Banuiesc ca de mine era vorba, @_Raul_
NU am apucat sa fac conversia inca, din cauze unei "invazii" de rozatoare in asa zis-ul atelier unde aveam de gand sa fac operatiunea.
Ideea e ca eu am mai facut la un Transalp cu adeziv de geam termopan - ideea lui Bogdan Harea:
Pentru etansare, am folosit produsul asta:
https://www.dedeman.ro/timisoara/silicon-neutral-ig-glasseal-den-braven-negru-interior/-exterior-600-ml/p/5001070
Pe fata nu am reusit deloc sa umflu roata de 21. Am incercat cu compresorul meu de acasa (unul mic de 24l), am legat cu chinga circumferinta rotii ca sa cracanez anvelopa sa se aseze, apoi am mers la vulcanizare unde aveau compresor serios, dar nu am reusit, asa ca pana la urma am dat jos siliconul si am pus camera.
Pe spate a fost ok, m-a tinut din Martie 2016 pana in toamna lui 2018, cand a inceput sa piarda aer, adica umflam roata la 2.5 atm si dupa o saptamana mai avea sub 1 atm. Am mers asa pana in Martie 2019 cand a trebuit sa schimb anvelopa, si din pacate am dat jos siliconul - grosul cu o surubelnita groasa si restul cu o perie de nylon - s-a dat jos destul de usor. Cand am ajuns sa desfac valva, nu mai era stransa- cel mai probabil pe acolo scapa. Valva era fix asta:
Dupa cum se vede nu avea contra-piulita si probabil ca de la vibratii s-a slabit in timp.
La AT ma gandeam sa folosesc tot acelasi silicon Glasseal, dar asta are dezavantajul ca trebuie lasat sa se usuce, eu la Transalp am lasat 2 saptamani de la aplicare pana la montajul anvelopei. Cealalta idee este cu silicon de parbrize auto, care se usuca mult mai repede, dar un coleg Africanist a facut cu silicon de parbriz si nu a tinut - DAR!!! a pus silicon doar pe capul fiecarei spite, eu orice pun,va fi ca o banda peste spite - la fel ca in pozele din postul lui Bogdan Harea.