Jump to content

Help! Intrebare legata de inlocuire piston KTM EXC 450 2009


Recommended Posts

Salut,


Am si eu nevoie de putin ajutor din partea voastra.

Fac revizia mobrei mele un KTM EXC 450 din 2009. 700 ore de functionare.

Eu o am de pe la 650 de ore si am zis ca este cazul sa ii schimb pistonul si lantul de distributie.

Mobra nu dadea semne de oboseala, nu dadea fum, pornea bine insa am zis ca e mai ok sa ii fac o revizie completa, nestiind exact cand a fost schimbat pistonul in trecut. Consuma un pic de ulei in schimb.

Ce am gasit cand am desfacut motorul:

- Cilindrul Size 1 se prezinta bine, are mici zgarieturi insa nu zgarieturi adanci, doar superficiale.

- Pistonul avea dimenisunea 94,95 scrisa pe el.

 

Ce dilema am acum, ce dimensiune ar trebui sa aiba noul piston?

Sa iau aceeasi dimensiune 94,95 sau tinand cont de uzura cilindrului (700 ore functionare) sa trec la 94,96?

Daca iau tot 94,95 tinand cont de faptul ca segmentii vor fi noi, exista posibilitatea sa o lase mai usor cu consumul de ulei?

Daca trec la 94,96 exista posibilitatea sa se incinga mai rau motorul?Citisem undeva pe Thumpertalk ca cineva si-a schimbat pistonul cu o masura mai mare si i se incingea motorul mai rau.

 

Multumesc anticipat,

 

 

Link to comment
Share on other sites

De ce sa schimbi pistonul? Eventual schimbi segmentii\

Consumul de ulei e din cauza segmentilor

Edited by mos bear
Link to comment
Share on other sites

dupa stiinta mea dupa cum ai pus problema , ar trebui cat mai repede sa iei legatura cu un mecanic care stie cu ce se manca domeniul . eu nu inteleg pe ce convingere cumperi tu cota la piston fara a avea o masuratoare in prealabil . mergi la un mecanic innainte de-a achizition un piston , nu de alta dar sa nu-l iei degeaba si sa-l pui bibelou prin casa ...

Link to comment
Share on other sites

daca cilindrul are zgarieturi vizibile il schimbi sau buceszi , l-ai masurat?unde? si cu ce? sau doar te-ai holbat la el , se mai vad urme de honuire?

 

nu am mai vazut cota de piston de reparatie la o sutime diferenta esti sigur ca exista asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

daca cilindrul are zgarieturi vizibile il schimbi sau buceszi , l-ai masurat?unde? si cu ce? sau doar te-ai holbat la el , se mai vad urme de honuire?

 

nu am mai vazut cota de piston de reparatie la o sutime diferenta esti sigur ca exista asa ceva?

Bec....omul spune ca are urme fine pe piston...de alta cota nu poate fi vorba decit daca toarna piston.

Despre masuratori ...pai cu ce ? cu sfoara?

In alta ordine de idei....la 700 ore de functionare ....cilindrul abea a prins oglinda....in schimb segmentii banuiesc ca sint varza

Link to comment
Share on other sites

Bec....omul spune ca are urme fine pe piston...de alta cota nu poate fi vorba decit daca toarna piston.

Despre masuratori ...pai cu ce ? cu sfoara?

In alta ordine de idei....la 700 ore de functionare ....cilindrul abea a prins oglinda....in schimb segmentii banuiesc ca sint varza

adica trebuie schimbat sau majorat la urmatoarea cota de reparatie.

Link to comment
Share on other sites

adica trebuie schimbat sau majorat la urmatoarea cota de reparatie.

ceva de genul

Eu i.as baga segmenti si as mai trage de el.....dupa , as inlocui tot cu piese noi

Edited by mos bear
Link to comment
Share on other sites

Salut,


Pentru motorul asta gasesti pistoane de la 94,94 la 94,96.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=KTM+450+EXC+2009+piston&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XKTM+450+EXC+2009+piston+94%2C96.TRS0&_nkw=KTM+450+EXC+2009+piston+94%2C96&_sacat=0

 

E valida afirmatia ca fara o masuratoare exacta cu sculele potrivite s-ar putea sa nu iau ce trebuie :).

Ma gandeam ca din experientele altor posesori de KTM puteam trage o concluzie.

 

Pistonul trebuie inlocuit deoarece partea neagra de pe laterale ( piston sliding surface ) s-a tocit .

Iar legat de cilindru, cilindrul este nikasilat, nu se alezeaza nu se honuieste.Cel mai des pentru curatarea cilindrului se folosesc bureti Scotchbrite.

 

Tineti cont ca e motocicleta de enduro, nu de strada, si regimul de functionare difera fata de una de supermoto spre exemplu.

Link to comment
Share on other sites

Iti trebuie micrometru 75-100 mm si trusa de alejaz cu cala sa se incadreze la 100mm pentru a efectua o masura interioara exacta a cilindrului, atunci afli si daca este ovalizat, dupa care studiezi manualul de reparatie iar in functie de specificatiile de acolo iei o decizie.

» Post actualizat in 11 Mar 2018 21:30

daca cilindrul are zgarieturi vizibile il schimbi sau buceszi , l-ai masurat?unde? si cu ce? sau doar te-ai holbat la el , se mai vad urme de honuire?

 

nu am mai vazut cota de piston de reparatie la o sutime diferenta esti sigur ca exista asa ceva?

Am reparat un kawasaki klr650 si am gasit pistoane de cumparat cu 2 cote de uzura (diferenta de 1 sutime intre ele) dupa care urmau r1 si r2. A avut noroc s-a potrivit ultima cota de uzura.

Link to comment
Share on other sites

Dacă tot ai desfăcut verifică și supapele.Ca sa verifici cilindrul te duci la un atelier care rectifica chiulase și cilindrii și îl măsoară ei atât la dimensiune cât și la ovalizare.In manual da diferența maximă și minimă intre piston și cilindru și în funcție de asta comanzi pistonul.Daca schimbi lanțul trebuie sa schimbi și patinele lanțului

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
La 11.03.2018 la 23:39, un_aiurit a spus:

Dacă tot ai desfăcut verifică și supapele.Ca sa verifici cilindrul te duci la un atelier care rectifica chiulase și cilindrii și îl măsoară ei atât la dimensiune cât și la ovalizare.In manual da diferența maximă și minimă intre piston și cilindru și în funcție de asta comanzi pistonul.Daca schimbi lanțul trebuie sa schimbi și patinele lanțului

Salutare, am un yamaha wr de 450 din 2004 care nu a fost desfacut niciodata iar de cursnd m am hotarat sa il desfac sa vad ce si cum gasesc in el. Motorul nu consuma ulei, decat foarte putin, in sensul ca nu fumega vizibil dar din cand in cand am mai completat. Dilema mea e urmatoarea: am gasit in Tm o firma care bucseaza cilindri, doar ca evident, acea bucsa nu mai are suprafata de Nikasil ca cel original, iar din ce stiu eu, kitul de piston nou vine cu segmenti pt nikasil adica mai duri, ma intreb daca acei segmenti nu v-or uza prematur  cilindrul. Ce parere aveti? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...