Jump to content

leopold

Super Membru
  • Posts

    711
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Carnet moto din
    2015
  • Motocicleta
    Suzuki GSR600

Recent Profile Visitors

1,094 profile views

leopold's Achievements

  1. Gandeste-te. O sa fii incepator. Urca-te-n masina, cauta o bucata libera de drum, mergi cu viteza ta de croaziera, asigura-te ca nu-s alte masini prin preajma si tranteste o frana brusca. Masoara distanta de franare. Incearca (nu prea tare si progresiv) sa franezi pe mobra in aceeasi distanta de la jumatatea vitezei. Noteaza-ti impresiile Nu, n-o sa fie mai placut pe mobra. O sa fie mai riscant (indubitabil), cam la fel de lent (daca-i dai, intri in alta categorie de risc) si mai stresant. Vorbim de drum cu trafic pe el, nu liber. Si daca-i liber, tot trebuie sa fii atent la lucruri care nu prea te deranjeaza in masina: noroiul pe unde-a iesit tractorul din camp cinci minute inainte, pete de motorina sau ulei, denivelari longitudinale in asfalt, samd, samd, samd. Obositor deci. Cu mobra potrivita si experienta poti merge mult mai repede decat cu masina, intr-adevar. Dar nu si sigur. Rapid si sigur se exclud pe drumul public.
  2. Cu ocazia asta invatati si cum se intra magareste in coloana: semnal, intri brusc si retrogradezi, sa nu se aprinda stopurile. Masina palita in spate, n-a pastrat distanta, sanatate!
  3. Trimite-le si link unde zici ca a fost intentionat
  4. Exact, daca tacea, filozof ramanea.
  5. Man, sa ne intelegem. Compatimesc cu tine ca ti-au zgariat niste nesimtiti masina - am patit si eu. E ce e, dar-ar benga in ei. Pe de alta parte, prefer sa stiu ca-s cat mai putini hapciupalii in trafic care cauta sa provoace greseli ca sa-si repare vopseaua. Daca as fi omul acela, i-as spune avocatului sa-ti arunce-n cap tot ce poate. Fara sa ma pricep, avem cel putin distrugere de bunuri, (tentativa de) inselaciune, (tentativa de) frauda de asigurari. Mi-as aduce aminte si ca nu mai dorm bine de la stres, as aduce si-un expert sa spuna unde trebuie lovit un SUV ca sa se rastoarne, toata distractia. Fac pariu ca mai sunt ceva articole cod penal relevante, insa pentru asta platesc un avocat. Parerea mea e ca mai mult de mai mult de amenda de neasigurare la schimbarea benzii n-as lua. Cu un avocat bun, nici pe aia.
  6. Ai admis intentia - ai iesit din accidentul de circulatie. Depinde de avocatul omului de aici...
  7. Mno, eu zic ca cu postarea si filmuletul asta - daca omul isi da interesul - ai toate sansele s-o incurci.
  8. Discutabil, insa chiar nu merita sa mori cu (o parte din) dreptate in mana. - depasirea coloanei - in viteza care nu-ti permite sa opresti la chestii neasteptate - fara sa incetineasca in momentul in care coloana s-a oprit - aparent fara sa vada ca intra masina in fata. In plus, nu vedem ce era in fata motociclistului - poate ca omul l-a lasat pe ala sa intre pentru ca traficul era blocat, samd. Mobristul accidentat n-are pic de instinct de conservare, din pacate...
  9. Cum ti-au spus colegii: cuvantul silentios se aplica in context: respectiv pe capul tau si pe mobra ta. Orice casca va fi galagioasa intr-un anumit context. Pe de alta parte, unele casti o sa fie galagioase in orice context. Incearca sa gasesti de probat.
  10. Daca ai verificat toate celelalte, inseamna ca ai o problema relativ comuna la GSR-uri - o anumita buleala la harta de injectie. Pe mine m-a ajutat @TNG in zona Bucurestiului.
  11. Descopar parca din ce in ce mai mult specia "binevoitorul neatent", cu doua variante. Varianta A: te vede dupa ce-ai trecut cu ghidonul de oglinda si ATUNCI se misca sa-ti faca loc, cu care ocazie oglinda de care tocmai ai trecut are o posibilitate rezonabila sa te traga de (semi)ghidon sau oglinda; Varianta B: face loc unui mobrist pe care l-a vazut blocandu-l (daca nu si mai rau) pe altul pe care nu l-a vazut. Parca cel mai des la 3 benzi pe sens, dar am intalnit si la doua sau o banda pe sens. Ca principiu, daca am loc, ma bag. Cand zic daca am loc, vreau sa zic daca incape mobra, inclusiv cu picioarele puse jos si inclinat stanga/dreapta ca sa trec de oglinzi Nu, n-am atins pe nimeni inca. Ca sofer, daca are nevoie si il vad, ii fac loc. De obicei, n-are nevoie, pentru ca ma plasez in mijlocul benzii, nu inghesoi o laterala, sa vad mai bine ce-i in fata.
  12. Chestiune de opinie. Are de-a face cu autoritatea de care ma tot plang eu. Nu zice nimeni nimic in articolul ala daca l-au luat de maneca pe ala care a descarcat nisipul in mijlocul strazii (in situatia in care nu l-o fi adus proprietarul cu caruta/furgoneta); nu zice cat a stat movila si daca a vazut-o politaiul comunei si ce-a facut, samd. Probabil ca n-a facut nimeni nimic, pentru ca-n Romania profunda, omul arunca rahatul in fata curtii lui (sau, ma rog, il da in malul garlei, in spatele curtii). Ce conteaza o gramada de nisip?
  13. Ca tot vorbeam de infrastructura, inca unul: https://www.monitoruldevrancea.ro/2022/06/21/atentie-ce-lasati-in-fata-proprietatilor-un-vrancean-vinovat-ca-un-barbat-a-murit-dupa-ce-s-a-rasturnat-cu-mopedul-din-cauza-nisipului-lasat-in-fata-portii/ Personal cred ca-s multe din astea, insa se lasa c-o cazatura si nu ajung in ochii presei.
  14. Oarecum asta zic si eu. Drumurile alea nu-s niste chestii geologice, n-a fost drumogeneza mai rea in Romania decat in alta parte. O autoritate sau alta nu-si face treaba. "Calitatea" soferilor e legata tot de autoritatea romaneasca. Acelasi individ care nu da prioritate, taie linii continue, samd, se cuminteste repejor cand ajunge in Ungaria, nemaivorbind de Jermania. Sper ca e evident, vorbim mai mult sau mai putin de ce ti se intampla cand te comporti rezonabil pe sosea. Nu se asteapta nimeni sper ca sa fii in siguranta pe drumul public daca forjezi pana la cap de bord - dimpotriva, tu devii o problema de siguranta pentru altii.
  15. Absolut de acord. Vrem drumuri bune. In ceea ce priveste denivelarile, ne adaptam. In acelasi timp, nu-i normal ca autoritatea care se ocupa de drum sa-si bata joc. Drumul Caramfil - pod e foarte ok (mai putin ca-ti intorc in fata). Drumul pod - Tunari e muci. Nu mai zic de boala denivelarilor la rosturi unde s-au invatat sa puna semnul cu galme si s-o lase asa. Valabil inclusiv pe autostrada. E ditai denivelarea la rost? Bagam limitare 60 si gata, doar n-o sa reparam. Se face groapa de la santurile de utilitati sau canal? Daca e drum secundar, sanatate, poate sa fie si gaura, invata lumea sa evite, nici semn nu mai punem. Pe drum principal, semn si limitare, gata, am rezolvat. Se lucreaza pe undeva, e tot drumul plin de pamant sau noroi. Le stim, ne-am invatat cu ele, ni se par normale. Nu sunt normale.
×
×
  • Create New...