Sari la conținut

Pe Lepsa si toiagul prin noroaie in Cheile Narujei (690 km)


AlexAB
 Share

Postări Recomandate

Pe Lepsa si apoi enduro cu toiagul prin noroaie (Cheile Narujei, 690km)

 

Salut!

 

Incep prin a zice ca nu apar pe Google Maps Cheile Narujei, dar sunt absolut superbe pentru enduro. Au iesit niste cadre superbe (mai putin al' cu fata mea obosita).

 

Am plecat in tura planificata aici cu colegul mv11b1. Ca orice om normal, desi plecarea era la 5, iar m-am trezit pe la 3 si jumatate.

 

Cate kg are echipamentul "de iarna"

Pentru ca ma plictiseam pana venea ora de intalnire si pentru ca plecarile de dimineata si intoarcerile se fac acum la "lumina intunericului", am zis sa-mi pun si eu niste benzi reflectorizante pe casca, geaca si motor.

Colegul a zis ca se vedeau foarte bine. I-am oferit si lui cealalta vesta reflectorizanta.

post-97306-0-66694200-1538379271_thumb.jpg

 

E prima iesire cu pantalonii de iarna, se leaga cu fermoar la geaca de piele si a fost absolut genial sa nu-mi mai fie frig la picioare sau la mijloc (dar a fost jale cand a trebuit sa merg la buda). Oricum a fost destul de frig toata tura incat sa nu dau nimic jos de pe mine.

Costumul de cosmonaut are 9.5kg:

post-97306-0-60826400-1538379290_thumb.jpgpost-97306-0-29645400-1538379278_thumb.jpgpost-97306-0-62966800-1538379285_thumb.jpg

 

La 5 fix ne-am intalnit la benzinarie si-am plecat pe autostrada spre Ploiesti, 120km/h croaziera.

 

Cum e cu handguards vs paletele stock

Ce am remarcat e ca Domi e mult mai stabil atat din punct de vedere al vantului care lovea aparatorile stock, nu mai reactioneaza ghidonul la rafale mai puternice, cat si din punct de vedere al vibratiilor muuult reduse, daca n-ai stii ai zice ca esti pe doi cilindri.

 

Undeva dupa Ploiesti ne oprim la o benzinarie, am zis sa mai asteptam un pic sa se lumineze ca altfel n-o sa ne bucuram de drum. Plus ca aveam mainile sloi, doar erau vreo 4-5 grade afara.

post-97306-0-50754100-1538379296_thumb.jpg

 

La 9 fara 20 eram in Targu Secuiesc. Alimentam si cautam ceva deschis prin centru sa mancam, o singura cofetarie deschisa la ora aia nu servea decat dulciuri.

post-97306-0-21178000-1538379302_thumb.jpgpost-97306-0-50410700-1538379308_thumb.jpgpost-97306-0-46012000-1538379315_thumb.jpg

 

Pe Lepsa

Avand ca termen de comparatie celelalte ture de anul asta, pot sa zic ca nu inteleg hype-ul turelor pe Lepsa. Asfalt ok, sunt cateva zone cu succesiuni de curbe si cateva vederi si peisaje frumoase, dar in rest nu pot sa zic ca e de poveste. Poate nu ne-am lasat noi destul pe curbe.

post-97306-0-78375900-1538379322_thumb.jpgpost-97306-0-02489900-1538379345_thumb.jpgpost-97306-0-25557900-1538379352_thumb.jpgpost-97306-0-89342100-1538379359_thumb.jpgpost-97306-0-67567800-1538379366_thumb.jpg

 

Pe la 11 jumatate ne luam la revedere la Valea Sarii, colegul merge spre Focsani (cu regret ca a dat Transalpul pe BMW :D) iar eu fac dreapta sa continui spre primul obiectiv, cascada Misina. Ma pozez si eu in dreptul unui semn potrivit perfect turei:

post-97306-0-91917100-1538379372_thumb.jpg

 

Portiunea de enduro pe Cheile Narujei - o M I N U N A T I E!

Drumul asta spre Cheile Narujei e o comoara ascunsa. Cheile Narujei nu apar pe Google Maps.

Aici dupa prima portiune de forestier am intrat in zona umbrita si am dat de primele noroaie. Cu curaj am mers inainte, mai prin ele, mai pe langa, bazandu-ma pe experienta anterioara din Cheile Sodomiei, si anume ca Anakeeurile merg pe-aici, mai ales ca e si pietris.

post-97306-0-63067700-1538379594_thumb.jpgpost-97306-0-63231200-1538379601_thumb.jpgpost-97306-0-69458200-1538379609_thumb.jpgpost-97306-0-67367800-1538379622_thumb.jpgpost-97306-0-48618700-1538380874_thumb.jpg

 

Drumul se deschide intr-o vale superba, exploatare forestiera.

post-97306-0-32506000-1538379616_thumb.jpgpost-97306-0-04179300-1538379743_thumb.jpg

 

Cu batu-n balta, partea 1

Pe-aici am dat de-o balta, de era mai mult lac, nici pe jos nu mergea ocolita. Am dat cu batu-n ea sa vad daca e namol, cat de adanca, si dupa o palma de apa mai erau cativa centimetri de namol. Am zis hai ca sigur merge daca-mi iau avant, si am trecut, cu mari emotii, fiind cel mai mare lac parcurs pana in prezent.

post-97306-0-49657200-1538379696_thumb.jpgpost-97306-0-89180900-1538379702_thumb.jpgpost-97306-0-62826600-1538379986_thumb.jpg

 

Drumul in continuare:

post-97306-0-05812500-1538379720_thumb.jpgpost-97306-0-06040900-1538379727_thumb.jpgpost-97306-0-71517300-1538379733_thumb.jpg

 

Forestierul asta cu noroaie si pietre se transforma mai tarziu intr-unul cu gropi in care intra jumatate de motocicleta, a se vedea in poza de mai jos:

post-97306-0-46695300-1538381963_thumb.jpgpost-97306-0-11037900-1538379751_thumb.jpg

Am inteles ca 10 km de forestier in realitate nu ii parcurgi in 15 minute ci mai mult spre o ora.

 

Cu batu-n balta, partea 2, aici m-am oprit

Drumul din dreapta in stanga plin de namol gros si adanc.Poate as fi avut o sansa cu K60uri, desi singur nici cu alea nu cred ca riscam, as fi ramas acolo. M-am plimbat de jur imprejur, n-aveam pe unde sa trec. Mai aveam gen 2 km pana la cascada.

post-97306-0-91422000-1538379759_thumb.jpgpost-97306-0-70781700-1538379771_thumb.jpg

 

M-am dat jos si-am cautat un toiag, am gasit ceva pe la 2 metri. Sincer in momentul asta incepea sa fiarba un pic sangele in mine, e zona cunoscuta pentru fauna mare. Recunosc ca au fost cei mai lungi 2 km din viata mea prin padurea asta pustie. Recunosc ca am inlemnit de vreo doua ori cand au zburat niste pasari printre crengi sau am simtit un miros mai dubios pe care mi l-am imaginat a fi de canine sau de urs.

Ma gandeam de ce dracu ma incapatanez cu potentialul de a fi ros pe-aici pe unde n-ar stii nimeni de mine.

 

Dar macar aveam TOIAGUL! Pe care mi-l bagam singur in ********. In punctul asta daca ma pisam pe mine nu s-ar fi vazut, pantalonii fiind negri si grosi ar fi actionat ca un pampers.

post-97306-0-17863200-1538379782_thumb.jpgpost-97306-0-53924900-1538379905_thumb.jpgpost-97306-0-44944700-1538379840_thumb.jpgpost-97306-0-86195500-1538379895_thumb.jpg

 

Dupa cei mai lungi 2 km din viata mea, am ajuns la o dezamagire prabusita. Cascada nu mai era.

post-97306-0-58700900-1538379925_thumb.jpgpost-97306-0-64558300-1538379968_thumb.jpgpost-97306-0-06422000-1538379917_thumb.jpg

 

Pas grabit inapoi la motocicleta si baaaai ce bucuros am fost sa-i revad moaca de KTM. Aproape am facut intindere la piciorul drept cand am tinut-o sa nu cada, incercand s-o intorc fara sa ma duc in namol. Dar a iesit bine. Transpirat.

 

Cateva poze de la intoarcere (apropo, sunt vreo 3-4 dulai mari pe-aici care m-au alergat si pe mine):

post-97306-0-30994000-1538379977_thumb.jpgpost-97306-0-94975700-1538379994_thumb.jpg

 

La prima benzinarie din Focsani mi-am admirat si eu noroiul uscat (stiu ca nu-i mult, dar e muncit si castigat de mine):

post-97306-0-37100200-1538380012_thumb.jpgpost-97306-0-04760800-1538380020_thumb.jpg

Apoi incet pe cel mai plictisitor drum din lume, E85. Desi e practic o linie dreapta, cumva erau vreo 3 accidente si cozi bara la bara pe vreun kilometru formate inaintea lor.

 

Un lucru e cert, nu cred ca o sa mai existe tura fara o iesire in afara asfaltului. Weekendul care vine sper sa fie una cu K60uri.

Mersi ca ati citit, daca se decide cineva sa mearga pe aici sa dati de veste ca m-as mai intoarce. Oricum mai sunt cateva lucruri prin zona la care n-am reusit sa ajung.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu tot respectul, cine are nevoie de asfalt :)). A se lua ca gluma.

O sa tin minte pentru data viitoare pe unde se poate manca duminica dimineata.

De regula detest drumurile drepte-n camp, insa Brasov - Tg Secuiesc mi-a placut mult. Plus ca am simtit miros de kurtos prin localitatile de dinainte de oras.

Dupa ce-am ajuns in piata din centru.. eu o luasem pe o strada pe-acolo cautand in continuare "centrul", m-a lamurit colegul ca "ala e". Fain, oricum.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Doar ca in weekend e pustiu! Bv - Tg Sec am intalnit niste valuri transversale in asfalt f ciudate si care nu se vad. La +100 (cu destul de mult +) e ciudata senzatia.

Daca pulitia isi facea datoria bagai cu -.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu stiu daca este european ,dar la 180 (probabil cu + ) nu s-au simtit niciun fel de valuri transversale . Se numeste sa adaptezi viteza la conditiile de drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La bujdoso in secuiesc e nemaipomenita mancarea.

Doua chestii dubioase oarecum nesemnificative - decorul si mobilierul arata a anii 90 (nu uzat, ma refer la design) si bonul fiscal e in ungureste.

Cu asteptarea cred ca depinde daca au vorbitori de romana pe tura :))))))) Eu nu am avut probleme pana acum.

 

Multiple chestii pozitive: mancare buna, preturi mici, portii mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era un eveniment cu retrocotețe si toata lumea navalise peste hungurii bujbe cand am fost eu.

@goe, +180 cu pasager, topcase, tankbag si sidebaguri n-am avut sange in pipeta sa-i dau pe acolo. Deh, mimoza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai daca as castiga la loto stii ce motor ti-as face cadou ? un KTM 690 Enduro ca vad ca iti place sa te bagi la namol pana in dinti si sa te mozolesti. Sunt frumoase drumurile astea, dar nu te mai aventura singur pe munte. Doamne fereste ramai pe acolo prin vreun sleau sa vezi cum e pe urma. Ia-ti o sufa cu tine in topcase data viitoare. Macar o legi de roata spate si de un copac aflat inaintea motocicletei si te scoti singur din namol prin tehnica troliului ca altfel n-ai nicio sansa daca esti singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hahah, faina propunere! Daca ai castiga la loto si ai avea bani de dat pe un KTM 690, mai bine am da banii unei institutii care ajuta copiii :). Na, e ok mobra mea pe carburatie pentru cat stiu eu sa fac, adica nici 10% din ce poate ea (recunosc totusi ca m-am dus cu gandul o data la un DRZ400).

KTM 690 e motorul pe care-l iei dupa ce ai vreo 5 ani de enduro si stii cu ce se mananca dihania.

Sa stii ca e o idee buna sa am ceva de legat si tras in cazul in care ramane pe undeva. Nu mi-e de ramas impotmolit cat imi e de cazut si rupt ceva.. dar merg atent.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...