Sari la conținut

Berevoescu Mihai

Membru
  • Număr conținut

    84
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Pitesti
  • Carnet moto din
    2014
  • Motocicleta
    Burgman AN400 K4

Vizitatori Recenți Profil

980 citiri profil

Berevoescu Mihai's Achievements

  1. Pe bune, nu mai stau sa ma cert cu tine. Am scris clar ca fapta se incadreaza la aliniatul 2 din 335, n-are nicio legatura cu “sau” din alin 1, cel pe care l-ai ingrosat intr-un post anterior. Link-ul e doar pentru a vedea si parerea unor oameni de specialitate (sa zicem judecatori de la ccr care explica ca unul cu permis necorespunzator ar putea fi subiect al infractiunii de la aliniatul 2 iar unul fara permis nu deoarece nu se incadreaza la niciun aliniat al 335 - n-are legatura cu statusul inmatricularii). Dar na, dupa atatea argumente iti dau dreptate tie. Happy?
  2. Salut. Citeste decizia ccr 224/2017: https://lege5.ro/gratuit/ge3dgmjugy3a/decizia-nr-224-2017-referitoare-la-exceptia-de-neconstitutionalitate-a-prevederilor-art-335-alin-1-din-codul-penal-si-art-6-pct-6-teza-a-doua-din-ordonanta-de-urgenta-a-guvernului-nr-195-2002-privind- , in special pct. 38 si pe urma mai spune-o o data pe aia cu “analfabetul functional”.
  3. @adrianb1: scriu de pe tel si o sa fiu scurt. Concluzia ingrosata apare din art 335 cod penal, unde la aliniatul 1 apare conducerea unui autovehicul fara permis ( tractorul nu mai e autovehicul), respectiv alin 2 cu conducerea unui vehicul fara permis corespunzator ( tractorul e totusi vehicul). Ideea de baza e ca vine senatorul HauBau cu o modificare la lege, n-o citeste nimeni, o voteaza la gramada si ajungem la aberatii legislative. Unii si-au dat seama de minunea asta cu tractorul inca din 2017 si nici pana azi n-au rezolvat-o. Mi-ar placea sa avem, totusi, o legislatie corecta si coerenta… @l.u.v: nu-ti zic, ca as minti
  4. Acu-l citesc https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/31025 L-am citit, și ce observ e că cea mai mare parte a prevederilor sunt transpuse în legislația noastră, atât cele din Convenția asupra circulației rutiere cât și cele din Convenția asupra semnalizării rutiere. Acu... ori trebuie sa fac facultatea de drept, ori sa-mi explice un jurist bun ce înseamnă pentru mine, ca cetățean, că ”se ratifică convenția [...]”. Ce am înțeles eu din ce-am citit (eu având o cu totul altă specializare decât juridic sau drept): niște state au convenit asupra implementării unor reguli comune și se obligă, conform art. 3, să le adopte cât mai curând. De asemenea, citez din art. 3 ”cînd convenția defineste un indicator, un simbol ori un marcaj pentru a stabili o dispoziție sau a da o informație participanților la circulație, părților contractante le este interzis, cu excepția termenelor prevăzute la paragrafele 2 și 3 din prezentul articol, sa folosească un alt indicator, simbol sau marcaj pentru a stabili acea dispoziție sau a da acea informație”, respectiv ”Nimic din prezenta convenție nu poate fi interpretat ca obligind părțile contractante sa adopte toate tipurile de indicatoare și marcaje prevăzute în prezenta convenție.”. Totodata, art 7 zice că ”Se recomanda ca legislatiile naționale sa prevadă ca [...]” iar aici mie mi-a sărit în ochi sintagma ”se recomandă”. Adică la fel ca zona cu viteza recomandată de 30km/h (dar nu obligatorie) și la fel ca recomandarea, azi abrogată, de a depăși bicicletele la o distanță laterală de 1.5m (dar puteai s-o depășești legal la orice distanță laterală). Deci practic, statul român de la vremea aceea și-a propus să urmeze niște reguli pe care, de altfel, le-a și implementat în legislația națională (definiții, reguli de circulație, obligații) dar convenția ca atare are valoare doar pentru legiutor, în sensul că el se obligă să implementeze în legislația națională pentru mine, cetățeanul, prevederile convenției. Articolul 10, pe care l-a citat Tzitzicat, practic spune unde va fi folosit acel indicator și cred că legiuitorul român ar fi trebuit să spună cu subiect și predicat ce obligație am eu la întâlnirea lui; cred că a spus-o la un moment-dat, doar că acum, cînd citesc OUG, mai mult de jumătate din text sunt doar modificări ale variantei inițiale. Mă depășesc chichițele astea juridice, dar măcar eu nu-s de specialist în drept. Nu mai continui investigația, am obosit; dar nu strică nimănui reîmprospătarea din când în când a cunoștințelor. Se mai modifică limite de viteză, modul de efectuare a virajului la stânga, prioritatea de pantă și rampă, transportul copiilor pe scaunele din față, lucruri pe care n-ai de unde să le știi dacă nu te mai informezi din când în când. Vă mulțumesc tuturor pentru suport!
  5. Chiar asta căutam, merci de răspuns! Și chiar am scris în primul meu mesaj ce probabil e ceva ce-mi scapă sau o mai fi vreo lege de care n-am habar. Acum, știind ce să caut, l-am găsit. Singura problemă pe care aș mai vrea s-o clarific: dacă mai e în vigoare. Până acum n-am găsit nimic din care să reiasă că n-ar mai fi.
  6. Merci de răspuns, Clint. Ai dreptate, oprirea e oprire și nu trebuie neapărat definită. Fiecare indicator din anexă are ceva scris sub el, dar asta nu obligă la nimic. Textul din HG si OUG obligă la ceva când întâlnești un anume indicator. Îmi aduc aminte acu vreo 25 de ani, cand am luat prima categorie a permisului, era prevederea asta cu ”să oprească în locul cu vizibilitate maximă fără a depăși colțul intersecției”. Acu nu mai e, tot ce a mai rămas e că atât cedează trecerea cât și oprire sunt indicatoare de pierdere a priorității iar legea te obligă să acorzi prioritate vehiculelor care au acest drept. Pentru toate celelalte situații e specificat clar că trebuie să oprești și unde (la calea ferată, la trecerea de pietori, la semafor, la semnalul polițistului, la coloana oficială, la autovehiculele cu regim de circulație prioritar). Pentru ”oprire” nu e. Și oare de ce s-o fi scos prevederea cu nerespectarea semnificației indicatorului oprire?!? O grămadă de lucruri s-au schimbat de atunci - eu încă aștept modificarea legislației astfel încât nu doar motocicletele să poată fi depășite în zona de acțiune a indicatorului pe care-l știm cu toții dar acestea să poată depăși la rândul lor, că dacă autoturismul are loc prin stânga motocicletei atunci ar trebui să aibă loc și prin dreapta, nu? Merci si ție, Flower. Îți dai seama că înainte de a scrie aici am citit mult mai mult decât link-urile alea. Niciunul nu are vreo referință la lege. Am citit și Godină, și Tavi Perțea și alți specialiști. Fiecare e cu propria interpretare dar repet, fără a indica litera legii.
  7. Salut tuturor. M-am gandit sa mai adaug niste categorii pe permis, fapt ce m-a obligat sa recitesc legislatia rutieră, să rezolv chestionare, etc. Printre lucrurile pe care nu le știam ar fi că, de exemplu, poți intra pe autostrada remorcând alt vehicul. Sau că un vehicul poate fi remorcat pe autostrada nu doar până la prima ieșire precum și alte ”minuni” ale legislației, cum ar fi de exemplu că (,) ”conducerea pe drumul public a unui tractor neînmatriculat, care tractează o remorcă neînmatriculată, de către o persoană care nu posedă permis de conducere, nu e infracțiune” (dacă nu vă vine a crede, citiți aici https://www.juridice.ro/518509/iccj-dezlegarea-unor-chestiuni-de-drept-conducerea-pe-drumurile-publice-unui-tractor-agricol-sau-forestier-neinmatriculatneinregistrat.html). Conducerea aceluiași ansamblu de vehicule de către un posesor de permis de conducere, dar fără categoria corespunzătoare, este infracțiune! Bun, descâlcind modificările la modificări și referințele de genul ”conform legii” sau ”normelor legale în vigoare” ajung la indicatorul Oprire. Mă surprinde transformarea OUG 195, art. 108, alin (1), lit. c) 4 puncte de penalizare pentru, pct. 2 din ”nerespectarea semnificaţiei indicatorului "STOP"” în ”refuzul înmânării actului de identitate, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, a celorlalte documente prevăzute de lege, la cererea poliţistului rutier, precum şi refuzul de a permite verificarea vehiculului”. Caut ce altceva s-a mai modificat cu privire la indicatorul asta, nu gasesc nimic, caut pe google și găsesc pe toate site-urile faptul că ”este obligat să opreasca în locul cu vizibilitate maximă, fără a depaşi colţul intersecţiei, şi să acorde prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul prioritar”. Și acu vine întrebarea: unde anume în OUG 195 sau HG 1391 e prevederea asta, că trebuie să oprească? Indicatorul ”Oprire” e indicator de pierdere a priorității, dar unde anume e prevăzut că ”trebuie să se oprească roata”? Le-am citit și recitit din cap în cap cu tot cu anexe și figuri și tot nu găsesc. La școala de șoferi m-am lămurit repede - mi-a arătat ca așa scrie în nuș'ce carte și că aia e scrisă conform legislației și că sigur e prevăzut în lege dar nu găsește acum, repede. pe principiul ”dacă zic eu că așa e, atunci așa e”. La fel și lungimea funiei cu care se leagă mânzul în spatele căruței... (pentru cine nu știe e 1.5m - unde anume e prevăzut în legislație nu știe nimeni). M-am plictisit căutând și citind, din păcate n-am găsit pe nimeni care să îmi ofere un răspuns care să aibă și susținere în monitorul oficial și, cu riscul de a primi sfaturi de genul ”du-te și depune permisul că ești varză dacă nici măcar asta nu știi”, m-am gândit să vă întreb pe voi - poate cineva îmi indică legea, anexa sau nota de subsol din legislație unde găsesc prevederile astea. Discuția e pur teoretică, nu-mi trebuie pentru sală că am luat-o deja, nu m-a oprit niciun milițian pentru nerespectarea indicatorului... sunt doar curios dacă îmi scapă mie ceva sau legiuitorii noștri au tot modificat până au scos de tot, probabil din greșeală, obligația de a opri în intersecții la indicatorul Oprire. Ce am găsit până acum, căutând cuvântul ”oprire” în OUG și HG, actualizate: - OUG, art. 56: La apropierea de o intersecţie conducătorul de vehicul trebuie să circule cu o viteză care să îi permită oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participanţilor la trafic care au acest drept (deci să permită oprirea, nu neapărat să oprească) - OUG, art. 57 (1): La intersecţiile cu circulaţie dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicaţiile ori semnalele poliţistului rutier (ok, unde e definită semnificația indicatorului ”oprire”?) - OUG art. 60 - se referă la indicatorul ”Oprire” instalat la trecerea la nivel cu calea ferată, dar nu despre ăsta e discuția - OUG art 108, (1), d), 6: se referă tot la indicatorul instalat la trecerea la nivel cu calea ferată - HG art 52 - marcaj pentru oprire la lumina roșie a semaforului - n-are legătură cu semnul mare și roșu pe care-l caut - HG, art. 69 - indicator instalat la trecerea la nivel cu calea ferată - HG, art 76 - clasificare marcajelor, printre care e și marcajul de oprire (marcajul, nu indicatorul) - HG, art 81 (1): Marcajul transversal constând dintr-o linie continuă, aplicată pe lăţimea uneia sau mai multor benzi, indică linia înaintea căreia vehiculul trebuie oprit la întâlnirea indicatorului "Oprire". Un asemenea marcaj poate fi folosit pentru a indica linia de oprire impusă printr-un semnal luminos, printr-o comandă a agentului care dirijează circulaţia, de prezenţa unei treceri la nivel cu o cale ferată, cu o linie de tramvai sau a unei treceri pentru pietoni. Înaintea marcajului ce însoţeşte indicatorul "Oprire" se poate aplica pe partea carosabilă inscripţia "Stop" - e vorba de marcaj aici, mă interesează strict indicatorul. - HG, art. 138: (1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când: [.....] c) întâlneşte indicatorul "Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere" sau "Oprire". Scos din context ăsta s-ar potrivi, doar că este la secțiunea privind trecerea la nivel cu calea ferată iar după aliniatul 1 vine 2 care zice că ”Vehiculele trebuie să oprească, în ordinea sosirii, în locul în care există vizibilitate maximă asupra căii ferate fără a trece de indicatoarele[...]”. Deci e clar că se referă tot la indicatorul instalat la trecerea la nivel cu calea ferată. Ori mi-a scăpat mie ceva, ori mai există vreo lege în afară de OUG 195 și HG 1391, habar n-am. Conform programului în care citesc legislația actualizată, textul OUG conține toate modificările până la 16.05.2022 iar al HG până la 06.10.2021. Vă mulțumesc pentru eventualele răspunsuri susținute de articole de lege.
  8. Am disponibile 2 bilete de tren de la aeroportul Stansted pana in Londra. Pot fi folosite pana pe 16 (sau 17) iunie 2019. Intrucat intru destul de rar pe aici, cine le vrea sa-mi dea un email pe mihaiberevoescu arond yahoo punct com. Le am in format pdf, trebuie listate si pot fi folosite. Biletele erau dus-intors dar in directia gresita (adica Londra spre aeroport si retur) iar mie imi trebuiau invers, asa ca am mai cumparat un set in directia buna dupa ce relatiile cu clientii de la Stansted express mi-au spus ca "early booking" bla bla "no change and no refund". Eu oricum nu le mai folosesc asa ca daca ajuta pe cineva, le dau cu placere.
  9. Craiova - Pitesti: clar pe european. Ocolesti Pitestiul pe varianta spre autostrada, mergi pe autostrada pana la iesirea spre "Ciresu - Coseri" sau urmatoarea "Topoloveni" si iesi de pe autostrada. Continui pe drumul vechi spre Bucuresti si anume :Topoloveni, Gaiesti, Titu, Chitila. Drum acceptabil: bucati de asfalt ca-n palma cat si bucati cu plombe. Uneori si cate un radar. Per total e circulabil. Ajungi pe centura Bucurestiului. Faci stanga, ca sa ocolesti bucurestiul pe partea de nord si iesi prin Pantelimon pe drumul vechi spre mare: Legliu, Ileana, Florica, Medgidia, Cernavoda... etc. Asfalt ca-n palma, drum liber, testat de mine weekendul trecut. Acu, din Bucuresti ai doua variante: ori drumul vechi, ori daca vrei sa ocolesti putin poti sa pleci spre Oltenita, Calarasi, sa treci cu bacul la Ostrov si de acolo Adamclisi, Cobadin, Mereni Amzacea. Drumul nu e dintre cele mai bune, dar circulabil. Ultima parte in schimb, daca de la Cobadin o tai in linie dreapta spre mare, e zob: bucati de asfalt cu cratere cat china si bucati de drum neasfaltat. Am trecut pe acolo vara trecuta si, cu toate injuraturile la adresa cui a turnat asfaltul, m-as duce din nou. A treia varianta cred ca e cea de care ai intrebat tu la inceput: Craiova, Caracal, Alexandria, Giurgiu, Oltenita si mai departe catre mare. Stiu ca am trecut anul trecut si pe acolo si am zis ca nu mai vreau din nou. Nu mai stiu care anume bucata era buna si care nu, dar stiu ca erau kilometri intregi de drum pe care nu-mi venea sa depasesc 50km/h nici macar in afara localitatii. Oricum ar fi, sa-ti rezervi o zi intreaga pentru drum. O sa-ti ia vreo 8-10 ore daca mergi cu viteza adaptata drumului (drumului in sensul de asfalt, ca traficul e ca si inexistent).
  10. Asta cu “o face doar cand sta pe loc” e cu dus si intors: preupun ca nu pui niciodata contactul si nici nu incerci s-o pornesti cand esti in mers... S-ar putea sa fie exact problema acelui contact prin rezistenta de 100 de ohmi. Nu sunt convins ca asta e cauza sau ca ai acea rezistenta in contact; e doar o presupunere bazata pe faptul ca motocicleta e de la acelasi producator si din aceeasi perioada cu scuterul meu. Ma gandesc ca cdi-ul verifica inchiderea acelui circuit doar la pornire iar asta nu inseamna ca e stabil in mers ci doar ca cdi-ul nu-l mai verifica. Cum a zis si tng, desi nu e an400 sunt totusi destul de multe similitudini la capitolul asta. » Post actualizat in 14 Jul 2018 22:09 PS: tng, ca ai mai multa experienta: exista vreun fir de masa care ar putea sa oxideze in vreo mufa/piulita? Ca asta ar explica si de ce s-ar deteriora lcd-ul si s-ar arde bobina acului in cazul in care releul regulator n-ar mai avea masa ca si referinta. @initiator: vreun bec ti s-a ars cumva de cand are simtomele astea?
  11. Eu am un burgman din 2004, asa ca s-ar putea sa fie cam la fel pe partea electrica. Exista pe undeva (la mine e in fata, langa far) o mufa cu 6 pini care nu e conectata nicaieri. In acea mufa, daca faci scurt intre 2 pini, o treci in modul service iar pe display iti apare un cod de eroare. Cam asa: https://www.google.ro/search?q=suzuki+burgman+dealer+mode&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi5gqW27ZvcAhWCFiwKHY2qCuIQ_AUICigB&biw=1366&bih=672#imgrc=4w5uJ4vPGKwfSM: In functie de acel cod de eroare, vezi ce anume nu ii convine. Din ce stiu eu, ca sa se aprinda "FI" si sa nu porneasca pompa de benzina pot fi urmatoarele cauze: - cric lateral lasat - kill switch - TO sensor (tip-over sensor, ala care ar trebui sa opreasca motorul cand te rostogolesti) - o anume rezistenta de 100 de ohmi care nu e data pe nicaieri prin documentatie, insa e efectiv in mufa care intra in contact. Cand invarti cheia, pe langa faptul ca cuplezi fizic un contact de +12V, se mai inchide un circuit care are inseriat un rezistor de 100 de ohmi. Daca acel circuit nu se inchide sau se inchide fara rezistenta aceea, se aprinde F1, nu apare niciun cod de eroare insa nu pleaca pompa de benzina. Eu am descoperit asta cand i-am facut pornire din telecomanda... Toate celelalte cauze care-mi trec prin cap si care ar aprinde FI-ul lasa pompa de benzina sa functioneze. De-aia ar fi bine de stiut ce anume nu-i convine, ca sa restrangi aria de cautare. Daca te ajuta ce ti-am scris si e si la tine la fel, am si codurile de eroare pentru burgman 2003-2006. » Post actualizat in 13 Jul 2018 10:42 Hai ca am mai gasit ceva care sa te ajute: https://www.suzuki-forums.net/index.php?/topic/9230-fi-codes-and-dealer-mode/
  12. Acu' nu ca eu m-as pricepe, da intreb pt un prieten... Nu cumva trebuie sa existe si amestec corespunzator in cilindrul ala ca sa se produca aprinderea? Adica, sincer, in 1000 de km facuti, daca ar fi venit benzina si in cilindrul ala, la un consum de 4%, ar fi doua galeti de benzina care au trecut pe acolo nearsa. Iar rezultatul ar trebui (cred) sa se vada si in baia de ulei. La fel: un rateu in toba la cateva secunde iarasi mi se pare suspect. Cred ca daca amestecul ar fi corect ar trebui sa pocneasca in evacuare de ti-ar fi si rusine sa mai mergi cu ea. In fine; parerea mea e sa arunci un ochi si la carburator, filtru de benzina infundat, furtun gatuit sau orice ar putea intrerupe fluxul de benzina catre cilindrul ala, ca presupun ca are 2 carburatoare.
  13. Mai nou inmatricularile se fac de catre DRPCIV, nu politie. Formularele noastre sunt ramase de pe vremea lui Pazvante Chioru'. In sprijinul afirmatiilor mele aduc urmatorul link: http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR7.pdf pagina 11, punctul 22. In rezumat, in CIV datele vehiculului se inscriu de catre RAR iar cele despre proprietarde catre autoritatea competenta sa efectueze inmatricularea. Stiu, o sa-mi zici ca inmatricularea si inregistrarea sunt chestii diferite... Asa e, dar legislatia noastra atat prevede. De-aia si mopedurile sunt autovehicule, dar pot fi oprite in trafic de politia locala...
  14. Se trece. Vezi imaginea atasata: CIV al unui scuter inregistrat de mine in 2014 la Pitesti. Datele au fost completate de functionarul de la primarie. In alta ordine de idei: ca sa le inregistrezi pe numele tau ai nevoie de contract vanzare cumparare intre tine si fostul proprietar (SRL-ul in cazul de fata), viza de la impozite si taxe pe contract cum ca SRL-ul si-a achitat impozitele, dovada efectuarii ITP (la orice service care face ITP moto), actualul certificat de inregistrare, asigurare obligatorie pe numele tau, placuta cu numarul de inregistrare. Daca poti obtine toate astea e ok, daca stii sigur ca nu poti obtine vreuna din ele, n-are rost sa te apuci de treaba.
  15. Salut. Am trecut eu pe transalpina acum 2 zile (duminica) si acum 3 saptamani. Drumul e ok, dar acum 3 saptamani m-a plouat cale de 30 de km, de la Obarsia Lotrului si pana la Ranca si nu-i tocmai placut. Oficial, drumul e neterminat si de-aia e restrictia cu orele 07-22 cat si de tonaj. Daca ai de gand sa pleci in curand, vezi pe site-ul anmh ca e cod portocaliu deocamdata
×
×
  • Creează nouă...