Sari la conținut

25.000 km / 56 zile - Mongolia tur-retur


Postări Recomandate

Cum o mers V-Strom-ul cu benzina de 92? Erau cat de cat dese locurile de luat benzina sau mai bine car o canistra mare cu mine?

 

92 e boierie. 80 e dubios. 2 cilindrii (chiar cu compresie mare) se descurca mai bine decat 1. dar si cu 80 merge lejer cat e nevoie orice mobra relativ noua, de alea vechi cu compresie 8 nici nu mai zic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O chestie interesanta ne-a zis-o un tip la UlaanBaatar - prin tari de-astea unde gasesti rar benzina de 95 e bine sa te feresti de ea si sa bagi de 92. Motivul este ca foarte putina lume baga de 95 (fiind mai scumpa putin) si prin urmare benzina este destul de putin "rulata" in rezervoarele benzinariilor.

 

O singura data am gasit doar benzina de 80 in Mongolia si n-am avut nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am avut probleme la Alichur dupa ce am pus benzina din niste bidoane (prin filtrele Touratech, evident). Dupa alimentare, pe drum, Suzuki-ul lui Adi, a inceput sa se inece, mergea prost, etc. Cand am avut ocazia a scos filtrele sa le curete si erau colmatate ca dracu'

 

Dupa ce le-a curatat au mers ok. Bine, acum, spre apararea filtrelor benzina aia se pare ca e legendar de proasta dupa cum ne-au zis niste oameni la o benzinarie ( https://motorcycling.to/ro/spre-mongolia/pamir-highway-si-capcanele-sale )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filtrele nu au treaba cu 80 - 95. o sa filtreze si 70 si 110 la fel.


» Post actualizat in 23 Feb 2018 22:50

O singura data am gasit doar benzina de 80 in Mongolia si n-am avut nici o problema.

 

io cred ca ati bagat si prin krg / tjk da' poate nu era branded ca 80...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Om fi bagat nu zic nu, macar sa nu fie indoita sau cu impuritati :)


» Post actualizat in 27 Mar 2018 07:45

Hai c-a mai aparut un episod:

 

Editat de kaiten
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Hai cu ele, ca sunteti mai ceva ca Netflix-u' :D.

Intrebare, ca stiu ca aveti experienta semnificativa pe drumuri bezmetice. Desi am vazut ca voi ati plecat cu doua seturi de anvelope, presupunand ca merg cu grija si atentie, exista sanse sa ma descurc cu un singur set de Heidenau K60 Scout? Sau cu doua, dar acelasi model? Altfel spus, ati fi avut nevoie de ceva mai agresiv de atat, prin zonele din Mongolia, sau pe altundeva pe traseul pe care l-ati parcurs voi?

Foarte multam pentru raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Cu un singur set tot drumul clar nu ne-am fi descurcat. Si nu pentru ca avem nevoie de ultra super cauciucuri de offroad ci pentru ca nu tin, dpdv al uzurii. Cu un DL650 as zice ca tot la doua seturi ajungi. Eu am schimbat de exemplu 3 cauciucuri spate in tripul asta.. un Pirelli Scorpio MT90 - mai avea putin putin in el insa avea vreo 3-4 gauri, un TKC 80 si cand am ajuns acasa am schimbat un Shinko (si asta mai avea nitel, teoretic mai puteam sa il abuzez).

 

Bine, 1190-ul e cunoscut pentru rata de uzura a cauciucului spate cand ii dai bice..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu un DL650 as zice ca tot la doua seturi ajungi.

Mno, asa-mi miroase si mie. Variante de schimb ar fi Almaty, Ulan Bator sau Astana, in ordinea asta o sa ajung. In Astana am vazut ca exista cateva service-uri moto, deci in principiu as putea lua legatura cu ei, sa le comand sa fie deja livrate pe cand ajung acolo.

In Ulan Bator ati gasit ceva service-uri si/sau magazine de piese?

PS - distractie mai faina ii la mine cu schimburile de ulei, care vor fi multe si dese si nu stiu cat de la indemana gasesc ulei pe traseu :S.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumim domnule :)

 

La UB gasesti cauciucuri, service e chiar langa Oasis (daca stai acolo) - Japanese mechanic se poate ocupa sa ti le schimbe + schimb de ulei si alte chestii. La Almaty iti recomand sa stai la FreeRider. E un workshop si acolo, + ca au magazin cu cauciucuri, echipamente, consumabile, o carciumioara frumoasa la subsol, e pachetul complet (magazin + cazare ieftina, shared + carciuma + service). La Almaty poti cumpara cauciucuri si de la reprezentanta KTM.

 

Preturile sunt "pretul pietei" insa nu prea se merita combinatia asta pentru ca acolo nu serviseaza decat KTM-uri (inclusiv schimburi de cauciucuri) deci ar insemna sa le cumperi de la ei si sa le montezi in alta parte.Am cartea de vizita a lui Sergey (seful de service) acasa, daca vrei ti-l dau sa il ai la tine, poate ai nevoie.

 

La Astana nu stiu insa ar trebui sa fie si acolo o gramada.

 

PS: uite ca mi-ai dat o idee, o sa scanez acasa toate cartile de vizita pe care le-am primit si o sa le pun pe o pagina pe site-ul meu, poate ajuta pe cineva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: uite ca mi-ai dat o idee, o sa scanez acasa toate cartile de vizita pe care le-am primit si o sa le pun pe o pagina pe site-ul meu, poate ajuta pe cineva.

Nu stiu de ai ajuns la concluzia ca idee-i de la mine, dar buna este :D. Numai buna. Multam pentru confirmari, din cate ma documentez, de ce imi dau seama ca de fapt nu-i chiar asa de grava situatia, se gasesc destule pe drum incat sa nu fie nevoie sa plec cu juma' de garaj dupa mine. Perfect, cu alte cuvinte :D.

Hai cu filmele ;).

» Post actualizat in 17 Apr 2018 18:04

Hai ca nu v-am batut la cap de mult. Intrebare meteo: cam cat de frig v-o fost noaptea, prin zonele mai reci: Mongolia si Pamir, banui ca-n rest o fost mai degraba cald. Planul meu este sa iau doar un sac de dormit de vara, nu pe cel de iarna care-o fi calduros, dar ii si voluminos cat tot postul. Risc prea mult doar cu un sac de 15 grade confort? Sau chiar doua, ca tot ocupa sensibil mai putin loc decat unul de iarna...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

 

Episodul 7 - cu motocicleta la inaltime. Pe la 4000 de metri asa. In acest episod traversam minunatul Kyrgyzstan de la nord la sud. Am fost cat pe ce sa facem pana prostului toti trei (Asmir, Adrian si Mihai), ceva faze cu politia, traficul cu care ne obisnuisem deja (triplari, depasiri aiurea).

Finalul episodului ne gaseste in Pamir la vreo 3900 de metri, alimentand din niste canistre dubioase. Fapt pe care aveam sa il regretam rapid insa nu aveam ce face.

PS: daca v-a placut votati calatoria in Mongolia in concursul ADVTracks- https://poll.fbapp.io/best-march-track/wGv3B7wV

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...