The_Sin_Eater Postat Aprilie 1, 2019 Share Postat Aprilie 1, 2019 Buna de dimineata! Iaca s-a incheiat un weekend plin. ...de detoate: nervi, draci, peisaje ametitoare, curbe, off-road, noroi, pesteri si vampiri. ...evident cu conserva pentru ca...carje, orteza, etc....dar sa nu divagam. Am plecat vineri din capitala patriei spre Cheile Gradistei - Fundata. Nenea Goagal ne-a trimis prin Targoviste - Rucar - Moeciu pentru ca ....DN1 era cu 1h si 5 min mai lent.... Drumul....prost spre foarte prost, mai ales in portiunea unde era spectaculos, respectiv intre Rucar si Moeciu. Asfaltul denivelat, gropi multe, "ascunse" de alternanta umbra - soare, petice, si extrem de mult nisip. A, si bineinteles "bizonii" din trafic care sunt din ce în ce mai agresivi și mai slabi dpdv al conducerii pe astfel de trasee. De aici - nervii, dracii si injuraturile. Vremea a fost de vis. Soare, clar, niciun nor pe cer, si +12 C in termometre. Dar sa incepem cu inceputul: Hotelul a fost Bucegi, un hotel de 3*, cu un pret fair pentru ceea ce ofera. Poziționarea ansamblului Cheile Gradistei - Fundata este dementiala - intre masivul Bucegi si Piatra Craiului la vreo 1300 m altitudine. Camera mare, primitoare, cu mobilier rustic, dar cu baie "de ultima ora", sau, ma rog...ceva pe acolo, si incalzire de nota 10. Dupa cum va imaginati, vineri dupa amiaza, nu am facut decat sa ne plimbam putin pe acolo si sa mancam ceva la restaurantul complexului. Da, este un singur restaurant mare care deserveste toate cele 5-6 cladiri din complex. Mancare multa, buna, dar cam scumputa. Oricum, cand urla foamea in tine, parca esti tentat sa comanzi mai mult decat poti "balota". Sambata, am facut traseul. Adica asta.... Initial vroiam sa ajungem la pestera Dambovicioara pe DN, dar cand am ajuns la intersectia spre Sirnea, Nenea G ne zicea ca e doar cu 4 minute mai lent, asa ca am virat pe acolo. Ne-am felicitat apoi pentru decizia buna pe care am luat-o. Pana la Sirnea, drum asfaltat, excelent, serpentine multe (Il recomand pentru mobrit cu toate inima), dar acum cam mult nisip, probabil de la antiderapantul imprastiat pe drum. Apoi, cand am virat-o spre Ciocanu, drumul a devenit de pamant. Am traversat dealu' mergand prin noroi (ok-ish) si pietris vreo 4-5 km, pana am dat iar de asfalt. Cel mai probabil, vara se poate merge si cu o mobra de adv/touring pe acolo. Curbe, urcusuri, coborasuri si soare. ....mult soare..... Am ajuns in sfarsit la pestera Dambovicioara dupa alta "portie" zdravana de curbe si munti coborati pe drum sub forma de siret, unde intrarea este 10 lei, iar ghizi sunt niste copii care faca asta ca voluntari in weekenduri si cand nu au scoala. Pestera e relativ mica, dar contine unele chestii interesante. Apoi am mers inca vreo 4 km prin cheile Dambovicioarei. Aici au fost si vreo 2 colegi cu niste mobre de adventure. Drumul e bun, pietruit si trece prin niste peisaje de te lasa . Pereti verticali si luminisuri care apar ca din neant. Inca putina gheata pe drum, zapada si noroaie de la apa care se scurge la vale. Dar practicabil. Apoi ne-am intors spre Pestera, prin Moieciu. Drumul apare si pe traseele propuse de colegii de la Carpathian si am decis sa folosim aplicatia lor. Initial vroiam sa mergem pe traseul Moieciu de Jos - Pestera - Magura - Zarnesti - Bran - Moieciu de Jos, dar la jumatatea drumului intre Pestera si Magura, am facut cale intoarsa. Dinspre Magura urcasera drumeti pe ATV-uri si ziceau ca e horror in ceea ce priveste noroiul si sleaurile care se formasera de la topirea zapezii. Asa ca, neavand conserva echipata full de off-road si nici cunostinte prea avansate in acest domeniu, am decis sa nu riscam. Oricum si pana acolo avusesem parte de noroaie si sleauri dar nu prea adanci. De aici nu am poze, pentru ca am fost atat de concentrati la drum incat am uitat sa facem... In fine, spre dupa amiaza, am ajuns la un restaurant in Moieciu de Sus, unde am bagat burta in draci cu ciorba de gaina cu taitei de casa, pastrama de oaie cu mamaliguta si mujdei si ciuperci cu legume la gratar. si...palinca din partea casei.... Sa ne auzim sanatosi, si daca aveti chef de putine curbe, pamant si pietris, va recomand drumurile din zona asta. Stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 1, 2019 Share Postat Aprilie 1, 2019 Zona este minunata. Mai este nenea ala de iti cere bani ca sa treci prin Cheile Dambovicioarei? Sa va fie de bine! Ce urmeaza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The_Sin_Eater Postat Aprilie 1, 2019 Autor Share Postat Aprilie 1, 2019 Salut coane! Multumim. Nu, nu mai este. Ori a fost alungat, ori asteapta vara. habar n-am. Pffff....ce urmeaza.... sincer, multe. Dar s-o luam pe rand... 1. Echipat conserva pentru off - scuturi metalice, bullbar, troliu (am vazut unele portabile care se leaga de urechile de tractare) si, bineinteles anvelope (acum am fost cu alea de vara, dar as vrea unele de la BF Goodrich) 2. Apoi, cursuri de off, macar asa la nivel de incepatori. Acum suntem blana si de aceea nu ne-am bagat la balaceala prin noroi 3. Apoi trasee. Incepem cu cele descrise de colegii de la Carpathian si apoi mai cercetam.... Am pus in balanta ceea ce am zis mai sus cu varianta: Carlig+remorca+ATV sau SxS+echipament si a castigat varianta de mai sus. ...din mai multe motive evidente sau mai putin evidente (bani, mers cu remorca, grija utilajului, etc....) Dupa cum ziceam....inca trag dupa accidentul de anul trecut si o sa mai am de tras, cel putin 6 luni, sau mai mult, deci ma gandesc serios sa renunt la mobrit si sa merg pe calea asta cu off-road lejer spre mediu. Dar....cum spunea francezul Goethe: We shall see.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Aprilie 1, 2019 Share Postat Aprilie 1, 2019 Masina, Automobil.... care-i faza cu "conserva"? Crezi ca vei fi marginalizat daca conduci si o masina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The_Sin_Eater Postat Aprilie 1, 2019 Autor Share Postat Aprilie 1, 2019 Pa nu "conservari" le spun motociclistii automobilistilor? Deci, prin deductie, conservarul sta in conserva. N-am nicio treaba cu gura lumii, deci cu atat mai putin cu marginalizarea. Am vrut ca expunerea mea sa fie si putin haioasa dar sa si ofere unele informatii doritorilor de iesiri pe drumuri mai putin umblate. Toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 1, 2019 Share Postat Aprilie 1, 2019 Despre ce masina e vorba? Ce ai facut tu acolo (sau cel putin cat se vede in poze si din ce imi amintesc traseele) e doar stropeala cu noroi, merge si un turism fara probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 1, 2019 Share Postat Aprilie 1, 2019 Posibil ca omul se gandea ca de fapt tu avand un Prafos (Duster pare a fi din poze), vezi doamne nu poti incadra Dacia la masina si ii spui conserva. Nu are omul simtul umorului. Asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The_Sin_Eater Postat Aprilie 1, 2019 Autor Share Postat Aprilie 1, 2019 Da, Duster este. In poze era ok chiar si pentru un vehicul obisnuit. Noroaiele mari erau intre Pestera si Magura, de unde ziceam ca nu am poze. Poate ca ar fi trecut si prin alea, dar, punand baza pe ce au zis cei cu care ne-am intalnit si care urcasera greu pe acolo cu ATV-urile si lipsa de experienta pe off, am preferat sa ne intoarcem decat sa facem vreo nefacuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 2, 2019 Share Postat Aprilie 2, 2019 Ma gandeam ca Duster e... parerea mea e sa nu investesti prea mult, oricate i-ai face, nu te va ajuta cutia si motorul, sistemul de 4x4 e doar ca sa nu zici ca lipseste. Nu ca e Dacia sau mai stiu eu ce, nu am greturi din astea, dar nu e o masina pt offroad. Sunt multi bani de investit (unii chiar inutil, gen bullbar) si nu vei avea mare succes. Banuiesc ca masina nu o schimbi, asa ca cel mai bine e sa investesti intr-un set de anvelope bune, pt iesiri ocazionale AT-uri sunt suficiente. BF-urile sunt bune, dar cam scumpe. Acelasi lucru il poti face si cu bani mai putini, cu marci gen Cooper sau Maxxis (eu am Maxxis AT980, sunt fff ok). Scuturile nu sunt rele, iti mai protejeaza masina de bolovani sau copaci cazuti, dar ideal e sa nu ajungi in situatia in care tarasti sub masina ditamai bolovanul. Troliul... cu dus si intors, eu inca nu m-am hotarat daca sa investesc in el sau nu. Pana acum nu am avut nevoie de el, desi e suficient sa ai nevoie o singura data si sa-ti lipseasca, mai ales daca pleci singur in varf de munte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The_Sin_Eater Postat Aprilie 2, 2019 Autor Share Postat Aprilie 2, 2019 Merci de sfaturi. Evident ca nu o s-o bag pe off extrem, dar niste noroaie, sleauri, padure, etc., tot vreau sa fac cu ea. Asa cum ziceam mai sus, off soft spre mediu. Deja e la service sa ii monteze scuturile (motor, rezervor, diferential). Le-am gasit la Emag cu super pret si le-am luat. Bullbar-ul e mai mult de design. Clar la anvelope ma gandisem si eu. BF-urile mi se par cele mai ok (chiar daca sunt mai scumpe) in ideea ca modelul asta https://www.emag.ro/anvelopa-bf-goodrich-at-ta-ko2-215-65r16-103s-3528701867144/pd/DPLVXNBBM/?ref=others_also_viewed_2_6&provider=rec-go&recid=rec_golang_43_f8e9a24fe1ceba6d19bd76065e4bbc40_1554193304 poate fi folosit si ca anvelopa de iarna. O sa studiez problema sa vad si celelalte marci cum stau la capitolul anvelope off-road. Vis-a-vis de troliu nu am facut mari cercetari, ci doar am vazut ca exista si d'astea "portabile" care se prind de urechile de tractare, se conecteaza la baterie si scoti masina de unde ai nevoie. Parca nu as vrea sa merg prin oras cu fierul ala montat in bot. Ceva in genul: Acum, ideea este sa iesim pe off mai mult vara, deci anvelopele montate pe jante le pun frumusel in portbagaj si le montez la o vulcanizare apropiata de locul unde fac off. Parca nu as merge cu cramponatele alea 2-300 km pana la off doar ca sa ma dau 30-40 km pe drumuri cu noroi/pietre. Pana acolo merg pe rotile de sosea. Cramponatele sunt bune iarna in oras ca sa nu mai dau zapada din parcare. In orice caz, solutia cu rotile de off carate in portbagaj si inlocuite acolo mi se pare cea mai eleganta si, cum spuneam mai sus, mult mai ok fata de solutia: carlig+remorca+ATV sau SxS sau sa merg pe ele pana la locul cu pricina. Daca vreau ATV sau SxS inchiriez la fata locului. Stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 2, 2019 Share Postat Aprilie 2, 2019 Mie mi se pare o solutie nasoala caratul rotilor in masina... greutate inutila carata dupa tine si spatiu ocupat. AT-urile sunt gandite si pt asfalt (la performante mai slabe decat cele dedicate asfalt, evident) si duc linistit 30-40000 km, daca insisti totusi sa faci schimburile astea, mai bine le faci direct in Buc, cu o zi inainte de plecare. 215/65/16 nu cred ca se produc la modelul AT980, tot dimensiunea asta o am si eu in carte, dar am montat 215/70/16 (pt un plus de 1cm garda la sol), de aici https://www.olx.ro/oferta/vand-anvelope-noi-all-terrain-at-215-70-r16-maxxis-at980-IDaJCll.html Profilul e asemanator, cu mica diferenta la spatiul dintre crampoane, care mi se pare mai mare la Maxxis (si mai bun, zic eu, pt offroad). Nu mi se pare stralucit troliul ala mobil... poate unul cu forta mai mare sa fie altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The_Sin_Eater Postat Aprilie 2, 2019 Autor Share Postat Aprilie 2, 2019 Da, arata bine si Maxxis-urile alea si inca o data, multumiri pentru sfaturi. Cum spuneam, suntem la inceput. Am fost in weekend si ne-a placut. ....si mai vrem. Apoi, am pus in discutie variantele. Ideea cu rotile in portbagaj a venit din cauza informatiilor ca niste anvelope asa grele pot afecta coloana de directie si/sau alte subansamble. Dar, vazand si facand o sa ne dam seama care solutie e cea mai buna: cu ele la spinare, sau incaltata inainte de tura si descaltata dupa. Distanța mai mare intre crampoane, asa la bunul simt, pare a fi mai of pt off: se "agata" mai usor/bine de denivelari si "scuipa" mai rapid noroiul dintre ele. Ne mai informam vis-a-vis de troliu si mai tinem legatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 2, 2019 Share Postat Aprilie 2, 2019 Nu le-am cantarit, dar garantat sunt ceva mai grele. Mie mi-a crescut consumul cam cu 1% dupa schimbarea anvelopelor, dar le-am pus si putin mai mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 8, 2019 Share Postat Aprilie 8, 2019 Glumesti... faptul ca are tractiune pe 1-2 roti nu inseamna ca il si ajuta 4x4. Inainte sa-mi iau masina, m-am informat destul de mult despre struto-camile care sa mearga si pe asfalt, si pe offroad, si cu bagaje, si cu familion... nu zic ca nu merge si Dusterul prin ceva drumuri mai nasoale, dar nici nu e de ridicat in slavi, ca ajunge "unde nu urci cu piciorul" Blocant central, lsd? p.s: am vazut si filmulete cu el pe offroad... inclusiv din alea filmate cu telefonul inclinat, sa para mai "periculos" :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 8, 2019 Share Postat Aprilie 8, 2019 Blocant are prin constructie. Daca te referi la diferential interaxial , adica intre puntea fata si puntea spate, nu are, motiv pentru care nu poti circula cu tractiune integrala permanenta. Dar ai optiunea 4x4 lock care face sa traga cu ambele punti in egala masura. Blocare de diferential nu are, are un surogat care lucreaza cu ABS-ul. Blocheaza roata care patineaza. Dar da rezultate bune. Si se simte pe zapada sau noroaie. Nu am incercat cu Duster dar am facut treaba asta cu fratii lui: Koleos si cu X-Trail. Asistenta la coborare e faina. Mi-a placut cum te ajuta. Lsd pentru masina sau pentru sofer? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 8, 2019 Share Postat Aprilie 8, 2019 In modul auto nu lucreaza cu 4x4 permanent nici macar la viteza mica. Distribuie o parte din tractiune pe spate dar nu permanent si nu face manevra cu ''blocarea'' diferentialelor (adica manevra cu ABS-ul). Verificat la ale mele in sensul in care cu AUTO nu a iesit din nameti , cu LOCK a iesit. La Koleos cand pui pe LOCK il decupleaza automat la 40 km/h. La un demaraj brusc se vede cum creste tractiunea pe spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Aprilie 10, 2019 Share Postat Aprilie 10, 2019 Felicitari pt excursie. Mai pune trasee cand mai iesi. Stie cineva un traseu frumos de off in zona Sibiel? Tre sa ajung acolo la o nunta la sf lui iunie. Am Niva dar fiind cu sotia si copilul caut ceva mai soft, am vazut ca e Parcul Natural Cindrel in apropiere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The_Sin_Eater Postat Aprilie 10, 2019 Autor Share Postat Aprilie 10, 2019 Salut. Multumim. Da, o sa mai pun trasee si impresii. Vis-a-vis de Sibiel, nu prea stiu zona dar la o cautare pe Gogu, mi-a dat asta: http://www.sibiu-turism.ro/Ce-facem-Activitati--Trasee-de-bicicleta-Sibiel--Crint--Poiana-Soarelui--Saliste--Sibiel.aspx Stiu ca e de bika, dar poate merge si cu masina. Bafta si distractie faina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Aprilie 12, 2019 Share Postat Aprilie 12, 2019 Mersi de link, ma apuc sa studiez. Sunt cam in aceeasi situatie ca tine, nevoit sa merg mult mai rar cu mobra de cand am un pitic care vrea si el sa se distreze, asa ca am luat o masina care sa ne duca pe coclauri şi sa compensez oarecum lipsa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.