Jump to content

Recommended Posts

Salutare!

As avea si eu o intrebare. Daca spre ex la presiuni de 1,5 sau 2 nu e necesar, la ce presiune a rotii spate se justifica prezenta unui papion?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La nunți sau botezuri cu ștaif. 

Altfel, ce zici tu acolo??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un device care se pune pe interiorul jantei sa nu iti plece anvelopa singura / sa se invarta janta in ea. Mai obisnuit la enduro decat stradal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 40 minute, zigzag a spus:

Salutare!

As avea si eu o intrebare. Daca spre ex la presiuni de 1,5 sau 2 nu e necesar, la ce presiune a rotii spate se justifica prezenta unui papion?

Acest "device" (papion) împiedică rotaţia anvelopei pe jantă la motocicletele proiectate pentru cupluri mari la roată şi /sau şocuri brutale de tracţiune /frânare /"strivirea" anvelopei.

Enduro (în off-road), cum scrie @GoodKat dar şi la motocross, trial sau "dual purpose".

Dacă îl scoţi (şi este destul de anevoios montajul) te poţi aştepta la o valvă sucită, tăiată sau smulsă.

Presiunea de 1,5 sau 2 bar nu garantează aderenţa suficientă anvelopă-jantă pe suprafeţele cu denivelări "hard".

Cu atât mai mult cu cât presiunea depinde mult de temperatură, care nu este aceeaşi la 200 m sau la 2000 de m altitudine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 minute, easy ride on! a spus:

Dacă îl scoţi (şi este destul de anevoios montajul)...

 

Am scos, pus la loc de nu stiu cate ori. Nu e deloc anevoios daca sti ce trebuie sa faci.

 

  

Acum 4 minute, easy ride on! a spus:

Presiunea de 1,5 sau 2 bar nu garantează aderenţa suficientă anvelopă-jantă pe suprafeţele cu denivelări "hard".

 

Am mers pe suprafete hard cu mobra dual sport (deci relativ grea) incaltata corespunzator, cu 1bar, fara papion, si nu a alunecat janta in guma. Niciodata in ani de zile de coclaurit. 

Ma astept sa am nevoie de papion la presiuni de 0,2 - 0,3 si un mers f agresiv.

 

In fine, merci oricum pt raspuns. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, zigzag said:

Am mers pe suprafete hard cu mobra dual sport (deci relativ grea) incaltata corespunzator, cu 1bar, fara papion, si nu a alunecat janta in guma.

 

Când ai mers cu 1, ai făcut-o cu cameră sau tubeless? Eu cu tubeless nu am redus sub 1.5 cu dual sport, de aia mă interesează orice feedback, poate pot să scad mai mult.

Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu 1 bar am mers doar cu camera.

Nu stiu sa-ti spun daca merge 1 avand tubeless. Nu am experimentat asa ceva, deci as vorbi aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, zigzag a spus:

Cu 1 bar am mers doar cu camera.

La mine, cu 1 bar pe faţă, valva camerei de aer începe să se încline ameninţător după ceva vreme, semn că talonul anvelopei se roteşte încet pe jantă.

P.S. Janta mea nu este randalinată pe suprafaţa de contact cu talonul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, GoodKat a spus:


Un device care se pune pe interiorul jantei sa nu iti plece anvelopa singura / sa se invarta janta in ea. Mai obisnuit la enduro decat stradal.

Thank you!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Flower-Power a spus:

La nunți sau botezuri

Acolo presiunea e mult peste 2 bar! :lol:

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, zigzag a spus:

 

Am scos, pus la loc de nu stiu cate ori. Nu e deloc anevoios daca sti ce trebuie sa faci.

Am mers pe suprafete hard cu mobra dual sport (deci relativ grea) incaltata corespunzator, cu 1bar, fara papion, si nu a alunecat janta in guma. Niciodata in ani de zile de coclaurit. 

Ma astept sa am nevoie de papion la presiuni de 0,2 - 0,3 si un mers f agresiv.

In fine, merci oricum pt raspuns. 

 

La 150 kg gol/180 kg cu benzina, 45 CP de fabrica (probabil 35-38 ramasi in viata) am mers km muulti cu 0.8 fara papion si cu camera normala. 

Nici o problema ever. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, _Raul_ a spus:

am mers km muulti cu 0.8 fara papion si cu camera normala. 

Şi înfipt în noroaie lipicioase de pădure, până la axul roţii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, easy ride on! a spus:

Şi înfipt în noroaie lipicioase de pădure, până la axul roţii?

Și

a.thumb.jpg.819e2d98c902daf4e02ccf61f98a71b4.jpg b.thumb.jpg.a16fa1fae074694bea47e4223fc51948.jpg c.thumb.JPG.b0ce4e4f064bc78fc742d6670c45fd21.JPG d.thumb.JPG.a3abca08425346c701ee77a480fe21f8.JPG e.thumb.JPG.4a7ea84700f76701286e249bee291849.JPG f.thumb.jpg.be9314603a3fc76d3263728d89d1c16d.jpg g.thumb.jpg.06d08c19b92aeddb3d1941bccb3508f6.jpg h.thumb.JPG.3dc3226f8e48b47ab365728d18fbc85c.JPG

 

In ultima poza, apa prin care am trecut era mai inalta decat roata. Peripetie cu tot tacamul - impotmolit, turat in gol, abia scoasa cu balans, etc.

Ture facute, destul de multe, singur (sa nu zic majoritatea). In geanta de pe portbagaj erau mereu 2 camere noi, petice, compresor, chei, cabluri. Tot ce as fi avut nevoie sa ies din nou la liman. Inclusiv un bidon cu pompita, cu apa si sapun. Nici o dejantare in toti anii. Odata iesit in sosea urcam presiunea la 1.8 cu 2. 

Am primit 1 sau 2 papioane de la un amic. Nu mi-am batut niciodata capul sa le montez.

 

Insa, cu precizarea foarte importanta ca eu am facut mereu ceea ce as numi dual sport (cu ceva tente de enduro), cu un motor ce aseaza greutate pe roata spate mult inainte de a ii rupe aderenta si, in ultimul rand, nu prea are atatia cai si newtoni incat sa rupa aderenta mai ceva ca in filme. Pentru asta am scris in postul anterior greutatea si caii. 

La un 450, fara papion, cred ca as testa niste ture pe langa casa prima data. 

 

 

 

Edited by _Raul_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai, o mobra grea se "infige" mult mai bine in pamant, iar sansele sa se roteasca janta in cauciuc sunt mult mai mari fata de una usoara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, _Raul_ a spus:

Și

a.thumb.jpg.819e2d98c902daf4e02ccf61f98a71b4.jpg b.thumb.jpg.a16fa1fae074694bea47e4223fc51948.jpg c.thumb.JPG.b0ce4e4f064bc78fc742d6670c45fd21.JPG d.thumb.JPG.a3abca08425346c701ee77a480fe21f8.JPG e.thumb.JPG.4a7ea84700f76701286e249bee291849.JPG f.thumb.jpg.be9314603a3fc76d3263728d89d1c16d.jpg g.thumb.jpg.06d08c19b92aeddb3d1941bccb3508f6.jpg h.thumb.JPG.3dc3226f8e48b47ab365728d18fbc85c.JPG


...

La un 450, fara papion, cred ca as testa niste ture pe langa casa prima data. 

 

 

 

Fain! :clap:

 

Dar cu compresor după tine şi fără stânci sau pietre ...

post-54540-0-31112400-1346591605_thumb.jpg

Adică cu gume moi, fără "papion" dar şi pe drumuri "moi".

post-54540-0-54094700-1346592076_thumb.jpg

post-54540-0-36165100-1346591703_thumb.jpg

Pe "drumuri" mai "aspre" ar fi riscant.

Acum 1 oră, zigzag a spus:

o mobra grea se "infige" mult mai bine in pamant,

Mda, se "înfige" cam aşa:

post-54540-0-58963700-1346591646_thumb.jpg

Personal, prefer "şireturile" bine strânse pe "bocanci" cu "potcoave" bine fixate pe copitele "calului"  :)

Dar este o ţară liberă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, zigzag a spus:

Pai tocmai, o mobra grea se "infige" mult mai bine in pamant, iar sansele sa se roteasca janta in cauciuc sunt mult mai mari fata de una usoara.

Dap (face palm for me), ai dreptate. 

Concluzia este ca eu am mers asa vreo 3-4 ani, nu am avut probleme = nu am simțit nevoia unui papion.

Am poze doar din namoale fiindcă asta am fost întrebat.

Dar a văzut și munți, nisip, etc. 

 

Singura chestiune la care m-as gândi după ce as lua papion ar fi o echilibrate a rotii (chiar și una empirica, în garaj, pe suport). Zic. Probabil colegii care utilizează dispozitivul non stop ar putea lamuri dilema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, _Raul_ a spus:

Singura chestiune la care m-as gândi după ce as lua papion ar fi o echilibrate a rotii (chiar și una empirica, în garaj, pe suport). Zic. Probabil colegii care utilizează dispozitivul non stop ar putea lamuri dilema. 

 

 

Exact asta e si problema mea. Papionul este montat destul de aproape de valva si, pentru ca e vorba de un dual sport (drz 400), voi merge si pe asfalt. Cred ca se va simti ca dracu'. Inca nu am probat ca abia am luat-o, dar am o presimtire neagra. Am mai avut papion pe o husaberg 450, dar in cazul ala era montat vizavi de valva si hai sa zici ca se anulau putin intre ele.

Fara papion si presiune de 1 am mers cativa ani cu Xchallenge, in absolut toate conditiile intalnite in off road. N-am avut probleme vreodata.

WhatsApp Image 2019-11-26 at 14.00.43.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.youtube.com/watch?v=ABruQcmLBXE

Acum 35 minute, zigzag a spus:

Exact asta e si problema mea. Papionul este montat destul de aproape de valva

Rim Lock - ul ar trebui să fie poziţonat diametral opus valvei.

Roţile mele (la XR) sunt echilibrate prin contragreutăţi din plumb (tubulare) presate peste capetele de spiţe, aproape de jantă.

Cu echilibrare statică.

Se pot confecţiona şi prin turnare de plumb recuperat de la conducte vechi de apă, topit în conservă şi turnat în matriţă din gips.

Nicio problemă de trepidaţii pe asfalt.

Dispozitivul de balansare (echilibrare) poate fi şi aşa:

size.jpg.7ccf2a61b04e72f018130897633e8da1.jpg

Roata este suficient de bine balansată (echilibrată) când se opreşte din rotaţie fără pendulare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...