un_aiurit Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Daca am schimbat pistonul cu segmenti ,trebuie sa fac rodaj? » Post actualizat in 15 May 2016 12:35 Motorul este un ktm 525 exc supermoto 2004 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
startrek Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Indiferent de producătorul motorului trebuie făcut rodaj, durata rodajul difera fiind mai mica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) Motor nou -rodaj din nou . Editat Mai 15, 2016 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 nu am schimbat si cilindrul tot trebuie facut?si cat trebuie sa il fac?nu am mai facut asta,nu am turometru pe motor,am mers cca 5-6 km azi fara sa ma dau la el,dar ced ca unele momente am depasit 4000 de ture Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) RODAJ ! Fa cca. 300 Km ,,la pas " { daca tii la motor) » Post actualizat in 15 May 2016 13:52 Cand termini schimbi ulei si filtru . speli si motorul ( interior) - motorina si ulei 1/2 Editat Mai 15, 2016 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 motorina si ulei?o sa merg cu cca 50 km/h in viteza a 5-a,e ok? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) Care este capacitatea de ulei ? Ex 2 ,7 litri , pui jumate ulei jumate motorina si lasi motorul in relanti cca 15 min . In rodaj folosesti priza directa cat mai mult si turatia cat mai jos . E bine de mers pe un teren fara suisuri , ori coborari . Cauta o zona cat mai dreapta . ( fara pasager) Editat Mai 15, 2016 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 capacitatea uleiului este de 1,25 litri,o sa merg in afara localitatii,stau in militari si ies in afara localitatii,poate si pe autostrada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) Du-te pana la Pitesti ( plimbare ca la agatat) . Pui 750 ml ulei si restul motorina . Lasi la RELANTI 10 min ( nu turezi). Dupa ce speli motorul , scurgi , apoi pui ulei bun si filtru nou . Bafta Editat Mai 15, 2016 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 Sa fie,asa o sa fac. » Post actualizat in 15 May 2016 14:52trebuie sa ii fac pe toti deodata?sau pot sa ii fac si in zile diferite? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) Azi te plimbi cat poti , cand ai timp te mai plimbi , cand ai timp speli motorul daca diseara nu ai timp .... Inainte sa dai drumul la ulei , pornesti motorul si il incalzesti , ca uleiul sa fie cat mai fluid. Editat Mai 15, 2016 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motanul motorist Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) De ce ulei + motorina ??? In nici un caz !!! Pui un ulei cu o viscozitate mica, far fiindca il tii o peiooada scurta nu se merita un ulei scump. Editat Mai 15, 2016 de motanul motorist Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 motorina spala mult mai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) Rodajul se face ca la orice motor, ideea este sa se pasuiasca cat mai bine suprafetele. De obicei se pune un ulei mineral care pe urma il arunci, dupa rodaj avand in vedere la ce-l faci nu este nevoie musai sa speli motorul. Pentru cilindru/piston /segmenti poti lua in considerare unul de 500km ca sa fii sigur. Ce intereseaza la rodaj este sa treci cam prin toate regimurile de putere progresiv crescator si de aceea iti sugerez sa-l imparti ca viteza maxima in trei bucati care sa corespunda la 1/4, 1/2 si 3/4 din putere. Viteza nu trebuie sa fie una de "agatat" ci trebuie variata ca sa treci prin toata plaja de turatie/sarcina , Ca sa te asiguri ca ai facut rodajul pentru toate situatiile recomand sa nu-l faci dintr-o bucata ci in mai multe zile ca sa prinzi si motorul "rece". Cand ajungi in ultima plaja poti da niste sprinturi scurte urmate de decelerari pana la viteza de regim sau mai mica (dar nu la putere maxima). Editat Mai 15, 2016 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 multumesc.eu am pus ulei sintetic bel ray 15w50 ,afara am citi ca fac rodajul in felul urmator:se porneste motorul si se aduce in temperatura de pornire a ventilatorului si apoi se lasa sa se raceasca complet si se face asta timp de 3 ori si apoi e gata.Dar eu cred ca o sa fac cum a zis vlad.SI pana la urma asta este am pus ulei sintetiic asta este ma costa mai mult,bine ca am doar 1,25 litri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) Reguli generale la rodajul unui motor la cald 1 . nu trebuie sa atingi plaja de maximum al temperaturii de regim .( nu trebuie sa plece ventilatorul - pe cat posibil - daca motorul lucreaza in plaja 85 - 97 grade , de preferat sa stai in limita de 85- 90 grade) 2. frecarea interna a subansamblelor sa se faca cat mai la rece si in turatii cat mai mici . 3. spalarea interna a motorului imediat dupa terminarea rodajului ( deoarece raman in pelicula de ulei reziduri metalice micrometrice ce nu sunt indepartate odata cu scurgerea uleiului folosit la rodaj ) si inlocuirea filtrului si a uleiului ( recomandat de producator - pe cat posibil) 4. am estimat un 300 km deoarece nu a schimbat si cilindrul ( are deja uzura ) Ca sa fiu rau ... un motor nou ( reconditionat ) are doua faze de rodaj , 1. pe banc : unul la rece , unul la cald ( greu de indeplinit ) 2. la cald pe vehicul (recomandat cca. 500 - 1500km) Zic si eu din auzite Editat Mai 15, 2016 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 pai atunci la drum cu mine.500 de km pe supermoto mai ales ca e sa de enduro(lemn) ahh poponeata mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 @mos bear. Regula de baza la un rodaj este sa aduci treptat motorul in parametrii asa ca punctul 1 si 2 nu se aplica pe toata durata ci doar la inceput, spalarea interna nu am gasit-o in nicio tehnica de efectuare a rodajului dar poate ma insel eu. Ce ignora multi este ca si o mobra "statuta" cand se scoate de la iernat ar trebui sa aiba parte de un mic rodaj nu sa te dai la ea de la inceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) Pai o aduci la parametri dar treptat . De regula primii 100 de km sunt cei mai grei si e bine sa te plimbi pe domeniul slow de tat , a doua suta o faci mai la relanti , a III a suta la relanti dar usor pe mai reepejor ...... cert este ca nu trebuie fortat de loc ! Regula de 500 km de fapt este o recomandare fiind o raportare echivalenta a n ore de functionare egale cu proba de rodaj la cald in sarcina medie realizate be bancul de testare , functie de multi factori constructivi ..... ( Asa am auzit eu ..) Apropos stii cam in cati km parcursi in sarcina de maximum autorizat ,,se lasa " un motor de camion? Dar un motor de avion stii cate ore ,,sta " pe banc si la ce sarcini ? Lasa Vlad ca dau o bere ....nu-i bai Editat Mai 15, 2016 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COLUMBO Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Pentru initiator: nu este mai usor sa cauti manualul de 525 EXC? Acolo sigur este trecut cum se face rodajul si cati Km tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Pentru initiator: nu este mai usor sa cauti manualul de 525 EXC? Acolo sigur este trecut cum se face rodajul si cati Km tine. Bravooooooooo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Pentru initiator: nu este mai usor sa cauti manualul de 525 EXC? Acolo sigur este trecut cum se face rodajul si cati Km tine. Mda, ala este un rodaj pentru toata mobra, cand o segmentezi e ceva mai lejer. @mos bear chestiile cu avionul si camionul m-au lasat cu gura cascata, dar daca vrei ma interesez ca am avut colegi care au lucrat in domeniu, cat depre bere, uite acusica ma duc sa-mi desfac una Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) Te copiez , desfac si yo una ( motoarele la camioane ,,se lasa " dupa cca . 50000 km - de atunci incepi sa numeri corect consumul si Km de facut - numai cu mentenanta ok poti ajunge la 1.700.000-3.000.000 km fara sa umbli in el ) ( motoarele de avion se rodeaza cca 65- 70 ore pe banc ) Editat Mai 15, 2016 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 taica, ai luat-o razna?!?? da-I drumu la mers, ca la ce poate face mobra asta tu oricum mergi cu ia in rodaj. eh, asa e la primul piston, la urmatoarele iti trece, ii faci rodajul direct la cursa!! )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 jumba ca intodeauna pe faza,oricum o sa o las mai moale 300 de km,am pus pana la urma piston wisseco de 95 avand in vedere ca cilindrul avea 95,05 si limita este de intre 0,04 si 0,08,am frecat cilindrul pe interior cu scotch brite cu wd40 cu miscari la 45 de grade.dupa l-am curatat cu spray de frane si dupa spalat bine de tot cu apa calda si sapun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.