Sari la conținut

Bataie motor


emylyo
 Share

Postări Recomandate

Am o situatie cu un motor...e de auto,dar ma adresez aici pt ca sunt multi mecanici buni.De o luna de zile ma macina si mecanicii din zona mea bat campii.Un motor Opel DOHC a inceput sa bata in mers.O bataie usoara si constanta in intensitate cu rezonanta in partea de sus spre admisie.Acum 6 luni a fost desfacut si am schimbat segmentii si cuzinetii de biela.Nu era cazul,dar daca tot s-a umblat... .Toti mecanicii...vreo 6-7 au zis :tachetii hidraulici.Schimbat toti cu unii Yna.Pornit motorul:aceiasi bataie.Dat nos chiuloasa:verificat cu benzina si nu curgea.Dat jos baie si verificat:pistoane,cilindrii,biele,segmenti in regula.Pe cuzineti mici urme de functionare(11000km),dar in regula.Nu au gasit de problema.Distributia era schimbata la Opel in Germania.Am observat ca totusi supapele admisie sunt noi.Am luat chiuloasa si am mers la specialist.Acesta a facut urmatoarele:a verificat supapa cu supapa,planeitate,etanseitate supape.A gasit doar ca cele de admisie cand sufla aer nu etansau perfect.Mi-a refacut scaunele la toate supapele de admisie.In rest totul perfect:ghiduri supape fara joc si simeringuri noi VR.Intrebare:in ce situatii se schimba toate supapele de admisie?Neetanseitate supapei poate provoca bataia?Mentionez ca masina mergea bine,nu intrerupea,nu oscila,tragea normal si avea un consum decent de ulei.Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 105
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu prea au cum sa provoace supapele bataia. Decat... daca lovesc in piston.

Are o anumita turatie la care incepe sa bata? Distributia e la punct? Urme de lovire apar pe pistoane?

Tachetii blocati/neamorsati tacane, nu bat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Compresia este ok,nu sunt urme de lovituri pe pistoane,distributia a fost data de 3 ori jos si pusa la loc de 3 persoane-eu zic totusi ca e bine.Si da zici Opel si trag apa,dar am dat banii pe hayabusa si mi-au mai ramas doar de Opel :).GEO_ZGA bate la orice turatie si fara sa se auda mai tare daca accelerezi:constant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie:compresia e buna,bujiile arse toate la fel,capul pistonului e negru(toate 4),nu are uzura pe camasi sau zgarieturi,nu are joc in bolt la vreun piston deloc.Nu are nimic in neregula si totusi bate.Axele cu came nu au uzura,motorul a lucrat curat in cei 10000 de dupa resegmentare.Resegme tarea am facut-o pt ca masina statuse 2 ani si am facut 500km cu ea si s-au coxat segmentii de ungere(mizeria din uleiul Gm s-a depus pe canalele segmentilor si i-au blocat).

» Post actualizat in 26 Oct 2016 09:44

Da muzica mai tare si nu se mai aude nimic . Io asa fac :)

O recomandare buna,dar o problema tot ramane nerezolvata.Am luat motor de schimb,dar il pun dupa ce ai dau de cap.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Z16xe Astra G-1,6 L 16v intalnit si pe cielo,espero,nubira.

» Post actualizat in 26 Oct 2016 09:55

.

ai dat chiulasa jos de 3 ori pentru o bataie aiurea?

 

bate asa de tare?

 

daca e atat de verificat si rasverificat motorul si bataia nu-si schimba frecventa o data cu turatia dece ai lasat belbozii sa desfaca motorul? problema e din alta parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu chiar...a dat jos distributia ca sa scoata si curete tachetii.A doua oara a fat-o sa puna tachetii noi.A treia oara a dat chiuloasa jos si ulterior baia.

» Post actualizat in 26 Oct 2016 10:12

Bataia nu e aiurea-parca este un diesel mai nou cilindree mica.Puteam merge cu ea asa,dar am zis sa o iau din pripa sa nu ma lase departe de casa.

» Post actualizat in 26 Oct 2016 10:15

Cunosc pe cineva care a avut problema similara la o Toyota Corolla cu motorul 1,6 (tip M16). S-a rezolvat cu schimbarea pompei de ulei .

Foarte buna ideea.Posibil ca pompa sa nu mai bage la aceiasi presiune.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Verifica presiunea de ulei si toate canalele din bloc si chiulasa.

La multe masini cu tacheti hidraulici se colmateaza canalele de ulei. De asemenea trebuie verificata si pompa.

 

Eu unul nu as mai face nimic, as lasa-o asa si as merge cu un ulei bun tip Motul 5W40 X-CESS sau X-Clean.

Editat de Papa_Bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Verifica presiunea de ulei si toate canalele din bloc si chiulasa.

La multe masini cu tacheti hidraulici se colmateaza canalele de ulei. De asemenea trebuie verificata si pompa.

 

Eu unul nu as mai face nimic, as lasa-o asa si as merge cu un ulei bun tip Motul 5W40 X-CESS sau X-Clean.

un 0w40 chiar !

 

un motor nu merge mult fara debit sau presiune de ulei ... presiunea e usor de masurat , debitul mai greu dar am o banuiala ca nu debitul e problema ... masina a facut 11k km cu "bataia" ... probabil ca nu e din motor ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic ar trebui sa fie bataia oarecum raportata la turatie, daca e ceva din motor. Adica creste turatia, creste si frecventa batailor. Face si cu masina pe loc? Poate scapa pe langa galerie/flexibil si pare sa fie bataie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu la vw golf dupa ce am schimbat distributia a inceput sa se auda din tractor in 4 timpi in diesel naval in 2 timpi care se dezmembreaza ,mai ales la 2000rpm batea ca naiba...dusa la 3 ateliere mecanica si o reprezentanta in constanta s-au uitat la ea si mi-au zis sa schimb motorul fara sa desfaca nimic pe ea,fiecare cu un miliond e variante sf...am mers cu ea o luna de zile si 2000km...iar bataia era de la un plastic crapat al carcasei bateriei,care intra in rezonanta cu motorul si lovea constant in metalul aripii stangi...

deci,nu panica,poate sa fie de la orice

totusi,pentru viitor,nu te mai baga niciodata sa schimbi la un motor original cuzinetii decat daca este strict necesar....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Zgomotele de rezonanta au tendinta sa-si modifice frecventa si/sau volumul in functie de turatie . Sunt foarte putine batai care se mentin constante si monotone indiferent de turatie .

Daca nu ai stetoscop de mecanic poti folosii cu incredere un furtun sau o surubelnita lunga , pentru a localiza exact locul de unde vine zgomotul.

» Post actualizat in 26 Oct 2016 11:26

Eu pariez pe pompa de ulei care nu duce destul ulei in partea superioara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 11000 de la segmentare.Cu bataia am mers 200km.

» Post actualizat in 26 Oct 2016 11:53

Se aude sus si spre admisie.Aveam ulei Motul 5w40 xclean in ea

» Post actualizat in 26 Oct 2016 11:55

Este acelasi zgomot si la 800,dar si la 3000 ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...