Muretto Grundieg Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 Salut ! Răsfoind niște reviste din anii 80 am dat peste o poză fără prea multe explicații. Mecanicul Ștefan Dezsi din Satu Mare folosea în 1980 o Mobră, cu cilindrii jumelați, probabil ridicată la 100 cc. Se pare că a renunțat la răcirea forțată cu aer, din cauză că nu mai era eficientă pentru cilindrul din dreapta. Dacă mai știe cineva amănunte sau are mai multe poze, vă rog, postați. Mie mi se pare o realizare practică deosebită. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 interesant... oare ce a mai pastrat din motorul original? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragomir Ionut Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 Poti sa explici un pic cum sta treaba cu cilindrii "jumelati" ? Nu mi-e cunoscut termenul si ma roade rau curioazitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Mai 25, 2016 Autor Share Postat Mai 25, 2016 Adică prinși împreună, în pereche. Vezi țevile de pușcă, de exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CrazyCat Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 Poti sa explici un pic cum sta treaba cu cilindrii "jumelati" ? Nu mi-e cunoscut termenul si ma roade rau curioazitatea. Vine din franceza acest termen dar mult timp nu a existat in dictionarul roman. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 Presupun ca avea arborele la 360 grade https://en.wikipedia.org/wiki/Straight-twin_engine#/media/File:Straight-twin_engine_with_different_crank_shaft_angles.gif Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 Fiind in 2 timpi logic ar fi sa fie manetoanele la 180 grade. Din cate stiu, Hoinarul, care avea aripioarele de racire mult mai mari, avea probleme de racire la viteze mici, m-as mira sa fi fost OK 2 cilindri cu aripioare gandite pt racire fortata lasati afara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 biela jumelata este pentru motoare in v acolo par intradevar paraleli Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Mai 25, 2016 Autor Share Postat Mai 25, 2016 Din păcate, în lipsa altor informații nu putem decât să presupunem că s-au folosit probabil doar pistoanele si cămășile de cilindru originale. Semicarterele, au fost prelucrate, frezate, ambielajul (cu manetoane decalate la 180 de grade) modificat, ambreiaj cu alte arcuri mai puternice, alte pinioane în cutie, aprindere adaptată de la altceva, etc, etc... Oricum, toate astea nu erau posibile decât într-un service bine dotat. Total general, o adevărată operă de artă. Dacă mai și funcționa, bravo d-lui Dezsi! Și mai rămâne o întrebare, dacă exista RAR pe vremea aia, cum l-au omologat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin.moto Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 Trebuie mers pe fir(azi se poarta ),unde a lucrat,colegi,prieteni ...mobre...(cineva din satmar) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 În realitate motoreta a fost fabricată de doi mecanici de la service-ul de motociclete care exista pe vremea aceea lângă mine. Pe unul îl chema Ştefan (Fani bácsi cum îi spuneam noi dar nu îi mai ştiu numele de familie, e cel cu jachetă,.care dealtfel a fost şi profesor de Karting la Casa Pionierilor) şi Dezsi Carol cel cu cămaşă. Fani bacsi mai trăieşte şi azi dar Dezsi a murit de vreo 8-10 ani. Din câte ştiu nu au modificat niciun carter ci numai diagrama admisie-evacuare. La un motor de Mobra obişnuit doar i-au mai adăugat un cilindru cu carter pe partea stângă a motorului. Iniţial i-au pus două carburatoare de Mobra dar din cauza turaţiei foarte mari dezvoltată de motor îngheţau pur şi simplu astfel că le-au înlocuit cu unul de MZ sau Csepel de 125 cmc. Eu nu am mai prins să văd motoreta în 1992 când am auzit prima dată despre ea dar ei povesteau că turaţia ajungea la vreo 20 000 ture şi prindea lejer 100 km/h. Din păcate, Fani bacsi s-a mutat de lângă mine de vreo 2 ani, de când i-a murit consoarta, dar dacă cineva are întrebări pot să dau de el şi să-l mai întreb detalii. » Post actualizat in 25 May 2016 21:04Salut ! Răsfoind niște reviste din anii 80 am dat peste o poză fără prea multe explicații. Mecanicul Ștefan Dezsi din Satu Mare folosea în 1980 o Mobră, cu cilindrii jumelați, probabil ridicată la 100 cc. Se pare că a renunțat la răcirea forțată cu aer, din cauză că nu mai era eficientă pentru cilindrul din dreapta. Dacă mai știe cineva amănunte sau are mai multe poze, vă rog, postați. Mie mi se pare o realizare practică deosebită. În ce revistă şi ce număr ai găsit poza? Autoturism sau Tehnium? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Mai 26, 2016 Autor Share Postat Mai 26, 2016 "Autoturism" nr. 8 din 1980. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.