mircea.cazachevici Postat Februarie 24, 2017 Share Postat Februarie 24, 2017 Eu vad problema cam asa: e exact diferenta dintre un diesel mare cu tractiune fata versus un benzinar mai micut cu tractiune spate, ambele bagate pe circuit. Diesel-ul merge foarte mult si din cuplu, are greutate mai mare deci se aseaza mai bine pe sosea, parca-parca e mai potrivit pentru un incepator. Si totusi, benzinarul cu tractiune spate se conduce diferit, mai in ture, curbele se iau din drift-uri, adica mult mai rapid decat in cazul celui cu tractiune fata, insa necesita o mult mai buna cunoastere a masinii. Daca vrei sa incepi sa te dai cu masina pe circuit, eu unul nu-ti voi recomanda niciuna din aceste 2 variante, ci iti recomadn sa-ti iei un kart cu care sa inveti prima jumatate de an. Apoi sari direct pe benzinar, si progresezi rapid. La fel e si in enduro. Vezi ca toti avansatii folosesc 2T, iti iei si tu 2T. Nu sari pe un 300, ci iei pentru inceput un 125 2T. Nu vei rupe gura targului, insa vei invata rapid si peste un an vei face schimbarea la un 250. Oricum, deja l-ai luat...e un sfat pentru viitor sau pentru alti enduristi wannabe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CristianLuca Postat Februarie 24, 2017 Autor Share Postat Februarie 24, 2017 Tot ce-ai spus e corect. Problema e ca pe un motor cu cuplu mare nu vei invata sa te dai. Te vei complace sa mergi din cuplu si nu vei progresa. Inteleg ce spui doar ca mi se pare ca exagerezi. Cum sa nu progresez? stiu destui care au avut 4T 1-2 ani si au fost ok. Nu toata lumea vrea sa ajunga repede in top. Depinde si ce iti mai place. Eu fac asta ca hobby. Eu vad problema cam asa: e exact diferenta dintre un diesel mare cu tractiune fata versus un benzinar mai micut cu tractiune spate, ambele bagate pe circuit. Diesel-ul merge foarte mult si din cuplu, are greutate mai mare deci se aseaza mai bine pe sosea, parca-parca e mai potrivit pentru un incepator. Si totusi, benzinarul cu tractiune spate se conduce diferit, mai in ture, curbele se iau din drift-uri, adica mult mai rapid decat in cazul celui cu tractiune fata, insa necesita o mult mai buna cunoastere a masinii. Daca vrei sa incepi sa te dai cu masina pe circuit, eu unul nu-ti voi recomanda niciuna din aceste 2 variante, ci iti recomadn sa-ti iei un kart cu care sa inveti prima jumatate de an. Apoi sari direct pe benzinar, si progresezi rapid. La fel e si in enduro. Vezi ca toti avansatii folosesc 2T, iti iei si tu 2T. Nu sari pe un 300, ci iei pentru inceput un 125 2T. Nu vei rupe gura targului, insa vei invata rapid si peste un an vei face schimbarea la un 250. Oricum, deja l-ai luat...e un sfat pentru viitor sau pentru alti enduristi wannabe. Da, mi se pare corect ce spui tu doar ca ai omis un factor foarte important: factorul uman. Am spus de multe ori in acest topic ca nu am timp de bibileala. Si 2T cere mult mai mult timp de la tine cand vine vorba de reglaje si pe langa asta mai era o treaba: nu am platforma, nu am masina. Un 2T nu prea e inmatriculabil, decat poate cu mult efort, si costuri. Asta mi-a venit direct echipat cu semnalizari, si ce mai trebuie pentru strada ca si kit demontabil. Si am nevoie de kitul de strada sa il pot duce la service. Si ca idee, am fost la coclau acum 2 zile si m-am miscat bine pe acolo. Pamantul era destul de ud, si nu mi s-a parut un motor peste puterile mele de manevrare. L-am si scapat, si nu mi s-a parut greu, i-am dat si gaz destul. Mi se pare fun si nu simt ca e o motocicleta pe care o voi depasi prea curand. Iar daca o voi depasi o vand rapid, nu stiu de ce vorbim aici ca si cum sunt "blocat" cu motorul asta. E un super motor pe care am ce invata. Daca in 1-2 iesiri o sa vreau musai 2T, motorul asta se vinde repede si imi iau 2T. Simplu. Doar ca mai sunt si mentiunile precizate mai sus. Plus ca "progresul" e o notiune foarte subiectiva. Fiecare om invata in felul sau, in stilul sau. Desi majoritatea enduristilor au facut trecerea la 2T sunt destui care au ramas la 4T pentru ca le place. In fine, inteleg ce spuneti voi doi dar nu exista o reteta care se aplica tuturor, chiar daca asa ar parea prin generalizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 24, 2017 Share Postat Februarie 24, 2017 (editat) 4T nu este pt incepatori. Pe forestiere o sa fie OK. O sa ai impresia ca progresezi. Dar, cand vei ajunge la pasaje ce nu pot fi trecute din cuplu, ci doar cu gaz, chiar daca este vorba de 4T, vei vedea ca 4T-ul e prea puternic pt tine. Chris Birch n-ar putea sa mearca ci 1190-ul in felul in care merge daca n-ar fi invatat pe 125 2T. Atat 2T cat si 4T sunt similare dpdv al costului si a frecventei intretinerii, cu avantaj pt 2T daca elimini amestecatul uleiului in benzina din capitolul intretinere. Si nu ai de ce sa mergi cu mobra la service. Eventual cu telescoapele fata o data la 2 ani, si astea poti sa le duci si cu metroul. Editat Februarie 24, 2017 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CristianLuca Postat Februarie 24, 2017 Autor Share Postat Februarie 24, 2017 Foarte posibil In orice caz o sa postez aici impresiile mele cand voi merge la prima iesire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CristianLuca Postat Aprilie 16, 2017 Autor Share Postat Aprilie 16, 2017 (editat) Vin cu un update la progresul meu. Am facut 2 iesiri la coclau si o iesire la SarataMonteoru, cursa hobby si am facut 5 km din cursa dar 12 km in total (dus intors + o mica ratacire prin padure) Pana la urma am ajuns tot la vorbele lui mircea si andrei si am realizat ca 4T 400 chiar nu este ce trebuie daca vrei sa inveti enduro. Vinerea asta am avut sansa sa fac un curs de o zi impreuna cu Alec Dumitrescu pe un Berg 125 2T si mi s-a parut diferenta de la cer la pamant dintre motoreta asta si 4T de 400. E mult mai agila si mai potrivita pentru enduro. Mi-a placut si mi s-a parut peste abilitatile mele chiar daca e 125. Alec e de parere ca nu e buna pentru incepatori pe termen lung pentru ca in multe situatii , mai ales la dealuri mari ca sa poti urca trebuie sa ii dai ture mari, si in ture mari e salbatica 125, si greu de controlat, si e de parere ca 250 nu te forteaza sa ajungi in ture mari si lucrezi mai de jos cu el. In fine, pentru mine experienta a fost intensa dar din nefericire sau fericire, am ajuns la concluzia ca sportul enduro e un pic cam mult pentru ce imi doresc. E foarte riscant, si am fost in multe situatii destul de aproape sa ma accidentez. Am ajuns acasa cu lovituri pe tot corpul chiar si prin protectiile mele de calitate, invinetiri, si m-am si trantit de un copac lovindu-ma la coloana destul de tare, dar nu serios. Mi se pare foarte intens ca efort fizic, pentru care trebuie chiar sa te pregatesti inainte sa faci asta, stretching, alergari, bicicleta, chiar si sala. Abia ma intind sa ma sui pe motor, si ma dor toate alea de zici sa sunt mos. Nu mai zic ca stau prost cu mobilitatea si fac carcei non-stop. Si in afara de asta mai e efortul financiar foarte mare in raport cu motociclismul de strada. Am mai observat ca enduro cere foarte mult timp petrecut, si dedicare + constanta in antrenamente sa poti invata ceva sustinut. Si mai e un lucru pe care l-am observat, nu sunt chiar atat de incantat sa fac enduro mai mult de 1-2 ore maxim per tura. Nu ca ma plictisesc, dar imi ajunge. Tragand asa linie de abia acum incep sa imi dau seama ce am nevoie. Stiu sigur ca vreau si ceva pamant si ceva touring si ceva relaxare. Intentia mea la acest moment este sa imi vand ktmu (care deja e la vanzare de o luna) si tot echipamentul. Imi vand si motorul meu de touring si ma voi duce spre ceva adventure touring si voi face drumuri forestiere prin toata tara. Asta a fost si ideea mea de inceput dar m-am gandit ca o sa imi placa enduro si o sa ma tin de el. Doar ca enduro mi se pare mult peste disponibilitatea mea, ca timp, financiar, si e un pic peste nivelul meu de autoconservare si daca nu ai pasiunea aia nebuna pentru enduro care sa te faca sa treci peste toate obstacolele, timp, bani, accidentari, chiar nu merita, cel putin in cazul meu. In orice caz, asta e povestea mea, si sper ca acest topic sa mai ajute pe altcineva. Editat Aprilie 16, 2017 de CristianLuca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Aprilie 16, 2017 Share Postat Aprilie 16, 2017 Dacă te-ai descurajat de la câteva căzături nu e bine,și eu stau prost cu timpul,job stresant,a venit pe lume și kinderul dar macar o data la 2 săptămâni tot fac o tura de enduro,mai cu greșeli,mai cu căzături,că și tine o fac din plăcere și de fiecare dată când reușesc să fac ceva ce nu reușeam înainte sunt super fericit.Stii de cate ori am zis că las motorul în pădure?Că mă blocasem pe un șanț sau că nu puteam sa urc o panta?Prima oară când am fost la o cursa de enduro a fost la La Motoare și cred că 3-4 pante le-am coborât pe lângă motor că îmi era frică.La Monteoru mi-a luat foc motorul la propriu fiindcă am pus un rezonator de stradă și s-a încins așa de tare că mi-a luat foc protecția.Și am terminat cursa ,greu dar am terminat cursa ,opriind din 5 in 5 minute că îmi fierbea motorul.Anul trecut când am fost prima oara la Monteoru nici măcar nu am putut sa urc prima panta,eram cu Ktm 525 .Un sfat păstrează 400 pune-i cauciucuri de enduro touring și o sa vezi că te duce departe,și nu renunță la enduro ,ia ceva in 2 timpi și mergi cu noi,incepatori fara o condiție fizică de speriat,mai o bere mai o caterinca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.