grade iar daca ai mai multi (avioane, vapoare, navete spatiale, etc. ) imparte 360 de grade la numarul lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 27, 2016 Share Postat Aprilie 27, 2016 sunt ingrijorat de ce si cum spui, iar ca si recomandare mai degraba te-as trimite la cineva avizat in ale mecanicii... incerc sa anticipez intrebarile cand vei pune distributia la punct... daca totusi te mananca in kur, ia de aici: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Aprilie 27, 2016 Share Postat Aprilie 27, 2016 La Honda Dominator i-am pus la 120 grade, asa scrie in manual: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djwilly Postat Aprilie 27, 2016 Autor Share Postat Aprilie 27, 2016 @ Berevoescu Mihai -Multumesc pentru explicatie, este logic ce spui si am sa tin cont @ florinelu07 - daca ne manca atunci nu trebuie scarpinat, ci trebuie spalat.... am pus deja segmentii vechi si pistonul vechi , total aiurea si a mers motorul. Distributia vine cu un lant nou, nue mare lucru de pus cum trebuie. Si nu am sa merg la un mecanic ca sa faca ce stiu si eu pe o caruta de bani. Intreb ca sa nu gresesc, nu pentru ca ma plictisesc. @ emilian_rks - Multam pentru informatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Berevoescu Mihai Postat Aprilie 27, 2016 Share Postat Aprilie 27, 2016 Daca tot e sa facem pronosticuri, eu cred ca-l va face bine fara ajutorul vreunui mecanic. Omul are manual, l-a citit, a demontat pistonul, stie ce inseamna "rectificare cilindru". Nu pare genul de persoana care ar vrea sa-i repare cineva motorul de la distanta cu teamviewer-ul. Totdeauna cand faci ceva pentru prima data ai o oarecare temere, mai ales daca primesti informatii contradictorii (3 segmenti, fantele la 180 grade, un cerc are 360 de grade... cum pi..a ma-sii?). Si apoi manualul e facut pentru mecanici care stiu ca asa se pune pentru ca asa se pune, fara explicatii la intrebari mai subtile, cum ar fi rotirea segmentului pe piston. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djwilly Postat Aprilie 27, 2016 Autor Share Postat Aprilie 27, 2016 Daca tot e sa facem pronosticuri, eu cred ca-l va face bine fara ajutorul vreunui mecanic. Omul are manual, l-a citit, a demontat pistonul, stie ce inseamna "rectificare cilindru". Nu pare genul de persoana care ar vrea sa-i repare cineva motorul de la distanta cu teamviewer-ul. Totdeauna cand faci ceva pentru prima data ai o oarecare temere, mai ales daca primesti informatii contradictorii (3 segmenti, fantele la 180 grade, un cerc are 360 de grade... cum pi..a ma-sii?). Si apoi manualul e facut pentru mecanici care stiu ca asa se pune pentru ca asa se pune, fara explicatii la intrebari mai subtile, cum ar fi rotirea segmentului pe piston. mersi de apreciere » Post actualizat in 28 Apr 2016 08:10 Doar ca si explicatie pentru viitoare intrebari si cautari. Daca pistonul este Wiseco, puteti face o comparatie cu cel original si veti vedea ca are santurile pentru supape sus si 3 gauri fata verso + urechile de la axa sunt mai mici; ceea ce pistonul original nu are. Astfel pistonul wiseco in mod clar functioneaza altfel, evacueaza diferit etc. Pentru a obtine un randament corect (puteti face un test dyno dupa instalare) poza de mai jos descrie pozitionarea corecta a segmentilor pe un piston Wiseco. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Aprilie 29, 2016 Share Postat Aprilie 29, 2016 Asta cu fereastra segmentilor defazata (pare firesc la 120 de grade, ca atita-i cercul) are logica, exact din motivele expuse de colegi mai sus. In plus, cind am montat noul cilindru si piston la GIlera Dakota am respectat si indicatia din manualul de service care spune sa nu pice nicio fereastra de segment in planul longitudinal al bielei, cum ar veni la ora 12 privind de sus la piston (cu sageata de sens a pistonului la ora 12). Prin urmare, am pozitionat fereastra segmentului de foc la ora 10, a celui de raclare la ora 6 si a celui de ungere la ora 2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 29, 2016 Share Postat Aprilie 29, 2016 .... Astfel pistonul wiseco in mod clar functioneaza altfel, evacueaza diferit etc. .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djwilly Postat Iulie 3, 2016 Autor Share Postat Iulie 3, 2016 da pistonul wiseco este mai rezistent oarecum, am avut deja ocazia sa il pun putin la proba, si motorul a fost asamblat complet. Ce ziceam mai sus in nonsensul meu ca pistonul wiseco functioneaza altfel, este ca » Post actualizat in 03 Jul 2016 16:14am avut ocazia sa testez pistonul wiseco, mie unul imi place si pare de calitate. Ce ziceam mai sus in nonsensul meu, ca pistonul wiseco e alfel, este ca : are 4 adancituri pentru supape, ceea ce pistonul original honda xl nu are Si sageata in sus care e echivalentul notatiei IN de pe pistonul original honda, vine de fapt nu spre admisie cum zic unii "destepti" ci spre esapament. Asa din cauza la un smecher deasta de mecanic francez am indoit un rand de supape, ca i-a fost lene sa se uite pi site-ul wiseco unde spune cum vine pozitionat. Apoi pozitionarea segmentilor dupa schema de mai sus e foarte corecta, da o putere, de tre sa ai grija cum dai drumu la ambreiaja, alfel o dai de gard. Ma bucur ca topicul creat de mine a reusit sa organizezecateva ture moto in Timisoara. Asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.