Redresor Postat Mai 12, 2018 Share Postat Mai 12, 2018 (editat) ună, Intenționez să iau un Hoinar (mai fiabil) sau Mobra Turist (mai arătoasă, farul îi stă bine). Pentru că nu am loc în garaj (nu ar intra masina pe lângă motoretă), trebuie să o suspend spre tavan, să scap mai ales de lățimea ghidonului. Fac un sistem de scripeți cum exista pentru biciclete. Am găsit lățimea de 77cm la Hoinar. Pentru Mobra Turist nu găsesc. Ghidonul pare același (lipsă bara din mijloc). Până una-alta mi-ar trebui să știu: 1. lungimea dintre ghidon și portbagaj (Mobra Turist); 2. lungimea dintre ghidon si manerele pentru pasager (Hoinar). Se poate ridica de acolo sau mai bine de undeva de lângă telescoapele spate? De bara cromată care duce la stop? Am luat niste poze de pe net, Laszlo Robert sper să nu se supere... Alte curiozități (am citit mult din cele 200 de pagini, dar nu m-am lămurit): 1. Hoinar a avut magnetou de 12v din fabrică? Unii ziceau că da, în cartea tehnică e dat de 6v. 2. Cutia de sub sa a hoinarului are spațiu liber pentru un acumulator? (L x l x h: 114 x 71 x 86). As vrea să îi pun acumulator pentru o aprindere cu senzor (fără platină). De modificat electricul nu mi-e greu, ma pricep. Cel mai simplu e sa am 12v din magnetou, apoi cu releu încărcare de scuter. Din ce înțeleg eu din cartea de Hoinar, electricul e gandit să meargă cu sarcina pe el. Dacă se arde un bec crește tensiunea și se ard și celelalte. Deci cu baterie e treabă serioasă. 3. Ce soclu are becul de far la Hoinar? Din câte am citit e ca cel auto de frână (BAY15D), doar că are balonul mai mare. Dacă aș ști tipul de soclu poate găsesc ceva led (pentru consum mai mic mă interesează) Editat Mai 13, 2018 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Mai 12, 2018 Share Postat Mai 12, 2018 (editat) Mobra Hoinar a avut magnetou ( precizia sacele ) doar de 6 v , becurile de 6v sunt fiabile nu se ard usor si nici nu preaiau vreo suprasarcina electrica in caz de bec far ars . In poza sunt dimensiunile la mobra . Editat Mai 12, 2018 de foxxbiker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 12, 2018 Autor Share Postat Mai 12, 2018 Bun, am înțeles cu electricul. Nu înțeleg de ce spuneau unii ca au pus pe Mobra 50 magnetou de 12v de hoinar... Dimensiunile totale le stiam. De la ghidon până unde am marcat pe poze nu știu.. .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Mai 12, 2018 Share Postat Mai 12, 2018 Am vazut magnetou de mobra rebobinat pentru 12 V + aprindere electronica si instalatie cu becuri de 12 V , o improvizatie care nu facea sa mearga mobra mai bine sau luminile sa fie mai puternice . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 12, 2018 Autor Share Postat Mai 12, 2018 Am înțeles. Ma gândeam ca la un moment dat poate ii pun semnalizări. Ceva frumos și discret, un fel de contragreutati pentru ghidon. Mi-e mai simplu sa le fac la 12v... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Mai 12, 2018 Share Postat Mai 12, 2018 Merge bec de 12 V, important este curentul. Dacă becul de far este ars nu se induce curent în înfăşurarea pentru poziţie spate. Cu modificări minime ar merge un regulator monofazic de scuter şi baterie de 12 V, trebuie doar dezlegată de la masă bobina aia de far, cea mai mare din magnetou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 13, 2018 Autor Share Postat Mai 13, 2018 Da, regulator monofazic și o baterie micuță, pentru că nu are nevoie de pornire.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 13, 2018 Share Postat Mai 13, 2018 (editat) Aprindere aelctronica am facut si s-a facut fara nicio modificare la magnetou, schema o cauti pe acest forum (a fost publicata in Tehnium), becurile le poti pune linistit de 12V cu singura conditie sa le dublezi puterea, o sa ajunga la puterea nominala ceva mai tarziu in turatie (intervine limitarea de curent ceva mai sus) dar merg cu brio. Editat Mai 13, 2018 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 13, 2018 Autor Share Postat Mai 13, 2018 Nu aprinderea aia din TEhnium, pe aceea o stiu. Alta cu senzor hall. Nu mai are platină. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 13, 2018 Share Postat Mai 13, 2018 E mai fiabila aia din Tehnium era pe principiul CDI_ului asta daca s-a ars avand contactul uitat pus e TCI. Cea mai buna solutie e sa se ia partea de alimentare de la cea din Tehnium (parca era o triplare de tensiune) pus un CDI de scuter care are si avansul reglabil cu turatia la care se adapteaza platina sa dea pulsul care trebuie. , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 13, 2018 Autor Share Postat Mai 13, 2018 Da, este o idee și asta cu adaptatul de la scuter... » Post actualizat in 13 May 2018 11:41De îndată ce pun mana pe un hoinar cu acte, ma apuc sa vad dacă se poate adapta un magnetou de scuter. Ar fi mai simplu așa.Doar ca nu știu pentru ce turații este conceput un CDI de scuter. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Mai 13, 2018 Share Postat Mai 13, 2018 Exista candva o aprindere de drujba facuta la Sacele care se adapta usor pe motorul de hoinar , fara platina . Nu stiu daca avea infasurare pt lumini/stop frana . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 13, 2018 Autor Share Postat Mai 13, 2018 Bine de știut. Aproape sigur nu avea înfășurare pentru lumini. La ce ar fi folosit? » Post actualizat in 14 May 2018 16:55 M-am documentat puțin. Scuterele 2T nu prea au avans variabil din CDI sau cel puțin nu am găsit eu. Cică la motoarele mici, nu ar face mare lucru. » Post actualizat in 14 May 2018 19:26 Ca idee, ce acte trebuie să aibă un hoinar pentru a putea fi înscris în circulație? Ce trebuie să îmi dea vânzătorul? » Post actualizat in 15 May 2018 17:08 M-am documentat puțin despre folosirea unei aprinderi de scuter. Din ce am citit Piaggio Liberty are acelasi con pe volanta ca Hoinar. Un stator mai performant, aprindere la fel, schemă simplă. Rămâne de văzut dacă se poate adapta cumva... Italienii au o bobina micuță cu montajul CDI în ea... » Post actualizat in 15 May 2018 17:27 Schema de Piaggio și aspectul volantei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buidos Postat Mai 18, 2018 Share Postat Mai 18, 2018 (editat) Da pare interesant insa oare ce dimensiune are volanta pe exterior pentru a putea avea loc să pui şi cititorul acela de pe exteriorul volant ei. Ar fi mai bine o aprindere cu cititor interior Editat Mai 18, 2018 de Buidos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 18, 2018 Autor Share Postat Mai 18, 2018 Cu senzor interior am găsit asta de Zundapp motor AM6 cu magnetou Ducati. Are o placă de adaptare de la platoul cu platini. Găuri ovalizate dese, diametru platou cam 9cm.Știu ca mobra avea și magnetou Ducati. Poate se potrivește. Înțeleg ca Ducati avea platina jos. Asta ma încurcă puțin. Ma gândeam ca trebuie să fie în același punct ca la Bosch... » Post actualizat in 18 May 2018 19:33 https://www.zipy.ro/p/ali/stator-plate-for-motor-zundapp-am6-with-ducati-ignition/32831392199/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 18, 2018 Share Postat Mai 18, 2018 M-am documentat puțin. Scuterele 2T nu prea au avans variabil din CDI sau cel puțin nu am găsit eu. Cică la motoarele mici, nu ar face mare lucru. Si ce te impiedica sa pui unul de 4T? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 18, 2018 Autor Share Postat Mai 18, 2018 Aș lua-o pe rand. Nici nu stiu deocamdată ce curbe de avans are Mobra. După ce ma documentez mai bine poate o sa încerc și cu aprindere de 4T. Problema cea MARE este că nimeni nu a experimentat aprinderi moderne pe Mobra sau nu le prezintă pe net. E un băiat pe youtube cu aprindere gotronic de care nu pot să mai dau. El găsise și un magnetou de 12v făcut în Iugoslavia. Pozele au expirat între timp. Deci rămâne de experimentat în teren. Asta presupune multe : 1) timp 2) milogeala la cei care au scutere sau magazine cu piese care par potrivite din poze. Trebuie sa rogi pe cineva sa măsoare aproximativ, pentru ca nimeni nu ar arunca 400 de lei pe un magnetou care pare bun din poze. Omul e doar vânzător, nu știe sa măsoare cum trebuie... Sau nu se complică. 3) adaptare. Nu o sa fie plug & play.. Deci e de luptat. Și singura satisfacție este ca poți sa le dai și altora o soluție bună, testata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buidos Postat Mai 19, 2018 Share Postat Mai 19, 2018 (editat) Eu am reusit sa vorbesc cu cineva care a pus o aprindere electronica pe minimobra, nu am reusit sa culeg prea multe informati căci nu prea vroia să ami zică, el a zis ca cu aprinderea asta merge perfect! Si asta seamana cu cea de mobra si bobinele, aprinderea se numeste cityflex Editat Mai 19, 2018 de Buidos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 19, 2018 Autor Share Postat Mai 19, 2018 Da, unii nu spun, nu înțeleg de ce. Nu e ca și când s-ar putea face afaceri din asta și le furi ideea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buidos Postat Mai 20, 2018 Share Postat Mai 20, 2018 Mda, si eu vreau sa ami modific aprinderea la mobra mea să pun ceva aprindere elctronica şi cred ca am să incerc aprinderea de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Mai 20, 2018 Share Postat Mai 20, 2018 nu am reusit sa culeg prea multe informati căci nu prea vroia să ami zică, Ce dobitoc! O să consume a lui mai mult, sau de ce? » Post actualizat in 20 May 2018 19:08 Si ce te impiedica sa pui unul de 4T? N-o să dea scânteie din doi-în-doi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 20, 2018 Share Postat Mai 20, 2018 (editat) Nu da scanteie din 2 in 2 pt ca nu are de unde sa stie agregatul de pe arborele motor timpul , daca pistonul a urcat la sfarsit de compresie sau la sfarsit de evacuare! E sistem "cu scanteie pierduta", da cate o scanteie la fiecare urcare a pistonului. Multe masini functioneaza la fel, inclusiv Logan 1.4-1.6, bujiile cilindrilor 1&4 si 2&3 dau scanteie simultan. Editat Mai 20, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.