Sari la conținut

rodaj


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

RODAJ ! Fa cca. 300 Km ,,la pas " { daca tii la motor)

 

» Post actualizat in 15 May 2016 13:52

 

Cand termini schimbi ulei si filtru . speli si motorul ( interior) - motorina si ulei 1/2

Eu zic sa umple complet motorul cu diluant de vopsea si sa mearga asa citeva zile, macar sa fie sigur ca-i bun de dat la fier vechi dupa.

 

O sa scriu de 5 miliarde de ori daca e nevoie. De ce scrie in manual asa:

Oil quantity

Without filter change - 3000 ml

With filter change - 3500 ml

Clean engine (after engine overhaul) - 4600 ml

 

Poate pt. ca ramine vreun litru de ulei inauntru oricit te-ai chinui sa-l scurgi pe cel vechi? :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine la mine nu are cumsa ramana atat ca 1,25litrii e tot uleiul cu schimbat de filtre

» Post actualizat in 16 May 2016 15:47

Va trebui sa fac rost si de manualul proprietarului ca pe cel de service il am si nu am gasit nimic in el de rossi si cat ulei se pune dupa dozaj,o fi un lucru rau ca fac dozaj cu un ulei foarte bun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si atunci sa schimb uleiul si sa bag unul mineral?un10w40?


» Post actualizat in 16 May 2016 18:54

am mers cu el cca 1 ora


» Post actualizat in 16 May 2016 18:56

nu exista riscul sa nu fie compatibile?si sa produca vreao emulsie?ca nu stiu daca il pot scoate pe absolut tot din motor,poate 100-1500 de ml mai raman

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si atunci sa schimb uleiul si sa bag unul mineral?un10w40?

» Post actualizat in 16 May 2016 18:54

am mers cu el cca 1 ora

» Post actualizat in 16 May 2016 18:56

nu exista riscul sa nu fie compatibile?si sa produca vreao emulsie?ca nu stiu daca il pot scoate pe absolut tot din motor,poate 100-1500 de ml mai raman

Stai linistit da-i bataie inainte ca nu ai ce sa strici si apropo tine-l in motor chiar ceva mai mult decat in carte pentru rodajul general, adica nu-l arunca dupa cei 3-5 sute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, daca ai schimbat doar pistonul/segmentii aproape ca nu e nevoie de rodaj. Hai, sa zicem, primul schimb de ulei sa-l faci o idee mai rapid decat de obicei. Daca chiar tii sa faci "rodaj", cauta cel mai ieftin mineral 10W30 si forjeaza motorul vreo 2-300km de parca n-ar fi al tau, dupa care schimba filtrul si pune ce ulei iti pofteste inimioara (si iti permite buzunarul). Bineinteles, progresiv, cate un pic mai multe ture si sarcina la fiecare 10-15km si musai ochii pe temperatura, care e cruciala. In rest... apa, paie si bataie!

 

P.S. Cele mai multe probleme de rodaj apar atunci cand este facut prea bland, honuiala nefiind pasuita sau chiar aparand glazurarea cilindrului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ aiurit

 

In linii mari: motorina si ulei in motor e o prostie, rodajul nu se face sub nici o forma cu sintetic pentru ca unge prea bine. Baga mineral cati km iti zice in manual, la ce turatii zice manualul si esti linistit.

 

Cauta manualul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.In primul rand, daca ai schimbat doar pistonul/segmentii aproape ca nu e nevoie de rodaj.

2.Hai, sa zicem, primul schimb de ulei sa-l faci o idee mai rapid decat de obicei.

3.Daca chiar tii sa faci "rodaj", cauta cel mai ieftin mineral 10W30 si forjeaza motorul vreo 2-300km de parca n-ar fi al tau,

4.dupa care schimba filtrul si pune ce ulei iti pofteste inimioara (si iti permite buzunarul). Bineinteles, progresiv, cate un pic mai multe ture si sarcina la fiecare 10-15km si musai ochii pe temperatura, care e cruciala. In rest... apa, paie si bataie!

 

P.S. Cele mai multe probleme de rodaj apar atunci cand este facut prea bland, honuiala nefiind pasuita sau chiar aparand glazurarea cilindrului.

1. Ok dar o idee trebuie facut chiar daca mobra sta mai mult timp trebuie luata in primii km cu blandete.

2. Asta e si opinia mea

3 De o tehnica asemanatoare am citit numai ca omul zicea ca e gata dupa o tura sau doua ca nu mai tin minte, personal nu as avea curajul sa fac un asemenea "rodaj" probabilitatea sa-ti caleze un motor nou, dupa mine, e destul de mare.

4. Ce rost mai are sa o iau progresiv (cum mi se pare normal la rodajul de baza) dupa punctul 3 ?

PS asta este valabil nu numai la rodaj ci pe toata durata utilizarii unui motor cum il inveti asa il ai. La prima mea masina, marca nationala bineinteles, acceleratia era mai tot timpul "lipita" de podea. Al meu cumnat o avea pe aia de 1400 dar fiind o fire mai domoala plus economie de benzina ca la Focsani era penurie mare (ca in toata tara) mergea cu ea "batraneste", la 50-60 km/h o tinea in a-V-a. Cand o conducea pe a mea era uimit ce fasneata este.

 

 

rodajul nu se face sub nici o forma cu sintetic pentru ca unge prea bine

Si uite asa se va naste o noua discutie despre uleiuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt 2 opinii pentru rodaj: aia cu mersul usor, fara accelerari bruste, etc si asta: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Cu mici variatii, vei gasi mai multe pe aceeasi tema.

 

Experienta personala: lot de 10 masini identice. La 9 facut rodajul ca la carte, la a mea... am avut mai multe urgente in prima saptamana de la achizitie, deci prima mie de km a facut-o intr-o forja teribila. 200000 km mai tarziu, masina mea megea de departe cel mai bine din tot lotul: pe top speed ajungea la 210 km/h, celelalte toate se plafonau sub 200, consumul era mereu cel putin cu jumatate de litru mai putin la suta de km, si rupea la demaraj.

Editat de Baxxter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ne mai dam si noi cu motoreta sau facem rodaje?!?? o mare parte dintre cei care v-ati bagat in seama nu realizati ca este vorba de o motocicleta de curse... nu are nici o legatura cu jucariile de strada concepute pt a fi fiabile si a livra puterea linear ca sa nu isi rupa capu' toti istetii. asadar, la acest model rodajul nu este necesar.
Prostia aia cu frecat cilindru m-a dat pe spate... adica matale n-ai vrut sa faci o honuire si te-ai gandit ca il ascuti ca pe patine?!?? si tu ai problem cu rodajul acum :))))) superbingo metropolis!!!
ah, si nu in ultimul rand, se pare ca nu stiti cum functioneaza uleiurile nici ca temperature si nici ca regim de utilizare... da va place forumuriliii... poate mai cititi odata si va ramane si ceva in cap!

va pupa Jean!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gata domne am inteles,diseara daca nu ploua ii rup fasul la agregat,Faza e ca nu am gasit dispozitiv de honuit sambata si am luat un burete gen scotch brite de granulatie 60(destul de aspru,stiu nikasilul este foarte dur si nu am facut mare branza,dar ma rog o curatare tot am facut )sa curat cilindrul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o mare parte dintre cei care v-ati bagat in seama nu realizati ca este vorba de o motocicleta de curse... nu are nici o legatura cu jucariile de strada concepute pt a fi fiabile si a livra puterea linear ca sa nu isi rupa capu' toti istetii. asadar, la acest model rodajul nu este necesar.

45Hp nu mi se pare cine stie ce putere pentru o motocicleta de curse, atunci si virago 535 se poate baga in aceeasi oala? La asta din urma cel putin se face rodaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

45Hp nu mi se pare cine stie ce putere pentru o motocicleta de curse, atunci si virago 535 se poate baga in aceeasi oala? La asta din urma cel putin se face rodaj.

Poti sa ai 45-50hp si sa iti trebuiasca pantaloni maro cand iesi cu motocicleta aia. Eu am in ograda un YZ450 supermoto dar nu m-am atins INCA de el. Sotul meu care are fireblade s-a dat cu el si poate sa confirme ca face wheelie si-n a treia :)

 

Tot asa mai sunt unii care iau in deradere motorele in doi timpi fie ele de 125, 250 sau 400cc. Pai un motor in 2 timpi are dublul cailor unul motor de aceeasi capacitate dar in 4 timpi.

 

P.S

Asculta de stulewa ca stie omul ala ce zice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am contrazis pe nimeni aici doar am spus cum as face eu.

 

Sotul meu care are fireblade s-a dat cu el si poate sa confirme ca face wheelie si-n a treia :)

 

Tot asa mai sunt unii care iau in deradere motorele in doi timpi fie ele de 125, 250 sau 400cc. Pai un motor in 2 timpi are dublul cailor unul motor de aceeasi capacitate dar in 4 timpi.

 

Eu am facut wheelie in a-II-a si cu un 50cc 4T daca vrei faci si cu bicicleta.

De unde ai scos chestia aia din calculul babesc doua aprinderi sunt mai bune ca una? Dar raport de compresie, turatie, ferestre de baleiere care-ti iau din capacitate nu intra in calcul?

Hai sa luam un exemplu R6 are pana in 130CP deci la 125cmc are 27 caluti ceva mai multi are RS125 dar diferenta nu e de la simplu la dublu.

La motocicletele domestice o sa observi ca nu prea ai cine stie ce diferente de putere intre 2T si 4T la aceeasi capacitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RS-ul nu este motocicleta domestica plus ca trebuie sa cari cisterna dupa tine Ninja pe de alta parte nu e sarita din clasa Venox are 28 HP de exemplu.

Poti scoate si dintr-un 4T putere, dar cui foloseste daca ai o motocicleta care rezista 5min si consuma cat un camion. Daca sapati pe youtube este unul care face dyno unui motor de lifan 50 cmc (honda cub) l-a adus la 25HP daca nu ma insel, enorm avand in vedere ca el la baza are vreo 5Hp.


» Post actualizat in 17 May 2016 12:28

PS ia la comparat scuterele in 2T si 4T ca sa vezi ca diferentele sun mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi am fost cu mobra pe autostrada ,i-am dat maxim 110 (batea un vant de imi zburlise parul dupa oua)si a fost ok am mers si reprize de cca un minut in tura mai mari .Am facut cca 50 de km.Se comporta ok pan acum.Ce am observat:sunet altfel ,parca mai puternic,motorul trage mai bine,si zgomotul motorului e uniform.Consum de ulei nu am observat,fum nu scoate deloc.

Dar daca este rece motorul nu invarte la electromotor,invarte de parca nu ar avea baterie,cand e cald invarte bine.Il pornesc la rece la pedala si dupa la buton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sefulica, mai strange 1/4 de tura la reglajul supapelor de evacuare. ai jocul prea mare si nu face fata decompresorul automat. se lasa ele si in timp, daca nu vrei sa mai desfaci acolo poti sa il ajuti la pornire cu decompresorul manual, doar il ataci putin, cat sa ia viteza electromotorul, apoi, il eliberezi treptat ca si cum ar fii maneta de ambreiaj si ai vrea sa plec de pe loc.

 

pentru schema asta te prezinti cu niste beri ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma prezint,ma prezint.E ok acum electromotorul,cred ca era bateria mai slaba,ieri am depasit 120 de km si i-am dat in gussa rau ,am verificat dimineata la 8 si a pornit,deci e ok.Aseara cand am pornit monta parca a dat cca o secunda un pic de fum,dar dupa a fost ok.Bine nu fumul pe care il dădea inainte.In rest trage grav rau de tot

» Post actualizat in 19 May 2016 10:15

Nu am decompresor manual,nu e pus cablul si nu mi-am mai batut capul cu el,la pedala am invatat sa pornesc fara.

» Post actualizat in 19 May 2016 10:16

A imi da niste rateuri cu flăcări pe decelerare ,de mi-a topit semnalul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...