Adyp Postat Mai 6, 2018 Share Postat Mai 6, 2018 Salut! Ma chinui cu un GSX de 400 din 84 (parca) sa il pornesc. Problema e ca nu imi da CDI curent pe o bobina din cele 2. A pornit intr-un piston dar celalalt nu primeste scanteie. Am inlocuit bobinele intre ele, sunt bune. ce ma deruteaza e ca daca scot papucii bobinei ce pleaca din CDI vad o mica scanteie la papuci cand ii conectez la bobina, ca si cand ar da curent mereu. Curentul ala nu ar trebui sa vina din cand in cand? Am desfacut si CDI, nu pare nimic ars in el iar pistonul de pe dreapta merge, a pornit saraca intr-un piston. Pipele sunt noi, bujiile la fel. Face la fel si cu cele vechi. Firele sunt bune ca le-am verificat. O sa urc maine niste poze cu interiorul CDI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 7, 2018 Share Postat Mai 7, 2018 Pe bobine ai curent incontinuu, scanteia apare cand acesta este intrerupt. CDI-ul sau ce ai tu acolo e stricat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Berevoescu Mihai Postat Mai 7, 2018 Share Postat Mai 7, 2018 Incep prin a-ti spune ca cu cunosc nici cum arata mobra, nici CDI-ul. Dar, ca si principiu general, curentul ala trebuie sa vina cu intermitente. Poti sa verifici cu un bec led de 12V pecare-l conectezi in locul bobinei si cand dai la automat ar trebui ca becul sa licare. Daca ramane aprins permament e nasol... Atentie ca becurile led au polaritate, deci daca nu se aprinde deloc trebuie sa-l incerci conectat invers. Teoretic tensiunea e transmisa in bobine de catre un tranzistor care presupun ca la nivelul anului 1984 e un trazistor bipolar. Pe asta il suspectez eu ca s-a prajit, desi cauze pot fi multe. Daca crezi ca te poti baga in el la nivel de componente electronice, as putea sa-mi dau si eu cu parerea, poate cine stie, se repara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Mai 7, 2018 Autor Share Postat Mai 7, 2018 Multumesc pentru raspunsuri! Si eu ma gandeam ca e CDI-ul dar am zis sa mai intreb. E dubios ca nu e nimic ars in CDI ca l-am desfacut. O sa probez cu becul sa ma asigur ca de acolo e desi altceva nu vad ce ar putea fi ca bobina am incercat-o pe celalalt piston. Asta e minunatia, poze cu interiorul fac diseara: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Mai 7, 2018 Share Postat Mai 7, 2018 Pe ce te bazezi cand spui ca "nu e nimic ars in interior"? Componentele electronice se pot "arde" fara semne vizibile la exterior. O jonctiune a unui tranzistor strapunsa si aia e, jucaria e defecta. Daca nu stii electronica ori il dai la un meserias la bobinat, ori altul. Din ce ai spus tu e clar ca e de la CDI... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Mai 7, 2018 Autor Share Postat Mai 7, 2018 Nu e nimic ars VIZIBIL! E bine asa? La bobinat n-am ce sa dau... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 7, 2018 Share Postat Mai 7, 2018 Aditzu ala nu ie cedei ia vezi pe dreapta motorului in partea de jos poate ai un capac (nu ala de la ambreiaj .. desfa capacul ala si vezi acolo poate e o platina... poate sunt 2 ... poate ie un pick-up coil .. sau chiar doua .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 8, 2018 Share Postat Mai 8, 2018 Aditzu ala nu ie cedei ia vezi pe dreapta motorului in partea de jos poate ai un capac (nu ala de la ambreiaj .. desfa capacul ala si vezi acolo poate e o platina... poate sunt 2 ... poate ie un pick-up coil .. sau chiar doua .. Posibil sa fie pick-up coil cu 2 elemente... mi-aduc aminte ca gixeru' de 750 asa era! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Mai 8, 2018 Autor Share Postat Mai 8, 2018 Becule, e aprindere, stiu, doar ca pe net asa il gasesti, CDI. Totodata, am vazut niste chinezarii "electronice", nu stiu daca or fi mai bune... Am vazut capacul ala, o sa imi bag nasul prin el in weekend. Anexez poze cu aprinderea vietii. Nu ma dau meserias, oricum va ajunge pe mana cuiva pentru o revizie totala, dar recunosc ca-mi plac fiarele, nevasta imi face mereu scandal ca nu mai are loc de sculele mele in debara... xD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 8, 2018 Share Postat Mai 8, 2018 ah l-ai deschis ... astea nu prea au moarte .. in general se duce partea cu semnalu pickup coil sau platina depinde ce ai tu acolo. dldeaza si tu un manual de reparatie si vezi exactamundo gasesti tot felu de aprinderi electronice aftermarket dar costa cam cat toata motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Mai 8, 2018 Autor Share Postat Mai 8, 2018 Si eu ma gandeam ca ar mai fi varianta asta cu pickup dar nu stiam ca sunt 2... de aia nici nu m-am gandit prea tare la varianta asta de vreme ce pe o bobina da OK. Odata cu mobra (care a costat un pic mai mult decat o aprindere AM) am primit si un manual Haynes, am acolo ce trebuie. Cine a avut mobra inainte a bagat la curent in ea pana a ars solenoidul, cred ca tot de problema asta s-a lovit insa s-a lasat pagubas. Eu am pornit-o intr-un piston punandu-i niste benzina in capul pistonului. Mersi de info! va tin la curent cu progresul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 9, 2018 Share Postat Mai 9, 2018 Verifica daca pick-up coil e cu 1 sau 2 elemente, daca e cu 2 poate unul e dus. Daca e cu 1 element sau 2 dar bune, cel mai probabil unul dintre tranzistorii din TCI, cel corespunzator cilindrului care nu merge, este impuscat. Defect destul de frecvent, se gasesc inlocuitori usor si relativ ieftini, Darlington NPN de genul BU806... Succes~! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 9, 2018 Share Postat Mai 9, 2018 (editat) As incepe prin verificare de cele 2 transistori sau ce sunt acolo, mari. Si verifica daca prin alt traseu nu trece cumva deja curent prin bobina (adica fara cdi montat) Am avut un caz in care tragea curent prin un scurt la un fir de turumetru spre cadru. Editat Mai 9, 2018 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Mai 10, 2018 Autor Share Postat Mai 10, 2018 Multumesc de sfaturi, verific sambata toate de mai sus. Va tin la curent (nu cel de la bobina xD). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.