Computer Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 Salut, Am si eu nevoie de putin ajutor din partea voastra. Fac revizia mobrei mele un KTM EXC 450 din 2009. 700 ore de functionare. Eu o am de pe la 650 de ore si am zis ca este cazul sa ii schimb pistonul si lantul de distributie. Mobra nu dadea semne de oboseala, nu dadea fum, pornea bine insa am zis ca e mai ok sa ii fac o revizie completa, nestiind exact cand a fost schimbat pistonul in trecut. Consuma un pic de ulei in schimb. Ce am gasit cand am desfacut motorul: - Cilindrul Size 1 se prezinta bine, are mici zgarieturi insa nu zgarieturi adanci, doar superficiale. - Pistonul avea dimenisunea 94,95 scrisa pe el. Ce dilema am acum, ce dimensiune ar trebui sa aiba noul piston? Sa iau aceeasi dimensiune 94,95 sau tinand cont de uzura cilindrului (700 ore functionare) sa trec la 94,96? Daca iau tot 94,95 tinand cont de faptul ca segmentii vor fi noi, exista posibilitatea sa o lase mai usor cu consumul de ulei? Daca trec la 94,96 exista posibilitatea sa se incinga mai rau motorul?Citisem undeva pe Thumpertalk ca cineva si-a schimbat pistonul cu o masura mai mare si i se incingea motorul mai rau. Multumesc anticipat, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 (editat) De ce sa schimbi pistonul? Eventual schimbi segmentii\ Consumul de ulei e din cauza segmentilor Editat Martie 11, 2018 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sbk750 Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 dupa stiinta mea dupa cum ai pus problema , ar trebui cat mai repede sa iei legatura cu un mecanic care stie cu ce se manca domeniul . eu nu inteleg pe ce convingere cumperi tu cota la piston fara a avea o masuratoare in prealabil . mergi la un mecanic innainte de-a achizition un piston , nu de alta dar sa nu-l iei degeaba si sa-l pui bibelou prin casa ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 daca cilindrul are zgarieturi vizibile il schimbi sau buceszi , l-ai masurat?unde? si cu ce? sau doar te-ai holbat la el , se mai vad urme de honuire? nu am mai vazut cota de piston de reparatie la o sutime diferenta esti sigur ca exista asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 daca cilindrul are zgarieturi vizibile il schimbi sau buceszi , l-ai masurat?unde? si cu ce? sau doar te-ai holbat la el , se mai vad urme de honuire? nu am mai vazut cota de piston de reparatie la o sutime diferenta esti sigur ca exista asa ceva? Bec....omul spune ca are urme fine pe piston...de alta cota nu poate fi vorba decit daca toarna piston. Despre masuratori ...pai cu ce ? cu sfoara? In alta ordine de idei....la 700 ore de functionare ....cilindrul abea a prins oglinda....in schimb segmentii banuiesc ca sint varza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 Bec....omul spune ca are urme fine pe piston...de alta cota nu poate fi vorba decit daca toarna piston. Despre masuratori ...pai cu ce ? cu sfoara? In alta ordine de idei....la 700 ore de functionare ....cilindrul abea a prins oglinda....in schimb segmentii banuiesc ca sint varza adica trebuie schimbat sau majorat la urmatoarea cota de reparatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 (editat) adica trebuie schimbat sau majorat la urmatoarea cota de reparatie. ceva de genul Eu i.as baga segmenti si as mai trage de el.....dupa , as inlocui tot cu piese noi Editat Martie 11, 2018 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Computer Postat Martie 11, 2018 Autor Share Postat Martie 11, 2018 Salut, Pentru motorul asta gasesti pistoane de la 94,94 la 94,96. https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=KTM+450+EXC+2009+piston&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XKTM+450+EXC+2009+piston+94%2C96.TRS0&_nkw=KTM+450+EXC+2009+piston+94%2C96&_sacat=0 E valida afirmatia ca fara o masuratoare exacta cu sculele potrivite s-ar putea sa nu iau ce trebuie . Ma gandeam ca din experientele altor posesori de KTM puteam trage o concluzie. Pistonul trebuie inlocuit deoarece partea neagra de pe laterale ( piston sliding surface ) s-a tocit . Iar legat de cilindru, cilindrul este nikasilat, nu se alezeaza nu se honuieste.Cel mai des pentru curatarea cilindrului se folosesc bureti Scotchbrite. Tineti cont ca e motocicleta de enduro, nu de strada, si regimul de functionare difera fata de una de supermoto spre exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petru_xxl Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 Iti trebuie micrometru 75-100 mm si trusa de alejaz cu cala sa se incadreze la 100mm pentru a efectua o masura interioara exacta a cilindrului, atunci afli si daca este ovalizat, dupa care studiezi manualul de reparatie iar in functie de specificatiile de acolo iei o decizie. » Post actualizat in 11 Mar 2018 21:30 daca cilindrul are zgarieturi vizibile il schimbi sau buceszi , l-ai masurat?unde? si cu ce? sau doar te-ai holbat la el , se mai vad urme de honuire? nu am mai vazut cota de piston de reparatie la o sutime diferenta esti sigur ca exista asa ceva? Am reparat un kawasaki klr650 si am gasit pistoane de cumparat cu 2 cote de uzura (diferenta de 1 sutime intre ele) dupa care urmau r1 si r2. A avut noroc s-a potrivit ultima cota de uzura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 Dacă tot ai desfăcut verifică și supapele.Ca sa verifici cilindrul te duci la un atelier care rectifica chiulase și cilindrii și îl măsoară ei atât la dimensiune cât și la ovalizare.In manual da diferența maximă și minimă intre piston și cilindru și în funcție de asta comanzi pistonul.Daca schimbi lanțul trebuie sa schimbi și patinele lanțului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Junglefoot Postat Septembrie 3, 2019 Share Postat Septembrie 3, 2019 La 11.03.2018 la 23:39, un_aiurit a spus: Dacă tot ai desfăcut verifică și supapele.Ca sa verifici cilindrul te duci la un atelier care rectifica chiulase și cilindrii și îl măsoară ei atât la dimensiune cât și la ovalizare.In manual da diferența maximă și minimă intre piston și cilindru și în funcție de asta comanzi pistonul.Daca schimbi lanțul trebuie sa schimbi și patinele lanțului Salutare, am un yamaha wr de 450 din 2004 care nu a fost desfacut niciodata iar de cursnd m am hotarat sa il desfac sa vad ce si cum gasesc in el. Motorul nu consuma ulei, decat foarte putin, in sensul ca nu fumega vizibil dar din cand in cand am mai completat. Dilema mea e urmatoarea: am gasit in Tm o firma care bucseaza cilindri, doar ca evident, acea bucsa nu mai are suprafata de Nikasil ca cel original, iar din ce stiu eu, kitul de piston nou vine cu segmenti pt nikasil adica mai duri, ma intreb daca acei segmenti nu v-or uza prematur cilindrul. Ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Septembrie 12, 2019 Share Postat Septembrie 12, 2019 Cine bucseaza îți face și segmenți pentru bucsa din fonta. Dar de ce te scarpini dacă nu te mănâncă? Măsoară cilindrul și după vezi cum stai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.