Jump to content

Ambreiaj auto pe boxere.


Recommended Posts

Salutam cu respect,

Dupa o cercetare a proiectelor din arealul forumurilor rusesti, m-am hotarat sa ma apuc de un proiect care presupune instalarra unui disc de ambreiaj auto pe n M72.

Beneficiile:

-eliminarea placii intermediare de presiune care uzeaza prematur ghidurile volantei;

-.existenta in componenta placii a arcurilor, ceea ce face ca socul si incarcarea fortei sa fie progresiva.

Dezavantaje:

-reducerea cu 1/2 a suprafetei ee frictiune.

Am folosit miezul unui disc de Moskvich 412, se potriveste la nuturi perfect, este compatibil si modelul de 408.

Am confectionat doua placi de frictiune conform detaliilor de la fata locului si le-am lipit pe placa de otel a discului, folosind un bicomponent LOCTITE.

Este necesara aftuirea pe placa de presiune a unui disc intermediar pentru a evita frecarea arcurilor discului de placa de presiune.

Pana in acest moment nu am avut ocazia de a testa discul, voi reveni cu noi detalii privind calibrarea arcurilor placii de presiune conform datelor din teren.

Un 2020 sanatos! restul de la sine

IMG-20190906-WA0010.jpeg

Edited by m72story
Link to post
Share on other sites

Ceva trebuie sa se uzeze , altfel se transforma in japoneza!

...de regula se fuck si discurile de presiune , si bolturile de pe volanta.Bolturile se pot schimba cu ceva 'di pi stoc' sau http://bendkopp.ro/shop/product.aspx?id=1086&pr=STIFT+CILINDRIC+CALIT.

Sunt foarte dure  si tenace....Am reusit sa prelucrez un set , cu mare dificultate , dupa ceva tratament de revenire in soba de teracota.In felul acesta sper sa ramana doar discurile de presiune (de mutat gaurile la ele in alte pozitii)

Cu ambreiajul de masina , ar putea merge ok , dar trebuie alte arcuri de presiune(care sa compensese injumatatirea suprafetei), si niste discuri mai groase.Discurile originale se deformeaza chiar si cu arcurile de doi bani cu care vine echipat ambreiajul...

...iar la cutia de nipru ochiurile in care se sprijina parghia de ambreiaj , sunt din aluminiu de mamaliga , direct pe capacul cutiei.Niste arcuri de presiune mai tari , s-ar putea sa le , puncte, puncte...

 

dileme, dileme

...nu ma pot abtine sa nu bag de vina...

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Acum 3 ani am facut discuri de ambreiaj si saboti de frana cu Loctite 3430 .

De atunci am facut Transfagarasanul, Transalpina, Transbucegi, niciodata nu a dat semne de oboseala, nici ambreiajul pe urcare si nici sabotii la coborare. Initial am fost circumspect insa practica mi-a dovedit fiabilitatea.

In fisa tehnica este descris faptul ca isi pastreaza caractetisticile pana la aproape de 200 grade.

Cum materialele de frictiune sunt foarte bune izolatoare termice rezulta si faptul ca niciodata portsabotul sau discul suport al ambreiajului nu va ajunge la acele valori.

Edited by m72story
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Pana in prezent s-au parcurs 250 km cu ambreiajul.

Initial au fost ceva probleme in viteza a patra insa dupa pasuire nu a mai dat semne de rupere a aderentei,  a fost folosit in toate regimele de turatie, cu atasul incarcat sau gol.

Testul decisiv este in iulie pe Transalpina.

Link to post
Share on other sites
La 08.01.2020 la 9:33, einstein1984 a spus:

o frana de la 12à si s-ar putea sa sari lejer de temperatura aia...

Dacă ar fi frână pe disc. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Referitor la lipirea sabotilor.

Din intamplare mi-a cazut din mana un sabot cumparat din sțocurile actuale de la domnul G. La contactul cu solul materialul de frictiune a cazut de pe suportul de aluminiu, era lipit in doua puncte.

Oricat de prost l-as lipi, mai rau de atat nu aveam cum sa il fac.

Subliniez ca merg de cativa ani cu acel adeziv in special prin munti, niciodata nu am avut probleme.

Si pentru putin folclor tehnic, cu ce lipeau inaintasii sabotii la ARO?

Se pare ca topeau dresurile doamnelor si cu acel clei mergeau linistiti.

Edited by m72story
Link to post
Share on other sites

Nu știu Aro, dar Fiat avea saboți lipiți (850 de ex). Și tot cu ștrampi se lipeau. 

Link to post
Share on other sites

Nahhh...asta e bună,am mai învățat ceva. Unii spun că dacă se rupe cureaua la alternator,o poți înlocui provizoriu,tot cu ștrampi🤣

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Erau vremuri restrictive, piesele noi erau proohibitive, solutiile erau inventive, pe alocuri revolutionare. Oricum oamenii erau mai indemanatici, nevoia ii invata si educa. Un sofer profesionist iti depana Buceagul pe marginea drumului

N-ar fi rau sa facem un top integral cu solutii mecanice din folclor gen celor de mai sus sau curea de piele lipita pe saboti, dopuri de pluta lipite pe discuri de ambreiaj si altele.

Edited by m72story
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 28.05.2020 la 17:26, john17 a spus:

Dacă ar fi frână pe disc. 

corect, cu tamburi nu mai apuci sa franezi de la 120 ca te lovesti de ceva pana opresti 🤣

 ARO si buceagurile antementionate nu prea prindeau nulmitele viteze si avand trafic mai lispa nici franari de urgenta nu aveau nevoie

Edited by einstein1984
Link to post
Share on other sites

Buceagu V8  lua 120 usor

Trecerea de la SR la SRD (ori Saviem) n-a fost prea incantatoare pentru unii soferi ai vremii

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 30.05.2020 la 9:17, m72story a spus:

Erau vremuri restrictive, piesele noi erau proohibitive, solutiile erau inventive, pe alocuri revolutionare. Oricum oamenii erau mai indemanatici, nevoia ii invata si educa. Un sofer profesionist iti depana Buceagul pe marginea drumului

N-ar fi rau sa facem un top integral cu solutii mecanice din folclor gen celor de mai sus sau curea de piele lipita pe saboti, dopuri de pluta lipite pe discuri de ambreiaj si altele.

Chiar ar fi bun! 

In panDILitatea atât de restrictivă, mulți am avut atâta timp disponibil pe lângă casă /garaj/sopru.

Dar nu crezi ca și pe topicul respectiv, acolo vor veni "mâncătorii de semințe" păreri-ologi la i😁chiu? 

Edited by TeDy 'M
Link to post
Share on other sites

Pai si acum ce sa facem, ne inchidem in casa si aruncam cheia de teama ca este vreun prost pe strada?

De cand e lumea si pamantul aerul si fraierul exista.

Tine de cititor sa cearna. neghina de samanta.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Cyka a spus:

Buceagu V8  lua 120 usor

Trecerea de la SR la SRD (ori Saviem) n-a fost prea incantatoare pentru unii soferi ai vremii

Confirm,tata a fost sofer pe Buceag,v8, mergea lejer peste 100.De multe ori o pornea la manivelă🤪

Link to post
Share on other sites

si masina mea prinde 200, dar viteza medie e mult mai mica din diverse motive. Pe vremea aia era si mai mica din motive de drumuri, pneuri etc. 

  trecrea la SRD probabil i-a dezamagit ca nu aveau ce face cu motorina, benzina era mai utila. 

Acum 6 ore, Cyka a spus:

Buceagu V8  lua 120 usor

Trecerea de la SR la SRD (ori Saviem) n-a fost prea incantatoare pentru unii soferi ai vremii

la vale cu vant din spate si pe liber poate. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...