Sari la conținut

Generatoare de c.c si generatoare de c.a (auto si moto)


dedant68
 Share

Postări Recomandate

Foarte rar vei gasi in lumea auto dinamuri pe 12volti sau mai mult. In lumea moto - deloc (au fost incercari de conversie la 12v dinam fara a fi fiabile datorita dimensiunilor colectorului).

Ar trebui sa revizuiesti tensiunile mentionate mai sus.

 

Rezistorul ala suplimentar este defapt becul de indicare al incarcarii - in majoritatea aplicatiilor auto-moto (motivul pt care e bine sa il lasi la puterea originala si sa nu pui led). Valoarea lui este aleasa in asa fel incat sa nu se poata depasi valoarea tensiunii nominale la bornele dinamului pe toata plaja de turatii de actionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 143
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vrei sa spui 'mai gasi' pentru ca au fost in lumea auto, cea a fosr inaintea alternatorului? In plus, topicul meu urmeaza un istoric, ti-am spus, ajungem si la alternator, acolo se numeste SEZONUL 2, vine iarna si se pare ca este lunga..Becul acela de care tot amintesti tu, era o improvizatie a soferilor cand RRT era defect, dar nu discutam de artificii tehnice, aici dezbatem probleme reale si corecte privind functionarea sistemelor electrice, iar tensiunile sunt reale,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-CIRCUITUL SERIE SI PARALEL ( ai lacune mari, nu identifici tipurile de circuite);

 

-conexiunile corespunzatoare pentru tipurile de surse de mai sus;

 

 

De asemenea, variatia de sarcina/consumatorii electrici, modifica tensiunea dinamului, si astfel, din nou, RRT trebuie sa intervina pentru a creste tensiunea, pentru ca acesta scade la cresterea sarcinii( din nou se vede rolul dinamului de GENERATOR DE CURENT).

 

Variatia sarcinii modifica curentul in circuit, nu tensiunea. Trezireaaaaaa. Ansamblul generator regulator are grija ca tensiunea sa fie constanta.

 

Saracul generator mentine o tensiune constanta pe o plaja de puteri electrice ( mnah, curenti in circuit ). Ce soi de sursa sa fie oare - vezi definitiile scrise de tine mai sus

 

 

Saracul generator mentine o tensiune constanta pe o plaja de puteri electrice ( mnah, curenti in circuit ). Ce soi de sursa sa fie oare - vezi definitiile scrise de tine mai sus

 

p.s. nu mi-ai raspuns la intrebarea aia: acumulatorul e sursa sau consumator in functionarea normala a instalatiei (atunci cand se incarca)

» Post actualizat in 07 Oct 2017 21:08

Vrei sa spui 'mai gasi' pentru ca au fost in lumea auto, cea a fosr inaintea alternatorului? In plus, topicul meu urmeaza un istoric, ti-am spus, ajungem si la alternator, acolo se numeste SEZONUL 2, vine iarna si se pare ca este lunga..Becul acela de care tot amintesti tu, era o improvizatie a soferilor cand RRT era defect, dar nu discutam de artificii tehnice, aici dezbatem probleme reale si corecte privind functionarea sistemelor electrice, iar tensiunile sunt reale,

Dinamurile din lumea auto au fost tot pe 6v majoritatea. Au fost dinamuri de tensiuni mai mari pe la utilaje

Becul ala improvizatie pe care il stii tu (pe care il vedeai ascuns sub capota) se folosea in momentele in care se renunt complet la relee regulatoare si in general la sistemele cu alternator. Practic se folosea o excitatie fixa, cam ca in scheele alea de mai sus in care uitasei de partea de conrol a tensiunii :D

Eu vorbesc de banalul martor din bord, ala rosu care se aprinde cand nu incarca ;)

 

reciteste cu atentie bibliografia aia daca o ai, vei intelege cum merg lucrurile pana la urma

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite vezi ca nu gandesti profund, generatorul are o putere electrica, RRT-ul mentine U=ct, nu geneartorul in sine.In plus, tu nu faci distinctie intre generatorul in sine ca masina electrica si aici tot ce tine de functioanare si caracteristici, iar pe urma ce urmeaza dupa generatorul de curent, RRT, etc. Graficele de mai sus din episodul 2, 3 sunt ridicate pe alternator/generator sincron experiential in laborator, iar tu scrii o pagina pe instalatia electrica, etc.

Ce poate fi un dispozitiv electric cand se incarca, pui intrebari fara sens...

 

 

Daca citeai cu atentie posturiel, vedeai ca am descris si lampa de bord si exact cum functioneaza. Nu cunsoti auto cu dinam de 12 V? Nu prea ai avut contact cu lumea auto acum imi dau seama de ce nu intelegi anumite lucruri.

Editat de dedant68
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saracul generator poate da o putere electrica maxima (si implicit un curent maxim) doar daca circuitul extern o permite.

In cazul in care nu folosesti un regulator de tensiune si folosesti o excitatie fixa (deviem aici pt ca in cazul generatoarelor auto si moto nu se foloseste asa ceva in functionarea normala) atunci tensiunea maxima va fi limitata de histerezisul armaturilor (pe romaneste oricat ai creste tu turatia de antrenare la un momendat tensiunea la borne nu mai creste). Curentul debitat in cazul asta este impus de rezistenta totala a circuitului (compusa din rezistenta interna a generatorului + rezistenta externa).

Vezi exemplul ala cu 1Megaohm conectat la bornele unui dinam de 6v si sune-mi te rog ce curent produce dinamul respectiv prin rezistorul nostru. Alege unul din raspunsurile de mai jos:

a) curentul nominal de pe grafic, ca doar e sursa de curent :D

b ) Tensiunea la borne / (1Megaohm + rezistenta interna a generatorului mica si neglijabila pe langa megaohmul ala) = niste miliamperi acolo

 

Vrei sa vezi cum se ridica experimental caracteristicile alea - spune si facem laborator. Nu e prea tarziu sa inveti ceva nou. Eu am facut cu mana mea grafice de soiul asta ;)

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

» Post actualizat in 07 Oct 2017 19:34

Vlad, observi ca v-am permis destule lucruri pe aici. Am sa sterg lucrurile offtopic si cele in care sariti calul neconstructiv. Tine minte cuvintele auto si moto din titlu

Pana acum am identificat cateva carente in cunostintele voastre si am oferit cateva explicatii de baza, insotite de exemple practice pentru a face notiunile mai accesibile.

 

Ai un ton obraznic si impertinet care nu are nicio baza in cunostiintele tale.

 

Daca ceva nu ti se pare in regula in ce am scris eu - descrie cu liniuta de la capat.

 

Asa am facut mereu cum bine observi in schib tu nu raspunzi la obiect ci incerci orice cale pentrru a-ti acoperii balbaielile

 

Sunt sigur ca asa vei reusi sa aprofundezi notiunile si in final te ajut sa le intelegi.

 

Pastreaza-ti confuziile ce vrei sa le creezi pentru tine

De exemplu - orice chestie in care discuti despre curentul debitat de un generator in orice conditii introduce in discutie circuitul exterior, chiar daca e vorba de un fir care scurtcircuiteaza bornele. Fara el nu ar exista curent ci doar tensiune la borne.

 

Iti voi repeta pana intelegi caracteristica expusa de @dedant este o caracteristica de generator de curent constant cu urmatorii parametrii tensiune 0-14V curent 100"A turatie 1900-8000RPM ce faci tu pe urma cu acest generator nu ma intereseaza eu vorbesc strict de el si domeniile aferente

 

 

Daca tot discutam de flame uite o pastila mica:

Bateria este consumator sau sursa intr-un circuit auto care functioneaza in parametrii ?

 

Tu chiar faci misto si te dai moderator, te-as ruga ca intrebarile astea pentru "tampiti sa" le pui de exemplu copiilor tai.

Voi da report postului tau pentru atitudinea ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In loc sa va certati mai bine analizati problema aceasta. Ideea mea este de a face un releu de incarcare electronic pentru un dinam de 6V de Ural/Dnepr care sa fie fiabil si eficient. Ideea mea de a conecta generatorul la borna de plus (ca la alternatoarele auto) printr-o dioda de putere vine de la dorinta de a simplifica releul. Intrebarea e daca releul se poate face sa gestioneze doar partea de excitatie a statorului si sa nu mai treaca curentul produs de generator prin releu ca sa ajunga la borna de plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In loc sa va certati mai bine analizati problema aceasta. Ideea mea este de a face un releu de incarcare electronic pentru un dinam de 6V de Ural/Dnepr care sa fie fiabil si eficient. Ideea mea de a conecta generatorul la borna de plus (ca la alternatoarele auto) printr-o dioda de putere vine de la dorinta de a simplifica releul. Intrebarea e daca releul se poate face sa gestioneze doar partea de excitatie a statorului si sa nu mai treaca curentul produs de generator prin releu ca sa ajunga la borna de plus.

Salut,

Nu am vazut problema ta expusa, o sa analizam, dar ce tip de dinam ai din punct de vedere al schemei de excitatie. Eu nu ma cert cu nimeni, este un topic de invatare, dar avem un ' elev care deranjeaza ora si nu vrea sa invete'. Dar mergem inainte pentru ca in clasa sunt mai multi elevi :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Nu am vazut problema ta expusa, o sa analizam, dar ce tip de dinam ai din punct de vedere al schemei de excitatie.

 

Asta ar fi schema:

 

post-95358-0-92140600-1507451441_thumb.jpg

 

Minusul e masa, mentionez pt ca primele modele au avut plusul la masa.

Editat de petre81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@petre81

OK, analizam si vedem ce tip de schema adaptam.

 

@vlad58

Stii bine ca mie mi-a sters in vara zeci de postari care erau pertinente la greselile pe care ZIDU le postase. Problema ESTE ca daca un moderator greseste fata de useri sau are o atitudine dictatoriala pe forum, si tu dau un report, nu se inatampla nimic!! Postul tau ramane sters si el isi face treaba mai departe. In ce vad mai sus, o consider o jignire grava la adresa ta, nu se admite asa ceva, chiar imi pare rau...

 

@ ZIDU

Nu mai continui cu subiectul referitor la termenul GENERATOR DE CURENT, tu nu poti sa intelegi si imi pierd timpul, este clar ca daca nu distingi CIRCUITUL SERIE de cel PARALEl,cum sa intelegi lucruri mai avansate de teoria surselor reale si ideale de curent si tensiune, masini electrice, etc. Uite in attachment numai doua carti unde ingineri de seama trateaza subiectul GENERATOR DE CURENT, sau si acestia nu stiu despre ce este vorba in opinia ta? Ai asa ceva prin biblioteca? NU

Multumesc!

 

 

post-74268-0-83306800-1507452171_thumb.jpg

post-74268-0-96922900-1507452193_thumb.jpg

post-74268-0-33271300-1507452214_thumb.jpg

post-74268-0-21978000-1507452230_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suplimentar: care este rolul becului de indicare a incarcarii in unele circuite cu dinam? dece nu incarca motoreta daca becul e ars?

 

Sa-l ia dracu de bec, a trebuit sa demontez ceasurile de bord la masina mea ca sa schimb acest bec, fara el nu functiona incarcarea.

 

Daca tot discutam de flame uite o pastila mica:

Bateria este consumator sau sursa intr-un circuit auto care functioneaza in parametrii ?

 

E consumator, dar in anumite momente cand pornesti consumatori mari cred ca pt scurt timp pana cand simte alternatorul acel consum este sursa.

 

Zic bine?

Editat de petre81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@petre81 - zici foarte bine aici. In cazul sistemelor moderne reacti alternatorului e atat de rapida incat reuseste sa se mentina ca generator si la introducerea brusca a unor consumatori mari, atata timp cat puterea totala consumata de circuit nu depaseste puterea nominala a generatorului (fie el dinam sau alternator).


» Post actualizat in 08 Oct 2017 10:10

In loc sa va certati mai bine analizati problema aceasta. Ideea mea este de a face un releu de incarcare electronic pentru un dinam de 6V de Ural/Dnepr care sa fie fiabil si eficient. Ideea mea de a conecta generatorul la borna de plus (ca la alternatoarele auto) printr-o dioda de putere vine de la dorinta de a simplifica releul. Intrebarea e daca releul se poate face sa gestioneze doar partea de excitatie a statorului si sa nu mai treaca curentul produs de generator prin releu ca sa ajunga la borna de plus.

Se poate face un releu electronic fara comutatie intre borna de plus a acumulatorului si carbunele dinamului. Asa cum am zis mai inainte sunt doua functii pt contactele alea din releu:

1) previn alimentarea cu tensiune a dinamului atunci can el nu generaza tensiune peste cea a bateriei - asta se rezolva inseriind o dioda de putere (atentie la caderea de tensiune mentionata mai sus)

2) functia de protectie a dinamului prin limitarea curentului debitat datorita sensibilitatii colectorului. Poti rezolva chestia asta cu un releu electronic masurand curentul cu ajutorul unui sunt (o rezistenta de putere cu valoare cunoscuta, se masoara tensiunile inainte si dupa ea, daca se ajunge la o cadere de tensiune prea mare inseamna ca avem un curent prea mare in circuit si e cazul sa intrerupem excitatia pentru a scadea curentul asta). E o solutie oarecum mai ineficienta decat cea care presupune intreruperea directa a circuitului din cauza vitezei de reactie.

 

In cazul unui ural/dnepr - daca nu te intereseaza sa il tii pe dinam - cea mai buna chestie pe care o poti face este modificarea catre alternator modern, variantele de succes sunt cele cu alternator auto. de dimensiuni mici. Varianta eleganta este cea in care ramane o portiune din carcasa dinamului pe post de flansa si axul e conectat la alternator. Variamta clasica era aia in care se punea o fulie in carcasa dinamului si alternatorul era montat in lateral intr-un mod periculos si urat (dar mergea orice soi de alternator, indiferent de marime)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68 "De asemenea, variatia de sarcina/consumatorii electrici, modifica tensiunea dinamului, si astfel, din nou, RRT trebuie sa intervina pentru a creste tensiunea, pentru ca acesta scade la cresterea sarcinii( din nou se vede rolul dinamului de GENERATOR DE CURENT). "

 

@ZIDU' "Variatia sarcinii modifica curentul in circuit, nu tensiunea. Trezireaaaaaa. Ansamblul generator regulator are grija ca tensiunea sa fie constanta."

 

Variatia de sarcina modifica atat curentul cat si tensiunea pentru ca nu avem surse perfecte, afirmatia lui @dedant68 se masoara in practica nu cea a lui @ZIDU' asta pentru cei care chiar urmaresc acest topic.

 

Daca tot e sa punem intrebari pun si eu una cu schepsis nu de gaga.

Avem un autovehicul cu alternator cu RRT electronic. Presupunem ca suntem pe un DN si circulam cu 100km/h, intram pe autostrada si rulam cu 130km/h

Ce se intampla cu curentul de excitatie, dar cu cel generat de alternator bateria ce este consumator sau sursa ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trecand in 12V vei avea posibilitatea de a folosi aprinderi electronica moderne cu avantajele binecunoscute. Aprinderile electronice pe 6V nu sunt prea raspandite din acelasi motiv in care dioda aia acolo trebuie socotita cu atentie (caderea de tensiune pe semiconductor, care te lasa cu tensiune mica in continuare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uitasem de perla asta

In cazul in care nu folosesti un regulator de tensiune si folosesti o excitatie fixa (deviem aici pt ca in cazul generatoarelor auto si moto nu se foloseste asa ceva in functionarea normala) atunci tensiunea maxima va fi limitata de histerezisul armaturilor (pe romaneste oricat ai creste tu turatia de antrenare la un momendat tensiunea la borne nu mai creste). Curentul debitat in cazul asta este impus de rezistenta totala a circuitului (compusa din rezistenta interna a generatorului + rezistenta externa).

Ce armaturi daca nu ai RRT, iti faci vreo constructie?

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Variatia de sarcina modifica atat curentul cat si tensiunea pentru ca nu avem surse perfecte, afirmatia lui @dedant68 se masoara in practica nu cea a lui @ZIDU' asta pentru cei care chiar urmaresc acest topic.

hai sa masuram in practica daca vrei. Ai sa observi ca in momentul in care tensiunea ajunge la pragul minim al plajei de reglare valoarea curentului de excitatie creste pentru a permite furnizarea puterii suplimentare cerute de noii consumatori. Alternatorul si dinamul sunt surse reale de tensiune

» Post actualizat in 08 Oct 2017 10:34

PS

Ce armaturi daca nu ai RRT, iti faci vreo construcite

Vlad, discutam despre primele scheme publicate de dedant68 - cele in care i-am spus ca a uitat sa deseneze partea de control a tensiunii iar el a zis ca e schema cu excitatie fixa in derivatie. Schema in cauza se folosea in anumite aplicatii industriale sau - de exemplu - in cazul unor determinari experimentale (desi e periculos sa faci asta, daca gresesti prajesti chestii) cum ar fi determinarea graficului ala minune de curent debitat vs rotatie de antrenare (. acolo se pune excitatia pe valoarea maxima admisibila, se invarte generatorul la turatia la care se face determinarea si se creste sarcina pana cand valoarea tensiunii la borne scade sub valoarea minima acceptata, moment in care se masoara curentul debitat. Secretul aici este sa incepi de la o valoare a sarcinii in zona valorii cautate, altfel sunt sanse sa ajung ila valori periculoase pt tensiune datorita excitatiei fixe....)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vorbesc turceste? Eu am spus nu sunt surse perfecte tu spui ca sunt reale, oare nu inseamna acelasi lucru? Tii neaparat sa iesi in fata? In practica pentru RRT e importanta variatia de tensiune, asta o masoara, nu cea de curent, ma faci sa ma repet,

 

Iar ai generat o contrazicere, asa de amorul artei, nu stii ce sa mai scrii atunci vezi ca am expus si eu o problema. Si ca sa nu zici ca eu nu ti-am raspuns la inteligenta intrebare uite:

-acumulatorul asa cum ii zice si numele e un tampon de energie electrica, sper ca toata lumea stie ce inseamna.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot e sa punem intrebari pun si eu una cu schepsis nu de gaga.

Avem un autovehicul cu alternator cu RRT electronic. Presupunem ca suntem pe un DN si circulam cu 100km/h, intram pe autostrada si rulam cu 130km/h

Ce se intampla cu curentul de excitatie, dar cu cel generat de alternator bateria ce este consumator sau sursa ?

problema ta nu contine suficiente date pentru un raspuns complet. Importanta e turatia de antrenarea a alternatorului, nu viteza de deplasare (asta e motivul pt care am mentionat o turatie in intrebarea mea). Un raspuns valid aici ar fi ca ii dai a 6-a cand intri pe autostrada, turatia ramane aceeasi si nu se schimba nimic in partea electrica, dar banuesc ca nu asta vroiai ca raspuns.

 

Daca turatia motorului creste, consumatorii raman constanti, valoarea excitatiei va scadea

 

Ce e important - bateria ramane consumator pe ambele segmente de drum. Tensiunea din instalatie va fi in binecunoscutul 13.8-14.4V deci bateria se va incarca. (va absorbi, va consuma energie din circuit)

» Post actualizat in 08 Oct 2017 10:49

Eu vorbesc turceste? Eu am spus nu sunt surse perfecte tu spui ca sunt reale, oare nu inseamna acelasi lucru? Tii neaparat sa iesi in fata? In practica pentru RRT e importanta variatia de tensiune, asta o masoara, nu cea de curent, ma faci sa ma repet,

 

Iar ai generat o contrazicere, asa de amorul artei, nu stii ce sa mai scrii atunci vezi ca am expus si eu o problema. Si ca sa nu zici ca eu nu ti-am raspuns la inteligenta intrebare uite:

-acumulatorul asa cum ii zice si numele e un tampon de energie electrica, sper ca toata lumea stie ce inseamna.

citeste te rog toata frazascrisa de mine acolo.

In sfarsit ai zis ceva relevant pentru dinamurile si alternatoarele noastre. Variatia de tensiune e cea controlata ---> sunt surse de tensiune saracele

» Post actualizat in 08 Oct 2017 11:00

vlad58

Stii bine ca mie mi-a sters in vara zeci de postari care erau pertinente la greselile pe care ZIDU le postase. Problema ESTE ca daca un moderator greseste fata de useri sau are o atitudine dictatoriala pe forum, si tu dau un report, nu se inatampla nimic!! Postul tau ramane sters si el isi face treaba mai departe. In ce vad mai sus, o consider o jignire grava la adresa ta, nu se admite asa ceva, chiar imi pare rau...

 

@ ZIDU

Nu mai continui cu subiectul referitor la termenul GENERATOR DE CURENT, tu nu poti sa intelegi si imi pierd timpul, este clar ca daca nu distingi CIRCUITUL SERIE de cel PARALEl,cum sa intelegi lucruri mai avansate de teoria surselor reale si ideale de curent si tensiune, masini electrice, etc. Uite in attachment numai doua carti unde ingineri de seama trateaza subiectul GENERATOR DE CURENT, sau si acestia nu stiu despre ce este vorba in opinia ta? Ai asa ceva prin biblioteca? NU

Multumesc!

Am unele scrise prin 98-2000, e bine ?

Iti mentii parerea ca generatoarele astea sunt surse de curent ?

 

 

Referitor la posturile sterse in vara - erau off topic acolo unde le scriai si in plus erau pline de mici erori, ca si cele de pe topicul asta. Pacat ca a trebuit sa scrii cateva zeci ca sa intelegi notiunea asta simpla. As vrea sa nu dezvolt subiectul asta aici.

 

Hai sa enuntam clar conditiile in care explicam un anumit fenoment, Vlad e deja bulversat despre cele doua situatii - cu excitatie fixa si cu excitatie controlata prin regulator

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema ta nu contine suficiente date pentru un raspuns complet. Importanta e turatia de antrenarea a alternatorului, nu viteza de deplasare (asta e motivul pt care am mentionat o turatie in intrebarea mea). Un raspuns valid aici ar fi ca ii dai a 6-a cand intri pe autostrada, turatia ramane aceeasi si nu se schimba nimic in partea electrica, dar banuesc ca nu asta vroiai ca raspuns.

 

1.Daca turatia motorului creste, consumatorii raman constanti, valoarea excitatiei va scadea

 

2.Ce e important - bateria ramane consumator pe ambele segmente de drum. Tensiunea din instalatie va fi in binecunoscutul 13.8-14.4V deci bateria se va incarca. (va absorbi, va consuma energie din circuit)

 

 

3.Hai sa enuntam clar conditiile in care explicam un anumit fenoment, Vlad e deja bulversat despre cele doua situatii - cu excitatie fixa si cu excitatie controlata prin regulator

Uite iti raspund punctual cum vrei tu.

-1.Asa cum ma asteprtam, trecand peste conditia care nu am dat-o, eu am doar 5 viteze si schimb a-V-a de la 80, raspunsul tau este gresit.

Acum pentru cine vrea sa inteleaga voi explica de ce e gresit, la echilibru de consum electric avem un cosum de curent pe care nu-l poate disturba decat o schimbare de consumator presupunand ca pe autostrada nu mi se schimba consumul de curent asa cum fin a observat @ZIDU' rezulta ca avem acelasi consum de curent ca pe DN .Ce se schimba este intradevar turatia. Acum cine ia manualul de fizica si da cu ochiul un picut, o sa vada ca asa cum am mentionat mai sus pe partea de indus curentul depinde doar de flux, ori avand curent constant inseamna ca si fluxul inductorului trebuie sa fie constant respectiv curentul de excitatie. Q.E.D.

Asa se explica si se trateaza o problema, nu cu presupuneri.

-2. Bateria va fi in regim stationar adica va consuma curentul ei normal de auto-descarcare, insignifiant, gresit spus ca se incarca corect spus "consuma".

-3 Pe mine nu ma bulverseaza nimic, zapaceste si induce in eroare pe cel ce nu stie, dar stati linistiti topicul asta nu prea are fani.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite iti raspund punctual cum vrei tu.

-1.Asa cum ma asteprtam, trecand peste conditia care nu am dat-o, eu am doar 5 viteze si schimb a-V-a de la 80, raspunsul tau este gresit.

Acum pentru cine vrea sa inteleaga voi explica de ce e gresit, la echilibru de consum electric avem un cosum de curent pe care nu-l poate disturba decat o schimbare de consumator presupunand ca pe autostrada nu mi se schimba consumul de curent asa cum fin a observat @ZIDU' rezulta ca avem acelasi consum de curent ca pe DN .Ce se schimba este intradevar turatia. Acum cine ia manualul de fizica si da cu ochiul un picut, o sa vada ca asa cum am mentionat mai sus pe partea de indus curentul depinde de miscare si de fluxul inductorului, ori avand curent constant inseamna ca si fluxul inductorului trebuie sa fie constant respectiv curentul de excitatie. Q.E.D.

Asa se explica si se trateaza o problema, nu cu presupuneri.

-2. Bateria va fi in regim stationar adica va consuma curentul ei normal de auto descarcare, insignifiant, gresit spus ca se incarca corect spus "consuma".

-3 Pe mine nu ma bulverseaza nimic zapaceste si induce in eroare pe cel ce nu stie, dar stati linistiti topicul asta nu prea are fani.

1) fara a cunoaste rapoartele din cutia de viteze afirmatia ta legata de treptele de viteza nu are substanta. Pentru partea a 2-a iti amintesc chestiunea asta: Puterea [W] = Cuplu [Nm] x Viteză unghiulară [rad/sec]

Cuplul ala tine si de valoarea curentului de excitatie, el trebuie sa scada daca turatia creste pentru a absorbi (o putere mecanica) si debita mai departe (o putere electrica) neschimbata

2) bateria se incarca in regimul ala, nu e stationara. Ea consuma, absoarbe energie.Multa sau putina e alt subect, depide de starea ei de incarcare si de starea ei tehnica. Fa desenul pe foaie si ai sa intelegi.

3) no coment :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul unui ural/dnepr - daca nu te intereseaza sa il tii pe dinam - cea mai buna chestie pe care o poti face este modificarea catre alternator modern, variantele de succes sunt cele cu alternator auto. de dimensiuni mici. Varianta eleganta este cea in care ramane o portiune din carcasa dinamului pe post de flansa si axul e conectat la alternator. Variamta clasica era aia in care se punea o fulie in carcasa dinamului si alternatorul era montat in lateral intr-un mod periculos si urat (dar mergea orice soi de alternator, indiferent de marime)

 

Tot sapand pe net dupa informatii am gasit cateva opinii ale unor persoane care au tot testat fel de fel. Unul dintre ei spunea ca dinamul de Dnepr/Ural are ca parte sensibila releul si rulmentii care sunt cam mici si tin maxim 15.000km. A trecut pe releu electronic si becuri cu LED si de atunci spune ca nu mai are absolut nici o problema cu incarcarea. Individul mergea zilnic cu agregatul, se ducea la munca, la piata, samd, era un pasionat din Suedia.

 

Eu personal am testat un dinam bun pe direct si incarca la relanti 8V, deci cu un releu electronic care este eficient ar trebui sa incarce perfect.

Editat de petre81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa iei in calcul ca un RRT electronic in regim home made este costisitor fata de unul OEM, plus ca trebuie sa avem certitudinea ca scheman este pusa in practica si functioneaza. Sunt multe scheme care sunt facute, dar nepuse in practica. Ok ar fi o simulare teoretica/ soft pentru schema sa o vedem sevential si pe urma realizata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca mai sus s-au comparat mere cu pere, aducandu-se ca explicatie un bilant de puteri, voi face niscaiva consideratii asupra absorbtiei de putere mecanica in comparatie cu cea electrica. Pentru exemple am folosit generatoarelor electrice ce ne echipeaza mobrele(majoritatea), alternatoarele cu excitatie magnet permanent (eu le zic magnetouri ca sa fac o distinctie fata de cele cu excitatia bobinata) si RRT de tip sunt.

Acum sa va spun niste rationamente "logice" dar false pentru ca nu se vede ansamblul.

 

1. Mai toata lumea stie ca acest tip de generator cand RRT-ul vede ca bateria e incarcata sunteaza infasurarile disipand surplusul de energie.

Pe un forum strain unul sutinea ca in momentul suntarii nu se mai absoarbe putere de la motor pentru ca cei xA*0v dau 0w putere, sau real putere foarte mica, deci in mod normal nu se mai absoarbe mai nimic.

Fals

 

2.Mai sus se afirma, corect de altfel, ca "Puterea [W] = Cuplu [Nm] x Viteză unghiulară [rad/sec]" pe urma vine rationamentul

"Cuplul ala tine si de valoarea curentului de excitatie, el trebuie sa scada daca turatia creste pentru a absorbi (o putere mecanica) si debita mai departe (o putere electrica) neschimbata"

Pentru cine nu a urmarit topicul era un rationament care explica de ce ar trebui sa scada curentul de excitatie odata cu cresterea turatie.

Fals

De ce sunt false? Pentru ca se ignora din necunoastere sau cu buna stiinta legile fizici

Nu voi intra in formule se gasec in orice manuale de fizica.

Pe partea de generare curentul depinde de campul magnetic al rotorului si niscaiva parametrii constructivi iar pe partea de forta cuplul rezistent depinde de curentul indus si acelasi camp magnetic al rotorului

 

1. Rationamentul este gresit pentru ca motorul vede cuplul rezistent datorat curentului prin indus, atata timp cat avem acelasi curent fie debitat in instalatie fie "bagat la masa" cuplul ramane acelasi puterea consumata la fel

2.Aici o sa explic din nou cum sta treaba, deci la sarcina electrica constanta curentul este constant nu are importanta ca marim turatia, curentii din instalatie nu se modifica am aceeasi putere generata,

Pe partea de motor cuplul rezistent ramane acelasi dar unde se duce atunci puterea suplimentara? Pai sub forma de camp de caldura naiba stie ca nu mi-am pus niciodata intrebarea.

 

Mai mult sa extrapolam in diagrama lui @dedant68 sa presupunem ca cei 100A se obtin incepand de la 12v 2000RPM si cam tot acolo este si randamentul maxim, empiric sa zicem ca e chiar unitar, pai la 8000RPM puterea absorbita de la motor este de 4 ori mai mare, 4,8Kw insa pot livra doar 1,2kw.

 

Sper ca s-a inteles.

 

PS

Ca sa imbunatatesc din nou randamentul (la 8000ture) ar trebui sa folosesc un consumator de 48V

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...