Dumitru Calancea Postat Februarie 27, 2019 Share Postat Februarie 27, 2019 Buna tuturor, am achizitionat de curand o Husqvarna TE 250 2T 2016, si are aproximativ 100 de ore de cand s-a inlocuit pistonul. Intrebarea mea este daca ar trebui sa demontez pistonul sa vad de uzura si eventual sa-l schimb sau sa mai merg asa cu el? Am facut un test de compresie si are undeva in jur de 11.8bari. PS: are cineva un manual de reparatie pentru Husqvarna TE 250 2T 2016? Multumesc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valentin.urda Postat Februarie 27, 2019 Share Postat Februarie 27, 2019 Pe site-ul Husqvarna gasesti toate manualele pentru toate motocicletele in mai multe limbi: https://www.husqvarna-motorcycles.com/service/user-manuals/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valentin.urda Postat Februarie 27, 2019 Share Postat Februarie 27, 2019 ok, nu am fost atent. Dar in user manual am gasit asta: Presupun ca ar trebui schimbat pistonul, daca are deja 100 de ore, sa nu strici si cilindrul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dumitru Calancea Postat Februarie 27, 2019 Autor Share Postat Februarie 27, 2019 Da, un workshop manual as vrea.... Multumesc oricum pentru raspunsuri si pentru implicare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 4, 2019 Share Postat Martie 4, 2019 La 11,8 e la jumatatea vietii. Pistonul se inlocuieste la 80-100 ore pentru cei ce merg ca la curse tot timpul, la 150 ore la oamenii normali. Motorul vine de nou cu o compresie de 13 si se schimba cand ajunge compresia pe la 10, unii chiar pe la 9.(eu, cand l-am luat, avea 7, si a trebuit sa schimb si cilindrul) Inseamna ca motorul tau a fost folosit mai light si i s-a dat si ulei de amestec bun. Eu nu as desface motorul cu totul, as desface doar capacul de la cilindru si m-as uita la suprafata cilindrului, sa nu aiba puncte de nicasil sarite (semn ca s-a mers fara apa si s-a supraincalzit). Si, de asemenea, schimbate cele 2 oringuri de la capac (dupa 3 ani de zile, or fi si ele coapte, pret 30-40 lei ambele). De asemenea, poti sa-ti faci o idee despre piston si daca desfaci evacuarea, poti vedea prin fanta lateralul pistonului, exact partea care e cea mai expusa la uzura. Si, apropos, motorul tau nu e foarte diferit de EXC. Uite un manual de reparatie de EXC 250 2004-2010, macar sa-ti faci o idee asupra operatiunilor generale de mentenanta: https://drive.google.com/file/d/0B2-8B_LViIenTW1pb0NRRjNkcmc/view?pref=2&pli=1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dumitru Calancea Postat Martie 5, 2019 Autor Share Postat Martie 5, 2019 Multumesc mult, Mircea , pentru raspuns. O sa fac exact ceea ce mi-ai spus. Manual de KTM am gasit si eu si da la motor , cutie sint la fel. As dori sa te mai intreb, daca stii cumva biela la cate ore aproximativ, ar trebui schimbata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 5, 2019 Share Postat Martie 5, 2019 (editat) Biela nu stiu sa se schimbe la ore, doar cand face zgomot. Eu unul nu am schimbat niciuna in 6-7 ani de 2T. Sau poate am avut eu noroc, nu stiu... Si, apropos de masuratori, KTM-ul (si, automat, Husqvarna) dau intervale de schimbare destul de mici fata de ce pot face piesele lor. Eu am luat Husabergul, i-am masurat imediat grosimea placutelor de ambreiaj, mi-a aratat ca erau fix la finalul vietii, si m-am intristat. Si totusi, cu ulei bun schimbat in cutie la 20 ore, acel ambreiaj m-a mai tinut inca 100 ore. La fel si pistonul, ei il dau la 80 ore dar merge si la 150 daca nu-l forjezi la maximum. Si la mai toate consumabilele e la fel. Editat Martie 5, 2019 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dumitru Calancea Postat Martie 6, 2019 Autor Share Postat Martie 6, 2019 Tu ce ulei la cutie folosesti? La manual recomanda 15w50 (ulei de 4T) pentru ambreiaj. Eu am folosit un 80w de la Bel-Ray de culoare rosie, dar e f.scump. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 6, 2019 Share Postat Martie 6, 2019 Motul transoil 10w30. Vreo 35 lei litrul, si intra vreo 700ml la un schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dumitru Calancea Postat Martie 7, 2019 Autor Share Postat Martie 7, 2019 Din ce an este Husabergul tau? este 2Tsau 4T? Asta este uleiul care il recomanda la tine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 2011, 2T. Cred ca Motul Transoil 10w40 folosesc, nu 10w30. E recomandat 15w50, ca la orice KTM, insa nici cu 10w40 nu tuseste. E un pic mai subtire decat 15w50 la temperaturi scazute, deci isi da drumul ambreiajul in primele 2 minute de la pornirea motorului, agata mult mai putin timp. Si da, poti pune orice ulei de motor 10w40 sau 15w50 4T, sau 10w40 de cutie pentru motociclete, dar sa-l schimbi la 20 ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dumitru Calancea Postat Martie 8, 2019 Autor Share Postat Martie 8, 2019 Da, ce spui este intr-adevar corect. Te-am intrebat pentru ca la mine mi se pare ca ambreiajul este destul de on/off. Nu prea simpt plaja aia de lucru a ambreiajului. Iar pana nu i-am pus un pic mai mult ulei in cutie (850-900ml) murea motorul atunci cand eram in viteza cu ambreiajul tras si evident cu motorul incalzit. Crezi ca ar trebui schimbata oala de la ambreiaj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 9, 2019 Share Postat Martie 9, 2019 Imi pare rau, aceasta problema ma depaseste. Stiu ca atunci cand oala incepe sa se uzeze si apar rizuri pe margini, acolo unde calca placutele de ambreiaj, in prima instanta poti lua putin acea margine la indreptat cu flexul si problema se rezolva. Daca rizurile sunt prea pronuntate, atunci da, se schimba oala de ambreiaj. Vad ca esti din Iasi. Apeleaza la Oreste, de la Sprint Motors, e de treaba si sigur te va ajuta. Sunt operatiuni de diagnosticare pe care numai un mecanic cu multa experienta poate sa le faca, noi ne putem da doar cu parerea. Macar du-i motocicleta si plateste-i o diagnoza, si sigur vei afla lucruri interesante si multe tips&tricks despre cum trebuie sa faci o operatiune sau alta singur. Si ce anume e pe ultima suta de metri la motorul tau, ce trebuie sa schimbi urgent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.