Sari la conținut

leopold

Super Membru
  • Număr conținut

    715
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Carnet moto din
    2015
  • Motocicleta
    Suzuki GSR600

Vizitatori Recenți Profil

1.393 citiri profil

leopold's Achievements

  1. leopold

    Accidente 2023

    Uite, ma gandesc la elevul care trece de pe partaitoarea de 125 pe mobra mare. Ce beneficiu are la un 600cc 4L nelimitat in poligon? Nu-l invata nimic.
  2. leopold

    Accidente 2023

    Si eu sunt oarecum curios, insa idei am destule. Eu scoala am facut-o pe trei mobre: un 125 jerpelit, un 650 jerpelit SI LIMITAT, si un enduro, al de sus stie de care, insa tot jerpelit si LIMITAT. La examen - poligon a plecat mobra de sub un cursant, insa n-a avut energie sa faca pagube. Oricum, tot poligonul era cat de cat protejat de cauciucuri vechi. In poza pare a fi un 600cc. Daca n-a fost limitat pare banal pentru un incepator sa piarda controlul. In poza nu vad nici o protectie la marginea asfaltului. Si daca n-o fi avut nici casca, cum ziceti... Evident c-o sa dea binisor cu subsemnatul instructorul.
  3. Gandeste-te altfel. Ce parere ai, un politai stie daca ai depasit mult viteza legala doar uitandu-se la masina? Ca poate dovedi sau nu e alta discutie, dar isi da seama? La fel si aici. Un politai cu ceva experienta a cam vazut cum misca si suna o mobra limitata. Mai departe, depinde cat de mult vrea sa se deranjeze ca sa-ti faca probleme.
  4. leopold

    Incepator batran

    Gandeste-te. O sa fii incepator. Urca-te-n masina, cauta o bucata libera de drum, mergi cu viteza ta de croaziera, asigura-te ca nu-s alte masini prin preajma si tranteste o frana brusca. Masoara distanta de franare. Incearca (nu prea tare si progresiv) sa franezi pe mobra in aceeasi distanta de la jumatatea vitezei. Noteaza-ti impresiile Nu, n-o sa fie mai placut pe mobra. O sa fie mai riscant (indubitabil), cam la fel de lent (daca-i dai, intri in alta categorie de risc) si mai stresant. Vorbim de drum cu trafic pe el, nu liber. Si daca-i liber, tot trebuie sa fii atent la lucruri care nu prea te deranjeaza in masina: noroiul pe unde-a iesit tractorul din camp cinci minute inainte, pete de motorina sau ulei, denivelari longitudinale in asfalt, samd, samd, samd. Obositor deci. Cu mobra potrivita si experienta poti merge mult mai repede decat cu masina, intr-adevar. Dar nu si sigur. Rapid si sigur se exclud pe drumul public.
  5. Cu ocazia asta invatati si cum se intra magareste in coloana: semnal, intri brusc si retrogradezi, sa nu se aprinda stopurile. Masina palita in spate, n-a pastrat distanta, sanatate!
  6. Trimite-le si link unde zici ca a fost intentionat
  7. Man, sa ne intelegem. Compatimesc cu tine ca ti-au zgariat niste nesimtiti masina - am patit si eu. E ce e, dar-ar benga in ei. Pe de alta parte, prefer sa stiu ca-s cat mai putini hapciupalii in trafic care cauta sa provoace greseli ca sa-si repare vopseaua. Daca as fi omul acela, i-as spune avocatului sa-ti arunce-n cap tot ce poate. Fara sa ma pricep, avem cel putin distrugere de bunuri, (tentativa de) inselaciune, (tentativa de) frauda de asigurari. Mi-as aduce aminte si ca nu mai dorm bine de la stres, as aduce si-un expert sa spuna unde trebuie lovit un SUV ca sa se rastoarne, toata distractia. Fac pariu ca mai sunt ceva articole cod penal relevante, insa pentru asta platesc un avocat. Parerea mea e ca mai mult de mai mult de amenda de neasigurare la schimbarea benzii n-as lua. Cu un avocat bun, nici pe aia.
  8. Ai admis intentia - ai iesit din accidentul de circulatie. Depinde de avocatul omului de aici...
  9. Mno, eu zic ca cu postarea si filmuletul asta - daca omul isi da interesul - ai toate sansele s-o incurci.
  10. Discutabil, insa chiar nu merita sa mori cu (o parte din) dreptate in mana. - depasirea coloanei - in viteza care nu-ti permite sa opresti la chestii neasteptate - fara sa incetineasca in momentul in care coloana s-a oprit - aparent fara sa vada ca intra masina in fata. In plus, nu vedem ce era in fata motociclistului - poate ca omul l-a lasat pe ala sa intre pentru ca traficul era blocat, samd. Mobristul accidentat n-are pic de instinct de conservare, din pacate...
  11. leopold

    Casca silentioasa

    Cum ti-au spus colegii: cuvantul silentios se aplica in context: respectiv pe capul tau si pe mobra ta. Orice casca va fi galagioasa intr-un anumit context. Pe de alta parte, unele casti o sa fie galagioase in orice context. Incearca sa gasesti de probat.
  12. Daca ai verificat toate celelalte, inseamna ca ai o problema relativ comuna la GSR-uri - o anumita buleala la harta de injectie. Pe mine m-a ajutat @TNG in zona Bucurestiului.
  13. Descopar parca din ce in ce mai mult specia "binevoitorul neatent", cu doua variante. Varianta A: te vede dupa ce-ai trecut cu ghidonul de oglinda si ATUNCI se misca sa-ti faca loc, cu care ocazie oglinda de care tocmai ai trecut are o posibilitate rezonabila sa te traga de (semi)ghidon sau oglinda; Varianta B: face loc unui mobrist pe care l-a vazut blocandu-l (daca nu si mai rau) pe altul pe care nu l-a vazut. Parca cel mai des la 3 benzi pe sens, dar am intalnit si la doua sau o banda pe sens. Ca principiu, daca am loc, ma bag. Cand zic daca am loc, vreau sa zic daca incape mobra, inclusiv cu picioarele puse jos si inclinat stanga/dreapta ca sa trec de oglinzi Nu, n-am atins pe nimeni inca. Ca sofer, daca are nevoie si il vad, ii fac loc. De obicei, n-are nevoie, pentru ca ma plasez in mijlocul benzii, nu inghesoi o laterala, sa vad mai bine ce-i in fata.
  14. Seamana cu ce-am avut eu. Problema de ECU. Vorbeste cu @TNG.
×
×
  • Creează nouă...