Sari la conținut

Yamaha fz6 nu porneste +diag mode fault


Postări Recomandate

Buna seara tuturor,

am si eu o problema, in urma unei căzături cu motocicleta , bordul afișează o eroare 51, iar motocicleta nu pornește ... pui switch-ul pe On, pompa de benzina nu mai amorsează, electromotorul învârte  in zadar , nu pornește.

-siguranțe verificat ok

-releu pompa benzina verificat ok

-fire Ecu-releu, releu-pompa benzina ok nu exista întreruperi 

-pompa benzina verificată cu bateria ok

 

1)problema este ca in manualul service nu pomenește nimic despre aceasta eroare , lista cu erori terminându-se la 50, dupa care urmează Er-1 Er-2 Er-3 Er-4...

 

2) am încercat sa accesez diagnostic mode , dar problema este ca nu se întâmpla nimic, nu vrea sa între in aceasta funcție.( am urmat exact pasii din manual: deconectat pompa benzina, swirch off, am apăsat ambele butoane si am Sucit cheia in contact dar nici un rezultat . Am folosit inclusiv cheia roșie )

orice sugestie este bine venită 

va multumesc 

 

Moto: Yamaha fz6n 2004

6164324D-4F08-4B4A-9B44-1E37FAC74D28.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aș exclude cheia dacă ai probat cu alta (zici de roșie). Antena din jurul contactului sau firele care duc la ea sunt suspecții nr 1 în opinia mea fiind vorba de accident. Dacă nu recunoaște cheia nu are cum să intre în modul de diagnoză.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit antena crăpată , cred ca de la căzătura a lovit in suportul de prindere de la far ( ala de aluminiu) ca e crăpat si ala.. 

acuma antena asta e capsata nu cred ca se poate desface , ar fi o varianta sa verific firele de la Ecu pana sub antena, ca sa fiu sigur ca firele sunt ok, dar in cazul in care antena e de vina, asta Se poate înlocui cu alta ? 

 

9C68580F-F7E6-4FC9-9CF9-C7B065F2C5E5.jpeg

2FFFFB7C-DD11-4301-8D64-2D8BE86A6759.jpeg

9ABED4C8-34E2-4723-84EA-3434585AAEA0.jpeg

6D4F640E-CCB6-4633-95BD-B3B5FB04EFCC.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate inlocui cu siguranță. Acum dacă o trebui una fix de la modelul ăsta (înclin să cred că e la fel cel puțin cu alte modele Yamaha) sau o merge și de la altceva, vreo mașină poate, nu știu. În esență antena aia e o bobină.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dezisolat putin mai jos firele de la antena ca sa pot verifica circuitul de la ecu pana sub ea , sunt 6 fire, 4 duc la ecu, nu sunt întrerupte , unul duce in bord, unul sub aripa laterala stanga - unde se opreste intr-o mufa cu dop ...toate firele ok

 

 

 

 

7F7C0364-0E1F-45C3-80B2-63685C3FA49E.jpeg

67F0421E-FCB1-4F30-9957-7F4AC0B645AE.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, john17 a spus:

Se poate inlocui cu siguranță. Acum dacă o trebui una fix de la modelul ăsta (înclin să cred că e la fel cel puțin cu alte modele Yamaha) sau o merge și de la altceva, vreo mașină poate, nu știu. În esență antena aia e o bobină.

Din cat stiu la Yamaha  antena cip si ECU sunt in pereche.😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cunosc sistemul, o fi încă "ceva" în antenă atunci. La auto antena e o simplă bobină în jurul contactului, există însă sisteme care au o "centrală de cod" care autorizează pornirea și care e pereche cu ecu, s-o fi integrat Yamaha cu antena? :huh: Parcă auzisem că se poate face immo off la fz, mi se pare cea mai bună variantă în cazul ăsta. Sau înlocuit tot "kitul de pornire" cu unul de la o moto dezmembrată - chei, contact + antenă, ecu...

Later edit: nu mă uitasem la poze, da, pare că e ceva mai mult decât doar antena în chestia aia spartă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Salutari, 

din motive diverse nu am mai reușit sa activez pe forum… luplete însă au fost lungi, nu va mai plictisesc cu detalii despre cum am luat la mâna instalația electrică fir cu fir releu cu releu, etc

 

long story Short: am desfăcut bordul sa verific placa pcb si am văzut un condensator care era sarit de acolo, erectiv s-au rupt pinii… am cumpărat alt condensator, l-am cositorit, am rezolvat problema cu erorile, toate bune,pornea ok, bordul afișa bine  doar ca la un moment dat tot nu avea chef sa pornească când puneam contactul…dar dacă am insistat pe contact, on-Off de 2-3 ori, pornea pompa de benzina si implicit si motorul.

 

Tind sa cred ca antena de semnal nu face pairing așa cum ar trebui cu Ecu, de aceea dacă nu merge din prima când pun contactul si insist de 2-3 ori pe urma merge.  
 

> insista pe contact de câteva ori in mod reperat, fără pauze între cicluri si vezi dacă atunci când rămâne pe on se aude pompa, ar trebui sa pornească 

 

 

Salutari, 

din motive diverse nu am mai reușit sa activez pe forum… luplete însă au fost lungi, nu va mai plictisesc cu detalii despre cum am luat la mâna instalația electrică fir cu fir releu cu releu, etc

 

 

long story Short: am desfăcut bordul sa verific placa pcb si am văzut un condensator care era sarit de acolo, erectiv s-au rupt pinii… am cumpărat alt condensator, l-am cositorit, am rezolvat problema cu erorile, toate bune,pornea ok, bordul afișa bine  doar ca la un moment dat tot nu avea chef sa pornească când puneam contactul…dar dacă am insistat pe contact, on-Off de 2-3 ori, pornea pompa de benzina si implicit si motorul.

 

Tind sa cred ca antena de semnal nu face pairing așa cum ar trebui cu Ecu, de aceea dacă nu merge din prima când pun contactul si insist de 2-3 ori pe urma merge.  

 

> insista pe contact de câteva ori in mod reperat, fără pauze între cicluri si vezi dacă atunci când rămâne pe on se aude pompa, ar trebui sa pornească 


 

aa si am uitat, antena de semnal a fost înlocuită si a fost făcută rescriere de soft, immo Off, cum spunea un coleg mai sus:)

abia după ce s-a întâmplat treaba asta au fost problemele cu contactul, on-Off nu pornea 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te referi la placa pcb din bord, adica display ?

Eu cred ca problema la tine este imobilizatorul, vad ca e crapat cu totul. In interior imobilizatorul ala are o placuta pcb mica, de vreo 2x3cm. Daca unul din firele alea pe care le-ai verificat s-a decositorit de pe placuta si nu mai face contact cum trebuie, cheia nu mai comunica cu imobilizatorul (sau imobilizatorul nu mai comunica cu ECU) si nu-ti mai porneste motocicleta, adica invarte dar nu porneste. Sa fii atent cand iti face asta pentru ca nu iti mai apar in bord unele detalii (de exemplu temperatura sau traction control). Daca verifici bine imobilizatorul si ajungi la concluzia ca e fucked, ai pe ebay variante de emulatoare de imobilizator gata mufate.

Editat de raikk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...