Stoica.nicu Postat Iunie 14, 2019 Share Postat Iunie 14, 2019 Buna seara tuturor, am si eu o problema, in urma unei căzături cu motocicleta , bordul afișează o eroare 51, iar motocicleta nu pornește ... pui switch-ul pe On, pompa de benzina nu mai amorsează, electromotorul învârte in zadar , nu pornește. -siguranțe verificat ok -releu pompa benzina verificat ok -fire Ecu-releu, releu-pompa benzina ok nu exista întreruperi -pompa benzina verificată cu bateria ok 1)problema este ca in manualul service nu pomenește nimic despre aceasta eroare , lista cu erori terminându-se la 50, dupa care urmează Er-1 Er-2 Er-3 Er-4... 2) am încercat sa accesez diagnostic mode , dar problema este ca nu se întâmpla nimic, nu vrea sa între in aceasta funcție.( am urmat exact pasii din manual: deconectat pompa benzina, swirch off, am apăsat ambele butoane si am Sucit cheia in contact dar nici un rezultat . Am folosit inclusiv cheia roșie ) orice sugestie este bine venită va multumesc Moto: Yamaha fz6n 2004 490EF8F6-BA60-4AF3-BC5B-9DC0760C122A.MOV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Iunie 14, 2019 Share Postat Iunie 14, 2019 O fi asta?: https://www.600riders.com/forum/fz6-technical/10896-error-51-52-a.html Sau : https://www.manualslib.com/manual/611177/Yamaha-Fz6-Sa.html?page=23 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 15, 2019 Share Postat Iunie 15, 2019 Cheia,cip-ul.antena,traseu electric,ECU. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 15, 2019 Share Postat Iunie 15, 2019 Aș exclude cheia dacă ai probat cu alta (zici de roșie). Antena din jurul contactului sau firele care duc la ea sunt suspecții nr 1 în opinia mea fiind vorba de accident. Dacă nu recunoaște cheia nu are cum să intre în modul de diagnoză. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stoica.nicu Postat Iunie 15, 2019 Autor Share Postat Iunie 15, 2019 Am gasit antena crăpată , cred ca de la căzătura a lovit in suportul de prindere de la far ( ala de aluminiu) ca e crăpat si ala.. acuma antena asta e capsata nu cred ca se poate desface , ar fi o varianta sa verific firele de la Ecu pana sub antena, ca sa fiu sigur ca firele sunt ok, dar in cazul in care antena e de vina, asta Se poate înlocui cu alta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 15, 2019 Share Postat Iunie 15, 2019 Se poate inlocui cu siguranță. Acum dacă o trebui una fix de la modelul ăsta (înclin să cred că e la fel cel puțin cu alte modele Yamaha) sau o merge și de la altceva, vreo mașină poate, nu știu. În esență antena aia e o bobină. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stoica.nicu Postat Iunie 15, 2019 Autor Share Postat Iunie 15, 2019 Am dezisolat putin mai jos firele de la antena ca sa pot verifica circuitul de la ecu pana sub ea , sunt 6 fire, 4 duc la ecu, nu sunt întrerupte , unul duce in bord, unul sub aripa laterala stanga - unde se opreste intr-o mufa cu dop ...toate firele ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leopold Postat Iunie 15, 2019 Share Postat Iunie 15, 2019 Ca idee., nu mai fa asa ceva. Iti cauti scurtul cu lumanarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 15, 2019 Share Postat Iunie 15, 2019 Acum 4 ore, john17 a spus: Se poate inlocui cu siguranță. Acum dacă o trebui una fix de la modelul ăsta (înclin să cred că e la fel cel puțin cu alte modele Yamaha) sau o merge și de la altceva, vreo mașină poate, nu știu. În esență antena aia e o bobină. Din cat stiu la Yamaha antena cip si ECU sunt in pereche. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 15, 2019 Share Postat Iunie 15, 2019 Nu cunosc sistemul, o fi încă "ceva" în antenă atunci. La auto antena e o simplă bobină în jurul contactului, există însă sisteme care au o "centrală de cod" care autorizează pornirea și care e pereche cu ecu, s-o fi integrat Yamaha cu antena? Parcă auzisem că se poate face immo off la fz, mi se pare cea mai bună variantă în cazul ăsta. Sau înlocuit tot "kitul de pornire" cu unul de la o moto dezmembrată - chei, contact + antenă, ecu... Later edit: nu mă uitasem la poze, da, pare că e ceva mai mult decât doar antena în chestia aia spartă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 15, 2019 Share Postat Iunie 15, 2019 Yamaha este singura dintre japoneze care a ales solitia asta. Da se poatr immo off la toate dar prin rescriere de soft sau emulator cheie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 15, 2019 Share Postat Iunie 15, 2019 Am mai învățat ceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdancov Postat Octombrie 11, 2021 Share Postat Octombrie 11, 2021 Care a fost problema pana la urma? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Octombrie 11, 2021 Share Postat Octombrie 11, 2021 Avand in vedere ca omul ala nu a mai intrat pe forum de peste 2 ani, probabil nu o sa aflam niciodata raspunsul la intrebare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stoica.nicu Postat Octombrie 11, 2021 Autor Share Postat Octombrie 11, 2021 Salutari, din motive diverse nu am mai reușit sa activez pe forum… luplete însă au fost lungi, nu va mai plictisesc cu detalii despre cum am luat la mâna instalația electrică fir cu fir releu cu releu, etc long story Short: am desfăcut bordul sa verific placa pcb si am văzut un condensator care era sarit de acolo, erectiv s-au rupt pinii… am cumpărat alt condensator, l-am cositorit, am rezolvat problema cu erorile, toate bune,pornea ok, bordul afișa bine doar ca la un moment dat tot nu avea chef sa pornească când puneam contactul…dar dacă am insistat pe contact, on-Off de 2-3 ori, pornea pompa de benzina si implicit si motorul. Tind sa cred ca antena de semnal nu face pairing așa cum ar trebui cu Ecu, de aceea dacă nu merge din prima când pun contactul si insist de 2-3 ori pe urma merge. > insista pe contact de câteva ori in mod reperat, fără pauze între cicluri si vezi dacă atunci când rămâne pe on se aude pompa, ar trebui sa pornească Salutari, din motive diverse nu am mai reușit sa activez pe forum… luplete însă au fost lungi, nu va mai plictisesc cu detalii despre cum am luat la mâna instalația electrică fir cu fir releu cu releu, etc long story Short: am desfăcut bordul sa verific placa pcb si am văzut un condensator care era sarit de acolo, erectiv s-au rupt pinii… am cumpărat alt condensator, l-am cositorit, am rezolvat problema cu erorile, toate bune,pornea ok, bordul afișa bine doar ca la un moment dat tot nu avea chef sa pornească când puneam contactul…dar dacă am insistat pe contact, on-Off de 2-3 ori, pornea pompa de benzina si implicit si motorul. Tind sa cred ca antena de semnal nu face pairing așa cum ar trebui cu Ecu, de aceea dacă nu merge din prima când pun contactul si insist de 2-3 ori pe urma merge. > insista pe contact de câteva ori in mod reperat, fără pauze între cicluri si vezi dacă atunci când rămâne pe on se aude pompa, ar trebui sa pornească aa si am uitat, antena de semnal a fost înlocuită si a fost făcută rescriere de soft, immo Off, cum spunea un coleg mai sus:) abia după ce s-a întâmplat treaba asta au fost problemele cu contactul, on-Off nu pornea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raikk Postat Octombrie 14, 2021 Share Postat Octombrie 14, 2021 (editat) Te referi la placa pcb din bord, adica display ? Eu cred ca problema la tine este imobilizatorul, vad ca e crapat cu totul. In interior imobilizatorul ala are o placuta pcb mica, de vreo 2x3cm. Daca unul din firele alea pe care le-ai verificat s-a decositorit de pe placuta si nu mai face contact cum trebuie, cheia nu mai comunica cu imobilizatorul (sau imobilizatorul nu mai comunica cu ECU) si nu-ti mai porneste motocicleta, adica invarte dar nu porneste. Sa fii atent cand iti face asta pentru ca nu iti mai apar in bord unele detalii (de exemplu temperatura sau traction control). Daca verifici bine imobilizatorul si ajungi la concluzia ca e fucked, ai pe ebay variante de emulatoare de imobilizator gata mufate. Editat Octombrie 14, 2021 de raikk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.