Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nu am schimbat si cilindrul tot trebuie facut?si cat trebuie sa il fac?nu am mai facut asta,nu am turometru pe motor,am mers cca 5-6 km azi fara sa ma dau la el,dar ced ca unele momente am depasit 4000 de ture

Link to post
Share on other sites

RODAJ ! Fa cca. 300 Km ,,la pas " { daca tii la motor)


» Post actualizat in 15 May 2016 13:52


Cand termini schimbi ulei si filtru . speli si motorul ( interior) - motorina si ulei 1/2

Edited by mos bear
Link to post
Share on other sites

Care este capacitatea de ulei ? Ex 2 ,7 litri , pui jumate ulei jumate motorina si lasi motorul in relanti cca 15 min . In rodaj folosesti priza directa cat mai mult si turatia cat mai jos . E bine de mers pe un teren fara suisuri , ori coborari . Cauta o zona cat mai dreapta . ( fara pasager)

Edited by mos bear
Link to post
Share on other sites

Du-te pana la Pitesti ( plimbare ca la agatat) . Pui 750 ml ulei si restul motorina . Lasi la RELANTI 10 min ( nu turezi). Dupa ce speli motorul , scurgi , apoi pui ulei bun si filtru nou . Bafta

Edited by mos bear
Link to post
Share on other sites

Azi te plimbi cat poti , cand ai timp te mai plimbi , cand ai timp speli motorul daca diseara nu ai timp .... Inainte sa dai drumul la ulei , pornesti motorul si il incalzesti , ca uleiul sa fie cat mai fluid.

Edited by mos bear
Link to post
Share on other sites

De ce ulei + motorina ??? In nici un caz !!! Pui un ulei cu o viscozitate mica, far fiindca il tii o peiooada scurta nu se merita un ulei scump.

Edited by motanul motorist
Link to post
Share on other sites

Rodajul se face ca la orice motor, ideea este sa se pasuiasca cat mai bine suprafetele. De obicei se pune un ulei mineral care pe urma il arunci, dupa rodaj avand in vedere la ce-l faci nu este nevoie musai sa speli motorul. Pentru cilindru/piston /segmenti poti lua in considerare unul de 500km ca sa fii sigur. Ce intereseaza la rodaj este sa treci cam prin toate regimurile de putere progresiv crescator si de aceea iti sugerez sa-l imparti ca viteza maxima in trei bucati care sa corespunda la 1/4, 1/2 si 3/4 din putere. Viteza nu trebuie sa fie una de "agatat" ci trebuie variata ca sa treci prin toata plaja de turatie/sarcina , Ca sa te asiguri ca ai facut rodajul pentru toate situatiile recomand sa nu-l faci dintr-o bucata ci in mai multe zile ca sa prinzi si motorul "rece". Cand ajungi in ultima plaja poti da niste sprinturi scurte urmate de decelerari pana la viteza de regim sau mai mica (dar nu la putere maxima).

Edited by vlad58
Link to post
Share on other sites

multumesc.eu am pus ulei sintetic bel ray 15w50 ,afara am citi ca fac rodajul in felul urmator:se porneste motorul si se aduce in temperatura de pornire a ventilatorului si apoi se lasa sa se raceasca complet si se face asta timp de 3 ori si apoi e gata.Dar eu cred ca o sa fac cum a zis vlad.SI pana la urma asta este am pus ulei sintetiic asta este ma costa mai mult,bine ca am doar 1,25 litri

Link to post
Share on other sites

Reguli generale la rodajul unui motor la cald

1 . nu trebuie sa atingi plaja de maximum al temperaturii de regim .( nu trebuie sa plece ventilatorul - pe cat posibil - daca motorul lucreaza in plaja 85 - 97 grade , de preferat sa stai in limita de 85- 90 grade)

2. frecarea interna a subansamblelor sa se faca cat mai la rece si in turatii cat mai mici .

3. spalarea interna a motorului imediat dupa terminarea rodajului ( deoarece raman in pelicula de ulei reziduri metalice micrometrice ce nu sunt indepartate odata cu scurgerea uleiului folosit la rodaj ) si inlocuirea filtrului si a uleiului ( recomandat de producator - pe cat posibil)

4. am estimat un 300 km deoarece nu a schimbat si cilindrul ( are deja uzura )

 

Ca sa fiu rau ... un motor nou ( reconditionat ) are doua faze de rodaj , 1. pe banc : unul la rece , unul la cald ( greu de indeplinit ) 2. la cald pe vehicul (recomandat cca. 500 - 1500km)

 

Zic si eu din auzite

Edited by mos bear
Link to post
Share on other sites

@mos bear. Regula de baza la un rodaj este sa aduci treptat motorul in parametrii asa ca punctul 1 si 2 nu se aplica pe toata durata ci doar la inceput, spalarea interna nu am gasit-o in nicio tehnica de efectuare a rodajului dar poate ma insel eu.

Ce ignora multi este ca si o mobra "statuta" cand se scoate de la iernat ar trebui sa aiba parte de un mic rodaj nu sa te dai la ea de la inceput.

Link to post
Share on other sites

Pai o aduci la parametri dar treptat . De regula primii 100 de km sunt cei mai grei si e bine sa te plimbi pe domeniul slow de tat , a doua suta o faci mai la relanti , a III a suta la relanti dar usor pe mai reepejor ...... cert este ca nu trebuie fortat de loc ! Regula de 500 km de fapt este o recomandare fiind o raportare echivalenta a n ore de functionare egale cu proba de rodaj la cald in sarcina medie realizate be bancul de testare , functie de multi factori constructivi .....

( Asa am auzit eu ..)

 

Apropos stii cam in cati km parcursi in sarcina de maximum autorizat ,,se lasa " un motor de camion?

Dar un motor de avion stii cate ore ,,sta " pe banc si la ce sarcini ?

 

Lasa Vlad ca dau o bere ....nu-i bai

Edited by mos bear
Link to post
Share on other sites

Pentru initiator: nu este mai usor sa cauti manualul de 525 EXC? Acolo sigur este trecut cum se face rodajul si cati Km tine.

 

 

Bravooooooooo

Link to post
Share on other sites

Pentru initiator: nu este mai usor sa cauti manualul de 525 EXC? Acolo sigur este trecut cum se face rodajul si cati Km tine.

Mda, ala este un rodaj pentru toata mobra, cand o segmentezi e ceva mai lejer.

@mos bear chestiile cu avionul si camionul m-au lasat cu gura cascata, dar daca vrei ma interesez ca am avut colegi care au lucrat in domeniu, cat depre bere, uite acusica ma duc sa-mi desfac una :cheers:

Link to post
Share on other sites

Te copiez , desfac si yo una :alcy: :hug:

 

( motoarele la camioane ,,se lasa " dupa cca . 50000 km - de atunci incepi sa numeri corect consumul si Km de facut - numai cu mentenanta ok poti ajunge la 1.700.000-3.000.000 km fara sa umbli in el )

( motoarele de avion se rodeaza cca 65- 70 ore pe banc )

Edited by mos bear
Link to post
Share on other sites

taica, ai luat-o razna?!?? da-I drumu la mers, ca la ce poate face mobra asta tu oricum mergi cu ia in rodaj.

eh, asa e la primul piston, la urmatoarele iti trece, ii faci rodajul direct la cursa!! :)))

Link to post
Share on other sites

jumba ca intodeauna pe faza,oricum o sa o las mai moale 300 de km,am pus pana la urma piston wisseco de 95 avand in vedere ca cilindrul avea 95,05 si limita este de intre 0,04 si 0,08,am frecat cilindrul pe interior cu scotch brite cu wd40 cu miscari la 45 de grade.dupa l-am curatat cu spray de frane si dupa spalat bine de tot cu apa calda si sapun.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...